Pretraži
Ako nam država ne pomogne, propasti ćemo. Ovako ukratko zvuči zahtjev EU proizvođača električnih automobila

Ako nam država ne pomogne, propasti ćemo. Ovako ukratko zvuči zahtjev EU proizvođača električnih automobila

Objavljeno: 18/09/2019 / Autor: Mihael / Foto: netcarshow.com

Europska Unija ponekad djeluje kao da nameće nove propise kojima regulira proizvodnju i prodaju automobila na svom teritoriju. Naravno da stvar nije crno bijela (i da automobilski proizvođači imaju prte u tome) ali je neminovno da zapravo nema ozbiljnijeg automobilskog proizvođača koji već nije investirao ozbiljnu količinu novaca u razvoj električnih automobila.

Kupci s druge strane nisu pretjerano motivirani da kupuju električne automobile. U prvom redu, velika većina kupaca još uvijek gleda na električne automobile kao egzibicionističke igračke za bogatu populaciju dok su sami sretni ako si uopće mogu i priuštiti potpuno novi automobil sa klasičnim motorom na unutarnje izgaranje.

Oni kupci koji pak imaju financijske mogućnosti priuštiti si novi i skuplji automobil, načelno se ne odlučuju (još) za električne automobile. Njima je više stalo do pokazivanja i šepurenja po cesti pa se tako najčešće odlučuju kupiti, pogađate, sve veće i veće SUV-ove. Čini se čak i da oni kratkoročno popularni mali kompaktni SUV-ovi posustaju pored svoje veće braće.


pomoć država u prodaju električnih automobila

pomoć država u prodaju električnih automobila

pomoć država u prodaju električnih automobila


Razumljivo je, onaj tko želi manji automobil neće niti razmatrati SUV-ove koji osim više cijene malo toga korisnoga donose. Ostali, kojima je veličina važna (ili kompenziraju), biraju nezgrapnu klasu koja ekološki i nije previše kompatibilna. Sve to se loše odražava na prodaju električnih automobila, iako i među njima ima SUV-ova.

Zbog tako pristranog tržišta koje više ide po onoj narodnoj „u se, na se i poda se“, proizvođači automobila traže od vlada članica EU da im pomognu u promoviranju električnih automobila. Iskustveno, jedna od najboljih tehnika promoviranja jesu novčani poticaji i subvencije za kupnju električnih automobila. Za sada se samo tako može očekivati da kupci odluče kupiti električni automobil neovisno o klasi.

Svojevrsna društvena odgovornost, koja je kao kategorija ozbiljno poljuljana u zapadnjačkoj konzumerističkoj kulturi, zahtijeva se od svih dionika u procesu proizvodnje, posredovanja, postavljanja pravnih okvira pa do kupnje i krajnjeg korištenja automobila. Naravno, države su te koje diktiraju sva pravila igre pa se zato od njih i treba očekivati adekvatna intervencija i pomoć kada negdje zapne u procesu.


Pogledaj galeriju


pomoć država u prodaji električnih automobila

Povratak na vrhpointer
Zatvori X