Volkswagen Touran nikada neće biti naročito poželjan automobil. Iako ne uspijeva privući potrebnu pažnju, kupci koji kupuju razumom bit će impresionirani čistom funkcionalnošću automobila. Smješten je ispod većeg Multivana u Volkswagenovoj ponudi i, iako mu nedostaju klizna vrata tog automobila, prilično se dobro slaže po veličini i prostoru.
Ne ide mu na ruku pad popularnosti MPV-ja
Ono što je ključno, za relativno mali automobil, to je pravi sedmerosjed, a cijela je unutrašnjost dizajnirana da funkcionira bolje nego na prethodnom automobilu. To također znači povećanu sigurnost i više gadgeta s kojima se možete igrati, no Touran počinje izgledati prilično zastarjelo u VW-ovoj liniji. To je zato što dijeli svoje značajke sa sedmom generacijom Golfa, a ne s osmom generacijom koja je trenutno u prodaji.
Međutim, osnovni S modeli bili su upravo to – prilično osnovni u smislu infotainmenta, a malo bolje opremljeni SE sada je najpristupačnija oprema. S tipično inteligentnim izborom izvrsnih Volkswagenovih motora s turbopunjačem, uglađenim mjenjačima i udobnom vožnjom, Volkswagen Touran doima se kao otmjena luksuzna vrsta proizvoda koju biste očekivali od njemačke tvrtke, ali nijedan nije elektrificiran. Dok njegova povremena stražnja sjedala znače da neće odgovarati najvećim obiteljima (Multivan to pokriva), za većinu kupaca bit će više nego dovoljno praktičan za njihove svakodnevne potrebe.
Teško je povjerovati da je originalni Volkswagen Touran bio u prodaji 12 godina. Prvi MPV sa sedam sjedala zamijenjen je modelom druge generacije 2015. godine, tako da ova verzija Tourana vjerojatno neće dostići njegov rekord. Pogotovo jer SUV-ovi nastavljaju rasti u popularnosti. Međutim, ako želite automobil koji nudi prostora, Volkswagen Touran još uvijek ima mnogo toga. Unutrašnjost sa sedam sjedala prostranija je nego što je u bilo kojem SUV-u sa sedam sjedala.
Zbog pada popularnosti MPV vozila, Touran ima mješavinu rivala s kojima se suprotstavlja. Među njegovim glavnim protivnicima su Citroen Grand C4 SpaceTourer i skuplji BMW serije 2 Gran Tourer.
Ali, to nije sve. Što se tiče maksimalnog prostora, najnoviji monovolumeni Citroen Berlingo, Peugeot Rifter i Opel Combo Life veliki su iskorak u kvaliteti i nude se sa sedam sjedala. A tu su i terenci. Automobili kao što su Škoda Kodiaq, Peugeot 5008, Hyundai Santa Fe i SEAT Tarraco nude fleksibilna sjedala u poželjnijoj karoseriji. Kako god ga raščlanili, VW Touran će se boriti protiv ove raznolikosti modela koji su ili noviji, jeftiniji za kupnju i vožnju ili prostraniji.
Trenutačni Volkswagen Touran koristi MQB platformu poznatu iz sedme generacije Golfa i mnoštva drugih modela VW grupe, ali je jedan od posljednjih koji je ažuriran na najnoviju tehnologiju marke, što bi moglo odbiti neke kupce. Touran se još uvijek dobro vozi za svoju veličinu, a prostor je optimiziran iznutra. Svi automobili imaju pogon na prednje kotače. I dok je snaga prethodno dolazila iz 1.0 ili 1.5 TSI benzinskih motora ili 1.6 i 2.0 TDI dizelaša, sada se nudi samo veći benzinac. Mjenjač sa šest stupnjeva prijenosa standardno je ugrađen u većinu modela, dok se VW-ov DSG automatski mjenjač sa sedam stupnjeva prijenosa nudi kao opcija uz 1.5 TSI.
Asortiman modela sastoji se od S, SE, SE Family, SEL i R-Line, s cijenama od oko 37.000 €. Standardni komplet na svim automobilima uključuje infotainment sustav s zaslonom osjetljivim na dodir s dostupnim Apple CarPlay i Android Auto, Bluetooth i DAB radijem, pojedinačnim stražnjim sjedalima, a tu je i mnogo prostora za pohranu. SE oprema između ostalog dobiva zatamnjena stakla, automatska svjetla i brisače te prilagodljivi tempomat. Ulaz bez ključa i električna vrata prtljažnika mogu se dodati za 800 €, dok je panoramski krovni krov dodatnih 1.500 €.
SEL dodaje trozonsku klimu, ambijentalno osvjetljenje, presvlake sjedala od mikrovlakana, dok R-Line ima sportskiji izgled s kotačima od 45 cm i sportskim ukrasima iznutra. Međutim, ako uđete ovako visoko u raspon, gledat ćete cijene znatno veće od 40.000 €.
1. Sigurnost i jamstvo – 80 / 100: Sigurnosni komplet sveobuhvatno ažuriran
Volkswagen je poznat po svojoj sposobnosti izrade čvrstih automobila, a Touran nije ništa drugačiji. Bez obzira vozite li ili ste suvozač u ovom automobilu, osjećat ćete se sigurno.
Sigurnosni komplet na Volkswagen Touranu je sveobuhvatno ažuriran, važan čimbenik za obitelji na tržištu putničkog prijevoza. Po prvi put dobiva devet zračnih jastuka kao i niz sigurnosnih sustava. To uključuje automatsko kočenje nakon sudara i sustav proaktivne zaštite putnika prije sudara kao standard, plus prilagodljivi tempomat, kočenje u nuždi i prometna upozorenja, kao i Trailer Assist po prvi put na jednom MPV-u. Također, svih pet stražnjih sjedala ima Isofix pripremu za dječje sjedalo.
Sve je to bilo ključno u tome da novi Touran dobije maksimalnu ocjenu od pet zvjezdica na Euro NCAP-u kada je stigao 2015., s pojedinačnim ocjenama sigurnosti od 88 posto za odrasle putnike, 89 posto za djecu, 71 posto za pješake i 76 posto za sigurnosnu pomoć.
Volkswagenovo jamstvo je tri godine i 100.000 km, ali uz naknadu to se može produžiti na četiri godine i 120.000 km (oko 680 €, prva i druga godina neograničena kilometraža, treća i četvrta godina podliježu ograničenju od 120.000 km), ili pet godina i 150.000 km (velikih 1.500 €, opet neograničena kilometraža za početak i zatim uvođenje ograničenja od 150.000 km od treće do pete godine).
2. Prostor – 78 / 100: Volkswagen Touran u dobrom dijelu Europe je sedmerosjed
Praktičnost je očito bila visoko na dnevnom redu pri stvaranju Volkswagen Tourana, a niti jedna prilika za dodavanje skladišnog prostora nije zanemarena. Zapravo, Volkswagen je uspio strpati impresivnih 47 raznih pretinaca u ovaj automobil.
Vjerojatno je najbolje biti svjestan da se u SE nalazi mnogo najkorisnijih dodataka u unutrašnjosti Tourana, uključujući veliki pretinac za pohranu u krovnoj konzoli, višenamjensku središnju konzolu s kutijom za pohranu, ladice ispod sjedala za vozača i suvozača, sklopive stolove na stražnjoj strani prednjih sjedala, džepove za pohranu na stražnjoj strani istih sjedala. SE također ima koristi od višenamjenskog upravljača presvučenog kožom, što vozaču omogućuje da češće drži ruke na upravljaču.
Unatoč tome što je veći od svog prethodnika, Volkswagen Touran nije gigantski u terminima jednovolumenskih vozila, s duljinom od samo malo više od 4,5 metara (4.527 mm, da budemo točni). Svi okrugli parking senzori standardno su opremljeni od SE naviše, dok se Park Assist, koji može automatski usmjeriti vozilo u položaj za paralelno parkiranje, nudi kao opcija na SE, SE Family i SEL automobilima. Kamera za vožnju unatrag košta oko 340 € na svim Touranima.
Čak će i visoki putnici pronaći dovoljno prostora za ispružiti noge. Svako sjedalo u srednjem redu dovoljno je veliko za odraslu osobu u punoj veličini, a oni od 1,9 m neće imati problema da se udobno smjeste. U trećem redu, srednja se sjedala pomiču prema naprijed kako bi svi putnici imali dovoljno prostora za noge. Prostor za glavu, laktove i koljena izvrsni su u prednjem i drugom redu sjedala.
Touran u dobrom dijelu Europe stiže samo kao sedmerosjed, ali treći red sjedala se preklapa ravno u pod dajući mogućnost pet sjedala s velikim prtljažnikom. Uz postavljenih svih sedam sjedala, imajte na umu da u stražnjem dijelu vozila ima samo 137 litara prostora. Volkswagen navodi još impresivnijih 927 litara s preklopljenim trećim redom. Drugi red sjedala također će se potpuno preklopiti kako bi se dobilo ukupno 1.857 litara prtljažnog prostora, natovarenog do stropa. Svako se sjedalo zasebno preklapa, a novost u Volkswagen Touranu je sklopivo suvozačevo sjedalo, što daje dodatnu fleksibilnost. Vlasnici sada mogu nositi predmete duge do 2,7 metara.
3. Dizajn – 72 / 100: Volkswagen Touran nema najnoviji infotainment sustav
Touran neće pobijediti ni na jednom natjecanju ljepote. Uvijek se radilo o sadržaju ispred stila, ali barem je postao “pametniji” u svojoj posljednjoj inkarnaciji. Međutim, Volkswagen Touran se bliži mirovini, s dizajnom i tehnologijom koju dijeli sa sedmom generacijom Golfa koja je već zamijenjena prije nekog vremena. Nekima bi se možda više sviđale dodatne fizičke kontrole starijeg sustava infotainmenta, ali ako planirate zadržati Touran neko vrijeme, iznutra će izgledati iznimno zastarjelo do trenutka kada ga odlučite prodati. Izvana, Volkswagen Touran je usvojio uglatije linije i elegantniji, oštriji izgled od prethodnih modela, sa značajkama poput LED svjetala koja pomažu unijeti nešto stila.
Postoje neke svjetlucavije boje u kombinaciji, kao što je Caribbean Blue Metallic, ali, nažalost, Nutshell Brown metalik i Titanium Beige metalik više nisu u ponudi. Čisto bijela i Urano siva su jednobojne. Bijela košta oko 470 €, a Urano je zapravo “standardna”, jedina besplatna Touran boja. Još jedna srebrna i još jedna siva, obje metalik, pridružuju se sedefastoj (Deep Black) kako bi kupcima pružili sedam opcija.
Iako su 40-cm “Karlstad” i 43-cm “Alexandria” aluminijski kotači redovita oprema na modelima SE, SE Family i SEL, postoji još jedan izborni dizajn 43-cm kotača, dok se 45-cm aluminijski naplatci standardni na R-Line mogu ugraditi uz naknadu na SE, SE Family i SEL. Unutar Tourana sve je izuzetno pristupačno i logično posloženo. Sjedala su mekana i udobna, a Touranu je po prvi put dodana lumbalna potpora, koja na nekim modelima ima čak i funkciju masaže.
Touran nema najnoviji VW-ov infotainment sustav, ali čak i osnovne postavke u SE-u su prilično moćne. Sadrži ukupno osam zvučnika i ima ukupnu izlaznu snagu od 80 W, kao i mogućnost povezivanja Apple CarPlay i Android Auto. To što također uključuje Bluetooth, DAB, čitač SD kartica, CD player i USB vezu još je impresivnije. Prelazak na SE Family dodaje Discover Navigation na 20-cm zaslon.
4. Vožnja – 70 / 100: Volkswagen Touran je u gradu glomazan, no postoje pomagala
Ako gledate skoro novi Touran, valja uzeti u obzir motor 1.6 TDI s ručnim mjenjačem, jer nudi izvrsnu ravnotežu između performansi i ekonomičnosti, ali više nije dostupan na trenutnom Volkswagenovom cjeniku. Ovaj nedostatak performansi je zapravo primjetan samo ako pokušate pretjecati sporiji promet, ali na autocesti je dovoljno gladak. Upravljač je relativno precizan, promjene stupnjeva prijenosa glatke, a ovjes dovoljno mekan da vožnju učini udobnom.
Buka ceste i vjetra postaje prilično glasna pri velikim brzinama i, u usporedbi s BMW-ovom serijom 2 Gran Tourer, djeluje pomalo neprofinjeno.
U gradu se Touran čini glomaznim, ali Volkswagen je MPV opremio brojnim pomagalima za vozača kako bi gradsko manevriranje bilo lakše. Ostale sigurnosne značajke kao što su veliki narančasti indikatori mrtvoga kuta lijep su detalj u usporedbi s obično suptilnim ikonama koje se nalaze u Ford C-Maxu, na primjer.
Kako se ova generacija Tourana približava umirovljenju, jedini motor je benzinac poznat VW grupi – 1.5 TSI Evo, koji je zamijenio stariji 1.4 TSI. Ima 148 KS, dok njegova tehnologija deaktivacije cilindara pomaže u uštedi goriva. Ovaj motor dolazi ili s laganim ručnim šesterostupanjskim mjenjačem ili VW-ovim glatkim sedmostupanjskim DSG automatskim mjenjačem.
Prethodno su dvije TDI dizel jedinice i dvije benzinske opcije činile ponudu motora za Touran. Ulazna točka u ponudi bio je 1.0 TSI turbo trocilindraš, koji je zamijenio stariji 1.2 TSI turbo. To je motor koji se može vidjeti u cijeloj VW ponudi, a ovdje ima 113 KS i dolazi s ručnim mjenjačem sa šest stupnjeva prijenosa. Pristojnih je performansi s više buke srednjeg dometa od starijeg 1.2, ali mnogo bolje odgovara manjim proizvodima Volkswagen Grupe od ovog MPV-a teškog jednu i pol tonu.
Ako ćete Touran koristiti za prijevoz puno ljudi ili prtljage, onda bi potraga za malo korištenim dizel motorom mogla biti bolji izbor. Možda najbolji odabir je 1.6 TDI, koji se slaže s 1.0 TSI sa 113 KS, ali ima veći okretni moment. Dolazio je sa šesterostupanjskim ručnim mjenjačem kao standardom ili opcijskim sedamstupanjskim DSG mjenjačem.
2.0 TDI dolazio je u varijantama od 150 i 190 KS, a verzija od 148 KS bila je vrlo radna. Kao i 1.6 TDI, standardno je dolazio s ručnim mjenjačem sa šest stupnjeva prijenosa, a DSG sa sedam stupnjeva prijenosa nudio se kao opcija.
5. Potrošnja i deprecijacija – 56 / 100: Očekujte da 1.0 TSI troši preko 7 l/100 km
Cijene za Touran počinju od oko 37.000 € i penju se na više od 40.000 €. No, poželjno je da se držite niže specifikacije SE ili SE Family. Oni nude isto prostora kao i drugi modeli, ali su jeftiniji. 1.5 TSI Evo sa svojim aktivnim sustavom za isključivanje cilindara prilično je učinkovit u potrošnji goriva za benzinski motor, bilježeći potrošnju od 6,5 l/100 km s ručnim mjenjačem i od 6,7 l/100 km s DSG-om. Emisije CO2 kreću se oko oznake od 150 g/km.
Kada je bio u ponudi, 1.0 TSI je trošio od 6,8 l/100 km, što nije loše za benzinski motor male snage u velikom automobilu. Međutim, ako redovito punite automobil putnicima ili stvarima, nemojte očekivati da ćete se približiti toj brojci. Emisija je 128 g/km.
Iako MPV vozila nisu toliko poželjna kao neke druge vrste obiteljskih automobila, Touran nakon tri godine zadržava respektabilnih 53-57 posto svoje vrijednosti. To je vjerojatno zbog činjenice da je to VW, oznaka koja još uvijek privlači kupce. Za usporedbu, Citroen Grand C4 SpaceTourer ima 47-49 posto, a Peugeot Rifter je u rasponu od 41-47 posto, iako su ova dva nedvojbeno svestranija od Tourana.
Ukupna ocjena za Volkswagen Touran: 71 / 100 – Volkswagen Touran je praktičan MPV, ali izgleda zastarjelo u usporedbi s novijim konkurentima