in

Nissan X Trail: Nedostaje mu učinkovitosti

Nissan X Trail
Foto: emirhankaramuk / Shutterstock.com

Nissan je napravio neka velika poboljšanja na SUV-u X Trailu, pružajući više prostora za putnike, bolju kvalitetu kabine i izvrsne sigurnosne značajke. I dalje je praktičan kao i uvijek, dok bi obiteljski kupci trebali vidjeti Nissan X Trail dovoljno udobnim i lakim za svakodnevnu upotrebu.

Dva desetljeća za evoluciju

Veći je automobil nego ranije, što bi neke moglo odvratiti, a više cijene na vrhu ponude kvare sposobnost X Traila da izazove svoje bliske konkurente. Međutim, stvarni problem i za privatne kupce i za poslovne korisnike je da učinkovitost Nissanove postavke e-Power nije tako dobra kao što bi trebala biti. Kad proučite brojke, to se ne slaže dovoljno dobro s konvencionalnijom konkurencijom.

Trebale su četiri generacije i više od 20 godina da Nissan X Trail evoluira iz prilično kockastog, svakodnevnog SUV-a u uglađenije vozilo koje se sada natječe na vrlo pretrpanom tržištu velikih obiteljskih SUV-ova.

Najnoviji X Trail je širi i viši od modela kojeg zamjenjuje, dok njegov oštriji stil daje velikom SUV-u agresivniji izgled za koji se Nissan nada da će privući kupce daleko od niza dobro etabliranih rivala. Konkurencija dolazi u obliku sposobnih modela kao što su Peugeot 5008, Kia Sorento, SEAT Tarraco i Škoda Kodiaq sa sedam sjedala, uz Hyundai Santa Fe i Volkswagen Tiguan Allspace. Ako Vam nisu potrebna dva dodatna sjedala, onda su Honda CR-V, Mazda CX-5 i Toyota RAV4 dokazane alternative koje obiteljskim kupcima nude obilje praktičnosti i udobnosti.

Budući da elektrifikacija sve više postaje norma, Nissan je odlučio ne ići s tipičnim punim hibridom ili čak plug-in hibridom za Nissan X Trail i umjesto toga odlučio se za vrstu hibrida s produljenim dosegom koji naziva e-Power . Sustav koristi 1,5-litreni benzinski motor koji pomaže u punjenju baterije, koja zauzvrat hrani električni motor koji pokreće kotače. Kupci X Traila mogu birati između verzije s jednim motorom s prednjim pogonom od 201 KS ili konfiguracije s dva motora s pogonom na sve kotače od 210 KS.

Model s blagim hibridom od 161 KS i pogonom na prednje kotače također je dostupan na ulaznoj točki ponude, dok svi automobili imaju Nissanov Xtronic CVT automatski mjenjač. Razine opreme uključuju Visia, Acenta Premium, N-Connecta, Tekna i Tekna+, a ako tražite dodatnu udobnost, zaobišli bismo početnu Visia i pogledali prema jednoj od specifikacija srednje klase. Prvi dodaje stavke kao što su stražnja kamera, dvozonski klima uređaj, Apple CarPlay i Android Auto povezivost, dok drugi ima dva 31-cm zaslona. Jedan pokriva infotainment, a drugi prikazuje ključne informacije za vozača kao što su sat, navigacijske upute, sustave aktivne sigurnosti i audio kontrole.

1. Prostor – 82 / 100: Nissan X Trail nudi se s 5 i 7 sjedala

Kupci će biti impresionirani profinjenošću Nissan X Traila na cesti. Radi se o udobnom i opuštajućem vozilu za putovanje, a Nissan nije zaboravio na praktične detalje koji obiteljski život čine malo lakšim. Stavke kao što su središnji naslon za ruke s dva držača za čaše, kuke za prtljagu i osvjetljenje u prtljažniku, stražnja sjedala djeljiva u omjeru 60:40 i dvije stražnje Isofix točke doprinose jednostavnosti korištenja X Traila. Polica za punjenje pametnog telefona dovoljno je velika čak i za najveće uređaje, ali pretinac za rukavice nije osobito prostran. S druge strane, spremnici u vratima su pristojne veličine.

Kretanje prema gore kroz različite razine opreme donosi luksuzniju opremu kao što je funkcija grijanja za prednja i stražnja sjedala, upravljač i vjetrobran, plus bežično punjenje pametnog telefona, trozonski klima uređaj i prošivene kožne presvlake. Također je vrijedno napomenuti da se Nissan X Trail nudi u konfiguracijama s pet i sedam sjedala.

Sa 4.760 mm duljine, X Trail je nešto duži od Škode Kodiaq i Peugeota 5008. Četvrta generacija modela je 20 mm šira i 15 mm viša od svog prethodnika, što mu daje još značajniji izgled na cesti.

Prostor sprijeda je dobar – upravo onakav kakav biste očekivali od velikog SUV-a. Nissan X Trail djeluje prostranije od Qashqaija, a putnici odostraga imaju mnogo prostora za noge i glave. Također je dobro to kako se središnje sjedalo na srednjoj klupi X Traila u potpunosti preklapa kako bi se putnicima straga pružio ogroman naslon za ruke.

Odlučite li naručiti svoj Nissan X Trail sa sedam sjedala, samo će se djeca zaista osjećati ugodno u zadnjem redu. Prvi problem je taj što se sjedala u srednjem redu ne pomiču jako daleko, pa se morate provući kroz mali otvor da biste pristupili malim, čvrstim sjedalima u trećem redu, a ona imaju ograničen prostor za koljena i glavu. Nissan je dobar za povremenu upotrebu, ali nije stalni sedmerosjed, a Kia Sorento (standardno dolazi sa sedam sjedala) činit će se prostranijim.

Prtljažnik X Traila nije najveći u klasi. U modelu s blagim hibridom imate 585 litara prtljažnog prostora (sa stražnjim sjedalima u uspravnom položaju), što je 81 litra više nego što ćete pronaći u Nissanu Qashqaiju. Verzije e-Power nude 575 litara, dok postoji daljnje smanjenje na 485 litara ukupne nosivosti ako se odlučite za model sa sedam sjedala. Preklapanjem stražnjih sjedala otvara se korisniji prtljažni prostor od oko 1.300 do 1.400 litara, opet ovisno o tome koji pogonski sklop odaberete.

Foto: Screenshot carwow YT

Ako Vam je prioritet sposobnost vuče, tada ćete htjeti izbjeći verziju e-Power od 201 KS jer ima maksimalnu težinu prikolice s kočnicama od 670 kg. Blagi hibridni model od 161 KS ima ograničenje od 2.000 kg u izvedbi s pet sjedala, što se smanjuje na 1.800 kg ako se odlučite za varijantu sa sedam sjedala. Vrhunski e-4orce od 210 KS sposoban je povući do 1.800 kg, iako je njegov ukupni kapacitet smanjen na 1.650 kg kada je konfiguriran kao model sa sedam sjedala.

2. Dizajn – 80 / 100: Jednostavna ergonomija

S povećanjem ukupne širine i visine, Nissan X Trail četvrte generacije ima impozantniji izgled nego ranije. U usporedbi s manjim bratom Qashqaijem daje osjećaj pravog SUV-a, a njegove oštrije linije odaju agresivniji stav. Iznutra, X Trail ima više sličnosti s Qashqaijem nego Nissanovim futurističkijim Ariya EV-om, što znači da je kabina pomalo zastarjela. Kvaliteta je uglavnom dobra i čini se da je sve prilično dobro spojeno, tako da je definitivno korak naprijed u odnosu na prethodni model.

Jednostavna ergonomija ima prednost nad “kitnjastim stilom” u kabini Nissan X Traila. Prilično je zdepast birač mjenjača jednostavan za korištenje i sviđa nam se što ne zauzima puno prostora na središnjoj konzoli, dok su kontrole klime krupne fizičke tipke i kotačići, a ne klizači osjetljivi na dodir ili plastične ploče.

Možete birati između deset boja karoserije i, dok X Trail odgovara sivoj ili srebrnoj nijansi, boja Sunset Orange dobro izgleda, osobito ako odaberete opcijski dvobojni crni krov. Ako Vam ne treba sedam sjedala, Nissan X Trail s pet sjedala košta 1.100 € manje od ekvivalentnog modela sa sedam sjedala.

Ako želite da Vaš X Trail ima više premium kvalitete, morat ćete dodatno platiti za Tekna ili Tekna+ specifikaciju. Prelazak na ove najviše razine opreme donosi električna vrata prtljažnika s funkcijom hands-free, presvlake od prošivene kože, head-up zaslon i Bose audio sustav s deset zvučnika. Standardni 45-cm dijamantni brušeni naplatci Nissan X Traila su u redu, ali veće, 50-cm verzije koje dolaze s Tekna+ automobilima daju SUV-u malo jači izgled.

Početni paket opreme Visia uključuje samo vrlo osnovnu audio postavku, uključujući DAB radio s četiri zvučnika, bez zaslona osjetljivog na dodir te jednu prednju i jednu stražnju USB točku. Većina ljudi trebala bi prijeći na specifikaciju Acenta Premium jer dodaje zaslon osjetljiv na dodir od 20 cm, plus bežični Apple CarPlay, žičani Android Auto i dva dodatna zvučnika. Odaberete li opremu N-Connecta i više, bit ćete nagrađeni s 31-cm infotainment zaslonom osjetljivim na dodir, dok vrhunski modeli dodaju 27-cm head-up zaslon.

Nissan je posljednjih godina napravio neke velike korake sa svojim infotainment sustavima, i iako nije vodeći u klasi niti u jednom području, X Trailov infotainment sustav prilično je solidan u svim segmentima. Zaslon od 31 cm oštar je i brzo reagira na dodir. Izbornici su jasno raspoređeni, s početnim zaslonom koji prikazuje tri glavna widgeta. Postoji nekoliko fizičkih prečaca uz dno zaslona, koji olakšavaju preskakanje pjesama ili radio postaja u vožnji. Opcijski zvučni sustav Bose mogao bi vrijediti dodatnih 670 € ako uživate u glazbi.

Nissan X Trail
Foto: Screenshot carwow YT

3. Sigurnost i jamstvo – 80 / 100: Nissan X Trail uključuje niz aktivnih sigurnosnih sustava

Ako ste kupac koji traži siguran obiteljski automobil, onda Nissan X Trail mora biti vrijedan razmatranja. Tijelo za industrijsku sigurnost, Euro NCAP, dodijelilo je velikom SUV-u ocjenu od pet zvjezdica, s izvrsnim ocjenama od 91 posto za odrasle putnike i 90 posto za zaštitu djece. Visoka razina standardne sigurnosne opreme X Traila također je prepoznata s ocjenom od 95 posto.

Nissan X Trail uključuje niz aktivnih sigurnosnih sustava koji pomažu da putovanja budu lakša i manje stresna. Koristeći kameru postavljenu na vjetrobransko staklo i radar iza Nissanove oznake na prednjoj rešetki, ugrađena tehnologija uključuje automatsko kočenje u nuždi, upozorenje na frontalni sudar, sustav pomoći pri zadržavanju traka, upozorenje na mrtvi kut i prepoznavanje prometnih znakova.

Inteligentni tempomat također je dostupan i sposoban je kontrolirati ubrzanje i usporavanje kako bi automatski održao odgovarajuću udaljenost u odnosu na vozilo ispred. Automobili Tekna i Tekna+ također uključuju Nissanov ProPilot sustav pomoći u vožnji.

Uz X Trail dobivate standardno trogodišnje jamstvo, ograničeno na 100.000 km. Moguće je produljiti pokriće uz dodatnu cijenu, uz daljnju godinu jamstva koja košta oko 490 €.

4. Vožnja – 73 / 100: Nissan X Trail udoban je na cesti

Svi modeli Nissan X Trail četvrte generacije koriste 1,5-litreni trocilindrični motor, s blagim hibridnim verzijama dostupnim uz snažnije i učinkovitije modele e-Power. Potonji sustav koristi motor automobila kao generator za punjenje ugrađene litij-ionske baterije, koja zauzvrat napaja električni motor koji se koristi za pogon kotača.

Riječ je o neobičnoj postavci, ali otkriveno je da se radi o pogonu bez prijelaza između električnih i izvora energije s motorom s unutarnjim izgaranjem, kao što biste mogli pronaći s punim hibridnim ili plug-in hibridnim pogonskim sklopom. Zapravo, novi hibridni sustav s produljenjem dometa doista pruža iskustvo vožnje električnim vozilom, čineći ga nevjerojatno lakim automobilom za glatku vožnju pri malim brzinama.

Nissan X Trail savršeno je udoban na cesti, s ovjesom koji smeta samo na najgorim kolnicima. Veliki SUV je pristojan automobil i pri većim brzinama na autocesti, s malo vjetra ili buke motora koja ulazi u kabinu i kvari osjećaj profinjenosti. Kad motor radi u praznom hodu kako bi napunio bateriju, može zvučati drhtavo, ali u ostalo vrijeme nije takav. Isto vrijedi i za “cviljenje” koje proizvode električni motori X Traila za koje je otkriveno da je mnogo čujnije nego u Kiji Sorento.

Iako je vozački položaj u Nissan X Trailu visok u tipičnom stilu SUV-a, nije baš tako moćan kao kod Sorenta. C-stupovi su relativno debeli, a stražnji bočni prozori su također mali, tako da je vidljivost malo ugrožena.

Ako nemate potrebe žuriti, X Trail će Vam biti dobar suputnik. Upravljač je lišen ikakvih povratnih informacija i bilo je prilično malo naginjanja karoserije kroz zavojite ceste, ali za potrebe većine ljudi kompetentno ispunjava svoje zadatke. Kupci će način rada “e-Pedal Step“, koji omogućuje vožnju s jednom papučicom, smatrati posebno korisnim u gradskom prometu, dok model e-4orce s pogonom na sva četiri kotača ima dvostruki električni motor koji može reagirati 10.000 puta brže nego mehanički sustav pogona na sva četiri kotača. Tako barem tvrdi Nissan…

Nissan X Trail nije automobil koji se kupuje zbog njegove sposobnosti upravljanja na zavojitim manje kvalitetnim cestama ili njegovih performansi na ravnici. Unatoč tome, japanski SUV sposoban je za pristojan broj okretaja, s najbržim modelom e-4orce s 210 KS, pogonom na sve kotače (pet sjedala) koji može pokriti od 0 do 100 km/h za 7,0 sekundi. Odabir sedam sjedala znači da će Vam trebati dodatne dvije desetinke sekunde da dosegnete referentnu vrijednost sprinta.

Ako niste uznemireni oko mogućnosti pogona na sva četiri kotača ili sedam sjedala, onda je verzija X Trail 201 KS e-Power ona za koju ćete se odlučiti. Automobil srednje klase ubrzava od 0 do 100 km/h za 8,0 sekundi, dok je varijanta blagog hibrida sa 161 KS najsporija opcija kojoj treba 9,6 sekundi da postigne 100 km/h.

Nissan X Trail
Foto: Screenshot carwow YT

5. Potrošnja i deprecijacija – 72 / 100: Verzija od 161 KS jeftinija je za kupiti

Nissanova tehnologija e-Power ne pruža istu ukupnu učinkovitost kao plug-in hibridna postavka, što znači da vjerojatno nećete vidjeti mnogo poslovnih korisnika koji se odlučuju za Nissan X Trail kao svoj sljedeći službeni automobil. Model e-Power od 201 KS, s pogonom na prednje kotače nudi najbolju uštedu goriva u ponudi X Traila – do 5,8 l/100 km u WLTP kombiniranom ciklusu, s emisijom CO2 od 132 g/km. Ako nadogradite na model s pogonom na sva četiri kotača e-4orce, trebali biste vidjeti potrošnju goriva od oko 6,4 l/100 km s razinama CO2 od 143 g/km.

Kada je testirana 4WD verzija X Traila u odnosu na Kia Sorento Hybrid, Nissan je uspio trošiti 6,6 l/100 km, što je bolje u usporedbi s Kijinim prosjekom od 7,2 l/100 km. X Trailova želja da radi u EV načinu rada značila je da je učinkovitiji u gradu od ova dva automobila, a općenito je impresivno štedljiv pri malim brzinama.

Početnu verziju s blagim hibridom od 161 KS jeftinije je kupiti, ali petosjed ima prosječnu potrošnju od čak 7,1 l/100 km, dok navođenje dodatnih dvaju sjedala dovodi do povećanja potrošnje goriva na 7,2 l/100 km. Emisije CO2 počinju od 161 g/km. Kupci koji redovito putuju na dulja putovanja možda će poželjeti pogledati prema konkurentima iz Peugeota i Škode, jer oba proizvođača i dalje nude dizelsku snagu u svojim rasponima 5008 i Kodiaq.

Kupcima će biti drago čuti da X Trail zadržava oko 54 posto svoje izvorne vrijednosti nakon tipičnog razdoblja vlasništva od tri godine i 60.000 km. Za usporedbu, Škoda Kodiaq ima slične rezultate, dok Peugeot 5008 zaostaje oko 46 posto u istom trogodišnjem razdoblju.

Ukupna ocjena za Nissan X Trail: 77 / 100 – Novi Nissan X Trail je veći i bolji nego ranije, ali njegov inovativni elektrificirani pogonski sklop nije tako učinkovit kao kod nekih konkurenata

Članak objavio Luka Petkovic

Mazda 2

Mazda 2: Privlačna, ali ne i potpuno sigurna

Audi A8

Audi A8: Impresivan, ali zaostaje za S-klasom