Pretraži
F1 2021.; Što nam zapravo nose nova pravila i novi bolidi – spektakl ili status quo?

F1 2021.; Što nam zapravo nose nova pravila i novi bolidi – spektakl ili status quo?

Objavljeno: 05/11/2019 / Autor: Petar Bondek / Ambiciozne najave, ali kakvo će biti utrkivanje? ©Renault F1 Team

Da, izgledati će znatno više futuristički, no da li će želja za lakšim pretjecanjem i napetijim utrkama biti konačno ostvarena?

Čist dizajn, jednostavniji sklopovi i veći kotači su najveće novosti ©Renault F1 Team

World Motor Sport Council je u četvrtak prije VN SAD-a odobrio tehničke, sportske i financijske regulative – a svaka od njih je izuzetno važna. Što o svemu iznešenom misle sami vozači?  Lewis misli da F1 “ulazi u zanimljivo vrijeme” i da definitivno želi “biti pionir”, Vettel je optimističan i realan – te tvrdi da “na papiru ideje uvijek izgledaju sjajno” , baš kao i njegov bivši compadre iz Ferrarija Kimi koji zna da “će tek vidjeti pravu sliku kad počnu slijediti te iste bolide” . Pioniri maleni, baš su “vojska prava”…

 

Što kaže pravilnik?

Ovo je najava Renaulta F1 R.S. 2021 – izgleda sjajano, no da li će nuditi više spaktakla? ©Renault F1 Team

George Russell i Mad Max Verstappen su odmah shvatili prvi problem – bolidi za 2021. će biti TEŽI. A sad ono bitno:

  • Svi bolidi će morati imati istu “karoseriju” kroz FP3, treninge i utrku, tzv, . “referentnu specifikaciju”
  • alternativni aero-dijelovi se mogu testirati kroz FP1 i FP2, a momčadi mogu testirati određene postavke ovjesa, raspored težine, hlađenje i “drag” stražnjeg krila. na treningu se može podešavati samo kut prednjeg spojlera.
  • Određene komponente će biti u limitiranom broju (kao što je već PU) – tri mjenjača i tri motora godišnje po vozaču, uz jedan set kočnica po vikendu. Broj ispušnih sustava u jednoj sezoni? Osam – i to je to.
  •  Momčadi će biti primorane raditi s maksimalnim godišnjim budžetom od 175 milijuna dolara po sezoni
  • Većina oplata bolida će biti standardizirana, uz povratak “ground effect” podnica – što bi trebalo omogućiti lakše praćenje bolida
  • Povećanje kotača sa 13″ na 18″ – što će smanjiti degradaciju guma, koje će momčadi slobodno birati
  • Ovjes će imati isključivo mehaničke dijelove – bez hidraulike!
  • Mjenjači će imati petgodišnju homologaciju radi smanjenja troškova
  • Klasifikacija dijelova – momčadi će imati popis dijelova (u pet kategorija) koje mogu proizvoditi sami i popis dijelova koje moraju nabaviti od vanjskih dobavljača

O ostalim promjenama ćete biti obaviješteni na vrijeme!

Pogledaj galeriju

Povratak na vrhpointer
Zatvori X