in

Dacia Sandero: I dalje je naglasak na uštedi

Dacia Sandero
Foto: Screenshot

Dacia tvrdi da je njezin fokus proizvodnja kvalitetnih novih automobila po pristupačnoj cijeni. Možemo potvrditi da su svoj cilj obavili s najnovijim Sanderom. Ovaj supermini zadržao je svoju poziciju jednog od najjeftinijih novijih automobila u Europi. Ključne nadogradnje samo doprinose njegovoj privlačnosti kod kupaca koji paze na troškove. Sandero i dalje nudi veliku praktičnost, dok na slavljene niske troškove rada modela ne utječe pretjerano odabir verzije s višim specifikacijama. Kažu da su najjednostavnije ideje često najbolje, a upravo je takav Dacia Sandero. Jednostavan.

Dacia Sandero još uvijek nudi niske cijene

Bilo je mnogo važnih događaja koji su se dogodili davne 1966. godine. Tada su protesti protiv Vijetnamskog rata bili na svom vrhuncu, kao i popularni Beatlesi, a oni koji prate nogomet sigurno znaju da su Englezi tada došli svog prvog i jedinog naslova svjetskih prvaka. Ove prijelomne godine rođen je i rumunjski proizvođač automobila Dacia koji je nakon dogovora s Renaultom uspio pokrenuti proizvodnju svog modela 1100 (baziranog na Renaultu 8) te krenuti sa svojom misijom proizvodnje modernih, robusnih obiteljskih automobila koji su bili pristupačni kupcima.

Krajem 90-ih i početkom 2000-ih dolazi do proizvodnje obiteljske limuzine Logan koja se prodaje diljem kontinentalne Europe. Tada je došlo i do uvođenja modela Sandero i Duster. Godine 2013. Dacia je službeno predstavljena u Velikoj Britaniji, nudeći nove razine pristupačnosti obiteljskih automobila. Njezina prva TV reklama ponosno je najavljivala: „Nismo neozbiljni, jesmo funkcionalni“. Potom se na ekranu pojavila cijena Sandera od 5.995 funti (nešto više od 50 tisuća kuna). Za one s ograničenim proračunom, bio je to prijedlog kojemu se nisu mogli oduprijeti.

Dacia je dosada prodala na stotine tisuća automobila diljem Europe i situacija izgleda još bolje za kupce s najnovijim modelom Sandero. Ono što je najvažnije, cijene su još uvijek iznimno niske, a proizvođač je implementirao niz inženjerskih promjena i tehnoloških ažuriranja koji Sanderu pružaju moderniji styling. Sandero sada leži na modificiranoj verziji CMF platforme Renault Clija koja pomaže poboljšati iskustvo vožnje. S druge strane, šasija novog automobila lakša je i čvršća nego prije. Kvaliteta interijera i tehnologije također su se povećale, što je vjerojatno još veći faktor u uvjeravanju kupaca malih automobila da se odvoje od svog novca.

Nitko se ne može financijski natjecati

Sa svježim novim izgledom i malo dodatne finoće, Sandero sada postavlja ozbiljna pitanja kupcima koji traže „tradicionalnu“ kupnju superminija. Renault Clio, Ford Fiesta, Hyundai i20 i Škoda Fabia. Svi se oni natječu s Dacijom po veličini, ali se ne mogu natjecati po cijeni, s tim da njihov početni automobil još uvijek košta oko 20 tisuća kuna više od vrhunskog modela Sandero. Čak se i manji Kia Picanto i Hyundai i10 gradski automobili bore da pariraju Sanderu kada su u pitanju cijene.

SCe 65 1,0-litreni trocilindrični agregat, koji proizvodi skromnih 64 konja, više nije dostupan za narudžbu. Varijanta TCe 90 s turbo punjenjem ionako je vjerojatno pronicljiviji izbor, s 89 konja i korisnim dodatnim zakretnim momentom. TCe 100 Bi-Fuel jedinica, koja nudi štedljivu LPG tehnologiju, upotpunjuje ponudu, ali će vjerojatno biti povoljan odabir. Verzija SCe 65 koristi ručni mjenjač s pet stupnjeva prijenosa. TCe 90 i TCe 100 Bi-Fuel automobili imaju šesterostupanjsku manualnu kutiju, a TCe 90 također ima opciju CVT automatika.

Najpoželjnija verzija koju nudi Dacia Sandero – Tce 90 Essential

Početni Access trim više nije dostupan na cjeniku. Međutim, ako pronađete rabljeni primjerak, morat ćete se odreći finoća klimatizacije, radija i automatskog centralnog zaključavanja da biste dobili nisku cijenu. Stražnja stakla na ručno navijanje (u narodu poznate kao „kurble“) najbolje se mogu opisati kao nostalgična. Prelazak na automobil Essential srednje klase vraća klima-uređaj i daljinsko centralno zaključavanje, zajedno s tempomatom, DAB-om i Bluetooth vezom, s vrhunskom Comfort inačicom koja se osjeća relativno raskošno s kromiranim detaljima, nadograđenom presvlakom, stražnjom kamerom i 20-cm medijskim zaslonom osjetljivim na dodir koji kontrolira funkcije Android Auto i Apple CarPlay.

Za manje od 60 tisuća kuna ranije biste mogli kupiti ovaj supermini. Sandero sada košta dvadesetak tisuća kuna više za verziju TCe 90 Essential koji bi mogao biti vrlo poželjan u ponudi Sandera. Vrhunski automobil Comfort još je uvijek na cijeni od oko 100 tisuća kuna. Ako tražite malo dodatnog SUV stila, model Sandero Stepway dolazi s povećanom visinom i robusnom vanjskom oblogom.

1. Vožnja – 65 / 100: Dacia Sandero pristojan za gradsku vožnju

Sandero treće generacije širi je od prethodnog modela i uključuje niz nadogradnji šasije što znači da ga je bolje i udobnije voziti nego prije. To nipošto nije automobil dizajniran za ljubitelje vožnje, ali nova podloga donosi poboljšanu udobnost vožnje i opuštenu postavu koja Sandero čini pristojnim za gradsku vožnju i kompetentnim sudionikom autoceste što se tiče TCe 90 i 100 Bi-Fuel verzija. Kupce će vjerojatno najviše iznenaditi verzija TCe 90 koja nudi više snage i okretnog momenta od jedinice SCe 65. TCe 100 Bi-Fuel koristi povoljnu LPG tehnologiju. Motor TCe 90 nije pretjerano bučan osim ako ne odlučite istražiti gornju granicu raspona okretaja. U konačnici, nema pravog smisla „siliti“ automobil, jer ćete brzo prenapregnuti njegovu ograničenu dinamičku sposobnost.

Volan je predvidljivo lagan, ali dobro pristaje Sanderu, iako je šesterostupanjski ručni mijenjač možda malo neprecizan. Ako uzmete Sandero onakvim kakav jest, a vaše su potrebe više usklađene sa svakodnevnom funkcionalnošću nego užitkom u vožnji, tada je treća Dacijina iteracija ovog superminija i dalje na mjestu. Benzinski motor SCe 65 više nije dostupan za narudžbu. Međutim, ako se upustite na tržište rabljenih vozila, pronaći ćete borbeni supermini koji ima „strašno“ ubrzanje od 0 do 100 km/h za 16,7 s. Ako se ipak upustite na autocestu u Sandero SCe-u 65, možda biste trebali dobro razmisliti prije nego što pokušate bilo kakve manevre pretjecanja.

Nadogradnja na TCe 90 jedinicu s turbopunjačem donosi 89 KS i 160 Nm okretnog momenta. Ručna verzija sa šest stupnjeva prijenosa daje respektabilnije vrijeme sprinta od 11,7 s. CVT automatik varijanta malo je sporija. Proces ubrzavanja od „stotke“ traje 13,4 s. Najbrži Sandero je TCe 100 Bi-Fuel model, ali samo za nekoliko desetinki u odnosu na TCe 90 manual.

Dacia Sandero
Foto: Screenshot

2. Potrošnja – 91 / 100: Odlično kombinirana ekonomičnost goriva

Pronalaženje automobila po cijeni unutar Vašeg budžeta uvijek je izazov, zbog čega će Sandero biti tako privlačan kupcima koji paze na troškove. No, važno je ne zaboraviti da i dalje ostaje pitanje osiguranja i koliko ćete morati platiti za gorivo. Dobra vijest je da ne biste trebali opljačkati banku kako biste mogli svoj Sandero držati na cesti. Dacia tvrdi da kombinirana ekonomičnost goriva dovodi do potrošnje od 5,3 – 5,4 l/100 km u cijelom rasponu. Iznimka je TCe 90 CVT automatska verzija koja malo zaostaje s 5,8 l/100 km.

Emisije CO2 su dobre, ali ne i iznimne, jer SCe 65 (više nije dostupan na cjeniku) i TCe 90 ručne verzije daju 120 g/km. Suparnici poput Ford Fieste koji koriste hibridnu tehnologiju nadmašit će Sandero u pogledu emisija. Ulaganje u Sandero donosi dodatan bonus ako ga odlučite prodati. Nakon prosječne tri godine vlasništva i prijeđenih 60 tisuća kilometara, neki podaci predviđaju da će benzinske verzije TCe 90 zadržati oko 55 posto svoje izvorne vrijednosti. Model 1.0 TCe Bi-Fuel bit će malo bolji s 58-59 posto originalne cijene.

3. Dizajn – 90 / 100: Dacia Sandero Essential čini život lakšim

Nema sumnje da je kvaliteta interijera najnovijeg Sandera definitivno poboljšanje u odnosu na prethodni model. Vjerojatno ne čudi što je Dacia odlučila više ne nuditi početni model Access koji je činio manje od jedan posto prodaje Sandera, a život će vam biti mnogo veseliji i lakši s Essential ili Comfort verzijom.

Na vrhu ponude primijetit ćete mekše materijale kabine u područjima koja se redovito koriste. Dijelovi preko instrument-ploče i podstavljeni nasloni za ruke pomažu u stvaranju malo više sofisticiranosti. Dacia uključuje izdašnu razinu standardnog kompleta za verzije Comfort, uključujući prednja svjetla za maglu, električno podesive retrovizore, ulaz bez ključa, automatske brisače, svestrane električne prozore i stražnje parkirne senzore sa stražnjom kamerom. To je također jedina specifikacija koja sadrži 20-cm infotainment zaslon osjetljiv na dodir.

Model Sandero Access dolazi s električnim prednjim prozorima, LED prednjim svjetlima, volanom podesivim po visini i držačem za pametni telefon na instrument ploči. Essential oprema dodaje modernije dodatke koji čine život malo lakšim. To su klima uređaj, daljinsko centralno zaključavanje, tempomat, DAB radio i Bluetooth funkcionalnost. Vrhunska oprema Comfort dolazi s vlastitom satelitskom navigacijom koja je povezana s Android Autom i Apple CarPlayjom. Možete povezati svoj telefon i koristiti aplikacije na zaslonu, uključujući Spotify i Google Maps. Postoji čak i zgodno postavljen držač za telefon sa strane zaslona s vlastitim USB priključkom. Korisno je sve dok Vas ne počne ometati.

Zaslon medija ima sve značajke koje su Vam potrebne, uključujući ugrađenu satelitsku navigaciju. Zaslon nije jako oštar ili visoke rezolucije, ali radi svoj posao, a izbornici su jednostavni i laki za navigaciju. Šteta što zaslon malo sporo reagira na dodirne unose, dok ni sam sustav nije tako brz.

Dacia Sandero
Foto: Scrreenshot

4. Prostor – 86 / 100: 36 litara više prostora od Ford Fieste

Ako imate proračun za gradski automobil, a trebate supermini prostor, onda bi Sandero mogao biti odgovor na vaše automobilske potrebe. Sprijeda ima dosta mjesta, dok se putnici straga neće osjećati kao srdele jer novi model nudi 42 mm dodatnog prostora za noge u odnosu na svog prethodnika. Razine opreme Essential i Comfort nude dodatke koji samo malo olakšavaju život tijekom vožnje. Volan podesiv po visini i dosegu pomoći će vozaču da pronađe udoban položaj. Ulazak bez ključa, automatski brisači, tempomat i stražnji parkirni senzori korisni su dodaci.

Svi modeli imaju Isofix točke za dječje sjedalice i dječje brave za stražnja vrata. Postoji i opcija za rezervni kotač umjesto standardnog kompleta za pumpanje guma. Sandero je dugačak 4.088 mm, širok 1.848 mm i visok je 1.499 mm. Njegov brat Stepway je samo 11 mm duži i 36 mm viši, ali zadržava istu širinu. Radi daljnje usporedbe, Ford Fiesta s petoro vrata je manji automobil za sve strane, s dimenzijama od 4.040 mm po dužini, 1.735 mm po širini i 1.466 mm po visini.

Na stražnjim sjedalima najnovijeg Sandera ima dosta mjesta za putnike, dok prostor za glavu i noge ne bi trebali predstavljati problem čak ni odraslim putnicima. Vrata se širom otvaraju što olakšava ulazak i izlazak, a pomoći će i pri osiguranju dječje sjedalice. Kapacitet prtljažnika za Sandero raste s 320 litara na 328 litara. To znači da nudi dodatnih 36 litara prtljažnog prostora u usporedbi s Ford Fiestom, iako zaostaje za prtljažnikom Renault Clija od 391 litre. Preklapanjem stražnjih sjedala donosi se praktičnih 1.108 litara prtljažnog prostora.

Foto: Screenshot

5. Sigurnost – 65 / 100: Dacia Sandero osvojio samo dvije NCAP zvjezdice

Sandero se nalazi na verziji Renaultove najnovije CMF platforme na kojoj se temelji impresivni Clio pete generacije. Korištenje motora njegove matične francuske tvrtke također bi trebalo biti dobro za pouzdanost. Uz jaču šasiju i poboljšani sigurnosni komplet, moglo bi biti iznenađenje to što je Sandero osvojio samo dvije zvjezdice (od pet) nakon što su ga testirali stručnjaci iz industrije Euro NCAP. Tijelo za ispitivanje sudara dodijelilo je pristojne ocjene i za sigurnost odraslih i djece, sa 70 posto, odnosno 72 posto, što bi dovelo do ukupne ocjene od četiri zvjezdice. Međutim, kritiziran je Sanderov sustav automatskog kočenja u nuždi koji nije u stanju detektirati bicikliste i pješake kako bi izbjegao potencijalni sudar. Nedostatak funkcije Lane Assist i tehnologije Active Bonnet također je bio veliki minus.

Sve verzije Sandera dolaze sa šest zračnih jastuka, autonomnim sustavom kočenja u slučaju nužde, sustavom za pomoć pri kretanju uzbrdo, ABS i ESP kontrolom stabilnosti te nadzorom tlaka u gumama. Prelazak na Comfort specifikacije dodaje senzore za parkiranje i kameru za vožnju unatrag.

Ukupna ocjena za Daciju Sandero: 79 / 100 – S oštrim novim izgledom, poboljšanom dinamikom vožnje i dodatnim standardnim kompletom, Dacia Sandero ima puno više pozitivnih karakteristike od same cijene

Tri zanimljive činjenice o Daciji

Tvrtka je stara preko 55 godina: Dacia je osnovana 1966. u Rumunjskoj i nazvana je po starorimskom imenu njihove domovine. Povijesna regija Dacia pokrivala je većinu današnje rumunjske kopnene mase. Prva tvornica izgrađena je 1968., a prvi automobil tvrtke, limuzina 1300, sišla je s proizvodne trake u kolovozu 1969. godine. Automobil se uvelike temeljio na Renaultu 12 koji je bio najprodavaniji francuski automobil na domaćem tržištu.

Dacia je peti najveći proizvođač automobila u Europi: Marka Dacia jedan je od najvećih europskih proizvođača automobila. Njezina tvornica u Mioveniju, oko 135 kilometara zapadno od Bukurešta, proizvodi više od 350.000 automobila godišnje.

Najprodavaniji model proizvodio se 35 godina: Dacia 1300 predstavljena je tijekom Hladnog rata i dugi niz godina bila je jedini pravi izbor Rumunjske na tržištu automobila. Kao rezultat toga, proizvedeno je više od dva milijuna primjeraka u proizvodnji dugoj čak 35 godina.

Članak objavio Luka Petkovic

Kia Sportage

Kia Sportage: Udobnost i profinjenost iznad svega

Spektakl u Varaždinu: Tko je brži – Rimac Nevera ili akrobatski avion?