in

Audi A1: Komplicira MINI-ju život

Audi A1
Foto: North Monaco / Shutterstock.com

Najnoviji Audi A1 svakako poboljšava svoj dojam iz vizualne perspektive, a sa svojom širokom maskom sličnom onoj kod superautomobila R8, luksuzni supermini izgleda izrazito sportski. Vozilo je manje uzbudljivo na cesti, jer iako se A1 ponaša vrlo kompetentno i dobro se vozi, nema sportske reakcije svoga ključnoga rivala MINI-ja. Ipak, ponovno osvaja kupce kada je u pitanju profinjenost, budući da je Audi A1 gotovo jednako tih i opuštajuć za vožnju kao i Mercedes C-klase.

Dizajn interijera izgleda vrlo skupo, ali pomniji pregled otkriva vrlo slične materijale korištene za mnogo jeftiniji VW Polo. Izbor motora je ograničen, ali performanse su zadovoljavajuće, a s dostupnom samo prostranom karoserijom s pet vrata također je praktičan.

Druga generacija Audija A1 sada je dostupna samo kao hatchback s pet vrata, koji Audi naziva Sportback, dok model Citycarver s višim stupnjem vožnje sa svojim SUV-lite stilom više nije dostupan. Prethodni model je također bio dostupan u izvedbi s troja vrata, ali te opcije više nema. Opcije pogonskog sklopa A1 tek su sjena onoga što je bilo dostupno ranije, ali barem postoji pristojan broj razina opreme koje kupci mogu pregledavati.

Linija počinje s modelom A1 Technik, koji ima 38-cm aluminijske naplatke, LED prednja i stražnja svjetla, 23-cm zaslon u boji osjetljiv na dodir i Audijevo sučelje za pametne telefone. Sljedeća je sportska oprema, koja Vam daje veće 40-cm naplatke s deset krakova u stilu turbine, prednja sportska sjedala, stražnje parkirne senzore i tempomat, zajedno s nekim manjim izmjenama vanjskih obloga.

Specifikacija S Line nudi vam 43-cm aluminijske naplatke s pet krakova, spušteni čvršći ovjes i paket vanjskog stila. Black Edition iznad S Line varijanti u liniji modela dodaje 45-cm aluminijske naplatke i crne vanjske ukrase uključujući kontrastni krov. Vorsprung modeli s vrhunskim specifikacijama izašli su iz asortimana pa će svatko tko želi sustav Navigation Plus i Audijev virtualni kokpit trebati tehnološki paket od 1.700 €.

Opcije motora za A1 uključuju 1,0-litrenu, trocilindričnu jedinicu sa 94 KS, s oznakom 25 TFSI i dostupna je s ručnim mjenjačem s pet stupnjeva prijenosa ili s automatskim mjenjačem sa sedam stupnjeva prijenosa S tronic. Tu je i 30 TFSI od 108 KS, koji se nudi s ručnim ili sa šest-stupanjskim S tronic automatskim mjenjačem. 35 TFSI predstavlja 1,5-litreni četverocilindrični motor sa 148 KS uparen s automatskim mjenjačem sa sedam stupnjeva prijenosa. Stara verzija S Line Competition s 2,0-litrenom jedinicom od 204 KS, oznakom 40 TFSI više nije u ponudi.

S obzirom na njegovu visoku cijenu, čini se da Audi A1 pokušava zauzeti vlastitu nišu kao najbolji u klasi premium superminija. Naravno, ima manje praktičnu liniju MINI s kojom se mora boriti, ali njegov najveći problem bi mogla biti sama kvaliteta i poželjnost njegovog stabilnog partnera iz Volkswagen grupe, VW Pola, koji nudi sličnu tehnologiju i kvalitetu izrade, za puno manje novca. Ostali mogući suparnici na tržištu malih automobila vođenih stilom uključuju Peugeot 208 i Fiat 500, ali niti jedan ne djeluje tako zrelo ili premium kao Audi A1.

Audi je lansirao drugu generaciju A1 2018., tako da ne biste trebali imati previše problema s nabavom pristojnog rabljenog primjerka. Iako je to najmanji model u liniji njemačkog proizvođača, A1 još uvijek ima koristi od pametnog, sofisticiranog imidža marke, što znači da su cijene rabljenih automobila prilično visoke. Zasigurno ćete platiti više za A1 u usporedbi s većinom njegovih rivala, ali trebali biste dobiti pristojan dio toga natrag ako odlučite na kraju prodati automobil.

Audi A1, povijest

Audi A1 prve generacije (2010. – 2018.)

Audi A1 lansiran je 2010. kao hatchback model s troja vrata, a godinu dana kasnije uslijedila je verzija Sportback s pet vrata. Kao premium mali automobil, A1 je postavljen da se natječe s otmjenim MINI hatchom, nudeći oštar stil, prvorazrednu unutrašnjost i kvalitetu izrade koja može parirati skupljim automobilima. Ispod karoserije, međutim, A1 je koristio istu osnovnu arhitekturu kao i njegovi rođaci VW Polo, Škoda Fabia i SEAT Ibiza, što je značilo da zapravo nije nudio toliko zabave u vožnji kao MINI. Međutim, to zapravo nije bila poanta A1, a njegov luksuzni dojam malog automobila pomogao je pridobiti kupce.

Audi je ponudio niz razina opreme za prvu generaciju A1, tako da biste trebali imati mnogo izbora kada treba odlučiti koji model odabrati. Početni SE i dalje nudi dobru razinu opreme, iako Sport srednje klase i popularni S line specifikacije uključuju privlačne značajke kao što su sportska sjedala, veći kotači i poboljšanu ugrađenu tehnologiju.

1. Dizajn – 85 / 100: Zanimljivi vizuali

Dizajn najnovijeg Audija A1 nije osobito radikalan prema standardima drugih proizvođača, ali je njegov stil prilično funky u usporedbi s uobičajenom cijenom njemačke marke. Stari model je definitivno izgledao pomalo zastarjelo, ali ovaj je nedvojbeno jedan od modela s najsportskijim izgledom u liniji Audija. Marka je očito željela takav izgled, budući da su velika trapezoidna prednja rešetka s odgovarajućim crnim usisnicima zraka s obje strane i ona tri utora ispod prednjeg ruba poklopca motora stilski znakovi preuzeti izravno s najnovijeg superautomobila Audi R8.

Morate biti malo veći “Audifil” da biste shvatili neke druge dizajnerske naznake. Na primjer, linije utisnute u poklopac motora i ramena iznad blatobrana trebaju evocirati slike klasičnih reli automobila Audi Quattro. Kontrastna boja na krovu i stupovima zaslona pojedinih modela također doprinosi vizualnom interesu. Audi A1 proizvodi se u SEAT-ovoj tvornici u Martorellu u Španjolskoj, a svoju MBQ platformu dijeli s VW Polom i SEAT-ovom vlastitom Ibizom pete generacije. Ali, osim zajedničkog inženjeringa, nema puno toga što bi stabilne kolege smjestilo u istu obitelj.

Dizajn digitalne nadzorne ploče vizualno je vrlo privlačan i vrlo visokotehnološki, s Audijevim zaslonom “Virtual Cockpit” koji je opcijski za sve varijante modela. Smješten je u omotaču kućišta, a tu su i nijanse stila kabine limuzine A8, iako nemate dvostruki središnji zaslon osjetljiv na dodir Audijevih luksuznijih modela i morate koristiti obične tipke za upravljanje kontrola klime.

Audi A1 dolazi s 23-cm infotainment zaslonom i audio sustavom s DAB-om i Audijevim Smartphone sustavom koji uključuje Apple CarPlay i Android Auto. Svi automobili imaju Audijev zaslon za vozača Digital Cockpit od 26 cm, dok je potpuni (i vrlo impresivan) Virtual Cockpit dio opcijskog tehnološkog paketa zajedno s većim zaslonom osjetljivim na dodir infotainment sustava od 25 cm.

Audi A1
Foto: Screenshot carwow YT

2. Potrošnja i deprecijacija – 82 / 100: Preostale vrijednosti su jake

25 TFSI je najmanji A1 motor koji možete kupiti, stoga ne čudi da je također ugodno ekonomičan. 1,0-litreni motor troši oko 5,6 l/100 km u WLTP kombiniranom ciklusu i emitira 128 g/km CO2 u svom najosnovnijem Technik obliku. Još uvijek nema hibridnih ili “zelenih” pogonskih opcija, ali učinkovitost osnovnih modela ostaje impresivna. 35 TFSI ima deaktivaciju cilindara kako bi poboljšao svoje brojke. Isključivanjem goriva do polovice cilindara kada nisu pod opterećenjem, može oponašati učinkovitost manjeg motora. Unatoč tome što ima 148 KS i ubrzanje od 0 do 100 km/h za 7,7 sekundi, 35 TFSI troši oko 6,2 l/100 km uz emisiju CO2 od 141 g/km.

U srednjem rasponu je 30 TFSI, koji u svom najučinkovitijem obliku kada je uparen sa šesterostupanjskim ručnim mjenjačem troši 5,5 l/100 km i emitira 124 g/km CO2.

Preostale vrijednosti za A1 ostaju jake, s petorim vratima koji zadržavaju prosječno 56 posto svoje vrijednosti tijekom tri godine i 60.000 km. Model 1.0 TFSI sa 108 KS u izvedbi Techink, Sport ili S-Line drži gotovo 60 posto svoje izvorne cijene nakon 36 mjeseci vlasništva.

3. Sigurnost i jamstvo – 82 / 100: Dijeljenje tehnologije s VW Grupom

Audi A1 dobio je ocjenu od punih pet zvjezdica kada ga je testirao Euro NCAP 2019. godine. Svoju platformu dijeli s modelom VW Polo koji je postigao visoke ocjene na testovima Euro NCAP, a također je dobro opremljen značajkama kao što su kočenje u nuždi. Ipak, u Audiju A1 nemate nadzor mrtvoga kuta ili prepoznavanje prometnih znakova, što su dvije tehnologije koje se inače nalaze u sektoru malih automobila.

Platforma VW Grupe i dijeljenje tehnologije također bi trebali umiriti kupce kada je riječ o pouzdanosti, s linijom motora koja se dijeli u Polu i SEAT Ibizi. Neke od naprednijih stvari poput zaslona virtualnog kokpita možda su manje prisutne u drugim automobilima, ali zato su znatno više u ponudi Audija. Kvaliteta izrade također se čini besprijekornom, bez obzira na činjenicu da bi neki materijali interijera mogli djelovati malo bogatije. Sve je besprijekorno spojeno, a konstrukcija se čini kao kamen čvrsta.

Audi A1 dolazi sa standardnim jamstvom proizvođača, što znači da dobivate tri godine i 100.000 km pokrića, isto kao i za VW Polo. Dostupne su opcije produženog jamstva uz nadoplatu, ali ovo nije osobito impresivna ponuda. MINI linija dolazi s trogodišnjim pokrićem, ali prednost je neograničena kilometraža.

4. Prostor – 75 / 100: Tipična kabina

Varijanta A1 s troja vrata odavno je nestala, a budući da je nova generacija veća nego ranije, vlasnici automobila prethodne generacije smatrat će da je najnoviji Audi supermini s pet vrata mnogo korisniji.

Petoro vrata znači lak pristup straga za dječja sjedala i slične stvari, a dodatni prostor iznutra znači više prilagodbe za vozačevo sjedalo tako da će se lakše smjestiti za sve oblike i veličine. Vidljivost prema naprijed je također dobra, a stražnji parking senzori bit će blagodat za vožnje unatrag, jer poput mnogih modernih hatchbackova pogled straga jedva da je panoramski. Robusniji model Citycarver ima 50 mm dodatne visine vožnje i donosi mekšu i udobniju vožnju.

U ostalim aspektima, kabina je tipična za Audi, s pristojnim pretincem za rukavice, utorima u vratima i spremištima u središnjoj konzoli, plus držačima za čaše između sjedala. Praktičnost je također poboljšana primjenom mnogo tehnologije. Opcijska ploča Virtual Cockpit posebno nudi informacije o navigaciji koje vozač lako asimilira.

Iako je njegov sportski stil privlačan, Audi A1 je u osnovi prilično kutijast ako pogledate dalje od dekorativnih elemenata dizajna. Također je veći nego ranije, pa je u usporedbi s konkurentima povoljniji za unutrašnjost i prostor prtljažnika. Dug je 4.029 mm i širok 1.940 mm, što je, međutim, malo kraće od duljine VW Pola od 4.053 mm. A1 Citycarver dodaje 15 mm ukupnoj duljini i također je 76 mm viši.

Na prednjim sjedalima ima dovoljno mjesta, dok se na stražnjim sjedalima dva putnika udobno smjeste, bez zgnječenih koljena i napuknutih vratova. Treći putnik na stražnjoj klupi bit će stisnut, ali isto vrijedi i za sve automobile u klasi superminija Audija A1.

U usporedbi sa starim A1, došlo je do velikog povećanja kapaciteta prtljažnika – do 65 litara na ukupno 335 litara. Preklopite li stražnja sjedala, koja se ne spuštaju sasvim ravno, već su podijeljena u omjeru 60:40, tada ukupni prtljažni prostor raste na 1.090 litara.

Foto: Screenshot carwow YT

5. Vožnja – 68 / 100: Fiesta i MINI zabavniji

Audi A1 je vrlo dobar automobil za vožnju i dobro se nosi sa surovošću seoskih cesta. Barem to vrijedi za verzije s manjim kotačima, koje se voze s ugodnim stupnjem usklađenosti. Za preporučiti je probnu vožnju 45-cm opcija prije kupnje jer dodaju određeni stupanj podrhtavanja. Neki će kupci vjerojatno smatrati da će dodatna oštrina koju uvode u postupak biti razočaravajuća, iako će drugi to smatrati isplativim kompromisom za dodatni stil većih kotača. Postavljanje sportskog ovjesa S Line automobila također je oštrije, do te mjere da bi putnicima dulja putovanja mogla biti dosadna.

Audi A1
Foto: Screenshot carwow YT

Upravljanje je precizno i dobro odmjereno, a u standardnoj izvedbi A1 se učinkovito odupire pretjeranom naginjanju karoserije iako nije tako osjetljiv kao Ford Fiesta ili MINI, koji su oba zabavnija za angažiranog vozača. A1 ipak osvaja profinjenošću, jer djeluje tiho kao premium limuzina. Sedmerostupanjski S tronic automatik s dvostrukom spojkom radi vrlo glatko i vjerojatno će se više svidjeti većini kupaca nego ručni mjenjač.

Sa 108 KS ispod poklopca motora, 1,0-litreni 30 TFSI modeli mogu ubrzati do 100 km/h za 9,4 sekunde kada su spojeni sa S tronic mjenjačem. Najveća brzina je 203 km/h. 25 TFSI ima 94 KS i malo je sporiji, ubrzavajući od 0 do 100 km/h za 10,8 sekundi. Sa 148 KS i 250 Nm okretnog momenta, 1,5-litreni 35 TFSI može proizvesti više atletskih performansi, postižući vrijeme od 0 do 100 km/h za 7,7 sekundi i najveću brzinu od 220 km/h.

Ukupna ocjena za Audi A1: 78 / 100 – Audi A1 je luksuzan i sportski mali hatch koji komplicira MINI-ju život

Članak objavio Luka Petkovic

Mercedes G-klasa

Mercedes G-klasa: I papi je preskup

Hyundai Bayon

Hyundai Bayon: Fini mali SUV