Kao elegantna, malo praktičnija alternativa Kia Ceed hatchbacku, Kia XCeed ispunjava većinu ciljeva južnokorejskog proizvođača. Otprilike je iste veličine kao Niro, ali je sličniji suparnicima poput Toyote C-HR u svojoj kombinaciji dizajnerskog štiha i usredotočenosti na vozača. Standardna oprema je izdašna, ima više unutrašnjeg prostora nego što ćete pronaći u Ceed hatchbacku, a XCeed je i udobniji i zabavniji za vožnju od svog konvencionalnog hatchback brata. Međutim, XCeed u Kijinoj ponudi ima dosta konkurencije. Kia Sportage je izvrstan izbor ako želite SUV u punoj veličini, dok Kia Niro nudi niske svakodnevne troškove rada.
Izdvaja ga oštar izgled
Kia XCeed ispunjava prazninu između Stonica i Nira u Kijinoj ponudi, ali je otprilike iste veličine kao potonji. Pozicioniran je kao izbor s više stila. Njegov oštar izgled ga izdvaja i zbog toga vodi borbu sa skupljim premium suparnicima kao što su Mercedes GLA i Audi Q2. Ostali rivali su Toyota CH-R, Mazda CX-30, Volkswagen T-Roc i MINI Countryman.
Facelifting 2022. godine donio je neke promjene u vanjskom stilu koje XCeedu daju svježiji dojam, dok su motor i opcije opreme poboljšani. Specifikacijama 2 i 3 sada se pridružuju GT-Line i GT-Line S u liniji, dok je u ponudi 1,5-litreni benzinski motor od 158 KS uz plug-in hibridnu jedinicu od 139 KS. 1,0-litreni trocilindrični benzinski motor sa 118 KS više nije u ponudi.
Plug-in hibridni model Kia XCeed pokreće 1,6-litreni benzinski motor, s baterijom od 8,9 kWh i električnim motorom od 59 KS, koji pruža oko 50 kilometara električnog dometa. PHEV koristi šest-stupanjski DCT automatski mjenjač, dok čisti benzinski model dolazi sa šest-stupanjskim ručnim mjenjačem. Unatoč izgledu nadahnutom SUV-om, XCeed je dostupan isključivo s pogonom na prednje kotače.
Bez obzira na Vaš izbor opreme, Kia XCeed dolazi s odličnom standardnom opremom. Početni model 2 dobiva 40-cm aluminijske naplatke, LED prednja svjetla, tempomat i parkirnu kameru, plus Android Auto i Apple CarPlay povezivost, što je više nego dovoljan paket za većinu kupaca. Model 3 dodaje funkciju grijanja za prednja sjedala i upravljač, zajedno s većim zaslonom infotainment sustava od 26 cm, stražnjim zatamnjenim staklima i pristupom bez ključa.
Verzije 3 i GT-Line slično su opremljene, iako GT-Line nudi sportskije detalje poput crnih vanjskih ukrasa, aluminijskih papučica i ravnog dna upravljača. GT-Line S nudi luksuzne dodatke kao što su panoramski klizni krov, presvlake od crne kože, 31-cm digitalni zaslon za vozača i funkciju bežičnog punjenja. Svi modeli XCeed imaju hidrauličke zaustavljače udaraca i prerađeni ovjes koji daje uglađeniju i više mekšu vožnju od brata Ceeda. Kao rezultat toga dobivate automobil koji je opuštajući u vožnji i koji se lijepo vozi po autocesti. Dobar je i u zavojitim cestama. Povišena visina vožnje ne utječe negativno na upravljivost automobila.
Tu je i prtljažnik koji je korisno veći od Ceed hatchbacka i dobivate nešto više prostora odostraga za putnike. Ako Vam se sviđa ideja malog SUV-a koji je moderan i praktičan, Kia XCeed je vrijedan probne vožnje.
1. Sigurnost i jamstvo – 91 / 100: Jedno od najboljih jamstva u auto-industriji
Kijina reputacija pouzdanosti i sigurnosti znači da možete s povjerenjem odabrati bilo koji od njezinih modela. Kia XCeed pakiran je s kompletom za aktivnu sigurnost, s pomoći za držanje traka, automatskim kočenjem u nuždi, pomoći pri kretanju na uzbrdici, prepoznavanjem prometnih znakova i tempomatom koji su sve ugrađeni kao standard.
Vrhunski modeli GT-Line S dobivaju potpuni skup sustava, uključujući funkciju inteligentnog upozorenja na ograničenje brzine i upozorenje na sudar u mrtvom kutu. Euro NCAP tek treba pojedinačno testirati XCeed, ali bliski Ceed hatch je dobio punih pet zvjezdica nakon što je opremljen opcijskim sigurnosnim paketom. Vjerojatno će i Kia XCeed postići isti rezultat.
Kia nudi vodeće jamstvo za sve svoje automobile koje uključuje sedam godina i 150.000 kilometara pokrivenosti. Jedino je petogodišnje jamstvo sestrinske tvrtke Hyundai na neograničenu kilometražu po kvaliteti na istoj razini.
2. Prostor – 81 / 100: Kia XCeed posjeduje praktičnu kabinu
Kia XCeed dovoljno je prostran za automobil ove klase, nudeći marginalna poboljšanja u odnosu na Ceed hatch na kojem se temelji. XCeed je 85 mm dulji od Ceeda pa su se prostor za putnike i prtljažnik malo povećali. Međutim, vlasnici Ceeda neće primijetiti veliku razliku. Drugdje, poznata platforma znači da je vozački položaj dobar, dok je preglednost u svim smjerovima prihvatljiva unatoč uglađenoj liniji krova.
Kabina je prilično praktična s pretincima u vratima dobre veličine, pregradom za mobilni telefon ispred ručice mjenjača i dva držača za čaše u središnjoj konzoli. Veći pretinac za mobitel nalazi se ispod središnjeg naslona za ruku. Drugi dodaci povećanoj praktičnosti uključuju kuke za prtljagu u prtljažniku, krovni držač za sunčane naočale i – u vrhunskim GT-Line S automobilima – stražnja sjedala djeljiva u omjeru 40:20:40.
XCeed je visok 1.495 mm, širok 1.575 mm (ili 1.826 mm uključujući ogledala) i dugačak 4.395 mm. Otprilike je iste veličine kao Mercedes GLA i točno iste duljine kao Mazda CX-30, iako je njegov japanski suparnik širi (1.795 mm bez retrovizora).
Unatoč izgledu sličnom SUV-u, razlika u prostoru za putnike sprijeda i odostraga između XCeeda i Ceeda je marginalna do te mjere da je neprimjetna. Prostor je i dalje respektabilan. Ima ga dovoljno za četiri odrasle osobe da udobno sjede, ili pet ako se lagano stisnu. Udobnost na svim sjedalima je dobra, s dosta potpore i mogućnosti podešavanja, posebno u modelima s višim specifikacijama. Isofix točke nalaze se na vanjskim stražnjim stranama, dok su one također grijane u vrhunskim verzijama GT-Line S.
Povećanje dužine XCeeda u odnosu na Ceed hatch najviše se očituje iznutra povećanjem obujma prtljažnika – povećanje od 31 litre dovodi prtljažnik do ukupnog volumena od 426 litara. Ako preklopite stražnja sjedala (60:40 standardno, 40:20:40 na GT-Line S), volumen se povećava na ukupno 1.378 litara. Za usporedbu, Mazda CX-30 ima 430 litara s podignutim sjedalima i 1.406 litara sa sklopljenim. Iako ove brojke uključuju spremište ispod poda.
Modeli XCeed opremljeni (sada ukinutim) 1,0-litrenim benzincem ili bilo kojim od 1,6-litrenih dizel motora mogu vući prikolicu s kočnicama težine do 1.200 kg. 1,5-litreni benzinac od 158 KS nudi nešto više kapaciteta na 1.410 kg, dok PHEV ima ograničenje od 1.300 kg.
3. Dizajn – 77 / 100: Kia XCeed bit će poznata Kijinim mušterijama
Kia ima dobru reputaciju za proizvodnju dobro napravljenih automobila s kvalitetnim interijerima i, odnedavno, stiliziranim eksterijerima. Kia XCeed je automobil koji će se gotovo u potpunosti prodavati zbog eksterijera, zbog linija koje su prisutne na coupeu i podignutog ovjesa koji se doima posebno trendovskim. Riječ je o automobilu koji izgleda skuplje nego što jest, spreman da se suoči s Mercedesom GLA u stilu.
XCeed dijeli svoje temelje s Ceed hatchom, ali njegova karoserija je gotovo potpuno nova – samo su prednja vrata standardnog automobila prenesena na crossover. Otprilike je iste veličine kao spomenuti Mercedes GLA i Toyota C-HR.
Unutra će vlasnicima Ceeda biti vrlo poznato, što i nije loše. Armaturna ploča je pregledno postavljena, izrađena je od kvalitetne plastike i čvrsto je pričvršćena vijcima. Infotainment zaslon nalazi se visoko na ploči, veličine 20 ili 26 cm, ovisno o opremi. Konvencionalni brojač okretaja i brzinomjer nalaze se uz središnji informacijski zaslon koji prikazuje informacije o putovanju, upute za satelitsku navigaciju i druga korisna očitanja.
Ovdje se nalazi Kijin isprobani infotainment sustav koji je još uvijek jedan od najboljih. Intuitivan je za korištenje i prepun poželjnih značajki. Android Auto i Apple CarPlay povezivost dolaze kao standard, prikazuju se na 20-cm zaslonu na početnim modelima 2 ili na 26-cm zaslonu ako se odlučite za verziju Connect ili noviju. Značajke poput bežičnog punjenja telefona i kamere za vožnju unatrag također se dodaju kako se penjete na više razine opreme.
Audio sustav sa šest zvučnika je standardan, kao i Bluetooth povezivost s prepoznavanjem glasa i podrškom za streamanje glazbe, dok vrhunski automobili u opremi GT-Line S imaju snažniji JBL zvučni sustav s osam zvučnika. Za razliku od nekih suparnika, Kia svaku razinu opreme pakira sa što je više moguće opreme. To čini proces kupnje jednostavnim za razumijevanje. Želite više opreme? Odaberite višu opremu.
4. Potrošnja i deprecijacija – 74 / 100: Nakon tri godine zadržava cijenu od 44 posto
Facelifting XCeeda, koji je napravljen 2022. godine, nudi više od kozmetičkih vanjskih promjena i poboljšane tehnologije na vozilu. Kia je predstavila par zračnih zavjesa, koje su dizajnirane da vode zrak oko kotača i pomažu smanjiti otpor i poboljšati ekonomičnost goriva.
1,0-litreni benzinski model ukinut je iz serije XCeed, ali s prosječnom potrošnjom goriva (u WLTP kombiniranom ciklusu) od 6 l/100 km, moglo bi ga se isplatiti istražiti kao rabljeni model. Trenutačni 1,5-litreni motor od 158 KS troši od 6,1 l/100 km, ovisno o razini opreme i veličini kotača za koji se odlučite, dok se emisije CO2 kreću od 137 g/km do 143 g/km.
Što se tiče vrhunske ekonomičnosti, XCeed plug-in hibrid je izvrstan. S cijenom od oko 37.000 €, to je najskuplji model u asortimanu, ali nudi oko 50 kilometara potpuno električnog dometa što je savršeno za gradsko putovanje na posao. Ukupna potrošnja goriva procijenjena je na 1,4 l/100 km, ali morat ćete osigurati da se baterija redovito puni kako biste to postigli u stvarnoj vožnji.
Preostale vrijednosti (deprecijacija) za XCeed su razumne, sa svim benzinskim i plug-in hibridnim modelima u prosjeku oko 44 posto nakon tipičnog razdoblja vlasništva od tri godine / 60.000 kilometara. Jedina iznimka je 1,5-litrena benzinska verzija u vrhunskoj opremi GT-Line S, za koju se predviđa da će zadržati 39 posto u istom trogodišnjem razdoblju.
5. Vožnja – 69 / 100: Kia XCeed sadrži nezgrapan šesterostupanjski mjenjač
Kia XCeed usko je povezana s hatchbackom Kia Ceed. Temelji se na istoj platformi i koristi iste motore. Kako bi postigao svoj robusni izgled, XCeed je viši od svog hatchback rođaka zahvaljujući 20 mm povećanoj visini vožnje i gumama s većim stranicama. Kia je ugradila mekše opruge zajedno s hidrauličnim amortizerima, a oba pomažu u glatkijoj i savitljivijoj vožnji od one na standardnom Ceedu. XCeed se dobro snalazi na protočnim cestama i autocestama, svladavajući kratke i veće udaljenosti.
Ovaj mekši rub znači da je XCeed zapravo bolji za vožnju nego Ceed hatch. Udobnije ga je i opuštajuće voziti, s manje izbočina i neravnina koje se prenose u kabinu. Postoji malo više naginjanja karoserije u zavojima u usporedbi sa standardnim automobilom. Nepromijenjeni sustav električnog servo upravljanja ostaje precizan i dobro odmjeren. Minus bodovi idu nezgrapnome mjenjaču sa šest stupnjeva prijenosa XCeeda, dok je automatski mjenjač sa šest stupnjeva prijenosa DCT u XCeedu PHEV pomalo trom u svom radu.
1,4-litreni benzinski motor više nije dostupan, ali ako pronađete rabljeni primjerak, vidjet ćete da pruža odgovarajuće performanse, iako nije fantastičan pod većim unosom gasa, zvuči napeto u gornjim granicama. Vrijeme ubrzanja od 0 do 100 km/h traje 9,1 sekundi s ručnim mjenjačem ili 9,2 s automatskim. Najveća brzina je 200 km/h. Također izvan cjenika su 1,0-litreni trocilindrični benzinac i 1,6-litreni dizel koji se nude u oblicima od 114 ili 134 KS. Odgovarajuća vremena od 0 do 100 km/h su 10.9 s, 11.0 s i 10.2 s. Trenutačni 1,5-litreni benzinac sa 158 KS je snažniji, s referentnim sprintom za 8,7 sekundi, dok plug-in hibridnom modelu treba 10,6 sekundi da postigne 100 km/h iz mjesta.
Ukupna ocjena za Kiju XCeed: 78 / 100 – Nadograđeni Kia XCeed daje dodatnu praktičnost obitelji modela Ceed, no nije najbolji u vožnji