Pretraži
Dok ga direktori GM-a vrijeđaju, njemačke vlasti mu ukidaju subvencije, a analitičari predviđaju propast, Elon Musk svojom isprobanom metodom za prikupljanje sredstava, još jednom iznenađuje

Dok ga direktori GM-a vrijeđaju, njemačke vlasti mu ukidaju subvencije, a analitičari predviđaju propast, Elon Musk svojom isprobanom metodom za prikupljanje sredstava, još jednom iznenađuje

Objavljeno: 10/12/2017 / Autor: Vozim HR / Foto: Screenshot

Tesla ne radi aposolutno ništa poput tradicionalnih proizvođača automobila, no do sada uspijeva u svemu što zamisli.

Tako Elon Musk nastavlja uspješno koristiti isprobani oblik financiranja ili “avansiranja na neviđeno” kako bi njegova tvrtka preživljavala probleme s Modelom 3 uslijed kojega svake minute izgube 8000 dolara.


Tesla


Naime, Musk zadnjih godina ozbiljno nervira i provocira neokrunjene “kraljeve” automobilske industrije, a u zadnje vrijeme i njihove matične države.

Postavlja se logično pitanje, zašto se kao svaki normalan milijarder željan pažnje i objektiva nije primio mira i gladi u svijetu, spašavanja gorila, kitova, polarnih medvjeda ili postao “celebrity” pun poroka i afera?

Tako nije nimalo iznenađujuće što oni koji su skeptični u pogledu Tesle, Muskove načine financiranja prozivaju Ponzijevom shemom, što zapravo uopće nije točno.

Ovo nije priča o prednostima Elona Muska, već o nedostacima ostatka automobilske industrije

Elon Musk je klasični “showman”, prati ga cijeli svijet, čovjek je atraktivn, obrazovan, bogat i nekonvencionalan. Animira, motivira, proizvodi, zapošljava i bori se protiv vjetranjača. Klinci ga poistovjećuju s Tonyjem Starkom i nestrpljivo čekaju kada će na neku od svojih prezentacija doletjeti u odijelu Iron Mana.

Dosad je, u većini slučajeva, megapopularni izvršni direktor ispunio većinu svojih obećanja, a sumnjičavi kao da se iznenade kad svaki put iznova provede u zamisao neku od svojih, ponekad suludih ideja.

Pogledajmo samo nedavni događaj predstavljanja Tesla Semija. To je tek jedan u nizu primjera kada je kompanija uzela pologe puno prije, kako bi stvorila lijepu svotu sredstava s obećanjem da će proizvode isporučiti nekoliko godina poslije. No, stvar je u tome da su ljudi voljni platiti i čekati.



Broj kupaca koji su spremni (dapače, djeluju kao da jedva čekaju) dati novce Tesli, makar se radilo i o proizvodu koji još nije ni krenuo s proizvodnjom, upravo je nevjerojatan. Tvrtka je toga itekako svjesna i to je voljna unovčiti, ali doslovno.

I ne samo da su velike korporacije počele uplaćivati depozite (po 5.000 dolara) za Tesline električne kamione, već su neki kupci počeli uplaćivati i po 50.000 do 250.000 dolara za potpuni novi Tesla Roadster druge generacije koji neće vidjeti do 2021 godine!


Tesla Semi


Ova vozila neće krenuti u proizvodnju prije 2019. ili 2020. godine, a sudeći po Teslinoj dosadašnjoj praksi, to bi se moglo dogoditi i kasnije.

Ljudi koji pak ne “bacaju” novce prema ovom proizvođaču iz Silicijske doline, zajedno s nekolicinom analitičara i novinara, prilično su skeptični oko Muskove poslovne prakse.

Analitičar iz KeyBanc Capital Marketsa, Brad Erickson, rekao je tako svojim klijentima nakon nedavnih događaja sljedeće: “Elon Musk je otkrio način kako izbjeći bankarske naknade i kamate na zajam za nekoliko stotina milijuna prikupljenog kapitala. Roadster je izgledao nevjerojatno i predstavlja značajno sredstvo za prikupljanje većeg kapitala za tvrtku”.


Pogledaj galeriju

David Kudla, izvršni direktor Mainstay Capital Managementa, situaciju gleda ponešto drukčije: “To je bio još jedan event koji je trebao zadiviti publiku dok se Tesla muči s izgradnjom Modela 3. Roadster je predivan i ima ekstremno impresivnu tehnologiju. No, moramo gledati njihov cjelokupan posao. Kad će početi zarađivati?”.

Analitičar Cowena & Co., Jeffrey Osborne, podijelio je svoje nedavno izvješće: “Sve što je ovaj događaj napravio jest da je dodao na Elonov Muskov popis za kupovinu stvari na koje treba potrošiti novac, u trenutku dok se muči s izradom osnovnog vozila (Modela 3), kapitalom i dugom.”


Tesla Model 3


Vrijeme će pokazati mogu li Musk i njegova tvrtka provesti sva svoja obećanja u djelo i hoće li iz ovoga izaći kao zaista uspješan proizvođač automobila. No, trenutačno, on je spreman isprobati “sve što prolazi”.

Ali, ono što druge automobilske proizvođače treba uplašiti je nešto drugo. Naime, da je bilo koji drugi automobilski proizvođač pokušao ovako masovno prikupljati novce za automobile koji neće ugledati svjetlo dana još nekoliko godina, kupci bi ga vjerojatno ignorirali. Znači, imamo tvrtku bez tradicije i bez ozbiljnijih isporučenih količina automobila kojoj stotine tisuća ljudi slijepo vjeruju. S druge strane su kompanije stare stotinu godina koje se ne usude na ovakav korak.

Da, ovdje nije poanta u tome što Tesla radi dobro, već što ostatak industrije radi krivo.

Za kraj, hoće li Tesla na kraju propasti? Svjetski analitičari tvrde da su trenutačne šanse 50:50. Dakle, jednima je čaša pola prazna, a vjernim Teslinim budućim kupcima, pola puna.

Povratak na vrhpointer
Zatvori X