Dobar izgled, praktičnost i privlačne vozne karakteristike znače da je najnovija Mazda 2 ozbiljan konkurent u klasi superminija. Dok druge marke traže učinkovitost kroz motore maloga kapaciteta i turbo punjenje, Mazda se drži većih motora s prirodnim usisavanjem koji daju snažne performanse i pristojnu potrošnju. Prostrana, dobro dizajnirana unutrašnjost Mazde 2 većim dijelom odiše kvalitetom, a automobil je i siguran. S niskim operativnim troškovima i velikom potražnjom za rabljenim verzijama, što znači da bi preostale vrijednosti trebale ostati prilično povoljne, Mazda 2 je supermini koji može privući razum, jednako kao i srce.
Mazda 2 dolazi kao supermini s 5 vrata
Mazda 2 je najmanji automobil tvrtke, ali bilo je mnogo malih Mazda tijekom povijesti tvrtke. Jedan od njezinih prvih automobila bio je Carol, malena limuzina s benzinskim motorom od 360 ccm. Od tada, Mazda je ponudila 121 i Demio (ovako se Mazda zove u Japanu). Trenutačni automobil je dio treće generacije koja je predstavljena 2014. godine. I dok cilja na prodaju u teškoj supermini klasi, ima dosta prednosti za kupce koji traže sportski mali automobil sa zabavnim upravljanjem i pristojnom ekonomičnošću.
Oštar oblik je kompaktan i privlačan, dok velika rešetka hladnjaka, prepoznatljiva prednja svjetla u obliku orlovog oka i LED svjetla za vožnju na automobilima viših specifikacija doprinose njegovom izgledu. Mazda se 2021. “osvježila” s izmjenama u ponudi motora i novom linijom opreme, dok Mazda 2 ovih dana dolazi samo kao supermini s pet vrata.
Postoje tri benzinske verzije koje možete izabrati s Mazdom 2. One se temelje na istom 1.5 Skyactiv-G agregatu i dolaze sa 74 KS, 89 KS ili 113 KS – varijante s ručnim mjenjačem od 89 KS i varijante od 113 KS s blagom hibridnom tehnologijom. Ulazna jedinica od 74 KS uparena je samo s ručnim mjenjačem s pet stupnjeva prijenosa, dok verzija od 89 KS ima opciju ručnog i automatskog mjenjača sa šest stupnjeva prijenosa. Mazda 2 od 113 KS nudi se samo s ručnim mjenjačem sa šest stupnjeva prijenosa.
Asortiman Mazde 2 trenutno se sastoji od opreme SE-L, Sport, GT Sport i GT Sport Tech. Cijene počinju od oko 19.500 €, dok je vrhunska GT Sport Tech jedina dostupna razina opreme s motorom od 113 KS, čija je cijena veća od 24.000 €.
Mazda također nudi dva hibridna modela koji se temelje na Toyoti Yaris. Koristi 1,5-litreni, trocilindrični motor uz tehnologiju koja je u stanju uhvatiti energiju dok automobil usporava i pohraniti je u ugrađenu litij-ionsku bateriju. Dodatna energija se zatim može koristiti za pogon prednjih kotača (gdje je to moguće) kako bi se smanjila potrošnja goriva i emisija CO2. Potpuni hibrid ima drugačiju strukturu opreme od standardne serije 2, uključujući specifikacije Pure, Agile i Select.
Mnogo je suparnika Mazdi 2 u supermini klasi. Na čelu skupine su etablirani modeli kao što su Ford Fiesta, VW Polo i Citroen C3. Od ova tri, Fiesta odgovara Mazdi 2 u zabavnom upravljanju, iako je nova SEAT Ibiza također predvodnica za zabavnu vožnju. S druge strane, Hyundai i20, Toyota Yaris i Kia Rio su povoljni izbori, dok Nissan Micra dodaje malo tehnologije i funky izgleda u klasu. Peugeot 208 i Opel Corsa nude solidnu kvalitetu, ali pomalo napreduju, dok su Škoda Fabia, Honda Jazz i Renault Clio praktične alternative.
1. Dizajn – 91 / 100: Privlačnost na svakom koraku
Mazda je primijenila svoj dizajnerski jezik Kodo na Mazdu 2, i kao rezultat toga izgleda vrlo slično smanjenoj verziji Mazde 3 hatchback. Tu je poznata trapezoidna rešetka hladnjaka koja ima kromirani umetak “wing design” koji je prvi put viđen na Mazdi 6 limuzini, dok ćete drugdje uočiti hrabre nabore i krivulje duž bokova automobila, liniju krova koja se spušta i strmo uzdižući pojas. Straga izgleda pomalo grubo i gomoljasto, ali općenito Mazda 2 je pametan i prepoznatljiv mali automobil.
Svi modeli dobivaju kućišta retrovizora u boji karoserije i suptilni spojler na vratima prtljažnika, dok se modeli SE-L mogu prepoznati po 38-cm aluminijskim naplatcima i prednjim svjetlima za maglu. Sportski automobili dobivaju veće kotače od 40 cm, LED dnevna svjetla, sjajnu crnu rešetku i stražnje zaštitno staklo. Ažuriranje iz 2017. uključivalo je nove tkanine za sjedala, novi upravljač i revidirane retrovizore.
Privlačan dizajn nastavlja se i iznutra, gdje je Mazda pokušala progurati Mazdu 2 kao skuplji model. Uredno oblikovana instrument ploča ima tri otvora za zrak (četvrti je vješto skriven u prednjoj strani ispod infotainment zaslona osjetljivog na dodir) koji imaju kontrole s izbočenim završetkom u stilu Audija s metalnim efektom. Još jedan sjajni detalj je veliki brzinomjer okružen digitalnim očitanjima za brojač okretaja i putno računalo.
Ipak, dok kabina izgleda pametno i robusno je konstruirana, ne može se mjeriti s Volkswagen Polom po vrhunskoj privlačnosti. Malo je materijala mekanih na dodir, dok plastika koja prekriva gornji dio ploče i obloge vrata izgleda i na dojam je malo niska. Pozitivna strana je ta da mekana koža prekriva upravljač i ručicu mjenjača.
Svi modeli Mazde 2 uključuju zaslon osjetljiv na dodir od 18 cm visoke razlučivosti i upravljački kotačić s jasnim i intuitivnim sustavom izbornika koji je vrlo jednostavan za korištenje. Integrirana satelitska navigacija dostupna je na svim razinama opreme, uz Apple CarPlay i Android Auto povezivost.
2. Prostor – 83 / 100: Mazda 2 je malo kraća od Fieste, Pola i Yarisa
Povećanjem međuosovinskog razmaka za 80 mm u odnosu na posljednju Mazdu 2, Mazda je uspjela povećati unutarnji prostor u svim smjerovima i kao rezultat toga mali supermini je razumno praktičan izbor, posebno za mlade obitelji. Ergonomija je također na mjestu. Raspon podešavanja prednjih sjedala i upravljača je vrhunski, dok su papučice lijepo postavljene bez ikakvog pomaka.
S 4.070 mm, Mazda 2 je malo kraća od Ford Fieste, VW Pola i Toyote Yaris, dok ima 1.695 mm u promjeru, što je malo uže od ova tri konkurenta.
Otraga ima više mjesta nego u Ford Fiesti. I dok će se dvije osobe visoke 1,90 m vjerojatno teško smjestiti jedna ispred druge, u Mazdu bi moglo stati pet odraslih osoba odjednom.
U ponudi je samo model s petoro vrata (troje vrata je izbačeno kada je stari model zamijenjen), tako da je ulazak i izlazak sa stražnjih sjedala jednostavan. Isofix nosači dječjih sjedalica također su standardni u stražnjem dijelu. Sve u svemu, Mazda 2 je prilično dobra sa stajališta smještaja. Međutim, novi Hyundai i20 ga je nadmašio po pitanju unutrašnjeg prostora.
Unatoč korisno širokim vratima prtljažnika, duboki prtljažnik znači da u njega morate dublje spuštati predmete, ali kompromis je taj da imate puno više prostora nego u staroj Mazdi 2. Ima 280 litara s postavljenim stražnjim sjedalima, ili 950 litara kad su preklopljena (10, odnosno 24 litre manje od Fieste, ali 30, odnosno 173 litre više od prethodnika, i odgovara Volkswagen Polu).
3. Vožnja – 79 / 100: Mazda 2 je tiha i staložena na autocesti
Mazdu 2 je užitak voziti, a podvozje će Vas impresionirati. Upravljač je teži od Ford Fieste i pruža malo manje osjećaja, ali postoji dobra razina prianjanja za standardni supermini. Mazda je asortimanu dodala svoj G-Vectoring Control. Ovo mijenja okretni moment motora u zavojima kako bi se poboljšalo okretanje i upravljanje. To je lagani dodatak koji je teško primijetiti i naglašava agilni karakter Mazde 2.
Omogućuje Vam dosta brzine kroz zavoje zahvaljujući pristojnoj kontroli nad karoserijom, ali to znači da na neravnim cestama vožnja može postati nemirna, prenoseći vibracije u kabinu zbog čega neka tvrđa plastika zuji i stvara buku. Ali, inače je iskustvo vožnje profinjeno i dovoljno udobno da Mazdu 2 učini izvrsnim automobilom na dugim relacijama, a ne samo gradskim vozilom. Mazda 2 je također impresivno tiha i staložena na autocesti, s malo vjetra ili buke u kabini.
Dok je dizel ranije bio u ponudi u Mazdi 2, sada je izbačen iz ponude. Ostaje 1,5-litreni Skyactiv-G benzinac, koji dolazi u tri izlazne snage: 74 KS, 89 KS ili 113 KS. Ovi motori nemaju turbo, ali imaju omjer kompresije od 15:1, strategiju za koju Mazda inzistira da donosi bolju ekonomičnost u stvarnom svijetu. Brojke to svakako potvrđuju. Koji god motor odabrali, atmosferski agregat radi dobro, iako je bučan. To je nešto što se ne doživi prečesto u supermini vozilima ovih dana.
Postoji opcija automatskog mjenjača sa šest stupnjeva prijenosa s verzijom od 89 KS, ali samo ručni modeli uključuju Mazdinu M Hybrid mild-hybrid tehnologiju. Benzinski motori Vas doista potiču na brzu vožnju, a bit ćete nagrađeni razinama performansi poželjnih hatcheva čak i u verziji od 89 KS. Dobar je to agregat, ali nedostatak turba znači da Mazda izbacuje samo 151 Nm okretnog momenta pri 3500 o/min. Morate naviti motor do kraja kako biste izvukli sve iz njega, ali to nije velika poteškoća budući da se četverocilindrična jedinica lagano okreće do maksimalnih 6000 o/min.
Glatki ručni mjenjač s pet stupnjeva prijenosa (samo snažniji motor od 113 KS ima šest stupnjeva prijenosa) dodatno privlači. Lako možete prebaciti u viši stupanj prijenosa jer je izbacivanje idealno, a također i dobro opterećeno. Međutim, nedostatak okretnog momenta postaje veći problem u gradu i pri nižim brzinama. To znači da Mazda nije fleksibilna kao supermini s turbopunjačem, pa je malo zahtjevnija za vožnju.
Mazda 2 ipak nije spora. Zabilježeno je vrijeme od 0 do 100 km/h od 9,9 sekundi na modelu od 89 KS. Također je trebalo 10,2 sekunde za ubrzanje od 50 do 110 km/h. Mazda tvrdi da je verzija sa 113 KS sposobna postići 100 km/h iz mjesta za 9,1 sekundu. Početni benzinac od 74 KS je prikladan, ali treba naporno raditi da bi dostigao brzinu.
4. Potrošnja i deprecijacija – 77 / 100: Motori nisu najčišći u klasi
Mazda o sebi voli razmišljati kao o poštenoj automobilskoj tvrtki, više zainteresiranoj za pružanje stvarnih ušteda goriva kupcima nego za fokusiranje na spektakularne rezultate u službenim ekonomskim ciklusima. Zato se njihova strategija temelji na benzinskim motorima s prirodnim usisavanjem visoke kompresije, a ne na praćenju trenda smanjivanja i turbo punjenja.
Kao rezultat toga, njegovi motori nisu najčišći u klasi, ali su prilično blizu toga. Početna verzija 1.5 Skyactiv-G benzinskog motora od 74 KS troši 4,8 l/100 km i 109 g/km. Vjerojatno najpopularniji model je verzija od 89 KS. Sadrži blagu hibridnu tehnologiju i troši 4,7 l/100 km i 107 g/km s ručnim mjenjačem s pet stupnjeva prijenosa ili 5,4 l/100 km i 122 g/km s automatskim mjenjačem sa šest stupnjeva prijenosa.
Vrhunski blagi hibridni benzinac od 113 KS dostupan je samo s ručnim mjenjačem sa šest stupnjeva prijenosa i troši 5 l/100 km i 113 g/km. Mazda smatra da njeni motori većeg kapaciteta imaju bolje izglede za postizanje ambicioznih zahtjeva u stvarnom svijetu.
Preostale vrijednosti su prilično visoke za Mazdu 2, s modelima Sport i GT Sport koji zadržavaju oko 52 posto svoje izvorne vrijednosti nakon prosječnog razdoblja vlasništva od tri godine i 60.000 km. Verzije SE-L nisu baš toliko izdašne na tržištu rabljenih vozila. Zadržavaju oko 48 posto originalne cijene.
5. Sigurnost i jamstvo – 66 / 100: Mazda 2 nije blizu vodećima u pogledu jamstva
Mazda 2 dobila je četiri zvjezdice na Euro NCAP testu sudara, a testeri su ga ocijenili nižim jer nema autonomno kočenje u nuždi kao standard. Modeli SE-L i noviji dobivaju sustav upozorenja o napuštanju traka, pomoć pri zadržavanju traka, pomoć pri vožnji na uzbrdici i sustav signalizacije zaustavljanja u nuždi.
GT Sport Tech modeli dodaju nadzor mrtvoga kuta s upozorenjem na promet odostraga, upozorenjem vozača, prednjim parkirnim senzorima i monitorom od 360 stupnjeva.
Zajedno s većinom svojih suparnika, Mazda se tek treba primaknuti vodećima u klasi u pogledu jamstva, tako da dobivate prilično prosječan trogodišnji ugovor / 100.000 km. Nasuprot tome, Kia nudi sedam godina i 150.000 km. Možete produžiti Mazdino jamstvo, ali uz određenu cijenu.
Ukupna ocjena za Mazdu 2: 79 / 100 – Mazda 2 u supermini klasu donosi oštar izgled, pristojne troškove rada i zabavnu vožnju. No, ima previše mana da bi se nosila s najboljima.