Pretraži
TEST: RENAULT TWIZY – 7 dana, 1 vozač, 1 Twizy, 498 prijeđenih kilometara i puno struje

TEST: RENAULT TWIZY – 7 dana, 1 vozač, 1 Twizy, 498 prijeđenih kilometara i puno struje

Objavljeno: 20/08/2018 / Autor: Petar Bondek / Foto : Vozim.HR

Test Renault Twizy : Nekad jako davno (da, pisac ovih redaka ima ponešto godina), kasnili smo za ostatkom svijeta doslovno u svemu. Kino premijere (da, doista su se tako zvale) su kasnile za ostatkom svijeta po godinu i više dana a o tehničkim trendovima da i ne govorim.

Dođe prijatelj iz Amerike, donese plakat novog filma sa Stallone-om ( da, doista smo gledali te filmove…) i mrtav hladan me izvijesti da ću isti taj film u našim kinima moći pogledati godinu do dvije (dok pojeftine pa će ih naši kinematografi moći otkupiti).

Danas, Bogu hvala, naši klinci, kao i ostatak “modernog“ svijeta imaju “privilegiju“ da sutra gledaju filmove čiji su “foršpani“ jučer bili na internetu.

Neprocjenjivo.

Što se električnih automobila tiče, obzirom na događanja na našem testu, kasnimo za “modernim“ svijetom barem pet godina.

Kako to ? Pa lako, za vrijeme testiranja TWIZY-a ljudi su nam se čudili kao da smo došli sa letećim tanjurom (NLO ili UFO). Beskonačna fotografiranja, pitanja, stopiranja (dignuti palac desne ruke) i sl. Šetači, vozači, kumice, traktoristi, zaštitari, motoristi, zetovci i svi ostali su nam produžili test za najmanje tri sata.


Test Renault Twizy

Test Renault Twizy


Sada kužim kako se osjećaju celebrityji

Vozeći TWIZY uopće se ne osjećate malim, dapače pogledi, dobacivanja, upiranja prstom i mahanja dokazuju da je ovaj automobil bez ikakve sumnje veća atrakcija od planetarno popularnih brandova tipa FERRARI ili ROLLS ROYCE (vlasnike istih sigurno nitko neće pitati koliko košta i koliko može prijeći kilometara sa jednim punjenjem).

U slučaju da želite nešto oglasiti i biti uočljivi, odaberite TWIZY, nećete pogriješiti. Svatko će ga pogledati, zagledati i komentirati

A  TWIZY je zapravo…

TWIZY je (najblaže rečeno) totalo otkačeni “mutant” spuštenog QUAD-a sa volanom i krovom koji je još k tome pogonjen isključivo električnom energijom.

13 inča naplatci, međuosni razmak kao kod SMART-a, doista solidan ovjes, nisko težište, dobre kočnice (prednji i zadnji diskovi) i odličan start na semaforu, odlike su koje krase ovo neobično vozilo.

Iako ga svi gledaju u čudu, ovaj mališan posjeduje sve automobilske karakteristike pa tako ima brisače, zračni jastuk, sigurnosne pojase za vozača i suvozača, pretince na zaključavanje, žmigavce, trubu i (najvažnie od svega) Lambo vrata.

Za upravljačem je spartanski do bola ali krenimo redom. TWIZY ima potpuno plastičnu unutrašnjost koja je lišena bilo kojeg tekstilnog ili kožnog materijala. Plastika se proteže od volana pa do dosta neudobnih i tvrdih sjedala koja više podsjećaju na nešto u čemu ćete sjediti u javnom prijevozu. Iako tvrda i bez nekog većeg bočnog oslonca solidno obavljaju svoju funkciju te osim činjenice da vam guza može utrnuti nakon 80-ak km besprekidne vožnje osnovnu finkciju obavljaju zadovoljavajuće (čitaj nećete ispasti iz njih).

Činjenica da je automobil opremljen sasvim solidnim ovjesom i niskim težištem te da zapravo vrlo simpatično i energično ulazi u zavoje sugerira da je odabir sjedala mogao biti i malo konkretniji no u Renaultu su procjenili da je i ovo dovoljno dobro.

Osim činjenice da je sve plastično Twizzy u unutrašnjosti ne posjeduje grijanje, hlađenje, radio prijemnik ili bilo koji drugi multimedijalni dodatak. Dakle volan, mala instrumentalna ploča, papučica “gasa” i kočnice, ručna kočnica te prije spomenuta Lambo vrata su jedina oprema s kojom raspolažete.

Instrumentalna ploča je naravno digitalna i osim velikog brzinomjera prikazuje osnovne parametre napunjenost baterije, koliki je doseg te prijeđena kilometraža.


Test Renault Twizy

Test Renault Twizy


Bočna “stakla“ su zapravo od plastične folije te se mogu “spustiti“ ili otvoriti kao na šatoru (ciferšlus, rajsferšlus ili patentni zatvarač).

Ako mislite da je tu kraj, e pa nije, kada zatvroite tj spustite vrata, suočiti ćete se s još jednim izazovom. Naime, vrata samo djelomično zatvaraju karoseriju te ostavljaju još poprilično otvorenog prostora sa svake strane. U prijevodu, ima dovoljno propuha da se u zimskim mjesecima morate toplo obući, po kiši ćete se ozbiljno smočiti (aaa, zato je sve plastično unutra) ali je zato unutrašnjost ful periva.

A kiša te jako smoči ?

Bilo je jedno od pitanja koje mi je postavio mali Marko (susjedov klinac koji je bio uvjeren da je Twiziya već vidio u crtiću po imenu Futurama). Kako Marko zaželi, tako se nešto i ostvari pa je već slijedeći dan pljusnula kiša koja nam je empirijski dokazala da automobili koji nemaju “cijela” vrata zapravo propuštaju vodu.

Ruku na srce ipak to nije kao da nemaš krov ili se voziš na skuteru ali da si djelomično mokar…jesi. Uz to se u takvim uvjetima i prednje staklo počne magliti ali grijači u samom staklu odlično rješavaju taj neugodni problem. Ukratko, nemojte na kišu ako baš ne morate.

Redakcijski izazov, 7 dana isključivo Twizy

Ispod poklopca motora krije se elektromotor koji “razvija” čak 18 KS. Naime ta snaga ovo 478 Kg teško vozilo ubrzava do maksimalnih 80 Km/h uz međuubrzanje od 0-45 Km/h za 6 sekundi. U praksi to znači da ćete vrlo često prvi startati na semaforu te da aposlutno nikome nećete smetati u prometu, baš suprotno,

Da bi sami sebi dokazali korisnost ovakvog vozila, pisac ovih redaka je (nagovoren od urednika) pristao na svojevrsni redakcijski izazov. Dakle,tijekom 7 dana, Twizy je bilo moje jedino vozilo na raspolaganju. Sve moje dnevne rutine i poslovne obvezer su se obavljale isključivo s Twizyjem uz uvjet da nisam smio koristiti Taxi, Uber ili bilo koji vid javnog prijevoza koji nije na struju.

Kroz tih tjedan dana, s Twizyjem sam ukupno prešao  498 km pri čemu je većina kilometara napravljena po Zagrebu i Samoboru uz jedan poslovni izlet do Karlovca.  U praksi se pokazalo da moj električni suputnik (ponekad) ima domet od čak 85 kilometara po gradu u režimu kreni-stani jer se odlično puni pri usporavanju (regenerativno kočenje), dok je na otvorenoj cesti pri punom “gasu“ od 80 km/h trošio struju nemilice.


Test Renault Twizy

Test Renault Twizy

Test Renault Twizy


Pri većim brzinama (od 40 km/h na više) zvuči kao da sjedite na perilici rublja koja se zaletava na centrifugu. a u nekim trenutcima me podsjećao čak i na autiće iz lunaparka (moram ubaciti žeton za vožnju ali ne vidim gdje se nalazi).

Po potrebi može prevesti dvije osobe od cca 185-195 cm visine, svaki cca 100 kg (provjereno na testu) uz uvjet da je ovaj zadnji (suvozač) dobro razgiban (da se može uvući iza vozača).

Vozeći “teškaše“, trošio je bateriju nemilice, ali se ta težina nie ozbiljnije osjetila na performansama te je bez obzira na težinu putnika, na semaforu ubrzavao solidno. Ono najvažnije, tijekom cijelog testa, niti jednom se nisam osjećao kao da smetam drugim sudionicima u prometu te osim već prije spomenutog neudobnog sjedala i kišnog dana, nije postojao niti jedan problematični segment u mojem 7 dnevnom izazovu.

Prednosti je s druge srane bilo na pretek, uz već prije spomenutu socijalizaciju s prolaznicima, nisam potrošio niti jednu kunu na “gorivo” jer sam se cijelo vrijeme punio na kućne utičnice, frendova, kafića i jedne lokalne mjesne zajednice.

Punjenje se vrši putem priložene utičnice i cca 3 metarskog kabela koji se nalaze  u prednjem dijelu vozila, odmah pored spremnika tekućine za pranje stakla. Samo punjenje baterije od 10% do 100% traje cca 3,5 – 4 sata. Uz prosječnu dnevnu vožnju, punio sam ga jednom do dva puta dnevno. Primarno po noći (produžni kabel kroz prozor stana pa do parkirališta).

Zbog malih dimenzija lako se parkira a “Lambo” vrata omogućuju parking i na vrlo uskim prostorima. Na zadnje sjedalo stane sasvim ozbiljna količina vrećica iz shoping centra a za prijevoz televizora, ogromnih fikusa, veš mašina i Ikea namještaja ćete ipak morati pronaći neku drugu alternativu.

Renault Twizy dolazi s tri paketa opreme i s dvije raspoložive snage pogonskog agregata. Najpovoljniji Twizy Life dolazi s elektromotorom snage 5 KS, a njime mogu upravljati svi koji imaju vozačku dozvolu AM kategorije za moped, koja se može polagati već sa 14 i pol godina. Ovakav Twizy košta  76.900 kn ali uz maksimalnu brzinu od svega 40 km/h, ovaj model ima vrlo ograničenu (mladu publiku). Za jaču verziju je potrebno izdvojiti inicijalnih 94.900 kn.

Intens oprema za dodatnih 5.000 kuna, na “stol” stavlja  13-inčne aluminijske naplatke, gumene tepihe, crni krov u izgledu ugljičnih vlakana, metalik boju i bočna vrata.


Test Renault Twizy

Test Renault Twizy

Test Renault Twizy


Pogledaj galeriju

Test Renault Twizy

Povratak na vrhpointer
Zatvori X