Pretraži
BMW – benzince ćemo proizvoditi još 30 godina, a dizeli će nestati tek za 20 godina

BMW – benzince ćemo proizvoditi još 30 godina, a dizeli će nestati tek za 20 godina

Objavljeno: 03/07/2019 / Autor: Mihael / Foto: BMW

Potpuni prelazak na struju kao pogonsko gorivo pohranjeno u akumulatorskim baterijama je prema riječima jednog od vodećih ljudi u BMW-u, Klausu Froelichu, prenapuhano. Stvara se atmosfera u kojoj ispada da možemo očekivati da će svi automobili oko nas biti na struju kroz svega nekoliko godina. To nipošto nije točno niti je zapravo pametno forsirati takvu priču.

Isplativost i ekonomičnost motora s unutarnjim izgaranjem je u opadanju, unatoč neumornom radu i razvoju nebrojenih inženjera širom svijeta. Ključni faktor su novi i iz dana u dan sve stroži ekološki standardi koje nameću razvijene države, prije svega u Europi a isto tako i u Sjevernoj Americi.

„Najbolja pretpostavka da će udjel električnih automobila (uključujući hibride) u ukupnoj prodaji biti 30% do 2025. godine, znači da će 80% automobila i dalje imati motor s unutarnjim igaranjem.“ – ističe Froelich. BMW je jedan od vodećih proizvođača automobila u svijetu koji ulaže enormna sredstva u elektrifikaciju voznog parka i izgradnju potrebne infrastrukture.


BMW dizel & benzin

BMW dizel & benzin

BMW dizel & benzin


S druge strane, svjesni su da velika većina svijeta nije niti će biti u skoro vrijeme spremna prijeći na struju kao pogonsko gorivo. Iza toga stoje dva razloga. Prvi je infrastruktura, za koju možemo reći da je relativno dobro razvijena tek u nekim državama Europske Unije te u dijelovima Sjedinjenih Američkih Država. Naravno postoje još neka mjesta na svijetu koja imaju natprosječno dobro razvijenu infrastrukturu. To prije svega podrazumijeva punionice .

Drugi razlog za usporenu globalnu elektrifikaciju voznih parkova krije se u visokoj cijeni električnih automobila, koja proizlazi iz još uvijek skupih akumulatorskih baterija. Da stvar bude bolja, ne nazire se skori pad cijene izrade baterija jer povećavanje potražnje za sirovinama koje su potrebne za izradu baterija, njihova cijena bi mogla čak i narasti.

U BMW-u predviđaju da će Rusija, Bliski Istok i središnji dijelovi Kine ostati još sljedećih 10 do 15 godina fokusirani na motore s unutranjim izgaranjem. Geografski položaj tih zemalja, njihova površina i slaba infrastruktura izvan relativno rijetkih gradskih središta neminovno otežavaju razvoj potrebne infrastrukture.

Gledano na spektar motora s unutarnjim izgaranjem, crno se piše kompaktnom 1.5-litrenom dizelašu koji je preskup za daljnje održavanje a sličan slučaj je i na drugomk kraju spektra motorizacije BMW-a. Tako će golemi V12 također izumrijeti jer su mu dani odbrojani. Konstantno ulaganje u ekološki razvoj tih motora jednostavno se pokazuje sve neisplativijim za BMW.


Pogledaj galeriju


BMW dizel & benzin

Povratak na vrhpointer
Zatvori X