Na prenapučenom tržištu SUV-ova srednje veličine, Škoda Karoq nudi ono što je najvažnije za obiteljske kupce: uvijek korisnu praktičnost, pristojnu udobnost i dobre razine standardne opreme, sve to upakirano u komplet s konkurentnom cijenom. Možda izgleda malo jednostavno, ali nudi pametnu i sofisticiranu sliku koja dobro pristaje uz njegovu pragmatičnu sposobnost da upije surovost svakodnevnih cesta. U ponudi nećete naći hibridni model, što bi neke moglo odvratiti od pomisli za kupovinom, ali Karoq i dalje pruža veliku ekonomičnost goriva svojih benzinskih i dizelskih motora uz niske troškove rada, dok su standardi pouzdanosti i sigurnosti izvrsni.
Škoda Karoq je dovoljno dobar da se zadrži pri vrhu klase
Škoda je odmah postigla uspjeh s Yetijem, pa kada je došlo do zamjene za svoj prvi SUV crossover, za mnoge je bilo iznenađenje da je ime izbačeno i zamijenjeno Karoqom. Razlog za promjenu bio je taj da se crossover srednje veličine uskladi s većim Kodiaqom, dok ime Karoq ima iste inuitske eskimske korijene kao i Kodiaq. Na dizajn Karoqa također je uvelike utjecao Kodiaq. Oblik prednjih i stražnjih svjetala sličan je većem automobilu, a Škodin poznati oblik maske je prisutan. Međutim, ako uklonite ove detalje, Škoda Karoq izgledat će uvelike slično SEAT Ateci, iako to ne treba čuditi, jer su oba automobila identična ispod “kože”.
Ateca je samo jedan u nizu jakih konkurenata u klasi kompaktnih SUV vozila. S druge strane, Peugeot 3008 je jedan od favorita klase, dok Opel Grandland također dijeli podvozje s tim modelom. Utemeljitelj klase, Nissan Qashqai, nedavno je obnovljen, dok je Renault Kadjar izgrađen na zajedničkoj Nissan tehnologiji i iznutra je malo veći od Karoqa. Zatim, tu je i izvrsni Hyundai Tucson, Kia Sportage, Mazda CX-5, Ford Kuga, Toyota RAV4, Honda CR-V i VW Tiguan. Svi oni imaju vlastite jake karakteristike. Međutim, općenito, Škoda Karoq ima dovoljno dobru kombinaciju talenata da se zadrži pri vrhu klase.
Manji facelift 2022. godine doveo je do uvođenja šire, uspravnije maske, s redizajniranim odbojnicima i sustavom svjetala, dok je Škoda dodala glatkiju presvlaku podvozja, prošireni stražnji spojler i aeronavlake za aluminijske naplatke kako bi se poboljšala aerodinamička učinkovitost. Kupci također mogu birati između nekih novih boja boja i unutarnjih ukrasa.
Ako tražite plug-in model, nudi Vam se Enyaq iV
Izbor motora u asortimanu Karoqa sastoji se od 1.0, 1.5 i 2.0-litrenih TSI turbobenzinaca i 2.0 TDI dizelaša. Prethodno dostupan 1.6 TDI je ukinut. 1.0 TSI sa 108 KS je trocilindrična jedinica koja je iznenađujuće sposobna povući ovaj crossover, zahvaljujući Karoqovoj relativno laganoj konstrukciji. 1.5 TSI od 148 KS najnoviji je četverocilindrični benzinski motor VW Grupe. Stoga, kombinira dobru snagu s pristojnom učinkovitošću djelomično potpomognutom deaktivacijom cilindra pri malim opterećenjima kočenja. 2,0-litreni benzinski motor od 187 KS rezerviran je za skupu, ali elegantnu Sportline varijantu.
Dizelska snaga dolazi iz varijanti od 114 KS i 148 KS jedinice 2.0 TDI. Prva je dostupna samo kao verzija s pogonom na dva kotača, dok navođenje potonje znači da se možete odlučiti za postavku s pogonom na četiri kotača. Ručni mjenjač sa šest stupnjeva prijenosa standardan je u većini slučajeva, dok se DSG automatik sa sedam stupnjeva prijenosa i dvostrukom spojkom nudi kao opcija.
Jedna stvar koja nedostaje Karoqu je plug-in model fokusiran na okoliš. Ako je to ono što tražite, češka tvrtka će Vas umjesto toga usmjeriti prema svom impresivnom električnom SUV-u Enyaq iV. Škodin prvi električni automobil po narudžbi dijeli zajedničku platformu s Volkswagenom ID.4. Međutim, početna cijena od 48.458 eura i dalje je jako visoka. Možete sjesti za volan osnovnoga benzinskoga Karoqa za oko 22.000 eura, a raspon se kreće oko 33.000 eura.
Škoda je smanjila razinu opreme za Karoq kako bi sada uključivala SE Drive, SE L i Sportline. Standardni komplet uključuje 43-cm aluminijske naplatke, stražnje zaštitno staklo, tempomat, dvozonsku klimu i 20-cm zaslon osjetljiv na dodir s integriranom satelitskom navigacijom, dok vrhunski automobili dodaju veće 45-cm aluminijske naplatke, električno upravljana stražnja vrata, panoramski krov, grijani upravljač i sportska sjedala. Model Scout grubog izgleda s detaljima opreme inspiriranim terenskom vožnjom više nije dostupan.
1. Sigurnost i jamstvo – 94 / 100: Cijeli niz najnovijih sigurnosnih mjera
Budući da se temelji na MQB platformi VW Grupe, Škoda Karoq dijeli svoje temelje s velikim brojem proizvođača kao što su Audi, SEAT, Škoda i VW. Popis uključuje imena od Audija A3 do VW Tourana, s gotovo dva tuceta različitih modela u proizvodnji ili u pripremi. Euro NCAP već je proveo neovisne testove sudara na Karoqu, dodijelivši punu ocjenu od pet zvjezdica i odličan rezultat za sigurnost odraslih putnika od 93%.
Dostupan je cijeli niz najnovijih sigurnosnih mjera kao što biste i očekivali, a većina njih je standardno ugrađena u Škoda Karoq Edition s vrhunskim specifikacijama. Dolazi s prepoznavanjem prometnih znakova, pomoći pri mijenjanju prometnog traka, upozorenjem na poprečni promet i nadzorom mrtvoga kuta, kao i autonomnim kočenjem koje je standardno u čitavoj ponudi.
Jamstvo od tri godine / 100.000 km standardno je, što se tiče industrije. Međutim, konkurenti kao što su Toyota, Renault, Hyundai i Kia nude opsežniju pokrivenost. Jamstvo možete produžiti, povećavajući ga na četiri godine od 260 eura ili pet godina za 520 eura.
2. Prostor – 92 / 100: Škoda Karoq je osjetno veći od Yetija
Na cesti, tiha kabina u koju samo malo prodire buka vjetra pri većim brzinama i malo previše buke motora pri snažnom ubrzanju u automobilima osnovne razine, ide ruku pod ruku s gipkom vožnjom što čini Karoq udobnim SUV-om. Ako pritom uzmete u obzir podupiruća sjedala, prostranu kabinu, dobro raspoređene kontrole i visoku kvalitetu dotjerivanja i završne obrade, da ne spominjemo mnoštvo naprava i “igračaka” vrhunskih verzija, riječ je o impresivnom kompletu.
Velika unutrašnjost s voluminoznim prtljažnikom dobro je prilagođena obiteljskoj uporabi, a postoji niz opcija koje možete dodati koje će malo olakšati život. Značajke kabine uključuju veliku Jumbo kutiju za gadgete i piće koja se nalazi između prednjih sjedala, a tu je i mnogo skladišnih prostora raspoređenih uokolo, plus sklopivi stolići na naslonima obaju prednjih sjedala.
Škoda Karoq osjetno je veći od svog prethodnika, Yetija, i mjeri 4.382 mm duljine, 1.841 mm širine i 1.603 mm visine. To je u usporedbi s 4.447 mm duljine Peugeota 3008 ili 4.394 mm Nissana Qashqaija. Stoga, poprilično je na razini svojih suparnika.
Ima dovoljno prostora za noge i glavu na bilo kojem sjedalu u Škodi Karoqu. Ustvari, putnici na stražnjim sjedalima imaju nešto više prostora za glavu od onih na stražnjoj strani većeg Kodiaqa. Viši putnici na stražnjim sjedalima mogu osjetiti da im koljena dodiruju naslone sjedala čak i sa standardnom Varioflex stražnjom klupom gurnutom do kraja unazad, ali prostor za noge straga općenito je vrlo dobar za klasu.
Ovisno o specifikacijama, vrata prtljažnika Karoqa podižu se električno, a tu je i “nevidljiva papučica” koja Vam omogućuje da ih otvorite pokretom noge ispod stražnjeg branika ako su Vam ruke pune. Kada se otvori, dočekat će Vas impresivan prtljažni prostor, koji je praktično oblikovan i prostran. U standardnom će obliku “progutati” 521 litru s postavljenim stražnjim sjedalima, odnosno golemih 1.630 litara s preklopljenim.
Ako se odlučite za stražnja sjedala VarioFlex, moći ćete podesiti cifru na 588 litara. Iako više prostora za prtljagu znači manje prostora za noge. Uklanjanjem stražnjih sjedala u potpunosti dobivamo 1.810 litara. Kao da ste u kombiju!
3. Dizajn – 89 / 100: Škoda Karoq nudi napredniji infotainment od svojih konkurenata
Iako je dizajn Yetija za većinu očiju bio pamtljiviji od Karoqovog, ovaj model ima širi raspon talenata. Riječi je o dizajnu koji je zreo i, iako mu nedostaje mnogo stilskih karakteristika, ima solidnu, gotovo vrhunsku privlačnost. Na prvi pogled, nema puno toga što bi odvojilo Karoq od većeg Kodiaqa sa sedam sjedala (i, doista, manjega Kamiqa), s vrlo sličnim dizajnom rešetke i prednjih svjetala, istim grebenom do sredine poklopca motora i sličnim bočnim profilom sa zdepastim lukovima kotača. Oba automobila dorađena su 2021., dobivši podijeljena prednja svjetla i širu rešetku.
Stražnja svjetla najveća su razlika što se tiče stražnjeg dijela, a unatoč varijacijama u detaljima kao što su oblici usisnika u donjim branicima, čak bi se i najvećim ljubiteljima automobila mogle oprostiti male poteškoće u razlikovanju ova dva modela. Postoji samo jedna varijanta karoserije s pet vrata za Karoq, kao i kod Kodiaqa. Dok Karoq nudi samo pet sjedala, može se specificirati s istom VarioFlex podesivom stražnjom klupom kao i Kodiaq koja Vam omogućuje promjenu količine prostora za noge putnika ili prtljažnik, ovisno o Vašim potrebama.
Iznutra je dizajn kabine Karoqa jednako sličan dizajnu većega Kodiaqa, što znači da je konzervativan s nekoliko blistavih ili modnih dizajnerskih detalja. Facelift 2022. donio je neke metalik završne obrade koje podižu ton kabine, ali glavne prednosti ostaju. Nevjerojatno je funkcionalan s izvrsnom ergonomijom, puno prostora i osjećajem kvalitete. Čini se da je dobro izgrađen, a istovremeno je prepun tehničkih značajki. Satelitska navigacija nudi navigaciju kroz Vaš telefon na standardnom 20-cm Amundsen zaslonu osjetljivom na dodir. Tu je i digitalni zaslon također od 20 cm ispred vozača koji se može nadograditi s Plus paketom za prikaz više informacija u različitim izgledima.
Razina povezivosti dodatno je poboljšana s 23-cm opcijskim sustavom Columbus. Dok ovo dodaje kontrolu gestama, standardni Amundsen sustav dobiva WiFi hotspot, glasovnu kontrolu i jednogodišnju pretplatu na Škodine online usluge. Možete dodati značajke kao što je bežično punjenje telefona kako biste poboljšali tehnologiju u ponudi s Karoqom, ali one zapravo nisu potrebne jer je jezgra sustava ono što čini Škodinu jedinicu tako sposobnom.
Svijetli zaslon, oštra grafika i jednostavan raspored izbornika znače da je jednostavan za korištenje. Sjajni zaslon bilježi otiske prstiju, ali uz bežični Apple CarPlay i Android Auto, plus druge usluge s valjanom podatkovnom vezom, napredniji je i bolje reagira od infotainmenta Peugeota 3008 ili sustava u Nissanu Qashqaiju.
4. Potrošnja i deprecijacija – 86 / 100: Zadržava 58 posto vrijednosti nakon tri godine
Osim njegove relativne praktičnosti, jedna od velikih atrakcija Karoqa je kombinacija modernog SUV stila s prihvatljivim troškovima rada. Osim male kazne što se tiče potrošnje goriva, ovi automobili ne bi trebali koštati više od usporedivog hatchbacka – pogotovo ako se odreknete modela 4×4 kao što većina kupaca čini. Karoqovi benzinski motori izgledaju atraktivno s gledišta cijene, budući da su prilično učinkoviti i jeftiniji za kupnju od dizelaša koje obično povezujete sa SUV žanrom.
Karoqovi motori nisu vodeći u klasi što se tiče ekonomičnosti, ali su još uvijek među najučinkovitijima u sektoru. 1.0 TSI može potrošiti od 5,8 l/100 km u WLTP kombiniranom ciklusu, dok emitira samo 132 g/km CO2. Službeni najveći maksimalni kombinirani ciklus većeg 1.5 TSI iznosi 6,1 l/100 km (6,2 l/100 km s DSG automatikom), s emisijom CO2 od 138 g/km. Neki testovi ove 1,5-litrene jedinice sugeriraju da bi vlasnici trebali biti u mogućnosti približiti se tim brojkama i u stvarnom svijetu.
Ako doista želite izvući najveću kilometražu iz svake potrošene litre, ručni 2,0-litreni dizel od 116 KS razuman je izbor. Potrošnja iznosi od 4,8 l/100 km s emisijom CO2 od 125 g/km. Ako odaberete opciju 4×4 koja je dostupna s 2,0-litrenim motorima, gledate na smanjenje uštede goriva po WLTP-u pojačano činjenicom da je pogon na sve kotače dostupan samo s DSG mjenjačem. U slučaju 2,0-litrenog TSI benzinca, gledate na potrošnju od 7,8 l/100 km i emisiju od 178 g/km, dok 2,0-litreni TDI ima brojke – 6 l/100 km i 157 g/km.
Škoda je poznata po solidnoj deprecijaciji, pa je za očekivati da će Karoq proći bolje od nekih svojih korejskih ili francuskih rivala. Podaci pokazuju da bi Karoq trebao zadržati prosječno 58 posto svoje vrijednosti tijekom tri godine i 60.000 kilometara.
5. Vožnja – 81 / 100: Škoda Karoq od 187 KS do stotke za 7 sekundi
Ispod kože, Škoda Karoq koristi isprobani recept, kombinirajući MQB temelje VW Grupe (s prednjim ovjesom MacPherson i stražnjom osovinom s torzijskom gredom na verzijama s pogonom na dva kotača, dok automobili s 4×4 pogonom imaju multilink postav) koji također čini temelj Kodiaqa i mnogih drugih modela u liniji češke marke, ističući njegovu svestranost. U pokretu se Škoda čini oštrijom od Peugeota 3008. Volan je dobro odmjeren i osjetljiviji, što pomaže automobilu da se osjeća agilnijim, s manje naginjanja pri promjeni smjera. To proizlazi iz čvršćeg ovjesa Karoqa, ali mana je ta što ćete osjetiti više kretanja karoserije i kotača nego u 3008, što lijepo izglađuje loše površine. Karoq nije tako čvrst kao sestrinski model SEAT Ateca i naš grupni test je pokazao da se općenito bolje vozi od Opel Grandlanda i Nissana Qashqaija.
Što brže idete, to više dolazi do izražaja kontrola tijela Karoqa, pružajući obilje sigurnosti i samopouzdanja. Glatki ručni mjenjač zabavan je za korištenje, a oblikovani upravljač stvarno dobro leži u ruci. Model Sportline dolazi s 48-cm aluminijskim kotačima za koje je smatrano da su neopravdano utjecali na vožnju Karoqa, uzrokujući da ovaj obiteljski SUV razvije neželjeno “klackanje” na neravnim cestama.
Od tri benzinska motora, 1.5 TSI srednje klase je najbolji, iako manji 1.0-litreni trocilindrični motor također radi prilično dobro. Osnovna TSI jedinica ima respektabilnih 109 KS, i dok će ubrzati Karoq od 0 do 100 km/h za 11,1 sekundu, osjeća se malo napeto pri većim brzinama ili kad je pod punim opterećenjem. To znači da prilikom naglog ubrzavanja možete osjetiti i čuti rad koji mali motor mora izvršiti, budući da buka postaje pomalo nametljiva, a prisutna je i mala količina vibracija kroz papučice. Veći 1.5 TSI ima širi raspon snage, a sa 148 KS snažniji je i profinjeniji. Od 0 do 100 km/h stiže za 8,9 sekundi (ili 9,0 sekundi s automatskom opcijom DSG s dvostrukom spojkom).
Možete dobiti 2,0-litreni TSI benzinac u izvedbi Sportline sa sedmostupanjskim DSG mjenjačem s dvostrukom spojkom i pogonom na sve kotače. Sa svojih 187 KS čini Karoq izrazito živahnim s vremenom od 0 do 100 km/h od 7 sekundi. TDI turbodizelaš od 116 KS ima otprilike istu snagu kao i početni benzinac, ali ima i više okretnog momenta, tako da se ne osjeća toliko napregnuto kada trebate veću brzinu, iako i on može biti bučan. Ubrzava od 0 do 100 km/h za 10,6 sekundi.
2,0-litreni TDI ima 148 KS i obara sprint do stotke za 8,8 sekundi, a nudi i puno više snage za pretjecanja. To će Vam pomoći ako namjeravate voziti veći teret, kao i činjenica da ovaj motor može biti popraćen i pogonom na sve kotače.
Ukupna ocjena za Škodu Karoq: 88 / 100 – Škoda Karoq preslikava značajnu privlačnost Kodiaqa sa sedam sjedala u manji crossover asortiman