Najnoviji Hyundai i30 čini dovoljno toga da zadrži korak s grupom vrlo talentiranih obiteljskih hatchback rivala koji uključuju Ford Focus, Opel Astru i Volkswagen Golf. Nije riječ o najuzbudljivijem kompaktnom obiteljskom automobilu na tržištu, ali je dobro napravljen, profinjen i ekonomičan. Također, dolazi i s velikom količinom standardne opreme. Početni 1.0 T-GDi benzinski motor naš je favorit, nudi doista zrelo iskustvo vožnje unatoč naizgled skromnoj snazi. Renault Megane je elegantniji, a SEAT Leon zabavniji za vožnju. Međutim, i30 bi se trebao naći u Vašem užem izboru ako ste na tržištu za racionalnom alternativom Opel Astri, ili mehanički sličnoj Kiji Ceed.
Moderniji Hyundai i30
Među tako talentiranom opozicijom u klasi obiteljskih hatchbackova, i30 je pomalo neinspirativan izbor, ali ima svoje prodajne prednosti. I30 dostupan je kao hatchback s pet vrata i kompaktni i30 Tourer karavan, zajedno s i30 Fastbackom u stilu kupea s pet vrata. Postoji brža i30N verzija hatchbacka i Fastbacka. Model i30 nedavno je renoviran s ciljem povećanja njegove privlačnosti. S upečatljivim LED prednjim svjetlima i hrabrom novom rešetkom, i30 je svakako pametniji nego prije. Iako Hyundai nije išao onoliko daleko kao što je učinio s prepoznatljivim SUV-om imena Hyundai Tucson. Promjene su manje primjetne oko stražnje strane, osim nešto jačeg seta stražnjih svjetala. Tu je i više trkaći izgled za i30s s N Line opremom, budući da Hyundai nastoji odvući kupce od alternativa kao što je popularni Ford Focus ST-Line i modeli SEAT Leona FR.
Unutar faceliftinga, Hyundai je također modernizirao i30. Više nema oskudno opremljenog S modela, tako da je SE Connect sada osnovna specifikacija. Kao rezultat toga, aluminijski naplatci, stražnja kamera i zaslon osjetljiv na dodir od 20 cm (s Android Auto i Apple CarPlay vezom) sada su standardni. N Line dodaje dvozonski klima uređaj, sportska sjedala, digitalnu ploču s instrumentima i veći zaslon osjetljiv na dodir. Premium je, također, vrlo dobro opremljen, s grijačima za prednja sjedala i upravljač te podlogom za bežično punjenje.
Žestoka konkurentska klasa
Motori se sastoje od dva blaga hibridna benzinska agregata i jednog dizelaša. Asortiman počinje s 1.0 T-GDi od 120 konja turbo benzinskim trocilindrašem (GDi je kratica za Gasoline Direct Injection). S obzirom na to da je dostupan na verzijama SE Connect i Premium, očekujemo da će ovaj motor biti najprodavaniji. Iznad toga nalazi se novi 1.5 T-GDi benzinac od 157 konja koji je rezerviran za više sportsku N-Line opremu. 1.6 CRDi dizel također je opcija na SE Connect i Premium razinama opreme. Svi modeli standardno su opremljeni “inteligentnim” ručnim mjenjačem sa šest stupnjeva prijenosa. Svaki može imati DCT automatski mjenjač sa sedam stupnjeva prijenosa s dvostrukom spojkom. Cijena nadogradnje je 9.500 kuna, a ima samo blago negativan učinak na emisiju i ekonomičnost.
i30 N je vodeći u ponudi i prvi u nizu automobila koji će biti lansirani pod podbrandom “N”. Standardni i30 N s 247 KS više nije dostupan. Umjesto toga, prethodno opcijska verzija Performance, s elektroničkim diferencijalom, većim kočnicama i 271 KS, sada je jedini model i30 N, čija je cijena samo djelić ispod 240 tisuća kuna. I30 Fastback coupe manje je impresivan za vožnju, ali nedvojbeno jednako dobar što se tiče izgleda. Bavi se stilom, specifikacijama, kvalitetom, vrijednošću i pakiranjem, a cijene počinju od nešto više od 200 tisuća kuna.
Kao što smo već spomenuli, i30 je u žestokoj konkurentskoj klasi s nizom vrlo jakih rivala. Glavni među njima su mainstream izbori kao što su VW Golf, Renault Megane i Peugeot 308. Svi oni imaju vrhunski dojam s kojim i30 teško može parirati. S druge strane, Škoda Octavia spaja kvalitetu i prostor, dok su SEAT Leon, Mazda 3 i Ford Focus više sportske opcije. Toyota Corolla ubacuje hibridni pogon u kombinaciju, Alfa Romeo Giulietta stari, ali je drugačija, dok je Fiat Tipo jeftinija alternativa.
1. Vožnja – 82 / 100: Vrlo je udoban Hyundai i30
Hyundai i30 sposoban je i kvalitetan automobil koji se lako natječe s najboljima u klasi kada je u pitanju profinjenost na velikim udaljenostima. SEAT Leon i Ford Focus zabavniji su, iako se početni i30 čini živahnim i iznenađujuće dobrim za vožnju zahvaljujući laganom trocilindričnom turbo benzinskom motoru. Ono što je važno kod ovakvih hatchback vozila je kvaliteta vožnje. I30 dobro se nosi s lošim cestama do točke nakon koje se ovjes počinje mučiti. Unatoč sofisticiranijoj stražnjoj osovini novog modela, primjetna je razina kretanja tijela koja se može osjetiti iz kabine. Volkswagen Golf je bolji u upijanju neravnina. Nesavršenosti u vožnji još su izraženije na modelima N Line s njihovim čvršćim ovjesom i velikim kotačima.
Osim toga, i30 je udobno vozilo, s dovoljnom kontrolom kotača da priguši većinu površinskih nesavršenosti. Loša strana je što Hyundai ne blista toliko dinamično. Ima dosta prianjanja, ali to se ne osjeća kroz volan. Iako je Hyundai odustao od svog uglavnom neučinkovitog FlexSteer sustava servo-pomoći, kotači se i dalje čine beživotnima, s konstantnom težinom bez obzira kojom brzinom se krećete ili koliko blokade dodate. Kao rezultat toga, kotač se čini inertan, iako prilično pozitivan šesterostupanjski ručni mjenjač donekle pomaže u spašavanju iskustva vožnje.
Početni 1,0-litreni motor sada također dolazi s opcijom automatskog mjenjača sa sedam stupnjeva prijenosa. Tu je i standardni ručni mjenjač sa šest stupnjeva prijenosa, baš kao i dizel i snažniji benzinac. Automatska opcija košta 9.500 kuna u čitavom rasponu, jedva utječe na potrošnju goriva i glatko mijenja stupnjeve prijenosa pri laganom ubrzanju. Ipak, ako malo pritisnete svoj Hyundai i30 automatik, poželjet ćete da ste se odlučili za ručnu verziju.
2. Prostor – 84 / 100: Hyundai i30 nešto kraći i uži od Opel Astre
Hyundai i30 dostupan je kao hatchback s petoro vrata ili Tourer karavan. Za razliku od svog prethodnika, nema planiranih troja vrata, iako se kupe s petero vrata Fastback pridružio asortimanu krajem 2017. godine. Spremište u kabini je dobro, s pristojnim spremnikom između prednjih sjedala i džepovima u vratima odgovarajuće veličine dovoljno dobrim za bocu vode. Tu je i praktičan prostor za pohranu ispred ručice mjenjača za odlaganje Vašeg telefona i novčanika.
S 4,34 m duljine i gotovo 1,8 m širine, Hyundai i30 nešto je kraći i nešto uži od Opel Astre. To olakšava vožnju, iako je manevriranje u skučenim prostorima pomalo nezgodno zbog manjeg stražnjeg stakla. Upravljač je ipak lagan, tako da se ne morate previše truditi dok se krećete malim gradskim ulicama. Unatoč četvrtastim vratima prtljažnika i visokoj liniji krova, Hyundai i30 nije najprostraniji obiteljski automobil u prodaji. Prostor straga u redu je za većinu odraslih, ali onima iznad 1,90 m glave će se trljati o krov. Prostor za koljena je također dovoljan, ali ako je prostor za putnike prioritet, Škoda Octavia bolje će odgovarati tome.
I30 Fastback iznenađujuće je beskompromisan za coupe, s isto toliko prostora za glavu kao hatchback i gotovo isto toliko prostora za noge. Čak i sa suvozačem od 1,90 m iza vozača od 1,90 m, ima dovoljno mjesta za oboje. Sjedala modela i30 sklapaju se jednim vrlo jednostavnim pokretom kako bi se otkrio maksimalni kapacitet od 1301 litre. To je 91 litru više od Astre, ali 279 litara manje od Octavije. Oni koji žele još više prostora trebali bi se odlučiti za novi Hyundai i30 Tourer karavan, koji nudi 602 litre prostora, ili i30 Fastback, koji ima prtljažnik od 450 litara.
3. Potrošnja i deprecijacija – 77 / 100: Ostaje Vam samo 37 % vrijednosti nakon tri godine
Svi modeli Hyundaija i30 vraćaju razumnu uštedu goriva, no ako su Vam prioritet niži troškovi rada, odlučite se za dizel. 1,6-litreni CRDi dizelski motor trošit će 4,7 l/100 km u kombiniranom ciklusu, dok će također ispuštati 122-127 g/km CO2. Sljedeći najbolji je 1,0-litreni turbobenzinac sa 118 konja. Djeluje dovoljno živahno i okretno, a uz to troši pristojnih 5,4 l/100 km i emitira 121 g/km CO2.
1,5-litreni turbobenzinac najmanje je štedljiv od standardnih modela i30, ispuštajući 143 g/km CO2 dok troši 6,3 l/100 km. Svi automobili dolaze s Hyundaijevom stop-start tehnologijom, koja gasi motor u prometu. Korejski brend također je uveo blagi hibrid za pomoć benzinskim motorima, koji pohranjuje energiju u malu bateriju kako bi se malo povećala učinkovitost goriva. Ako želite potpuno hibridni ili električni Hyundai, morat ćete se okrenuti izvrsnom obiteljskom automobilu Ioniq ili SUV-u Hyundai Kona.
Podaci stručnjaka sugeriraju da i30 neće biti najbolji kada je u pitanju deprecijacija, s prosječno samo 37% preostale vrijednosti tijekom tri godine i 60 tisuća kilometara. 1,0-litreni T-GDI modeli su malo bolji općenito, kao i 2,0-litrena N Performance verzija.
4. Dizajn – 86 / 100: Hyundai i30 nudi mnoštvo tehničkih opcija
Hyundai i30 dizajniran je, razvijen i testiran u Europi, posebno za europske kupce. Iako to jasno utječe na način na koji se automobil ponaša na neravnim cestama diljem Europe, također ima utjecaja na način na koji vlasnici “komuniciraju” s jednostavnom i dobro postavljenom unutrašnjošću. Svi modeli dolaze sa zaslonom osjetljivim na dodir sada kada osnovna S specifikacija više nije dostupna (imala je samo zastarjeli radio zaslon). Zaslon osjetljiv na dodir mjeri 20 cm na SE Connectu i 26 cm drugdje. Obje verzije imaju Apple CarPlay i Android Auto, dok vrhunska verzija također dobiva Hyundaijev ugrađeni satelitski navigacijski sustav. Automobil se čini solidno sastavljen, iako neka ogrebana plastika umanjuje ono što se inače smatra dizajnom interijera.
Izvana, ovaj novi i30 predstavlja novi dizajnerski jezik marke sa svježom kaskadnom rešetkom i hrabrim LED prednjim svjetlima. Nije tako upečatljiv kao Renault Megane, pa čak ni tako upečatljiv kao SEAT Leon. Međutim, lako se može nositi s neupadljivim suparnicima poput Volkswagen Golfa ili Ford Focusa. Uredna LED stražnja svjetla daju automobilu prepoznatljivost noću. Na Hyundaijevom najnovijem i30 dostupno je mnoštvo tehničkih opcija, uključujući sve najnovije prednosti povezivanja. Puno sigurnosnog pribora uključeno je kao standard, dok su detalji, kao što je Rear Cross Traffic Alert, dostupne na vrhunskim automobilima.
Sustav zaslona osjetljivog na dodir jasan je i brzo reagira, unatoč zastarjeloj grafici. Usluge uživo, poput upozorenja o prometu, vremenu i kamerama za brzinu, olakšavaju život na cesti. Sedmogodišnja besplatna pretplata na Hyundai Live Services dolazi kao standard, dok je bežično punjenje telefona također uključeno u SE Nav. Lako je upariti telefon i koristiti dostupne aplikacije za povezivanje. Pristojan zaslon, također, znači da kamera za vožnju unatrag daje lijepo detaljnu sliku, što olakšava manevriranje.
5. Sigurnost i jamstvo – 90 / 100: Blizu vrha ljestvice sigurnosti među hatchback vozilima
U novom i30 postoji mnoštvo sigurnosnih paketa, a svi automobili dobivaju autonomno kočenje u nuždi, upozorenje na čeoni sudar i pomoć pri održavanju trake. Uključeni su i pomoć pri dugim svjetlima i upozoravanje vozača. Rear Cross Traffic Alert, koji skenira stražnji dio automobila u potrazi za opasnostima tijekom vožnje unatrag, dostupan je kao opcija. Zahvaljujući cijelom standardnom sigurnosnom kompletu, i30 je dobio Euro NCAP ocjenu od pet zvjezdica na testu sudara i rezultat od 88 posto. To ga stavlja blizu vrha ljestvice sigurnosti u klasi kompaktnih hatchback vozila.
Kao i svi Hyundai proizvodi, novi i30 dobiva petogodišnje jamstvo marke bez ograničenja prijeđenih kilometara. Ovisno o tome koliko često koristite svoj automobil, ovo bi se moglo pokazati korisnijim od sedmogodišnjeg jamstva sestrinske tvrtke Kiji, koje je ograničeno na 150 tisuća kilometara. Kako god pogledate, Hyundaijevo jamstvo nadmašuje Volkswagenovu trogodišnju ponudu s prijeđenih 100 tisuća kilometara, kao i Opelovu identičnu postavku.
Ukupna ocjena za Hyundai i30: 84 / 100 – Hyundai i30 dobro je izgrađen i profinjen obiteljski automobil, ali najveći problem mu stvara klasa s mnogo dinamičnih i elegantnih suparnika
Zanimljivosti o Hyundaiju
1. Značenje – Riječ “Hyundai” je korejska riječ 現代 (“hanja”), što znači “modernost”.
2. Skrivena poruka – Hyundaijev iskošen logo u obliku slova ‘H’ zapravo je stilizirana silueta dviju osoba koje se rukuju: predstavnika tvrtke i zadovoljnog kupca. Njihova razmjena je stisak ruke povjerenja i zadovoljstva između tvrtke i potrošača. Okolni oval simbolizira cilj sklapanja takvih poslova diljem svijeta.
3. Revolucija u davanju jamstva – Hyundai je bio prvi proizvođač automobila koji je ponudio jamstvo od deset godina / 150 tisuća kilometara, najveće pokriće koje je bilo koji proizvođač automobila ponudio do tog trenutka. Proizvođač automobila ga je prvi put ponudio kao odgovor na kritike kasnih 1980-ih zbog svojih vozila kada su prvi put predstavljena u SAD-u. Nije trebalo dugo da se percepcija javnosti o Hyundaijevoj kvaliteti promijeni.
4. Proizvodnja vlastitog čelika – Dok većina proizvođača automobila kupuje svoj čelik od dobavljača, Hyundai proizvodi vlastiti čelik u Južnoj Koreji. Hyundai Steel Co. Ltd omogućuje proizvođaču automobila da proizvodi i koristi čelik visoke kvalitete u svojim vozilima po niskoj cijeni, umjesto da od dobavljača kupuje.
5. Drugačije baterije – Dok drugi proizvođači automobila koriste standardnu litij-ionsku bateriju u svojim električnim vozilima, Hyundai je prvi i jedini (u suradnji s Kijom) proizvođač automobila koji koristi litij-polimer baterije u svojim električnim vozilima. Zbog upotrebe polimernog elektrolita umjesto tekućeg, ova baterija je lakša i kompaktnija, što rezultira većim sadržajem energije po ćeliji.