Pretraži
Hommage najposebnijem BMW-u svih vremena je nesvakidašnje remek djelo Roland Sands Designa

Hommage najposebnijem BMW-u svih vremena je nesvakidašnje remek djelo Roland Sands Designa

Objavljeno: 11/12/2018 / Autor: Petar Bondek / Foto: Roland Sands Design

Ukoliko niste zakleti obožavatelj BMW–a koji jede samo bavarske kobasice i isto takvo pivo, sam prototip pod oznakom R7 je za Vas enigma.


Uralov far, Porscheova boja i Indianovi blatobrani čine ovaj hommage BMW još posebnijim


Ne, ne radi se o jednoj od najlegendarnijih Yamaha kojoj je Samurai of Slide Nori Haga osigurao kultni status banzai vožnjama u SBK -u, nego o prototipu BMW –a kojeg je osmislio inovativni inženjer Alfred Böning pradavne 1934., taman kad su austrijski osrednji slikar s čudnim brčićima i njegova hejterska ekipa preuzeli vlast.


Böningov fantastični prototip je bio ideja vodilja na svakom koraku ekipe RSD-a


Remek djelo u art deco stilu koje i danas djeluje nevjerojatno skladno i moderno je imalo isto tako inovativni bokser motor obujma 800 ccm kojeg je osmislio inženjer Leonhard Ischinger, te izuzetno aerodinamičnu liniju i blatobrane koji su bilo omotani oko kotača.

Sličan aero –pristup je BMW primjenio 1989. na K1 – najaerodinamičnijem motociklu svoje ere. Prototip R7 je bio prvi motocikl s teleskopskom vilicom i okvirom koji se protezao oko motora. Vrlo specifičan detalj je i ručica mjenjača nasred spremnika goriva, u potpuno auto- stilu.


Ručica mjenjača je još uvijek tamo gdje je i bila na Alfredovom konceptu 1934.


Proizveden je samo jedan R7 i smatrao se nestalim u vihoru rata i savezničkim bombardiranjima, no otkriven je 2005., restauriran u prvotno stanje i smješten u BMW-ov muzej.

Da, ukoliko bi ga nalaznici pustili na dražbu zasigurno bi postao jedna od tri najskuplja motocikla u povijesti, no to zasad nije u planu. RSD genijalci su dugo mozgali o ovom projektu, pogotovo jer su imali motor obujma 1.170 ccm i mjenjač s Concepta 90 (R nineT) na polici. Htjeli su napraviti vjeran hommage Conceptu 7, s pomakom u tehnologiji i dizajnu od početka do kraja.



Sve je posebno – od kočenja petom do tipičnog mjenjača nasred spremnika goriva i kablova unutar upravljača/okvira. Za razliku od originala ovo je rigid chopper ponoćno plave boje posuđene s Porschea Speedstera.

Da, izgleda pomalo crno, ali sjajno komplimentira predivne linije i sirovu boju motora s RSD prsnom pločom. Obojan je kao da ima karoseriju, jer je stražnji branik zavaren na okvir. Zacrnjeni RSD Traction Lightweight trkaći kotači su progresivni dio projekta, kao i disk kočnice. Prednje svjetlo je prepoznatljivo – to može biti samo komad odlomljen s Urala s originalnim BMW –ovim mjernim instrumentima, a ukoliko su Vam odnekud poznati blatobrani – da, oni su skinuti s prednjeg kraja dva Indiana. Roland Sands je do sada izbacio stotine posebnih kreacija, no osobno mislim da je ova dosad najbolja. Kladim se da bi se Herr Alfred složio sa mnom!



 

Pogledaj galeriju

Bmw by Roland Sands Designe

Povratak na vrhpointer
Zatvori X