in

Kia Stonic: Još je uvijek suzdržan

Kia Stonic
Foto: Screenshot

Tijekom godina, Kia je izgradila reputaciju na osnovi proizvodnje pristojnih SUV-ova i crossovera, ali Kia Stonic je nešto drugačije. Dok sestrinski modeli kao što su Sorento i Sportage pružaju praktičnost i neke off-road sposobnosti, Stonic ulazi u malo tržište crossovera gdje stil uvelike preuzima praktičnost. Kao rezultat toga, Kia Stonic ima sportskiji izgled, iako je u usporedbi s nekim modelima u klasi još uvijek prilično suzdržan. Temelji se na istoj platformi kao i Kia Rio supermini. Stoga, svi modeli imaju pogon na prednje kotače, a povišena visina vozača znači i viši položaj za vozača. Motori, mjenjači, pa čak i unutrašnjost Stonica također su preneseni iz Rija. Međutim, iako je ime automobila kombinacija riječi “speedy” i “tonic“, brzina ovdje nije vrlina.

Kia Stonic dolazi u jednoj izvedbi karoserije s pet vrata. Dok se raspon motora nekad sastojao od dva benzinca i dizelaša, ograničeni facelift od prošle godine uklonio je različite opcije u korist jedinog trenutnog izbora. Tu je 48V blagi hibrid i turbopunjeni benzinski trocilindrični 1.0 T-GDi motor s izborom izlazne snage od 99 ili 118 konja, oba s dodatnom opcijom ručnog mjenjača sa šest stupnjeva prijenosa ili automatskog mjenjača s dvostrukom spojkom. Cijene počinju od oko 140.000 kuna i dosežu do blizu 220.000 kuna. Postoji izbor između četiri razine opreme: 2, GT-Line, Connect i GT-Line S. Početni Stonic 2 dolazi s 40-cm aluminijskim kotačima, krovnim nosačima, prednjim svjetlima projektora s LED svjetlima, 20-cm zaslonom osjetljivim na dodir s uslugama Apple CarPlay i Android Auto. Tu su još i tempomat, klima uređaj, stražnji parking senzori i sustav za izbjegavanje frontalnog sudara.

Nastoji pridobiti kupce Nissan Jukea i Citroen C3 Aircrossa

S GT-Lineom dobivate 43.cm aluminijske naplatke, zaštitna stakla, LED prednja svjetla, električno sklopive retrovizore i zaštitna stakla. Plus – navigaciju, kameru za vožnju u rikverc, automatski klima uređaj i interijer od crne tkanine i umjetne kože. Connect dodaje dvobojnu boju, LED stražnja svjetla i pametni ključ za paljenje. GT-Line S donosi grijana prednja sjedala, pametni tempomat, upozorenje na sudar u mrtvom kutu i prednje parkirne senzore. Za suparnike bismo izdvojili Hyundai Konu koja dijeli platformu i vozni dio sa Kia Stonicom. Međutim, dolazi u pustolovnijem obliku, sa širim rasponom motora i opcijama automatskog mjenjača i pogona na četiri kotača. U ponudi je i EV model.

Inače, Nissan Juke začetnik je klase malih crossovera. Ostali konkurenti Kia Stonicu uključuju Renault Captur, Peugeot 2008, Citroen C3 Aircross, SEAT Aronu i Ford EcoSport. Tu je i supermini Suzuki Ignis s visokom pozicijom za vožnju, ili biste se mogli odlučiti za Dacia Duster, koja nudi jednostavnost i više prostora za nižu cijenu. Kia Stonic nastoji pridobiti kupce Nissan Jukea i Citroen C3 Aircrossa, no ima dosta posla kako bi ostavila pravi utjecaj. Temelji se na zajedničkoj platformi s hatchbackom Kia Rio, ali Stonic čudnog imena samo je prosječnih performansi. Stoga, iako je savršeno prikladan u svim područjima, doista nije uvjerljiv ni u jednom.

Potencijalan je problem kada na tržištu ima toliko kvalitetnih konkurenata. Međutim, nije sve izgubljeno jer je Kia Stonic dobar za vožnju i teško je zanemariti to famozno Kijino sedmogodišnje jamstvo…

1. Prostor – 67 / 100: Prikladan je Kia Stonic, ali ne i luksuzan

Već smo pisali o nedostacima u kvaliteti vožnje Stonica, koji će posebno utjecati na vozače koji se kreću gradskim i manjim cestama. Još jedno područje u kojem Kia Stonic možda neće zadovoljiti želje svojih potencijalnih vlasnika je visina sjedala. Mnogi kupci traže vozila tipa SUV zbog umirujućeg i upravljačkog položaja za vožnju, no ipak su sjedala u Stonicu postavljena relativno nisko u usporedbi s većinom njegovih suparnika. Ipak, ako želite sportskiju poziciju za vožnju, ovaj bi automobil mogao odgovarati zahtjevima. Ipak, postoji mnogo praktičnih detalja kada je riječ o spremištu u kabini. Dobivate velike prostore u prednjim vratima, par držača za čaše i pretinac za rukavice od sedam litara, kao i koristan prostor za pohranu ugrađen u središnji naslon za ruku. Straga se nalaze držači za čaše za dječje boce s vodom, stražnja USB točka za punjenje i kuke u prtljažniku.

Iako dijeli platformu Kia Rija, Kia Stonic je malo veći u cijelosti zahvaljujući većim prevjesima i širem tragu. Međuosovinski razmak identičan je onom Rija, a postoji samo jedan stil karoserije s pet vrata. U Stonicu ima dovoljno dodatnog prostora da se čini primjetno većim od Rija, a viši stil karoserije znači da je i prostor za glavu putnika na stražnjim sjedalima također poboljšan. Međutim, ograničenja međuosovinskog razmaka znače da nema više prostora za noge na stražnjim sjedalima kao u modelu Rio, što znači da je prikladan, ali ne i luksuzan. U usporedbi s nekim malim crossover suparnicima čini se skučenijim, a tamna kabina ne pomaže tome.

U Kia Stonicu imate 352 litre prtljažnika, što je malo više od Kia Rio hatchbacka, ali znatno manje od nekih većih Stonicovih rivala. Peugeot 2008 ima 410 litara, a u Renault Capturu s naprijed gurnutim stražnjim sjedalima možete imati do 455 litara. S preklopljenim sjedalima možete dobiti maksimalnih 1.155 litara i ravnu prtljažnu podnicu, no opet su suparnici bolji u ovom segmentu. Kia Stonic ima vrata prtljažnika koja se široko otvaraju tako da je pristup lak. Međutim, postoji izražena utovarna visina, iako nije ništa manja nego što ćete pronaći u SEAT Aroni.

Foto: Screenshot

2. Vožnja – 69 / 100: Kia Stonic ima dovoljno prianjanja, ali ne i stabilnost

Kijini inženjeri ponovno su podesili prilično prosječan ovjes MacPherson prednje osovine i torzionu gredu stražnje osovine Kia Rija kako bi podnijeli Kia Stonicovo više središte gravitacije. Čineći to, također su stvorili automobil koji se čini agilnijim, relativno se ne kotrlja i upravlja staloženo i uredno. Volan je lagan, iako poprilično bezosjećajan, a promjena brzina je lagana i glatka.

Iako Stonic ima dovoljno prianjanja, nikad se ne doima stabilnim u pokretu. Ovjes se vrti okolo, a prelazak preko agresivnih neravnina nije gladak kao kod nekih suparnika. Ni Kia nije udobna ni opuštajuća na autocesti kao neki njeni konkurenti. Nema puno naginjanja i možete nositi dobru količinu brzine kroz zavoje, ali Kia Stonic nikad nije zabavan na način na koji to čini SEAT Arona. Ne ulijeva to toliko povjerenja, budući da ova mana potkopava mnoge druge, prihvatljive dinamičke kvalitete automobila. Performanse nikada nisu bile zapanjujuće u odnosu na bilo koji od prethodno dostupnih motora, a 1,0-litreni trocilindrični motor veliko je poboljšanje u odnosu na ono što je bilo ranije.

Smanjena turbo jedinica ima 118 ili 99 KS prema Vašem izboru i isporučuje svoju snagu bez previše buke i strke. Malo pravi štropot u praznom hodu, ali vuče glatko i dobro se okreće. Tijekom korištenja više okretaja, osjećate kako je profinjen i tih. Morat ćete ga voziti prilično agresivno kako biste dosegnuli performanse. Međutim, s maksimalnim okretnim momentom isporučenim od 1.500 okretaja u minuti, motor dobro reagira na svakodnevne zahtjeve vožnje. Vrijeme od 0 do 100 km/h od 10,4 sekunde za jedinicu od 118 konja nije previše loše, a najveća brzina je 185 km/h. Motor od 99 KS ubrzava do 100 km/h za 11,7 sekundi.

Sada ukinuti 1,4-litreni četverocilindrični benzinski motor bio je veći, ali manje snažan. Sa samo 98 konja i 133 Nm okretnog momenta, čini se i sporijim. Ubrzanje od 0 do 100 km/h traje 12,2 sekunde, a najveća brzina je ograničena na 172 km/h. Ako tražite Stonic s dizelskim motorom na tržištu rabljenih vozila, model 1.6 CRDi nudi 108 KS i 260 Nm, što je dovoljno za dostizanje “stotke” za 10,9 sekundi i najveću brzinu od 180 km/h. Međutim, smatramo da je 1.0 T-GDi benzinac bolji za potrebe većine vozača.

Kia Stonic
Foto: Screenshot

3. Potrošnja i deprecijacija – 78 / 100: Loša deprecijacija stvar je prošlosti

Koji god model odabrali, ne postoji Kia Stonic čija će vožnja koštati puno – 1,0-litreni turbo benzinac prema službenim podacima trošit će do 5,6 l/100 km, ali to je daleko od 4,2 l/100 km koliko je Kia tvrdila za 1.6 CRDi dizel. Stari 1,4-litreni benzinac troši 5,5 l/100 km. I dok su Stonicovi podaci o učinkovitosti uvijek bili pristojni (stop-start je standard u čitavom rasponu), oni nikako nisu najbolji u klasi. Na primjer, trebali biste moći prijeći više kilometara s ekvivalentnim verzijama Nissana Jukea i Peugeota 2008.

Čini se da su stari dani katastrofalne deprecijacije iza Kije. Iako se preostale vrijednosti Vašeg Stonica neće podudarati s najboljima u klasi (SEAT Arona, na primjer), one bi trebale biti jednake kao Nissan Jukeu i Renault Capturu. Možda čak i malo bolje, prema nekim stručnjacima za vrijednost rabljenih automobila.

4. Sigurnost i jamstvo – 84 / 100: Nenadmašno jamstvo

Neovisni tester sudara, Euro NCAP, zapravo nije testirao Stonic, ali mu je dao ocjenu na temelju mehanički identičnog superminija Rio. I dodijelio je Stonicu dvije različite ocjene jer nije sav Kijin sigurnosni komplet ugrađen kao standard. Osnovni model ima ocjenu od tri zvjezdice, ali dodavanjem sigurnosnog paketa ovo se povećava na pet zvjezdica. U biti, Stonic 2 ima ocjenu od tri zvjezdice jer se autonomno kočenje u nuždi, upozorenje o napuštanju vozne trake i automatsko dugo svjetlo nude opcijski kao dio Safety Packa, dok First Edition to ima kao standard. Međutim, mislimo da možete biti prilično uvjereni da će Stonic raditi na sličan impresivan način iz perspektive pasivne sigurnosti, odnosno, strukture. Šest zračnih jastuka, ISOFIX nosači stražnjih sjedala, kontrola stabilnosti i pomoć pri kretanju na uzbrdici standardno su ugrađeni.

Kijino sedmogodišnje jamstvo je nenadmašno, pruža 150.000 kilometara pokrivenosti za sve nove automobile proizvođača. To je nedvojbeno dio koji privlači ljude Kiji, a također je pomoglo u povećanju vrijednosti rabljenih vozila.

5. Dizajn – 88 / 100: Kia Stonic ima atraktivan i funkcionalan dizajn

Kia Stonic bez srama usmjerava se na kupce koji žele mali SUV s malo stila i šarma. Međutim, nije tako karakterističan kao neki u sektoru, posebno blisko povezana Hyundai Kona. Ako ne želite automobil koji je previše razmetljiv, mogli biste pomisliti da je to nešto pozitivno. Stonic ipak nije otrcan, osobito u svjetlijim bojama i s dvobojnim krovom koji dolazi kao standard na modelu First Edition. Crossover dijeli dizajn rešetke s “tigrovim nosom” i prednja svjetla zakrenuta unatrag sa svojim “konjanikom” Rijom, ali u skladu sa svojim SUV pretenzijama karoserija je mišićavija i snažnija. Crni plastični štitnici pragova i rubovi kotača, zajedno sa standardnim krovnim nosačima, pomažu u stvaranju malo avanturističkog izgleda u kontrastu sa svijetlom bojom.

Iznutra, Stonic ima funkcionalan i atraktivan dizajn, kao i impresivan oblik i završetak za ovu klasu. Međutim, iako se maska čini iznimno dobro izrađenom i besprijekorno spojenom, Kia se opredijelila za tvrdu i lomljivu crnu i sivu plastiku. No, mi bismo voljeli da se malo više pozornosti posveti raskoši unutrašnjosti s više materijala mekanih na dodir. Ipak, možete dobiti nadogradnju s paketima interijera označenim bojama koji dodaju sive, brončane, narančaste ili zelene naglaske po Vašem izboru i definitivno daju ugođaj u kabini. Kijin informativno-zabavni sustav s 20-cm zaslonom osjetljivim na dodir jedan je od najboljih na tržištu po ovoj cijeni, a po upotrebljivosti i jasnoći parira SEAT Aroni. Grafika je slične razlučivosti, iako bi mogla biti još oštrija. Uz ikone aplikacija koje znače da izgled funkcionira poput pametnog telefona, jednostavan je za korištenje.

Kia Stonic
Foto: Screenshot

Kada je u pitanju povezivost pametnog telefona, Kia nudi Android Auto i Apple CarPlay, pa daje alternativnu opciju za navigaciju ako niste oduševljeni zadanom postavkom navigacije. Povrh toga, povezane usluge s TomTom prometom uživo za ugrađenu navigaciju, kameru za vožnju unatrag, Bluetooth i stereo uređaj sa šest zvučnika uključeni su u cijenu. S obzirom na to koliko košta Kia, ne biste trebali očekivati ništa manje. Zaslon je postavljen nešto više na kontrolnoj ploči od modela SEAT Arona ili Citroen C3 Aircross. Stoga je lakše pregledati upute za navođenje, dok raspored izbornika olakšava korištenje u pokretu.

Ukupna ocjena za Kia Stonic: 77 / 100 – Kia Stonic je pristojan mali crossover, ali njegovi su ga suparnici potukli u stilu, prostoru i učinkovitosti

Članak objavio Redakcija

Mitsubishi Pajero

Novi Mitsubishi Pajero Sport: Dolazi sa svim važnim potrepštinama

Seat Ateca

Seat Ateca: Jedna od najboljih u svojoj klasi