Temeljen na Volkswagen Polu, Volkswagen T-Cross ima sve temelje za pružanje dobrog otpora konkurenciji u segmentu kompaktnih crossovera. Među njegovim brojnim atributima su praktična kabina s kliznom stražnjom klupom i snažna linija motora koja pruža dovoljno performansi i pristojnu uštedu goriva. Međutim, mnogi od T-Crossovih suparnika mnogo su privlačniji. VW je prilično jednostavan iznutra i izvana i kao rezultat toga nema faktor zabave koji većina alternativa nudi. Profinjen je kao što biste i očekivali od VW-a, iako Volkswagen T-Cross nije najuzbudljiviji za upravljačem. Sve u svemu, iako je T-Cross jedan od najjačih konkurenata u kategoriji malih SUV vozila, nije baš sposoban doći do vrha klase.
Osrednja razina standardne opreme
Volkswagen T-Cross krenuo je s tzv. Breezeom na Sajmu automobila u Ženevi 2016. godine. Breeze je izgledao prilično identično proizvodnom T-Crossu, osim što nije imao krov. Međutim, T-Roc Convertible ispunio je VW-ovu nišu SUV-a s otvorenim krovom nekoliko godina kasnije, a Volkswagen T-Cross je preuzeo popularni segment malih SUV-ova, prvi put u prodaji u ožujku 2019. godine.
Suparnici su Citroen C3 Aircross, Renault Captur i Nissan Juke kao i drugi modeli slične veličine unutar Volkswagen grupe, poput Seat Arone i Škode Kamiq. SE L i R-Line verzije T-Crossa s višim specifikacijama čak su cijenom konkurenti Audiju Q2. Volkswagen T-Cross je najmanji od šest SUV-ova u Volkswagenovoj ponudi, a nalazi se ispod Taiga, T-Roca, Tiguana, Tiguan Allspacea i Touarega. VW T-Cross pokreće 1.0 ili 1.5-litreni TSI benzinski motor sa 94 KS, odnosno 113 KS. Dostupan je bio samo jedan dizel – 1.6 TDI sa 94 KS.
U ponudi je uobičajena Volkswagenova linija opreme. VW je odustao od izvornog osnovnog modela S, tako da raspon počinje sa SE za oko 26.000 €. Ovo donosi pristojnu, ali nipošto izuzetnu razinu standardne opreme, sa 43-cm aluminijskim naplatcima, kromiranim vanjskim ukrasima, platnenim presvlakama, ručnim podešavanjem sjedala i infotainment sustavom od 20 cm s DAB radiom i Apple CarPlay i Android Auto povezivošću.
Ručna klima-uređaj, električni podizači prozora i start-stop sustav također su uključeni, kao i Volkswagen Connect – sustav povezivanja njemačke marke koji omogućuje praćenje različitih funkcija automobila putem telefonske aplikacije, plus 24-satni pristup službi za korisnike linija za pomoć. Također dobivate Lane Assist, Hill Start Assist, Blind Spot Detection, Driver Attention Alert i City Emergency Braking, plus brisače sa senzorom kiše i adaptivni tempomat kao standard.
Za dodatnih 630 € možete dobiti Black Edition, koji je lansiran 2021. kao opcija više orijentirana na stil. Dobivate LED prednja svjetla, parkirne senzore sprijeda i straga, zatamnjena stakla i dijamantne naplatke. SEL oprema košta oko 3.100 € više i dodaje nešto više potpornih sjedala, različite 43-cm aluminijske naplatke, srebrne krovne nosače, dvozonsku kontrolu klime, prednje i stražnje parkirne senzore, plus poboljšani infotainment sustav sa satelitskom navigacijom.
Za oko 2.300 € više, R-Line je Vaš. Na njemu dobivate 45-cm aluminijske naplatke, mnoštvo nadogradnji interijera i eksterijera i standardni 26-cm Active Info Display digitalni sustav instrumenata.
1. Prostor – 80 / 100: Sprijeda je Volkswagen T-Cross vrlo prostran
Što se tiče praktičnosti, Volkswagen T-Cross je konkurentan u svojoj klasi. Dostupan u samo jednoj karoseriji kompaktnog crossovera s pet vrata, kvadrataste dimenzije automobila i visoki krov pretvaraju se u mnogo prostora u kabini. Također dobiva velike bodove za svestranost, uvelike zahvaljujući kliznoj stražnjoj klupi koja je standardna u čitavoj ponudi. Sprijeda je jednako impresivan, zahvaljujući udobnom položaju za vožnju s dovoljno prilagodbi za vozače svih oblika i veličina.
Osim prostranog prtljažnika, ima dovoljno prostora naprijed za držanje stvari. Gumirana ladica na vrhu upravljačke ploče idealna je za male, lagane predmete, dok ogroman prostor ispred ručice mjenjača sadrži mjesta za velike pametne telefone i USB kabele. Spremnici u vratima dovoljno su duboki i široki da u njih stane velika boca vode, a ispod središnjeg naslona za ruku nalazi se dodatni prostor za pohranu. Putnici na stražnjim sjedalima mogu koristiti slično izdašne spremnike u vratima i par USB priključaka.
T-Cross je dugačak 4.235 mm, širok 1.799 mm (uključujući retrovizore) i visok 1.584 mm, tako da je slične veličine kao i ostali automobili iz VW grupe. Kvadratasti oblik prilično je tipičan za klasu kompaktnih SUV-ova, iako suparnici poput elegantnijeg Nissan Jukea imaju drugačiji pristup.
Sprijeda se Volkswagen T-Cross čini vrlo prostranim. Prostor za glavu je izdašan, a sjedalo nudi širok raspon prilagodbi (visina se posebice može jako mijenjati.)
Prostor za glavu je jednako dobar za putnike na stražnjim sjedalima, dok ispod prednjih sjedala ima više nego dovoljno prostora za noge. Prostor za noge u potpunosti ovisi o položajima pomične stražnje klupe – u svom krajnjem stražnjem položaju, T-Cross je među najprostranijima u klasi. Međutim, ako pomaknete klupu za punih 140 mm prema naprijed, svaki vozač prosječne visine ili više neće ostaviti nimalo prostora za noge ljudima iza sebe. Volkswagen T-Cross se nudi s Isofix točkama za pričvršćivanje i na dva vanjska stražnja sjedala i na suvozačevom sjedalu.
Klizna stražnja klupa omogućuje izbor između prtljažnika i prostora za noge odostraga. Čak i s tim u krajnjem stražnjem položaju, obujam od 385 litara veći je nego što možete dobiti od Volkswagen Golfa, a pomicanjem sjedala prema naprijed do kraja povećava se obujam na 455 litara. T-Cross standardno dolazi s podesivim podom prtljažnika.
Stražnja klupa djeljiva je u omjeru 60:40 i ostavlja potpuno ravan teretni prostor. Time se ukupni prostor za pohranu povećava na 1.281 litru, što je šest litara više nego što imate u Renault Capturu.
2. Potrošnja i deprecijacija – 74 / 100: 1,6-litreni dizelaš troši 5,2 l/100 km
Pristojna ekonomičnost goriva i solidne preostale vrijednosti ukazuju na to da je Volkswagen T-Cross razuman za vožnju. Eksploatacijski troškovi glavni su faktor za većinu kupaca malih SUV vozila, pa je dobra vijest da i trenutni benzinski i stariji dizelski motori u ponudi daju dobar “povrat novca”. Početna verzija od 94 KS postiže minimalnu potrošnju od 5,7 l/100 km, uz emisiju CO2 od 130 g/km. Model od 109 KS sa šest-stupanjskim ručnim mjenjačem ima istu brojku od 5,7 l/100 km uz identičnih 130 g/km CO2, a ako se odlučite za DSG automatik, vidjet ćete povećanje potrošnje na 6,2 l/100 km, s emisijom CO2 od 141 g/km.
Prethodno dostupan 1,6-litreni dizelski model troši minimalno 5,2 l/100 km s ručnim mjenjačem s pet stupnjeva prijenosa, iako brojka raste na 5,4 l/100 km kada je motor spojen s automatskim mjenjačem sa sedam stupnjeva prijenosa. Dizel ispušta između 136 g/km i 146 g/km, ovisno o razini opreme. Ako osjećate potrebu za više snage i odaberete benzinski model od 148 KS, vidjet ćete potrošnju od 5,8 l/100 km, sa 137 g/km CO2 u opremi R-Line i 135 g/km u SE L.
Neki stručnjaci predviđaju da će T-Cross zadržati oko 46% do 53% svoje vrijednosti nakon 60.000 km ili tri godine, pri čemu se očekuje da će početni model SE zadržati najviše. Ove brojke su iznad prosjeka za klasu – najvjerojatnije zahvaljujući pečatu oznake VW. Nasuprot tome, očekuje se da će Citroen C3 Aircross zadržati oko 41% do 44% svoje vrijednosti. Mazda CX-3 je bolja s predviđenim ostacima od 45% do 51%.
3. Sigurnost i jamstvo – 70 / 100: Hyundai Kona i Kia Stonic imaju dulju zaštitu
Svi modeli T-Cross dolaze sa zračnim jastucima za vozača i suvozača, bočnim zračnim jastucima za sudar i zračnim zavjesama sprijeda i odostraga. Dodatni sigurnosni paket uključuje sustav upozorenja o gubitku tlaka u gumama, gradski sustav kočenja u nuždi i prediktivnu zaštitu pješaka, asistenciju za kretanje u traku i PreCrash preventivnu zaštitu putnika, koja zateže sigurnosne pojaseve i zatvara prozore u slučaju neizbježnog sudara. Prilagodljivi tempomat i sustav kočenja u nuždi također su dio standardne opreme, dok SE L modeli imaju prednje i stražnje parkirne senzore.
Euro NCAP testirao je Volkswagen T-Cross 2019. i dodijelio mu punih pet zvjezdica za sigurnost, s 97%, odnosno 86% za zaštitu odraslih i djece.
Volkswagen T-Cross, kao i svi drugi novi Volkswageni, standardno dolazi s trogodišnjim jamstvom od 100.000 km. Tu je i trogodišnje jamstvo na boju i 12 godina zaštite od korozije. Većina konkurenata ima slične rokove jamstva, iako Hyundai Kona (pet godina) i Kia Stonic (sedam) imaju dulju zaštitu.
4. Vožnja – 69 / 100: Volkswagen T-Cross podosta poskakuje na većim kotačima
Kao i kod većine novih Volkswagenovih modela, Volkswagen T-Cross je automobil u koji možete samo sjesti i odmah se osjećati ugodno. Sve kontrolne težine su dobro usklađene jedna s drugom. Kvačilo se glatko aktivira kada pritisnete papučicu, odziv na gas je dosljedan kroz raspon okretaja, a upravljanje je lagano i precizno. Kad izađete na otvorenu cestu, vidjet ćete da je upravljanje sigurno, a ne uzbudljivo. Ima dosta prianjanja i ravnoteža je neutralna, ali upravljač nudi malo povratne informacije. Viši centar gravitacije primjetan je u usporedbi s Polom na kojem je baziran T-Cross, ali vozački položaj je mnogo sličniji SUV-u, pa Vam pruža dobar pogled prema van.
Vožnja je mirnija nego u SEAT Aroni, ali 45-cm kotači modela R-Line čine da Volkswagen T-Cross više poskakuje na neravninama pri malim brzinama nego na manjim kotačima, iako se VW smiruje što brže vozite. Veliki kotači također povećavaju buku na cesti, pa iako nije loše za klasu, profinjenost je bolja sa 43-cm kotačima za vožnju autocestom. U međuvremenu, kočnice su snažne i ulijevaju mnogo povjerenja za zaustavljanje u nuždi.
Ponuda motora za T-Cross je jednostavna. Nudi se 1,0-litreni benzinski motor s turbopunjačem s dvije izlazne snage (94 KS i 109 KS) i 1,5-litreni benzinac sa 148 KS. 1.6 TDI dizel s 94 KS koji je bio u ponudi pri lansiranju u međuvremenu je povučen. Benzinski i stari dizelski modeli od 94 KS dolazili su s ručnim mjenjačem s pet stupnjeva prijenosa, dok benzinska verzija od 109 KS ima ručni mjenjač sa šest stupnjeva prijenosa. Svi imaju opciju sedmostupanjskog automatskog mjenjača s dvostrukom spojkom, koji je standardan za varijantu od 148 KS.
Manji benzinski model je u redu, osobito ako se namjeravate voziti samo gradom. Ubrzava od 0 do 100 km/h za 11,6 sekundi i lagano vuče od oko 2.000 o/min, čak i u petoj brzini. Ispod te točke bit će teško, pa će na strmim uzbrdicama na manje kvalitetnoj cesti možda trebati prebaciti u niži stupanj prijenosa. Službeno, najveća brzina iznosi 180 km/h.
Za većinu ljudi, preporučili bismo snažniju jedinicu od 109 KS. Na 200 Nm, njegov najveći okretni moment je 25 Nm veći nego u jeftinijem modelu, a dostupan je u istom rasponu broja okretaja. Slična je priča kada je riječ o snazi. Obje varijante postižu najveću snagu pri 5.000 o/min, ali jedinica od 109 KS može zadržati svoju brojku za daljnjih 500 o/min. Kao rezultat toga, “veći” motor djeluje snažnije pri bilo kojoj brzini, kao što pokazuje njegovo vrijeme od 0 do 100 km/h od 10,8 sekundi i maksimum od 188 km/h. To vrijeme ubrzanja je isto bez obzira odaberete li ručni ili automatski mjenjač.
1,5-litreni benzinac dostupan je samo s opremom R-Line i SE L i nije iznenađujuće da ima najbolje rezultate u seriji. Potrebno mu je 8,5 sekundi za sprint od 0 do 100 km/h, a najveća brzina je okruglih 200 km/h. I SEAT Arona i Škoda Kamiq nude ovaj motor, pri čemu SEAT pobjeđuje VW do 100 km/h za 0,1 sekundu, a Škodi treba 10,3 sekunde, za usporedbu.
I ručni mjenjač s pet i šest stupnjeva prijenosa glatko se mijenja i uparen je s laganom papučicom spojke, što vožnju u gustom prometu čini jednostavnom. DSG, s druge strane, nije najbolji – primjerice, može trzati pri parkiranju.
5. Dizajn – 66 / 100: Volkswagen T-Cross je duži 54 mm od Pola
Prema Volkswagenu, T-Cross bi trebao imati funky dizajn od većih SUV-ova marke. Postoje elementi inspirirani ostatkom VW obitelji – bočni nabor podsjeća na Polo, dok okviri svjetala za maglu oponašaju one na T-Rocu. Reflektor pune širine oko stražnjeg dijela, pak, dizajniran je da naglasi širinu automobila. U klasi koja je puna neobičnih, šarenih i zanimljivih dizajna, nedvojbeno nije najupečatljiviji (iako opcijske Energetic Orange i Mekena Tirquoise boje uparene s odgovarajućim detaljima od lakih naplataka zasigurno daju sve od sebe da malo ožive stvari), ali je izgleda koji će se sigurno svidjeti Volkswagenovoj bazi obožavatelja.
Iznutra je raspored armaturne ploče gotovo identičan onom kod superminija Polo. To znači da postoji veliki infotainment zaslon iznad para središnjih ventilacijskih otvora, jednostavan, logičan raspored kontrola i atraktivan upravljač. Kao i izvana, moguće je oživjeti uglavnom sivi dekor završnim obradama u kontrastnim bojama.
Model SE standardno dolazi s tradicionalnim analognim brojčanicima, dok je u višem rasponu moguće umjesto toga dodati 26-cm digitalno očitavanje. To vozaču omogućuje prilagođavanje prikazanih informacija, odabirom normalnog izgleda brzinomjera i brojača okretaja ili davanjem prioriteta putnim ili navigacijskim očitanjima. Grafika je oštra, i iako nije potpuno važna, čini da se kabina doima više tehnološkom nego kod mnogih suparnika.
Malo je plastike mekane na dodir – velika površina duž gornje strane ploče je tvrda i grebe se, za razliku od Pola, gdje je napravljena od mekšeg, gumiranog materijala. Za razliku od renoviranih Polo kontrola klime usmjerenih na zaslon osjetljiv na dodir, T-Cross ima fizičke kontrole klime, koje su mnogo lakše za korištenje. Dok je dizajn ploče gotovo isti kao kod Pola, vozač ima bolji pogled na cestu ispred sebe, zahvaljujući bočnoj točki koja se nalazi 100 mm više nego kod superminija.
Sličnosti između Pola i T-Crossa ne bi trebale biti iznenađenje, jer par dijeli Volkswagenovu MQB A0 platformu. T-Cross je ukupno 54 mm duži, ali je i dalje ugodno kraći od Golfa, tako da je idealne veličine za gradsku vožnju.
Svaki model u liniji T-Cross standardno dolazi sa zaslonom osjetljivim na dodir od 20 cm. U modelu SE to uključuje Bluetooth i DAB radio, ali nema ugrađenu satelitsku navigaciju, što je opcija od preko 1.000 € osim ako se ne proširite na model SEL ili R-Line. Ako rado koristite svoj pametni telefon, SE automobili i noviji imaju uključene Apple CarPlay i Android Auto. Grijana sjedala dolaze kao dio zimskog paketa od 390 € na svim modelima.
Sam infotainment sustav i dalje je jedan od najboljih u klasi za korištenje. Grafika izgleda jasno i oštro, dok su tipke prečaca osjetljive na dodir koje okružuju zaslon dovoljno velike da ne smetaju u pokretu. Dva fizička kotačića, jedan za glasnoću, jedan za podešavanje zumiranja navigacije, ipak su prilično mali i nezgodni.
Programiranje navigacijskog sustava jednostavno je zahvaljujući velikoj zaslonskoj tipkovnici. Vrijeme učitavanja je dovoljno brzo. Zaslon od 20 cm također sadrži kameru za vožnju unatrag, što je opcija od 330 €.
Audio iskustvo je jedno područje VW infotainment sustava koje nije naročito dobro. Kvaliteta zvuka iz standardnih zvučnika nije baš kvalitetna – zvučnicima nedostaje jasnoća i prodornost.
Ukupna ocjena za Volkswagen T-Cross: 72 / 100 – Volkswagen T-Cross je kompetentan mali SUV, ali je relativno skup i nedostaje mu malo glamura