Pretraži
Električna vozila i dizelaši – koji su stvarno “zeleniji”?  Transport & Environment tvrde da  konačno znaju odgovor

Električna vozila i dizelaši – koji su stvarno “zeleniji”? Transport & Environment tvrde da konačno znaju odgovor

Objavljeno: 30/10/2017 / Autor: Vozim HR / Foto: BMW

Godinama traju rasprave među ljubiteljima električnih automobila i skepticima o tome jesu li električna vozila stvarno toliko “zelena”, ako uzmemo u obzir koliki ekološki otisak ostavlja njihova proizvodnja u usporedbi s automobilima s unutarnjim izgaranjem.

Europska nevladina organizacija Transport & Environment tvrdi da napokon ima odgovor koji bi trebao razriješiti slučaj.


BMW i3


Naime, proizvođači električnih vozila žele čim prije na tržište izbaciti svoje modele, tvrdeći da oni imaju prednost u očuvanju okoliša, što je točno ako stvari gledamo na određeni način.

Činjenica da ne postoji stvarno ispuštanje štetnih plinova, ne znači da električna vozila nisu ni na koji drugi način odgovorna za stakleničke plinove i zagađenje. Europska federacija za promet i okoliš provela je opsežno istraživanje o emisiji CO2 električnih automobila i usporedila to s istovjetnim podacima dizelskih vozila.

Rezultat je pokazao da električni automobili uvijek ostavljaju znatno manji “ugljični otisak” – u Europi.


Pogledaj galeriju

Koliko točno možete profitirati vožnjom električnog vozila ovisi pak uvelike o tome o kojoj državi je riječ, jer udio zelene energije nije svugdje jednak.

Najgora je Poljska, no čak i u toj zemlji električna vozila bi emitirala 25 posto manje CO2 od dizelaša, koji ostavljaju 120 g/km. Najbolje su prošle Švedska, najzelenija europska država, i Francuska, u kojoj struja iz nuklearki čini čak tri četvrtine od ukupno proizvedene struje.


emisije ev-a


Električna vozila, u ovom slučaju, “emitiraju” 85 do 80 posto manje ugljičnog dioksida, dok, primjerice, u Nizozemskoj, električni automobili generiraju 50 posto manje od motora s unutarnjim izgaranjem.

Transport & Environment je za istraživanje napravio niz pretpostavki. Za početak, uzeli su da je riječ o 200.000 prijeđenih kilometara. Brojke se također temelje na potrošnji snage od 0,2 kWh po kilometru i 30 kWh “teškoj” bateriji koja se tijekom toliko prijeđenih kilometara mora zamijeniti 1,5 puta.



Prije nego što svi počnemo slaviti konačnu pobjedu električara, moramo biti iskreni i dodati još neke činjenice. Kao prvo, ovdje se radi o uzorku baziranom na Europi.

Kina, npr.,kao kao jedan od većih zagađivača, kao i Amerika koja je najveći svjetski potrošač električne energije, nisu uključene u istraživanje. Ako uzmete u obzir da se većina električne energije proizvedene u Kini bazira na ugljenu, kao i činjenicu da se u Americi čak 65 % električne energije dobiva koristeći foslina goriva, zeleni automobili prestaju biti tako zeleni :(.

Slična situacija je i s proizvodnjom električne energiju u Indiji koja također preko 60 % svojih električnih potreba osigurava putem ugljena. No, činjenica ostaje da su električni automobili u Europi zeleniji od dizela. Dakle, u europskom prvenstvu za sada električari – dizel, 1:0

 

Povratak na vrhpointer
Zatvori X