in

Kia Sorento: Vrhunski obiteljski SUV

Kia Sorento
Foto: Jonathan Weiss / Shutterstock.com

Tijekom godina, Kia Sorento je evoluirao od velikog, praktičnog i jeftinog obiteljskog SUV-a u veliki, praktičan i otmjen. Cijena se promijenila u skladu s porastom kvalitete, dizajna i tehnologije, ali dobivate mnogo opreme i ugrađene tehnike kao standard. Razlika je sada u tome što se Sorento suočava s nekim prvorazrednim suparnicima na tržištu SUV-ova sa sedam sjedala. Uz učinkovit plug-in hibrid, samopunjivi hibrid i dizelske motore koje možete izabrati, puno prostora i impresivnu razinu opreme u ponudi, Kijin trud je očit, uz neke manje nedostatke kojih ćemo se dotaknuti u nastavku…

Kia Sorento bori se s nizom poželjnih SUV-ova

Kia Sorento predstavlja jakog suparnika na tržištu velikih SUV vozila od prve generacije modela lansirane 2002. godine. Danas smo na četvrtoj generaciji Sorenta, a to je model koji jasno pokazuje kako je Kia sazrela kao automobilska marka u međuvremenu. Izvorni Sorento bio je proračunat, veliki SUV sa sedam sjedala po cijeni srednjeg petosjeda jednog od vodećih mainstream brendova u to vrijeme.

Danas je vjerojatno pošteno reći da je Kia u vodećem nizu tih mainstream marki, nudeći modele koji se lako mogu uspoređivati s proizvodima poput Forda, Volkswagena, Renaulta i Peugeota. Uistinu, u smislu stila, kvalitete izrade i tehnologije, Kia ima namjeru nadmašiti ove suparnike i pogurati se dalje na tržištu. Četvrta generacija Kia Sorenta javnosti je predstavljena početkom 2020., a kasnije te godine krenula je u prodaju u većem dijelu Europe. To je SUV sa sedam sjedala i nalazi se na vrhu pretrpane Kijine SUV serije. Ispod Sorenta su Sportage srednje veličine i manji Stonic, ali Kia također nudi crossover XCeed kao i Soul EV i e-Niro električni SUV.

Što se tiče izravnih suparnika, Kia Sorento je u kombinaciji s nizom poželjnih opcija SUV-a pune veličine sa sedam sjedala. Škoda Kodiaq i SEAT Tarraco iz Volkswagen koncerna dijele tehnologiju, dok je Peugeot 5008 još jedan vrijedan kandidat. Land Rover ima jeftiniji Discovery Sport i veći, skuplji Discovery, a Sorento je sličan u pogledu cijene počevši od oko 56.000 €.

Kia je prethodno nudila razine opreme 2, 3 i 4 za Sorento, ali je donijela odluku da pojednostavi svoju ponudu sa samo jednom dostupnom specifikacijom Edition. Na temelju razine opreme 4, Edition dolazi s kompletom kao što su 48-cm crni aluminijski kotači, električna vrata prtljažnika, panoramski krov, prednja i stražnja grijana sjedala (prednja također imaju funkciju ventilacije), kamera od 360 stupnjeva i audio sustav Bose. Prednja maska, poklopci retrovizora, krovni nosači i okviri bočnih prozora također su u crnoj boji.

Ispod poklopca motora imate dodatne tri opcije: standardni 2,2-litreni CRDi dizel s osmostupanjskim DCT automatskim mjenjačem s dvostrukom spojkom, puni hibrid s električno potpomognutim 1,6-litrenim T-GDi benzinskim motorom i šesterostupanjski automatski mjenjač, ili plug-in hibrid koji koristi isti benzinski motor i mjenjač, ali povećava veličinu baterije na 13,8 kWh, što omogućuje do 56 km putovanja samo električnim pogonom. Svi modeli imaju pogon na sva četiri kotača.

Povijest

Povijest Kia Sorenta seže u 2002. godinu, s korejskim SUV-om koji je evoluirao iz jeftinog vozila sa sedam sjedala u profinjeniji, mainstream model, koji se može natjecati s najboljima u klasi. Ovo više nije jeftina opcija, ali poboljšanja u stilu, kvaliteti interijera i ugrađenoj tehnologiji odražavaju koliko je Kia Sorento sazrio. Pouzdanost je uvijek bila prednost vlasništva Sorenta, a dobro njegovani rabljeni primjerci i dalje bi se trebali pokazati pouzdanima.

Kia Sorento prve generacije (2002. – 2009.)

Prva generacija Sorenta bila je cijenom u kategoriji ispod svoje veličine, što je značilo da ste dobili mnogo toga za određen novac. Nije izgledao loše za to vrijeme i, osim neukusnih drvenih obloga u unutrašnjosti, bio je iznenađujuće dobro opremljen. Većina primjeraka došla je s 2,5-litrenim dizel motorom, iako nije nudio previše brzine.

Kia Sorento druge generacije (2009. – 2014.)

Kao sposoban SUV sa sedam sjedala i dobrom sposobnošću vuče, Sorento druge generacije ponudio je pouzdanu alternativu Mitsubishi Shogunu ili Toyoti Land Cruiseru, dok je cijenom potkopao znatno skuplji Land Rover Discovery. Dostupni su i primjerci s prednjim i pogonom na sva četiri kotača, s benzinskim i dizelskim pogonom u ponudi.

Kia Sorento treće generacije (2014. – 2020.)

Kia Sorento treće generacije dolazio je s izborom od pet ili sedam sjedala, zajedno sa snažnim 2,2-litrenim dizel motorom. Kupci koji žele malo terenskih sposobnosti vjerojatno će se osvrnuti na verzije s pogonom na četiri kotača, dok postoje i ručni ili automatski modeli koje treba razmotriti. Razine opreme su visoke u čitavoj ponudi, čak i za početne automobile uključujući DAB radio, Bluetooth, klima uređaj, stražnje parkirne senzore, zaštitno staklo i tempomat.

1. Prostor – 100 / 100: Kia Sorento je dugačak 1,9 m

Prostor u kabini prava je snaga Kia Sorenta, dobro iskorištava svoje velike vanjske dimenzije, pretvarajući ih u prostranu kabinu jednostavnu za korištenje. Ima izdašno mjesto za četiri odrasle osobe, a dva dodatna sjedala odostraga su udobnija nego što ćete naći u mnogim konkurentskim sedmerosjedima. Skladišnog prostora također ne manjka jer ima dovoljno mjesta na središnjoj konzoli s držačima za čaše i velikom površinom za punjenje uređaja. Govoreći o punjenju, postoji mnoštvo USB utičnica po cijeloj kabini, s jednom za svakog putnika kako bi im uređaj bio napunjen.

U srednjem redu, putnici dobivaju pojedinačne držače za čaše u vratima plus drugu pregradu niže u koju može stajati boca s pićem. Središnji naslon za ruku također ima više držača za čaše, ali budući da je srednje sjedalo malo usko, ovo je vjerojatno najbolje koristiti kao naslon za ruku. Hibridni modeli postavljaju svoje baterije ispod poda kabine, tako da postoji minimalan nedostatak prostora u prtljažniku na ovim Sorentima u usporedbi s dizelskim motorima.

Ovo je veliko vozilo, ali nije u rangu s najvećim SUV-ovima sa sedam sjedala na europskom tržištu. Kia Sorento dugačak je 4.810 mm i širok 1.900 mm, što je duže i malo šire od Škode Kodiaq (4.699 mm i 1.882 mm). Također je znatno dulji od Land Rover Discovery Sporta od 4.597 mm, ali manji od Land Rover Discoveryja pune veličine (4.956 mm dugačak i točno 2.000 mm širok).

Kabina se općenito čini prostranom, a ima dovoljno prostora za glavu i noge za odrasle u drugom redu, čak i za sjedanjem iza visokog vozača. Pod je ravan, tako da ima mjesta za noge putnika na srednjem sjedalu, ali samo središnje sjedalo je usko, što znači da ga samo mala djeca mogu koristiti dulje vrijeme.

Sjedala u trećem redu lako se izvlače i dobra su za djecu. Odrasli ne bi htjeli provesti predugo tamo, ali mogu stati u slučaju nužde. Bilo bi udobnije nego u Škodi Kodiaq. Kia je uključila kontrole ventilacije i USB punjač za putnike u trećem redu.

U dizelskom Kia Sorentu s preklopljenim sjedalima u trećem redu prtljažnik je volumena od 616 litara, a kod hibridnih modela taj se kapacitet smanjuje na 608 litara. Količina prostora je konkurentna za klasu, a ako spustite sva sjedala u drugom i trećem redu, imate 2.011 litara (1.996 litara u hibridima).

Čak i uz podignuta Sorentova sjedala u trećem redu, još uvijek ima prtljažnog prostora od iza koji mjeri 187 litara u dizelu ili 179 litara u hibridima. Mogli biste tamo smjestiti nekoliko ruksaka ili vrećica nakon kupovine. Još uvijek je moguće iskoristiti plastični pretinac ispod poda prtljažnika koji bi bio zgodan za blatnjave čizme ili slično. Sjedala u drugom redu mogu se spustiti pritiskom na tipku iz prtljažnika.

Foto: Screenshot carwow YT

Ako želite Kia Sorento učiniti vozilom za vuču, dizelski model nudi kapacitet vuče prikolice s kočnicama od 2.500 kg s maksimalnom težinom kuke za vuču od 100 kg. Benzinski hibridni modeli mogu upravljati znatno manje, sa standardnim 1.6 T-GDi koji može vući 1.650 kg, a plug-in hibrid 150 kg manje od toga na 1.500 kg. Funkcija Trailer Stability Assist standardna je na svim modelima.

2. Potrošnja i deprecijacija – 99 / 100: Sjajna ekonomičnost

Kia Sorento nije proračunata u klasi velikih SUV-ova kakva je nekada bila, ali njegovi visokotehnološki pogonski sklopovi trebali bi pomoći u održavanju tekućih troškova pod kontrolom. Nije iznenađujuće da će iznos koji ćete potrošiti na pokretanje svog Sorenta uvelike ovisiti o Vašem izboru pogonskog sklopa, dizela, hibrida ili plug-in hibrida. Nema puno izbora između dizela i hibrida što se tiče suhoparnih brojki. Dizelski modeli imaju službenu WLTP ekonomičnost goriva u kombiniranom ciklusu od 6,6 l/100 km s emisijom CO2 od 173 g/km. Dizel je oko 1.700 € jeftiniji od hibridnog modela.

Sorento PHEV plug-in hibrid je sjajne ekonomičnosti, sa službenom ocjenom od 1,6 l/100 km i emisijama od 38 g/km. Naravno, uvijek postoji upozorenje za plug-in hibrid da će postizanje takve potrošnje u stvarnom svijetu biti vrlo teško osim ako automobil ne punite vrlo redovito i ne pridržavate se kratkih putovanja koja se uglavnom oslanjaju na domet od 56 km samo električnim pogonom. Kijin plug-in hibrid košta oko 6.800 € više od ekvivalentnog hibrida.

Električni domet Kia Sorenta PHEV je službeno 56 km, ali možete se približiti 65 km u urbanim sredinama dok su neki testovi mješovite vožnje pokazali da se baterija isprazni nakon 45 km. Da biste napunili bateriju od 13,8 kWh u automobilu, trebat će vam pet sati iz kućne tropolne utičnice ili tri i pol sata iz zidne kutije od 3,3 kW. Oba tipa kabela za punjenje dolaze kao standard.

Predviđene preostale vrijednosti za Kia Sorento pokazuju da će automobil zadržati između 52 i 55 posto svoje vrijednosti nakon tri godine i 60.000 km, pri čemu je dizel imao najlošiju izvedbu, a hibrid s automatskim punjenjem najbolju. Za usporedbu, Škoda Kodiaq i SEAT Tarraco imaju vrlo slične predviđene vrijednosti kao Kija, ali Land Roverov Discovery Sport je u rasponu od čak 64-70 posto.

3. Sigurnost i jamstvo – 88 / 100: Jedno od najboljih jamstva

U usporedbi s konkurentima, cijene Kia Sorenta možda su se penjale kroz generacije, ali automobil četvrte generacije još uvijek može igrati na kartu omjera cijene i kvalitete zahvaljujući svojoj potpuno napunjenoj listi standardne opreme. To je posebno vidljivo u području sigurnosti, gdje Sorento ima niz aktivnih sustava.

Forward Collision Avoidance Assist (FCA) skenira područje ispred automobila u potrazi za pješacima, biciklistima i vozilima, dok Intelligent Speed Limit Assist i Land Follow Assist pomažu kontrolirati ubrzanje, kočenje i upravljanje kako biste ostali u traku i održavali sigurnu udaljenost od automobil ispred. To je izvrsna pomoć vozaču za rasterećenje u prometu na autocesti, iako vozač uvijek mora biti spreman preuzeti kontrolu ako je potrebno. Uključena je i pomoć u mrtvom kutu s upozorenjem na poprečni promet straga, plus pomoć pri vožnji na autocesti (HDA) koja vas automatski drži do ograničenja brzine kada je uključen sustav pametnog tempomata.

Količina sigurnosnih pomagala ogleda se u ocjeni od pet zvjezdica od Euro NCAP-a kada je Kia Sorento testiran 2020. godine. Također je dobio ocjenu od 82 posto za zaštitu odraslih putnika i 85 posto za zaštitu djece u vozilu.

Kijino sedmogodišnje jamstvo jedno je od najboljih i naglašava vjeru marke u svoje proizvode. Pokriće je sedam godina ili 150.000 km, a može se proslijediti sljedećem vlasniku kada se automobil proda za preostalo vrijeme i kilometražu.

4. Dizajn – 86 / 100: Kia Sorento je lakši za korištenje

Kia Sorento je oblikom tipični obiteljski SUV. Rešetka hladnjaka i svjetla stapaju se kako bi oblikovali prepoznatljivu traku preko nosa. Čini se da visoka stražnja svjetla doprinose dojmu visine odostraga, a duboko oblikovane linije vrata prtljažnika i donjeg odbojnika dodaju dodatan stav na cesti. Ima malo toga posebnog ili neobičnog, ali Sorento je zgodan automobil.

Iznutra se pozitivan dojam nastavlja. Kvaliteta plastike je mjestimično loša, posebno teksturirana završna obrada na suvozačevoj strani ploče i vrata, ali općenito izgleda dobro. Nema elegantnog minimalističkog pristupa kojem teže neki konkurenti. Postoje fizički gumbi za glavne kontrole i nema poklopaca za prostrane pretince na središnjoj konzoli, ali Kia Sorento je kao rezultat toga lakši za korištenje.

Kijina infotainment tehnologija jednostavna je za korištenje, potpomognuta kombinacijom kontrola na zaslonu osjetljivom na dodir i fizičkih brojčanika. Početni automobili (sada ukinuti) 2 dobivaju samo središnji zaslon od 20 cm bez satelitske navigacije, ali i dalje imaju digitalne brojčanike, a mnogi će vlasnici jednostavno upariti svoje pametne telefone za navigaciju. Ugrađeni su Apple CarPlay i Android Auto.

Zaslon od 26 cm na automobilima Edition je još impresivniji i čini da zastarjeli LCD zaslon za kontrole grijanja i ventilacije ispod izgleda još neprikladnije. Kia se barem zadržala na zasebnoj ploči sa stvarnim gumbima za ventilacijski sustav, za razliku od nekih rivala. Ovo čini puno lakšim brzo podešavanje temperature. Ista je priča i s tradicionalnim kotačićem za glasnoću zvuka, koji je još uvijek najbolje rješenje. Veći zaslon također dolazi s UVO Connect telematskim uslugama koje dodaju informacije o prometu uživo, vremenu i parkiranju. Korištenje telefonske aplikacije omogućuje Vam slanje ruta do automobila i prije Vašeg putovanja.

Kia Sorento
Foto: Screenshot carwow YT

Infotainment sustav može upariti dva telefona u isto vrijeme putem Bluetootha, tako da jedan može puštati glazbu, dok drugi obavlja poziv. Postoji mnoštvo USB punjača od kojih su dva sprijeda, još tri u srednjem redu i još jedan par u prtljažniku / trećem redu. Modeli Edition također dobivaju head-up zaslon i Bose surround stereo s deset zvučnika.

5. Vožnja – 83 / 100: Kia Sorento je staložen i sposoban

Možda je ovo veliki SUV s pogonom na sva četiri kotača, ali Kia Sorento nudi uglađeno ponašanje na cesti i iznenađujuću promjenu u brzini. Vozi se na potpuno neovisnom ovjesu i ima 35 mm dulji međuosovinski razmak od starog modela, što je namijenjeno poboljšanju razine udobnosti. Vožnja je čvrsta, posebno za automobil ove klase. Amortizeri uklanjaju oštrinu, ali još uvijek postoji neugodno udaranje na cestama s lošom podlogom.

Druga strana ovog relativno neumoljivog ovjesa je bolja kontrola karoserije nego što očekujete u zavojima. Za SUV sa sedam sjedala, Sorento je staložen i sposoban na zavojitim cestama, te miran i gladak na dobro asfaltiranim kolnicima. Samonivelirajući stražnji ovjes na automobilima viših specifikacija pomaže u održavanju toga tamo gdje je na vozilu velika težina. Upravljač se doima pomalo udaljenim, bez feedbacka koji Vas drži u kontaktu s prednjim kotačima, ali sveukupno iskustvo vožnje je na visini za ovu vrstu automobila.

Svi modeli imaju pogon na četiri kotača, a za ovu generaciju Kia je predstavila svoju funkciju Terrain Mode, koja je, u biti, skup načina vožnje koji mijenjaju različite parametre podešavanja automobila u skladu s terenom po kojem se vozi. Land Roverov sustav Terrain Response očito je bio inspiracija…

Vozač može odabrati načine rada Mud, Snow i Sand, kao i uvesti prilagođene postavke za mjenjač, ESC kontrolu stabilnosti i 4×4 sustav koji su optimizirani za različite uvjete. Ne postoje diferencijali za zaključavanje ili mjenjači niskog raspona, stoga nemojte razmišljati o Sorentu kao o ekstremnom terenskom vozilu, ali trebao bi imati dovoljno mišića i prianjanja da Vas izvuče s blatnjavog terena.

Linija Sorentovih motora pomalo stari, jer dizel zauzima posljednje mjesto u odnosu na elektrificirane opcije. Postoji jedan dizelski motor, Kijin 2,2-litreni CRDi agregat koji dolazi s osmostupanjskim mjenjačem s dvostrukom spojkom. To je najmanje snažna opcija u ponudi, sa 190 KS i 440 Nm okretnog momenta. Motor ima aluminijski blok, što ga čini 19,5 kg lakšim od verzije bloka od lijevanog željeza koja je bila glavni oslonac treće generacije Sorenta. Ubrzanje od 0 do 100 km/h traje 9,2 sekunde, što nije sporo za veliki SUV, a postiže najveću najveću brzinu od 204 km/h.

Kia Sorento
Foto: Screenshot carwow YT

Kia Sorento Hybrid ima 1,6-litreni T-GDi benzinski motor s turbopunjačem, automatski mjenjač sa šest stupnjeva prijenosa i bateriju od 1,49 kWh koja napaja električni motor od 59 KS za kombiniranu snagu od 226 KS i 350 Nm okretnog momenta. Performanse su ovdje nešto bolje – do stotke stiže za 8,7 sekundi.

Plug-in hibridni Sorento PHEV ima istu kombinaciju motora i mjenjača kao i Hybrid, ali baterija je od 13,8 kWh, a električni motor nudi pojačanje od 90 KS. To čini kombiniranu snagu od 261 KS, što je 15 posto više u odnosu na Hybrid s istim okretnim momentom od 350 Nm. Ubrzanje od 0 do 100 km/h traje 8,4 sekunde, a najveća brzina je 192 km/h.

Dizel bi bio zadani izbor za veliki SUV prije nekoliko godina, a njegova snaga će ga i dalje činiti preferiranom opcijom za one koji planiraju imati Kia Sorento primarno zbog vuče. Riječ je o uglađenoj jedinici koja postaje glasna samo na gornjem kraju raspona broja okretaja. Mjenjač s osam stupnjeva prijenosa radi vrlo dobro, njegove promjene su većinu vremena gotovo neprimjetne, što dizelski Sorento čini uvjerljivim izborom.

Ukupna ocjena za Kiju Sorento: 91 / 100 – Kia Sorento je vrhunski obiteljski SUV s puno opreme i prostora i, naravno, skupo ga je kupiti.

Članak objavio Luka Petkovic

Kako će prema kladionicama izgledati F1 ljestvica u 2023. godini?

F1 raspored

F1 raspored s nikad više utrka: Luda sezona…