Volkswagen Up je više sofisticiran nego što sugeriraju njegova veličina i izgled. Udoban je, stabilan na cesti i ugodan za vožnju. Dizajniran je za vožnju u gradu, ali nije loš ni za povremena putovanja autocestom. Sada prekinuti up! GTI i potpuno električni e-up! također su prikazivali nevjerojatnu širinu talenata grupe up!. Međutim, čak i kad ih više nema, i nakon što je bio u prodaji više od desetljeća, VW i dalje je jedan od najboljih gradskih automobila koje možete kupiti, iako je daleko od najnaprednijih modela.
Volkswagen je predstavio svoj mali up! gradski automobil 2011. i od tada je jedan od najboljih u svojoj klasi. To vrijedi i danas ako želite gradski automobil s benzinskim pogonom. Biti mjerilo u klasi toliko dugo koliko je bio, a bio je 12 godina, i dalje je prilično impresivno postignuće.
Promjene koje je VW napravio na modelu up! još 2016. stvorio je klasičniji i prilagodljiviji automobil te je uključio prebacivanje na satelitski navigacijski sustav pametnog telefona u nadi da će privući mlađe kupce. Volkswagen Up! ostaje profinjen i praktičan kao i uvijek, ali otkriveno je da su ažuriranja mjenjača rezultirala blago usporenim performansama bez stvarnog povećanja učinkovitosti. Također je bilo razočaravajuće kada je VW izbacio autonomno kočenje u nuždi iz specifikacije up!-a 2019., zbog čega je pao s pet na tri zvjezdice Euro NCAP ocjene sigurnosti pri sudaru.
Ipak, tijekom godina najmanji VW ispratio je popis rivala koji su u prošlosti uključivali Citroena C1, Peugeota 108 i Toyotu Aygo, kao i gotovo identičnu Škodu Citigo i SEAT Mii. Međutim, vremena su se promijenila i svih pet ovih automobila u ovom je trenutku povučeno iz prodaje.
Danas su ključni konkurenti VW-a impresivni Kia Picanto i Hyundai i10, plus prethodna generacija Fiata 500 koji je još uvijek u prodaji s hibridnim pogonskim sklopom, dok je nova generacija samo električna. Aygoova zamjena inspirirana SUV-om, Aygo X, još je jedan konkurent u klasi gradskih automobila. Ostali načini da potrošite sličnu količinu novca uključuju Dacia Sandero i Citroen C3 supermini, te Suzuki Ignis SUV.
Kao što smo spomenuli, Volkswagen up! linija se smanjila posljednjih godina sa sportskim up! GTI, a potpuno električni e-up! više nije dostupan za naručivanje. Još uvijek možete naručiti up! s troja vrata, ali samo u osnovnoj opremi, dok se model s pet vrata nudi u Black Edition, Beats i R-Line specifikacijama. Cijene počinju od blizu 17.500 €, tako da je to još uvijek jedan od jeftinijih automobila.
Osnovni model dolazi s 38-cm aluminijskim naplatcima, zaslonom na ploči od 13 cm, postoljem za pametni telefon i ručnim klima uređajem. Black Edition automobili dobivaju 40-cm aluminijske naplatke, jedinstven dizajn instrument ploče i zatamnjena stražnja stakla. Oprema Beats dodaje zvučni sustav od 300 W sa šest zvučnika, različite kotače i naljepnice na karoseriji, dok R-Line ima spušteni sportski ovjes, svjetla za maglu, grijana sjedala i električna ogledala. Jedini motor dostupan u up!-u u ovom trenutku je 1,0-litreni trocilindrični benzinski motor koji proizvodi 64 KS koji je uparen s ručnim mjenjačem s pet stupnjeva prijenosa.
1. Prostor – 85 / 100: Iste veličine kao Fiat 500, ali mnogo prostraniji
Volkswagen Up! dostupan je kao hatchback s troja ili petero vrata s četiri sjedala, a kompaktan, ali prostran izgled znači da je savršen za kratka putovanja i mlade obitelji. Up! nije velik iznutra kao Volkswagen Polo supermini, ali bi se svestrana unutrašnjost trebala pokazati dovoljno praktičnom. Udoban, uspravan položaj za vožnju i dobra preglednost u svim smjerovima čine vožnju vrlo jednostavnom. Ima i mnogo pretinaca.
Neka Vas Volkswagen up! ne zavara ugođajem velikog automobila. I dalje je vrlo kompaktan, s duljinom od 3.540 mm, širinom od 1.645 mm i visinom od 1.489 mm. Iste je veličine kao Fiat 500, ali zahvaljujući međuosovinskom razmaku od 2.420 mm, up! je mnogo prostraniji od svog talijanskog rivala. Za kontekst, Volkswagen up! je gotovo 500 mm kraći od Hyundaija i10, Kia Picanta i Ford Fieste, no još uvijek uspijeva ponuditi sličan prtljažni prostor kao Kia i Hyundai.
Unutarnji krov je oblikovan za smještaj viših putnika straga. To znači da dok up! nije baš automobil obiteljske veličine, ima prilično više prostora nego što biste očekivali od automobila ove veličine za one putnike na stražnjim sjedalima, a isto vrijedi i za prostor za noge. Međutim, radi se samo o četverosjedu, pa biste trebali tražiti negdje drugdje ako trebate dodatno središnje sjedalo straga.
Volkswagen Up! ima prtljažnik od 251 litre, a prostor ostaje isti za modele s troja i petora vrata, iako potonji ima bolji pristup stražnjim sjedalima. Da biste postigli ovu brojku, potreban Vam je lažni pod u najnižoj postavci, što stvara visoki rub. Svi automobili osim osnovnog modela imaju djeljiva preklopiva stražnja sjedala, što stvara prtljažni prostor od 959 litara, a s podignutom podnom pločom prtljažni prostor je potpuno ravan. Prtljažnik je veći nego što može ponuditi većina konkurentskih gradskih automobila. Volkswagen je pobijedio Hyundai i10, koji ima prtljažnik od 252 litre koji se povećava na 1.046 litara kada su stražnja sjedala preklopljena.
2. Vožnja – 81 / 100: Samo Kia Picanto ima veću razinu staloženosti na cesti
Mala veličina Volkswagen up!-a znači da je savršeno pogodan za kretanje uskim ulicama i tijesnim parkiralištima, tako da se vrlo dobro uklapa u gradski automobil. Uzak krug okretanja čini ga posebno dobrim za ulazak i izlazak iz prometa, a parkiranje je lako. VW-ovo podvozje pruža vrhunsku razinu prianjanja. Up! je istinski zabavan mali automobil za vožnju i omogućuje Vam da u zavoje unesete veću brzinu nego što možete zamisliti ili nego što njegovi suparnici mogu postići.
Ova preciznost usklađena je s razinom profinjenosti i staloženosti koja zasjenjuje samo Kia Picanto. U praznom hodu motor nije tako uglađen kao Kijin, i malo je bučniji, ali ako vozite razumno u gradu i na autocesti, VW će biti lakši i profinjeniji od Picanta. Jaki trzaji doista remete VW-ovo podvozje, ali to nije iznenađenje. Pri većim brzinama amortizacija je mekša, s dobro kontroliranim reakcijama na neravnine.
Možda je čudan, ali s 1,0-litrenim motorom ispod poklopca motora up!-a koji proizvodi samo 64 KS, ubrzanje od 0 do 100 km/h traje dugih 15,6 sekundi, dok najveća brzina iznosi 163 km/h. GTI verzija koja je sada ukinuta proizvodila je 113 KS iz istog motora i postigla isti sprint za impresivnijih 8,8 sekundi, kao i najveću brzinu od 196 km/h. Potpuno električni e-up! model je brz u gradu i gotovo jednako zabavan za vožnju kao i benzinski modeli, ali je bolji pri nižim brzinama.
3. Potrošnja i deprecijacija – 80 / 100: Volkswagen Up zadržava 55 % svoje vrijednosti nakon 3 godine
Danas je jedini dostupan motor 1,0-litreni trocilindrični benzinski motor koji proizvodi 64 KS i proizvodi emisije CO2 do 119 g/km. Prema Volkswagenu, up! s troja vrata troši oko 5,1 l/100 km, dok će verzija s pet vrata u najboljem slučaju trošiti 5,2 l/100 km. Volkswagen ne nudi dizelski ili hibridni motor, a GTI jedinica od 113 KS više nije dostupan za naručivanje. Ako ipak kupite rabljeni primjerak GTI-ja, on je samo malo manje učinkovit od manje sportskih modela, ocijenjen da troši 5,5 l/100 km i emitira 125 g/km CO2.
Potpuno električni e-up! također više nije dio VW-ove ponude. Ali, ako pronađete rabljeni primjerak, baterija od 36,8 kWh u novijim modelima trebala bi omogućiti maksimalni domet od 255 km (na temelju WLTP ciklusa testiranja), dok stariji modeli mogu prijeći manje od 150 km s jednim punjenjem.
Volkswagen up! predviđa da će zadržati oko 55 posto svoje izvorne vrijednosti nakon prosječnog razdoblja vlasništva od tri godine i 60.000 km.
4. Dizajn – 79 / 100: Jednostavna unutrašnjost
Forma je slijedila funkciju kada je u pitanju stil Volkswagen up!-a, s pločastim bokovima, uspravnim stražnjim dijelom, strmo zakošenim nosom i položajem kotača na svakom uglu koji dizajnerima omogućuje maksimalno povećanje prostora unutar kompaktne karoserije. Ipak, ukupni rezultat je iznenađujuće pametan i elegantan gradski automobil, pa je VW mudro odlučio ne petljati se s pobjedničkom formulom onda kada je ažuriran 2016. godine.
Sprijeda ćete uočiti dublji prednji branik s krupnim crnim ukrasnim umetcima, plus dodatak LED svjetala za vožnju koja su postavljena u postojeće jedinice prednjih svjetala. Ako se pomaknete prema stražnjem dijelu automobila, otkrit ćete suptilno redizajnirana stražnja svjetla koja se nalaze s obje strane staklenih stražnjih vrata koja su vizualni zaštitni znak Volkswagen up!-a.
Unutrašnjost Volkswagen up!-a jednostavna je, ali visokokvalitetna i može se opremiti pločama u boji karoserije. Piano-crna završna obrada na upravljaču i ploči također izgleda odlično, ali reflektira svjetlost po sunčanom vremenu i može odvlačiti pozornost. Osim toga, VW je uveo neke nadogradnje za prilagodbu, omogućujući kupcima da biraju između niza drukčijih završetaka instrument ploče koji su u kontrastu s ukrasnim umetcima u boji karoserije na vratima. U svim ostalim aspektima, interijer je identičan starom automobilu, što znači da dobivate vrhunske materijale i solidnu kvalitetu izrade.
Sprijeda nema zaslona osjetljivog na dodir kao što ga imate u Ford Fiesti ili Fiatu 500, samo jednostavan zaslon za radio i neke druge male funkcije, ali visoke je razlučivosti i ima čist, elegantan izgled.
Volkswagen Up! koristi aplikaciju za pametni telefon za isporuku satelitske navigacije, budući da nema dostupne integrirane jedinice. Svoj pametni telefon priključujete na postolje na vrhu upravljačke ploče, dok Vam besplatna aplikacija Maps+More daje pristup satelitskoj navigaciji, koja sadrži ažuriranja o stanju u prometu, i VW-ovom Think Blue Traineru, koji Vam daje ekološku obuku u pokretu. Sustav ipak nije savršen. Aplikacija često može raditi sporo i ne reagira dobro na unos odredišta.
Naravno, ništa Vas ne sprječava da koristite Google Maps ili Apple Maps za navigaciju ako Vam je draže, plus Vašom glazbom, Bluetoothom i drugim infotainment funkcijama možete upravljati putem uobičajenih tipki na instrument tabli. Volkswagen Up! Beats također dobiva nadograđeni stereo od 300 W sa sedam zvučnika, uključujući subwoofer u prtljažniku i digitalni zvučni procesor. Sve skupa je snažan sustav za jedan gradski automobil. Ovaj model također ima izbor crne ili crvene završne obrade za središnje poklopce aluminijskih kotača, retrovizore i podebljane naljepnice na karoseriji kako bi ga izdvojili od ostatka asortimana.
5. Sigurnost i jamstvo – 70 / 100: Autonomno kočenje u nuždi više nije opcija
Volkswagen up! dobio je punu ocjenu od pet zvjezdica za sigurnost u svom originalnom Euro NCAP testu 2011. godine. Međutim, postupci testiranja su u međuvremenu prilagođeni i, kada se ponovno testirao 2019., up! je dobio ocjenu od tri zvjezdice. To je uglavnom zbog toga što je VW izbrisao prijašnji standardni gradski paket kočenja u nuždi, zajedno sa strožim standardima testiranja Euro NCAP-a. Nažalost, autonomno kočenje u nuždi više nije opcija, iako sve verzije Volkswagen up!-a imaju barem šest zračnih jastuka, kontrolu stabilnosti i Lane Assist.
Volkswagen nudi industrijsko standardno jamstvo od tri godine / 100.000 km s up!-om. Lako je pronaći konkurentske gradske automobile s dužim rokom jamstva ako ih želite. Hyundai i10 i Toyota Aygo dolaze s petogodišnjim jamstvom / neograničenom kilometražom, a Kia nudi sedam godina i 150.000 km jamstva s Picantom.
Ukupna ocjena za Volkswagen Up: 79 / 100 – VW up! već je čitavo desetljeće u vrhu klase gradskih automobila i još uvijek je jak