in

Ford C-Max: Šteta što se više ne proizvodi

Ford C-Max
Foto: Screenshot

Ford ima bogatu povijest kada je u pitanju proizvodnja monovolumena kojih se isplati kupiti, a C-Max održava tu tradiciju. Nije tako elegantan kao Citroen C4 Picasso, niti tako prostran, ali je jedan od najboljih automobila takve vrste za vožnju. Nekima to neće biti važno, ali mogućnost prijevoza peteročlane obitelji i pritom se zabaviti za volanom pravi je bonus.

S druge strane, Ford C-Max je kvalitetan za vožnju i nudi dovoljno prostora za svaku obitelj, iako mu nedostaju neki praktični dodaci koji pomažu njegovim suparnicima da napreduju. A ako trebate nešto veće, uvijek se možete okrenuti Grand C-Maxu sa sedam sjedala. Šteta je samo što u svijetu opsjednutom SUV vozilima, Ford C-Max više nema želje biti privlačan kupcima koji žele praktičan obiteljski prijevoz.

Manji B-Max je baziran na Fiesti, dok su veći S-Max i Galaxy bazirani na Mondeu, pa je logično da je C-Max baziran na Focusu. Međutim, s popularnošću SUV vozila, prodaja u monovolumen (MPV) sektoru nije kao nekada, što je pokazala činjenica da se proizvodnja obustavila prije dvije godine.

Šteta, jer Ford C-Max je jedan od boljih automobila u klasi. Dobar je za vožnju, ima dosta korisnog prostora, a ako ste odabrali model Titanium, tu je i dobro opremljena unutrašnjost. Ovi dodatni bodovi pomažu mu da se održi u odnosu na MPV vozila s pet sjedala kao što su Citroen C4 SpaceTourer, BMW serije 2 Active Tourer i Renault Scenic. Grand C-Max ima stražnja sjedala koja su prikladnija za povremenu upotrebu, što znači da je veći konkurent modelima poput Kia Carensa i VW Tourana, nego većim Grand verzijama Citroena i Renaulta.

Odabir između standardne i Grand verzije Ford C-Maxa više je od pukog pitanja trebate li sedam sjedala, jer Grand model dolazi i s kliznim stražnjim vratima, koja poboljšavaju pristup stražnjim sjedalima u skučenim prostorima. U svakom slučaju, gledate na dodatni izdatak od oko 1.900 € za Grand C-Max u odnosu na standardni model.

Ford je u prošlosti nudio 1.6 benzinske te 1.6 TDCi i 2.0 TDCi dizele u C-Maxu u prošlosti, ali kasnije verzije imaju 1.0 ili 1.5 EcoBoost benzince ili Fordov 1.5 TDCi dizel. 1.0 EcoBoost je Fordova trocilindrična turbo jedinica, koja dolazi u oblicima od 100 KS i 125 KS, ali iako su ovi motori snažniji od starijeg 1.6 TiVCT benzinca, mogli biste imati poteškoća kada je u vozilu puna količina putnika i prtljage. Oba motora dolaze s ručnim mjenjačem sa šest stupnjeva prijenosa kako biste maksimalno iskoristili raspoloživu snagu.

1.5 EcoBoost s četiri cilindra dolazi kao jedinica od 150 KS, a standardno dolazi sa šestostupanjskim PowerShift automatskim mjenjačem. Pruža dobre performanse, ali nije toliko ekonomičan. Umjesto toga, bolja opcija je 1.5 TDCi dizel. Ima 118 KS i ručni ili automatski šestostupanjski mjenjač. Ima dobre performanse u srednjem rasponu i ugodnije podatke o potrošnji goriva od snažnijeg benzinca 1.5. Svi automobili su s prednjim pogonom.

U ponudi je jednostavna linija opreme, s ponuđenim varijantama Zetec, Titanium i Titanium X. Svaka verzija dolazi s infotainment zaslonom osjetljivim na dodir, grijanim retrovizorima i Quickclear grijanim vjetrobranskim staklom. Pokretanje bez ključa i tempomat uključeni su u Titanium automobile, dok su djelomično kožna električna sjedala, panoramsko staklo i ksenonska svjetla ugrađeni u Titanium X automobile. Ako želite više kompleta, tada Ford nudi pakete opcija koji skupljaju poželjne dodatke zajedno kako bi dali bolju vrijednost od odabira svega toga pojedinačno.

Nažalost, pad popularnosti MPV vozila u usporedbi sa SUV vozilima znači da proizvođači automobila usmjeravaju svoju stručnost u smjeru pogona 4×4. Kao rezultat toga, Ford C-Max je završio svoju proizvodnju 2019. godine. Ako želite obiteljski Ford koji je veći od Focusa, onda je Kuga Vaša sljedeća opcija. A ako želite Ford MPV sa sedam sjedala, onda bi Tourneo Connect na bazi kombija možda trebao stati na njegovo mjesto.

1. Vožnja – 95 / 100: Kvalitetno upravljanje na autocesti i po selima

Ako tražite obiteljski automobil koji se ponaša na cesti jednako dobro kao većina sportskih modela drugih proizvođača, onda bi Ford C-Max mogao biti automobil za Vas. Električno potpomognuti upravljač je oštar kao u bilo kojem drugom Fordu, što ga čini iznenađujuće privlačnim. Amortizacija također djeluje glatko i kontrolirano, dobro “omekšava” rupe, ali i dalje daje puno podrške i kontrole u zavojima. Ipak, unatoč čvršćoj postavci ovjesa, zapravo je neznatno udobniji od Renaulta Scenica ili Citroena C4 Picassa, uglavnom zato što velike neravnine ne udaraju toliko kroz ovjes i ne uznemiruju karoseriju.

Precizno upravljanje dovoljno je lagano u gradu, ali je oštro i precizno pri većim brzinama, bilo da vozite autocestom ili se borite sa zavojitim seoskim cestama. Ovjes nudi savršen kompromis – dovoljno je savitljiv da “omekša” velike rupe, ali pruža iznenađujuće zanimljivo upravljanje. Prianjajući sustav prednjeg pogona i inteligentna tehnologija vektoriranja okretnog momenta, koja snagu šalje na kotač s najvećim prianjanjem, pružaju puno samopouzdanja na cesti. Jedina mana je čvrsta vožnja – čvršći je od Renault Scenica, ali nije nerazumno oštriji na neravninama.

Dva modela 1.0 EcoBoost pružaju dosta snage, ali ako redovito prevozite više putnika, onda bi snažniji 1.5 benzinski i dizel motori mogli biti bolja opcija za Vas.

Početni izbor u asortimanu je 118 KS 1.5 TDCi dizel, koji nudi pristojnu količinu snage, ali s mogućnošću potrošnje manjom od 4,2 l/100 km. Međutim, ako je brzina ključna, Ford je ponudio snažniji 2.0 TDCi koji nudi pristojan okretni moment i čini se mnogo sposobnijim s petero ljudi u vozilu. Ručni mjenjač sa šest stupnjeva prijenosa brz je i precizan, a dostupan je i Powershift automatski mjenjač s dvostrukom spojkom. Koji god model da odaberete, Ford je također dodao deblje staklo kao dio faceliftinga, kao i više prigušivanja zvuka i revidirane nosače motora kako bi se uklonile neželjene vibracije i buka. Kao rezultat toga, C-Max je profinjeniji od novijeg Renault Scenica.

Ako idete samo na kraća putovanja, mali 1,0-litreni EcoBoost benzinski motor bit će idealan. Ima pristojnu snagu za motor tako maloga kapaciteta, a najbolje od svega je što će trošiti manje od 5,6 l/100 km većinu vremena. Preporučamo izbjegavanje starijih automobila s 1,6-litrenim benzinskim motorom. Spor je, bučan i budući da nema turbopunjač, potrebno je puno više raditi da bi se postigao napredak. Kao rezultat toga, ušteda goriva neće biti velika.

Puno bolji je Fordov noviji 1.5 EcoBoost 150, koji ima 148 KS i PowerShift automatski mjenjač sa šest stupnjeva prijenosa kao standard. Pruža izvrsnu vučnu snagu, iako nije najučinkovitija kombinacija motora i mjenjača.

Foto: Screenshot

2. Potrošnja i deprecijacija – 85 / 100: Bezbolni troškovi

Cijene za Ford C-Max počinju od oko 27.000 €, a Grand C-Max sa sedam sjedala košta oko dodatnih 1.900 €. Ovo Vam donosi Zetec model, dok je oprema Titanium nadogradnja od oko 2.000 € u odnosu na Zetec, a Titanium X je oko 2.300 € dodatno (iako nije dostupan s najmanje snažnim 1.0 EcoBoost 100PS).

S nizom učinkovitih motora, upravljanje troškovima Ford C-Maxa trebalo bi se pokazati prilično bezbolnim. Najučinkovitiji C-Max u ponudi je 118 KS 1.5 TDCi dizelski ručni dizel s potrošnjom goriva prema WLTP-u od 5,8 l/100 km. Ako dodate automatski mjenjač, to se povećava na najboljih mogućih 6,1 l/100 km, što nije preloše. Ako odaberete Grand C-Max, potrošnja goriva je 6,2 l/100 km za ručni i 6,4 l/100 km za automatski mjenjač.

Maleni model 1.0 EcoBoost troši 6,7 l/100 km bilo da odaberete verziju od 100 KS ili 125 KS i emitira 127 g/km CO2 s verzijom od 100 KS na kotačima od 40 cm. Ako dodate veće kotače, emisija malo raste, i to na 130 g/km, dok model od 125 KS ispušta 129 g/km ili 131 g/km na većim kotačima od 43 ili 45 cm.

1.5 EcoBoost upravlja emisijama od čak 174 g/km, dok je najniža potrošnja goriva prema WLTP testiranju 8,4 l/100 km. Opet, Grand C-Max je lošiji, s 8,8 l/100 km.

Standardna oprema je dobra, pa se vrijedi kloniti popisa opcija. Dugačak je i prepun poželjne opreme, ali odabirom neke od njih brzo ćete podići cijenu Vašeg Ford C-Maxa u nebo. Svaki C-Max dolazi s trogodišnjim jamstvom na 100.000 km.

Najskuplji Ford C-Max u asortimanu košta gotovo 34.000 €, što znači da za svoj novac dobivate podosta toga, ali ne očekujte puno za njega kada ga budete prodavali dalje. U cijeloj liniji C-Maxa, nakon tri godine vlasništva i prijeđenih 60.000 km, automobil je zadržao 28-34 posto svoje vrijednosti, što odražava nisku poželjnost ovih modela. Vrijedno je napomenuti da Grand C-Max sa sedam sjedala ima nešto bolje preostale vrijednosti, ali još uvijek u rasponu od 30 posto. Za usporedbu, Ford Kuga (također bazirana na Focusu, ali vjerojatno ne toliko praktičan obiteljski automobil kao C-Max) zadržala je oko 45 posto izvorne vrijednosti nakon tri godine.

3. Sigurnost i jamstvo – 81 / 100: Brojni dodaci

Ford C-Max je dobio ocjenu od pet zvjezdica na Euro NCAP-u, ali je testiran još 2010. godine, pa se ne može izravno uspoređivati s novijim modelima jer je test u narednim godinama bio teži. Šest zračnih jastuka, ESP i nadzor tlaka u gumama dolaze kao standard, dok se aktivno kočenje u gradu, pomoć pri zadržavanju voznog traka i upozorenje na izlazak, prepoznavanje prometnih znakova i automatska duga svjetla nude kao opcija u brojnim paketima pomoći vozaču. Adaptivni tempomat još je jedan dodatak. Svaki C-Max također dobiva vozača, suvozača, bočne zračne jastuke i zračne zavjese, kao i Isofix pričvršćivače dječjih sjedala.

Ford C-Max dolazi sa standardnim jamstvom od tri godine / 100.000 km kao i većina novih automobila koji su danas u prodaji. Međutim, tijekom prve godine kilometraža je neograničena i tek kada započne druga godina vlasništva, ograničenje od 100.000 km stupa na snagu.

4. Prostor – 79 / 100: Manji od Citroena C4 Picasso

Unatoč svojim relativno kompaktnim dimenzijama, Ford C-Max je vrlo praktičan automobil. Ima 471 litru prtljažnika, što je malo više od 437 litara Renaulta Scenica, ali znatno manje od 537 litara Citroena C4 Picassa. Sa spuštenim sjedalima, prtljažni prostor se povećava na 1.851 litru. C-Max se također može naručiti s pametnom stražnjom klupom koja se dijeli u omjeru 40:20:40, što Vam omogućuje preklapanje središnjeg sjedala i pomicanje vanjskih sjedala unatrag i prema unutra kako biste stvorili prostraniji 2+2 raspored.

Loše strane su da je u načinu rada s tri sjedala prostor za ramena u sredini tijesan, a iako se sjedala lako prevrću, vrlo su teška kada ih trebate ukloniti. Također je vrijedno napomenuti da od 2015. svaki Ford C-Max dolazi s rezervnim kotačem koji štedi prostor. Spremište je dobro, zahvaljujući svestranoj središnjoj konzoli, s dubokim pretincem, plus pretinac za rukavice lijepog je oblika. Duboki spremnici u vratima također su korisni, kao i utičnica od 12 V straga, dok ispod retrovizora dobivate sklopivi retrovizor.

Ostale značajne opcije su Active Park Assist proizvođača, koji automatski paralelno parkira automobil, i Family Pack, koji dolazi s električnim vratima prtljažnika i stražnjim zastorima za sunce. Povišen vozački položaj znači da je vidljivost izvrsna.

S 4.380 mm duljine i 1.828 mm širine, C-Max je manji od Citroena C4 Picasso, koji također ima veći prtljažnik.

Veći Grand Ford C-Max mjeri 4.520 mm duljine i 1.828 mm širine, otprilike iste veličine kao njegov glavni konkurent, Renault Grand Scenic (4.573 mm duljine i 1.845 mm širine).

Zahvaljujući visokoj liniji krova i izdašnoj količini prostora za koljena, C-Max pruža udoban obiteljski prijevoz. Može biti malo stisnuto s tri odrasle osobe straga, ali dva vanjska stražnja sjedala kližu unatrag neovisno kako bi se stvorilo više prostora za ramena.

Ford C-Max ima prtljažnik pristojne veličine od 471 litre. To je otprilike prosjek za klasu, ali ako trebate još više prostora, Ford također nudi Grand C-Max sa sedam sjedala i većim prtljažnim prostorom kada su sva sjedala preklopljena.

Foto: Screenshot

Ford C-Max Vas neće impresionirati vučnom snagom, budući da se njegov maksimalni kapacitet vuče s kočnicama kreće od malenih 400 kg do razumnih 1.500 kg. Ako 400 kg zvuči premalo, onda izbjegavajte 1.5 TDCi jedinicu sa 104 KS. Međutim, ako ćete vući terete do 1.500 kg, tada ćete morati odabrati jedan od većih Fordovih dizelaša.

5. Dizajn – 70 / 100: Ford C-Max naslijedio moderniju unutrašnjost Focusa

Ford C-Max dobro prikriva svoje MPV proporcije, s dizajnom inspiriranim konceptom Iosis Max sa Ženevskog sajma automobila 2009. godine. Facelift iz 2015. pomogao je ugladiti linije i modernizirati putnički prijevoz, dodajući lagano revidirani prednji kraj i nova stražnja svjetla. Nakon izmjena na Focusu 2014., Ford C-Max je naslijedio moderniju unutrašnjost svog brata, s istom crnom središnjom konzolom, pametnim brojčanicima i visokokvalitetnim materijalima. Titanium modeli kasnije su dobili praktičan SYNC3 zaslon osjetljiv na dodir s glasovnim upravljanjem, iako je vrijedno napomenuti da će Vas satelitska navigacija dodatno koštati.

Početni automobili Zetec dolaze sa 40-cm aluminijskim naplatcima, prednjim svjetlima za maglu, grijanim retrovizorima, klima uređajem i DAB radiom. Titanium automobili dobivaju 43-cm aluminijske naplatke, automatska svjetla i brisače, kontrolu klime, gumb za pokretanje i tempomat, dok vrhunski Titanium X automobili dodaju luksuz kao što su ksenonska svjetla, panoramski krov, djelomično kožna sjedala, grijana prednja sjedala i novi dizajn 43-cm aluminijskih naplataka.

Opcije uključuju Driver Assistance Pack s aktivnim zaustavljanjem u gradu, upozorenjem o napuštanju traka i prepoznavanjem prometnih znakova, kao i automatskim svjetlima i brisačima. Tu je i Convenience Pack s pomagalima pri parkiranju i električnim retrovizorima, ali oba će Vas koštati više od 580 € svaki.

Ford C-Max sada dolazi s Fordovim najnovijim infotainment sustavom SYNC 3. Ova je jedinica napustila četverosmjerni početni zaslon SYNC 2 u korist glavnog zaslona za dodatnu satelitsku navigaciju (oko 350 €) prekrivenog velikim tipkama prečaca za telefon i stereo. Ostalim se funkcijama lako može pristupiti putem trake izbornika koja se proteže duž dna zaslona.

Foto: Screenshot

SYNC 3 rješava mnoge kritike starije jedinice – sada je daleko manje zaostao i reagira brže i intuitivnije na Vaše unose. Također ima veće “virtualne” gumbe koje je lakše pritisnuti u pokretu, a dobiva i funkciju prijelaza u stilu pametnog telefona koja Vam omogućuje brzo zumiranje na satelitskim navigacijskim kartama, na primjer. Još jedan vrijedan dodatak je AppLink marke, koji Vam u biti daje brz i jednostavan pristup Apple CarPlayju i Android Autu.

Ukupna ocjena za Ford C-Max: 82 / 100 – Ford C-Max je monovolumen s pet sjedala koji se u vožnji doima kao hatchback i ima pristojne dizelske motore

Članak objavio Luka Petkovic

Renault Twizy

Renault Twizy: Potpuno drugačiji od drugih

Ovo su neki od najluđih Guinnessovih rekorda koji uključuju automobile