in

Hyundai Bayon: Fini mali SUV

Hyundai Bayon
Foto: Screenshot

Hyundai Bayon mali je SUV koji se nadovezuje na Škodu Kamiq i SEAT Aronu, a iako je njegov stil stvarno privlačan, zapravo je prilično konvencionalan ispod karoserije. Nudi jednostavnost, praktičnost i dobru opremljenost, iako se ne ističe kada je riječ o doživljaju vožnje ili interijerom. Postoje mnoge alternative – ako želite kompaktni SUV koji je dobar za vožnju, tu je Ford Puma, ili ako želite onaj koji je skuplji, isprobajte Volkswagen T-Cross. Ipak, ako Vam se sviđa kako Bayon izgleda, vrijedi ga razmotriti kao mali, ali praktičan obiteljski automobil.

Hyundai Bayon je mali SUV koji konkurira SEAT Aroni, VW T-Crossu, Škodi Kamiq i Ford Pumi. Ima i dosta drugih rivala, uključujući Peugeot 2008, Renault Captur, Citroen C3 Aircross, Opel Mokka i druge, što je jako zasićen dio tržišta. Kako bi pomogao novom modelu da se istakne, Hyundai je Bayonu dao neobičan vanjski izgled, unatoč njegovoj uobičajenoj podlozi – temelji se na istom skupu dijelova kao i i20 supermini.

Tanka svjetla, podijeljena rešetka i uglata karoserija sprijeda daju mu jedinstveno lice, dok stražnji kraj ima “cik-cak” izgled sa stražnjim svjetlima usmjerenim prema unutra i samo malim dijelom lakirane karoserije na vratima prtljažnika. Izgled također pomaže Hyundai Bayonu da se razlikuje od mnogo konvencionalnijeg Hyundai Kona, koji je još jedan mali SUV koji treba razmotriti.

Dok Kona ima hibridne, pa čak i “N” verzije visokih performansi, Bayon se nudi sa samo dva motora, oba 1,0-litrena trocilindrična benzinska motora. Prvi ima 99 KS i 172 Nm momenta, dok drugi ima 118 KS, ali istih 172 Nm momenta. Oba koriste blagi hibrid od 48 V za povećanje učinkovitosti, a dostupni su sa šest-stupanjskim ručnim ili sedam-stupanjskim automatskim mjenjačem s dvostrukom spojkom.

Paleta opreme počinje sa SE Connect, koji ima 40-cm kotače, automatska duga svjetla, tempomat, stražnje parkirne senzore, 26-cm zaslon iza upravljača i 20-cm središnji zaslon osjetljiv na dodir s mogućnošću povezivanja s pametnim telefonom. Premium je sljedeći i dodaje 43-cm kotače, zatamnjena stakla, LED prednja svjetla i veći 26-cm zaslon osjetljiv na dodir. Vrhunska oprema Ultimate ima neki dodatni pribor uključujući Bose stereo i nadograđenu opremu, ali vjerojatno nije vrijedna nadogradnje.

Cijene počinju od oko 24.000 €, penju se do 31.000 €, tako da je Hyundai Bayon prilično konkurentan s obzirom na to koliko opreme dobivate čak i na početnim automobilima. Bayon je jednostavan za vožnju, udoban je i praktičan, pa ga vrijedi razmotriti.

1. Vožnja – 84 / 100: Privlačan osjećaj nepovezanosti

Hyundai Bayon tipičan je za segment supermini-SUV-ova – lagan je za vožnju, ali nije baš zabavan. Ford Puma se protivi ovom trendu, jer je zabavniji od ostalih automobila te vrste, ali većina drugih malih SUV-ova mnogo je više usredotočena na udobnost i jednostavnost korištenja. Hyundai se na taj način uklapa. Upravljač, mjenjač i papučice vrlo su lagani i ne pružaju mnogo osjećaja ili povratne informacije. Možete se prebaciti na Sportski način rada tipkom na središnjoj konzoli, ali to dodaje umjetnu težinu i ne mijenja puno u iskustvu vožnje, koja je općenito pomalo dosadna.

Ručni mjenjač koristi Hyundaijevu novu spojku, što znači da papučica spojke nije mehanički povezana s mjenjačem. Ovo ima prednosti za učinkovitost i glatkoću, a većina neće primijetiti razliku – osjećaj nepovezanosti mogao bi vas malo privući. Dovoljna je glatka promjena stupnjeva prijenosa i lijep je i jednostavan za korištenje, tako da nema potrebe trošiti dodatno na automatiku ako to ne trebate.

1,0-litreni motori nude 99 KS ili 118 KS, a oba imaju isti okretni moment od 172 Nm. Platit ćete oko 800 € više za model veće snage.

Motor je tih i nenametljiv, ali pruža pristojne performanse. Ubrzanje od 0 do 100 km/h traje 10,7 sekundi u automobilu s 99 KS i 10,4 sekunde u modelu sa 118 KS, iako automatik s dvostrukom spojkom dodaje sekundu vremenu u automobilu s nižom snagom (ali ne i modelu sa 118 KS). Budući da oba motora imaju isti okretni moment (pri 1.500 okretaja u minuti), doimaju se slično snažno i ne morate imati puno okretaja da biste dobili pristojne performanse. Najveća brzina je 180 – 185 km/h, ovisno o tome koji model odaberete.

Blagi hibridni sustav od 48 V zvuči komplicirano, ali možda nećete ni primijetiti razliku između ovoga i automobila bez postavki. Potpuno je nenametljiv i puni posebnu bateriju kada usporite koristeći energiju koja bi se inače izgubila kočenjem. Zatim vraća tu energiju natrag u pogonski sklop pomoću motora start-generatora za povećanje učinkovitosti.

Hyundai Bayon
Foto: Screenshot

2. Potrošnja i deprecijacija – 83 / 100: E-kvačilo smanjuje troškove

Hyundai Bayon trebao bi biti jeftin jer je jedini dostupan motor štedljiva 1,0-litrena blaga hibridna benzinska jedinica sa 99 KS ili 118 KS. Blagi hibridni sustav koristi 48v bateriju kapaciteta 1,56kWh zajedno sa starter-generatorom. Ova postavka vraća naboj iz kotača dok usporavate i koristi ga za malo pojačanje motora, uglavnom za učinkovitost. Nije ništa poput potpunog hibrida ili plug-in hibrida – za upravljačem se doima identično kao u nehibridnom automobilu. Dobro je znati da je u igri moderna tehnologija kako bi učinkovitost bila što je moguće veća.

Hyundai tvrdi da bi i modeli od 99 i 118 KS trebali trošiti od 5,3 l/100 km u WLTP kombiniranom ciklusu, s emisijom CO2 od 119 g/km do 121 g/km.

Još jedan dio tehnologije koji pomaže u učinkovitosti je e-kvačilo koje koristi elektronički sustav za uključivanje kvačila umjesto mehaničke veze. To pomaže smanjiti trošenje i trebalo bi značiti da kvačilo traje dulje – iako to neće biti važno novim kupcima osim ako ne planiraju zadržati automobil dulje vrijeme.

Preostale vrijednosti su prilično pristojne za Bayon, sa stručnim podacima koji sugeriraju da bi trebao zadržati prosječno 55 posto svoje izvorne vrijednosti nakon tipičnog razdoblja vlasništva od tri godine / 60.000 km. Ford Puma je malo bolja s 58 posto zadržanih u istom trogodišnjem razdoblju.

3. Sigurnost i jamstvo – 81 / 100: Dobar standardni sigurnosni paket

Dobivate petogodišnje jamstvo na sve Hyundaijeve modele, što pokazuje koliko je tvrtka sigurna u svoje proizvode. Ostaje za vidjeti je li Hyundai Bayon pouzdan, ali vjerojatno je.

Standardni sigurnosni paket je dobar, a sve verzije Bayona dolaze s autonomnim kočenjem u nuždi, upozorenjem vozača, pozivom u nuždi, pomoći pri kretanju na uzbrdici, detekcijom pješaka, pomoći pri držanju traka, senzorima za parkiranje i nadzorom tlaka u gumama. Ako prijeđete na model s vrhunskim specifikacijama, također ćete dobiti upozorenje za mrtvi kut, pomoć pri praćenju traka i prednje sigurnosne pojaseve podesive visine. Međutim, Hyundai Bayon je dobio ocjenu od četiri zvjezdice (od pet) od tijela za testiranje sudara Euro NCAP, a zaštita prsnoga koša putnika na stražnjim sjedalima ocijenjena je slabom.

Hyundai nudi odlično petogodišnje jamstvo na neograničenu kilometražu za sve nove automobile. Također dobivate jednogodišnju zaštitu od kvara i jamstvo protiv hrđe koje pokriva automobil na 12 godina.

4. Dizajn – 75 / 100: ‘Digital Supervision Cluster’

Hyundai već nudi mali SUV, Konu, tako da je Bayon morao ponuditi nešto potpuno drukčije, a to čini svojim pametnim, ali pomalo otkačenim stilom. To znači da je konkurent modelima koji su više usredotočeni na stil u klasi malih SUV vozila, kao što su SEAT Ateca i Peugeot 2008. Možete odlučiti volite li ili mrzite izgled, ali svakako se ističe. Unutrašnjost Hyundai Bayona ne slijedi isti put, budući da je mnogo jednostavnija i nema štih modela 2008, u kojem je puno ugodnije sjediti. Dijeli veliki dio svoje unutrašnjosti s i20 superminijem, s puno tvrde crne plastike, tako da se kvalitetom ne može mjeriti s Peugeotom ili čak VW T-Crossom.

Dobivate lijep kožni upravljač u Bayonu, plus odličan infotainment sustav u svim verzijama. Tu su i veliki pretinac za rukavice i veliki spremnici u vratima za praktičnost.

Sve verzije Hyundai Bayona su stvarno dobro opremljene kada je u pitanju tehnika u automobilu. Čak i osnovna verzija SE Connect dobiva zaslon od 20 cm na ploči s Bluetoothom, DAB-om i potpunom vezom za pametni telefon s Android Autom i Apple CarPlayjem. Rasporedi izbornika su logični s pristojnom grafikom koju je lako razumjeti u pokretu, a iako su velike, na dodir osjetljive tipke prečaca ispod zaslona zgodne, bile bi još bolje kao fizičke tipke. Svaki model također ima 26-cm “Digital Supervision Cluster” – Hyundaijev naziv za zaslon s digitalnim biranjem. Tu su i USB, pa čak i aux-in priključci za medijski sustav.

Hyundai Bayon
Foto: Screenshot

Možete odabrati premium modele za nadograđeni zaslon od 26 cm umjesto jedinice od 20 cm, koja također dolazi sa satelitskom navigacijom s prometnim informacijama i drugim online uslugama. Također dodaje bežični punjač za pametni telefon. Vrhunska verzija Ultimate dolazi sa svim ovim plus nadograđenim Bose stereoom.

5. Prostor – 70 / 100: Hyundai Bayon je manji od Kone

Hyundai Bayon je mali SUV, pa ako očekujete beskrajan prostor unutra, mogli biste biti razočarani. Međutim, ovo je praktičan automobil unatoč svojoj maloj veličini. Čini se da hrabri stil nije utjecao na unutarnji prostor automobila. Ustvari, ima veći prtljažnik od Kone koja izgleda konvencionalnije.

Postoji dobra količina unutarnjeg spremišta, uključujući veliki pretinac za rukavice i duboke spremnike u vratima. Prednji dio kabine nije velik i čini se pomalo uskim, ali nema problema s prostorom za noge ili glavu vozača i suvozača. Bežično punjenje telefona je koristan dodatak na Premium modelima i iznad, a tu je i praktičan utor za Vaš telefon ispred ručice mjenjača čak i na modelima bez funkcije punjenja.

Hyundai Bayon je dugačak 4.180 mm i širok 1.775 mm (bez retrovizora), što ga čini nešto manjim od Hyundaijevog drugog malog SUV-a, Kone. Taj je model dugačak 4.205 mm i širok 1.800 mm. Osim toga, Bayon je visok 1.500 mm, što je oko 50 mm kraće od njegovoga stabilnoga kolege. Unatoč tome, uspijeva pobijediti Konu po pitanju prostora u prtljažniku, što znači da je Bayon izvrstan ako želite malo manji automobil bez gubitka praktičnosti.

Na stražnjim sjedalima ima dosta prostora za noge, tako da biste trebali moći smjestiti dvije odrasle osobe u stražnji red, iako će većina ljudi koji koriste ova sjedala vjerojatno biti djeca, koja će imati dovoljno prostora. Srednje sjedalo je u redu za treće dijete, a nasloni sjedala se preklapaju u omjeru 60:40 tako da možete kombinirati s prtljažnim prostorom i suvozačevim sjedištem.

Dostupna je 401 litra prtljažnika u svim verzijama Bayona, a taj se prostor povećava na 1.205 litara s preklopljenim stražnjim sjedalima. To je prilično dobro za mali SUV, i više nego što dobijete u Koni (koja ima 374, odnosno 1.156 litara). Škoda Kamiq jedan je od najpraktičnijih automobila u ovoj klasi, pa se s tim vrijedi usporediti. Hyundai zapravo nadmašuje prostor od 400 litara u Kamiqu s podignutim sjedalima, ali u pogledu ukupnog prostora Škoda je pobjednik s 1.395 litara.

Foto: Screenshot

Kupce koji traže automobil s dobrim sposobnostima vuče vjerojatno će privući modeli s većim motorom i većom snagom i okretnim momentom od Hyundai Bayona, iako Hyundaijev mali SUV ima maksimalnu težinu prikolice s kočnicama od 1.100 kg, što bi trebalo biti dovoljno za većinu osnovnih potreba.

Ukupna ocjena za Hyundai Bayon: 79 / 100 – Hyundai Bayon je fini mali SUV, upečatljivog izgleda, impresivne razine profinjenosti i korisne ugrađene tehnologije

Članak objavio Luka Petkovic

Audi A1

Audi A1: Komplicira MINI-ju život

Ima li ikakvog smisla, osim novčanog, da se F1 utrke održavaju na Bliskom istoku? ‘Morate me ubiti da bih odustao’