in

Škoda Scala: Novi model ima sve što je potrebno da postane jedan od najvažnijih u povijesti

Škoda Scala
Foto: Screenshot

Škoda Scala mnogima je već postao omiljeni obiteljski hatchback. Jedan je od najpraktičnijih automobila u klasi, s ogromnim prtljažnikom i velikim prostorom za putnike, a Volkswagen Golfu postaje velika konkurencija kada je u pitanju vožnja, upravljanje i kvaliteta izrade. Voziti ju je gotovo jednako dobro kao i Golf, odlično iskorištava sveprisutnu MQB platformu (Modularer Querbaukasten) Volkswagen Grupe. Standardna oprema dobra je u cijelom asortimanu, s impresivnim infotainmentom i opcijom digitalnih tipki na modelima s višim specifikacijama.

Četiri razine opreme

Novčana vrijednost je ono što nas kod Scale najviše impresionira. Sve te pozitivne karakteristike dolaze po cijeni koja „potkopava” svaku verziju Golfa i odgovara većini najbližih rivala. Teško je nekom preporučiti Volkswagen Golf ispred Škode Scale, osim ako zaista želite malo više kvalitete i prestiža. Scala je toliko dobra da nije samo održiva alternativa.

Škoda Scala pridružila se asortimanu češkog proizvođača 2019. godine, uz nešto veću Octaviju na osporavanom tržištu obiteljskih automobila kao izravan rival Volkswagen Golfu, Ford Focusu i Vauxhall Astri, među ostalima. Dok Škoda Octavia ima karoseriju nalik limuzini (iako s velikim hatchbackom), Scala poprima praktičniji oblik koji omogućuje puno prostora za prtljagu i putnike.

Postoje četiri razine opreme koje možete izabrati: početna S, zatim SE, SE L i vrhunski Monte Carlo. Svi su motori poznate jedinice Volkswagen grupe: 1.0-litreni TSI benzinac s 94 ili 114 KS i 1.5-litreni TSI motor sa 148 KS. Dostupan je i 1.6-litreni dizel koji isporučuje 114 KS i 250 Nm okretnog momenta. Benzinski agregat s 94 KS nudi se s petostupanjskim ručnim mjenjačem, dok sve ostale verzije dolaze ili sa šestostupanjskim ručnim ili sa sedmostupanjskim DSG automatskim mjenjačem.

Cijena impresivna u usporedbi s najbližim konkurentima

Ulazna točka u Scala asortimanu je S trim i dobro je opremljen s legurama od 40 centimetara, klimom, Bluetoothom, DAB radijom, LED svjetlima i električno podesivim grijanim ogledalima. Nadogradnja na model sa specifikacijom SE donosi 20-centimetarski zaslon osjetljiv na dodir, tempomat i stražnje parkirne senzore, dok su verzije SE L opremljene s legurom od 43 centimetra. Također sadrži kontrolu klime, sat-nav, veći infotainment zaslon na dodir i digitalni zaslon s instrumentima od 26 cm. Vrhunski modeli Monte Carla uključuju panoramski stakleni krov te mjenjač i ručnu kočnicu obloženu kožom.

Bez obzira na razinu opreme koju odaberete, niska cijena je impresivna u usporedbi s najbližim konkurentima Scale, poput skupljim opcijama kao što su Volkswagen Golf, Mazda 3 i Kia Ceed. Osim „brata” iz Octavije, najbliži rival u smislu praktičnosti u odnosu na cijenu vjerojatno je Peugeot 308, automobil koji se ne može sasvim mjeriti s ostatkom izvrsnih karakteristika Scale.

Članak objavio Luka Petkovic

Mercedes

F1: Ferrari poklonio dvostruku pobjedu Mercedes-Benzu

uvoz automobila

UVOZ AUTOMOBILA Vječito pitanje: Kako uvesti rabljeno vozilo iz inozemstva i koliko doista vrijedi polovni automobil iz Njemačke?