in

Toyota Corolla: Bolja nego ikad

Toyota Corolla
Foto: Screenshot SDA Dan Cars YT

Corolla je povratak Toyote u formu u segmentu obiteljskih automobila, dobro se držeći protiv svojih najbližih suparnika u svakom važnijem segmentu. Ovaj hatch nudi veliku profinjenost, gipku vožnju, fantastičnu kvalitetu izrade i upravljanje koje je precizno i kontrolirano, ali je i donekle zabavan. Ima vrlo malo toga što Vam se ne bi svidjelo. Njegovi hibridni pogonski sklopovi nude dobru kombinaciju performansi i ekonomičnosti, čak i ako se njegov CVT mjenjač može činiti pomalo glomaznim. Ugrađeni sustav za zabavu malo zaostaje za najboljim suparnicima. Međutim, kupci Corolle obično pridaju više pažnje praktičnijim atributima kao što su pristupačnost i pouzdanost.

Hatch nudi pet, a karavan šest razina opreme

Toyota Corolla prisutna je u različitim generacijama još od 1966. godine. Ta neprekinuta proizvodnja pomogla je da postane najprodavaniji automobil na svijetu. Međutim, nećete postići veliki prodajni rast samim pojavljivanjem. Globalni uspjeh Corolle dokaz je Toyotine sposobnosti da točno odredi potrebe generacija vozača i isporuči pravi proizvod koji će ih zadovoljiti.

Najnovija Corolla hibrid je i dijeli velik dio svoje tehnologije s Toyotinim većim Priusom i SUV-om C-HR. Doista je izgrađen na istoj platformi kao i njegovi stabilni kolege, tako da dobivate iste 1,8-litrene i 2,0-litrene hibridne motore po izboru i standardni CVT automatski mjenjač. Za razliku od Priusa, ne postoji Toyota Corolla plug-in hibridna opcija, ali Corolla ima koristi od iste lagane i krute platforme koja pridonosi ugodnim voznim karakteristikama. Budući da model Corolla limuzina više nije dostupan, možete birati između limuzine s pet vrata ili, ako Vam je prioritet više prostora u kabini, karavana Touring Sports.

Hatch dolazi u jednoj od pet razina opreme – Icon, Icon Tech, Design, nedavno dodani GR Sport i Excel. Karavan dolazi u verzijama Icon, Icon Tech, Design, Trek, GR Sport i Excel. Nema sumnje da se Toyota Corolla suočava s teškom borbom u vrlo konkurentnom tržišnom segmentu, ali s druge strane uvijek je tako. Omiljenim obiteljskim hatchbackovima kao što su Volkswagen Golf, Ford Focus i Škoda Octavia teško se može parirati. S druge strane, izvrsne hibridne ponude kao što su Kia Niro, Hyundai Ioniq i Toyotin vlastiti Prius nude sjajan spoj praktičnosti, udobnosti i ekonomičnosti.

1. Potrošnja i deprecijacija – 95 / 100: Jako niski troškovi rada

Corolla se izdvaja od svoje konkurencije s konvencionalnim pogonom svojih hibridnih pogonskih sklopova, čija je glavna privlačnost to što nudi niske troškove rada. Hibrid od 1,8 litara daje maksimalnu potrošnju od 4,5 l/100 km u hatchbacku i limuzini, uz 4,9 l/100 km u Touring Sports verziji. Sve brojke izmjerene su pomoću najnovijih WLTP propisa, tako da bi one trebale biti prilično ostvarive u stvarnoj vožnji. S većim benzinskim motorom koji čini dio njegovog pogonskog sklopa, 2,0-litreni hibrid ima blagi pad u ekonomičnosti. Najučinkovitiji je, troši 4,9 l/100 km, dok Touring Sports u prosjeku troši 5,3 l/100 km.

Stručnjaci predviđaju da će Toyota Corolla hatchback zadržati oko 49 posto svoje vrijednosti nakon tri godine i prijeđenih 60.000 kilometara kada dođe vrijeme zamjene. Za usporedbu, Ford Focus trebao bi zadržati 54 posto svoje izvorne vrijednosti, dok se Volkswagen Golf nalazi između, zadržavajući oko 51 posto svoje cijene nakon istog trogodišnjeg razdoblja.

2. Sigurnost i jamstvo – 91 / 100: Impresivan popis ugrađene sigurnosne opreme

Toyota Corolla je 2019. dobila Euro NCAP ocjenu od pet zvjezdica, s jako dobrim ocjenama za sigurnost odraslih i djece (95, odnosno 84 posto). Sigurnost pješaka također je prošla dobro s ocjenom od 86 posto. Postoji impresivan popis ugrađene sigurnosne opreme poput standardne opreme, uključujući automatska prednja svjetla, prilagodljivi tempomat, kameru za vožnju unatrag, upozorenje o napuštanju trake i Toyotin sustav praćenja trake, plus sustav za upozoravanje vozača.

Toyota sada nudi svoj program “Relax” što znači da svaka nova i rabljena Toyota može biti pokrivena jamstvom proizvođača do deset godina. To je osigurano putem standardnog trogodišnjeg jamstva proizvođača (od datuma prve registracije vozila), koji se zatim može produžiti svake godine nakon godišnjeg servisa kod Toyotinog zastupnika.

3. Dizajn – 85 / 100: Toyota Corolla u mehaničkom smislu drži korak s najboljima u klasi

Toyota je Corolli dala karakterističan, oštar izgled po uzoru na veću Toyotu Camry limuzinu i C-HR SUV. Kao i potonja, Corolla se temelji na Toyotinoj TNGA platformi koja je dizajnirana imajući na umu elektrifikaciju, uz lakoću. MacPherson ovjes sprijeda i višestruka stražnja osovina znače da Toyota Corolla drži korak s najboljima u klasi u mehaničkom smislu.

Iznutra se Corolla može pohvaliti sličnim modernim dizajnom koji je jasno postavljen i općenito vrlo dobro izrađen, iako su neki korišteni materijali ispod standarda koje postavlja Volkswagen Golf. Kontrolnom pločom dominira 20-cm zaslon osjetljiv na dodir, dok se drugi zaslon s više informacija nalazi na ploči s instrumentima. Standardno ambijentalno osvjetljenje daje luksuzan dojam, dok su u ponudi opcije presvlake od djelomične kože i pune prošivene kože.

Postoje različiti dizajni aluminijskih kotača u rasponu od 40 do 45 cm. Ostali stilski izbori uključuju crne i kromirane pakete ukrasa. Čvrsta “čista bijela” je standardna, dok je raspon metalik i bisernih boja dostupan za od 4.500 do 7.000 kn. Excel modeli dobivaju opciju bojanja u dvije boje za nešto više od 8.000 kn.

Inačica GR Sport dodana je u ponudu kako bi bila konkurent Ford Focusu ST-Line, zajedno s modelom Trek koji je konkurent Ford Focusu Active i koji se predstavlja u liniji Corolla Touring Sports karavan. GR Sport uključuje drugačiji prednji branik, široku mrežastu masku s uzorkom, crne 45-cm aluminijske naplatke s obrađenim rubovima na žbicama i crvenim rubovima središnjih kapica i crnih okvira za Toyotine oznake sprijeda i straga.

Corollin informacijsko-zabavni sustav zove se Toyota Touch 2 s Go navigacijom i ima zaslon od 20 cm koji po veličini odgovara jedinici VW Golfa. Sadrži satelitsku navigaciju, DAB, Bluetooth, glasovnu aktivaciju, uz Android Auto i AppleCarPlay za sve verzije opreme. Nažalost, to je jedan od najslabijih sustava u klasi. Grafika izgleda staromodno i nedostaje joj funkcionalnost prisutna u postavkama njegovih suparnika. Slično tome, digitalna upravljačka ploča manje je konfigurabilna nego što ćete naći na opcijskom aktivnom info zaslonu Volkswagen Golfa, a također ne izgleda tako moderno.

Zaslon i sučelje brzi su poput postavki u Peugeotu 308, dok bi raspored izbornika Corolle mogao biti logičniji i intuitivniji kako bi se ubrzalo ono što bi trebalo biti jednostavno procesima.

Toyota Corolla
Foto: Screenshot SDA Dan Cars YT

4. Vožnja – 81 / 100: Toyota Corolla ima dva benzinsko-hibridna motora

U Corolli se najbolje uživa s bilo kojim od njezinih konvencionalnih hibridnih pogonskih sklopova koji se “sami pune”. Pri maloj brzini, tihi EV način rada omogućuje opuštajuću vožnju. Profinjenost je takva da kada se benzinski motor uključi, prilično je nenametljiv dok se vozikate po gradu. Ako ste većinu vremena provodili na gradskim ulicama, s bilo kojom Corollom Hybrid bit će vrlo lako živjeti.

Na autocestama, opuštanje se nastavlja. Ostajete izolirani od najgore buke 1,8 ili 2,0-litrenih hibridnih motora, pod uvjetom da ne stišćete gas previše. Zbog prirode CVT mjenjača, veliki dodaci gasa uzrokuju porast broja okretaja koji mogu biti iznenađenje ako ste navikli na konvencionalne automatike. Međutim, od mnogih CVT mjenjača koji su isprobani, Corollin je jedan od najboljih, ako ne i najbolji.

Obje hibridne jedinice nevjerojatno su snažne unatoč svojim ekološkim karakteristikama. Testiran je hatchback u 1.8 (120 KS) Hybrid izvedbi. Njegov sprint od 0 do 100 km/h iznosi pristojne 11,4 sekunde, ali to je još uvijek više od dvije sekunde sporije od nehibridnog Volkswagen Golfa 1.5 TSI. Zasebno je testirana Toyota Corolla Touring Sports, opremljena 2,0-litrenim hibridom od 181 KS. Performanse su, zapravo, prilično impresivne, s odličnim vremenom od 0 do 100 km/h za 8,1 sekundom. Corollino podvozje daleko je impresivnije od onog Toyotine posljednje obiteljske ponude, Toyota Aurisa. Postoji izvrsna ravnoteža između udobnosti vožnje i kontrole karoserije. Dovoljno je dobra da se može uzeti u obzir uz vodeći Volkswagen Golf u klasi.

Za Toyotu Corollu dostupna su dva benzinsko-hibridna motora – 1,8-litreni sa 120 KS i 2,0-litreni sa 181 KS. Oba motora dostupna su sa svim hatchback razinama opreme, dok se limuzine nude samo s 1,8-litrenim hibridom i smanjenom linijom opreme. Model karavan dolazi s izborom obje pogonske jedinice u cijelom rasponu opreme. Međutim, većini će najbolje poslužiti 1,8-litreni hibrid sa 120 KS. Ubrzanje od 0 do 100 km/h traje 10,9, 11 i 11,1 sekundu u limuzini i Touring Sportsu. Najbolje performanse pruža iznenađujuće snažan 2,0-litreni hibrid koji ima 181 KS. Ako odaberete ovaj pogonski sklop u hatchbacku, ubrzat ćete do 100 km/h za 7,9 sekundi, a teži Touring Sports kaskat će nekoliko desetinki.

5. Prostor – 75 / 100: Toyota Corolla karavan nudi najviše prostora

Postoji model Corolla koji odgovara gotovo svakom kupcu obiteljskog automobila. Svi imaju pet sjedala i različite razine prtljažnika, ali hatchback, limuzina i karavan modeli ostaju praktični automobili. Prtljažnik je prosječan za klasu, dok se kabina može pohvaliti pretincima u vratima dobre veličine i velikim pretincem za rukavice. Sveobuhvatna vidljivost u hatchbacku i karavanu je dobra, s velikim prozorima i relativno visoko postavljenim vozačevim sjedalom za dobar pogled prema van. Pogled iz stražnje strane kabine nije tako dobar, ali je još uvijek dobar za automobil ove vrste.

Svi modeli Corolle iste su visine (1.435 mm), a limuzina je samo deset mm uža od karavana, na 1.780 mm. Očito postoje razlike u duljini – hatch je dugačak 4.370 mm, limuzina 4.630 mm, a Sports Tourer karavan je najduži s 4.653 mm. Modeli Volkswagen Golfa neznatno su širi u usporedbi s 1.799 mm. Hatchback je neznatno kraći od svoje Corolle, kao i karavan.

Sprijeda ima velikodušnog prostora za glavu, noge i laktove. Toyota Corolla čini se širom iznutra od nekih suparnika i kao rezultat toga, udobno je mjesto za sjedenje. Prostor na stražnjim sjedalima također je dobar u svim aspektima, ali viši putnici mogu imati problema s prostorom za glavu. Onima koji u ovoj klasi traže posljednju riječ kada je u pitanju prostor za putnike na stražnjim sjedalima, bolje će poslužiti Škoda Octavia, no Corolla je na tom području više-manje u rangu s Opel Astrom i Ford Focusom. Postoje Isofix točke na vanjskim stražnjim sjedalima i pristojan pristup stražnjim sjedalima u svim modelima.

Hatchback ima prtljažnik od 361 litre u 1,8-litrenim oblicima, ali to se smanjuje na 313 litara u 2,0-litrenoj verziji zahvaljujući većoj bateriji njegovog hibridnog sustava koji zadire u pod prtljažnika. Za usporedbu, Volkswagen Golf hatch ima prtljažnik od 380 litara (1.270 litara s preklopljenim sjedalima), a Ford Focus ima 375 litara s ukupno 1.354 litre kod spuštenih sjedala. Škoda Octavia hatch i dalje je jedna od najboljih u klasi sa svojih 590 litara, odnosno 1.580 s preklopljenim sjedalima. Toyota Corolla limuzina se po prostoru približava Octaviji hatch s 470 litara, ali se stražnja sjedala ne preklapaju. Nasuprot tome, Audi A3 limuzina ima 425 litara, dok BMW serije 3 limuzina ima 380 litara.

Foto: Screenshot SDA Dan Cars YT

Možda nije iznenađujuće, ali onima koji traže najviše dostupnog prostora u asortimanu Corolle najbolje služi karavan – njegovih 581 ili 598 litara (ovisno o motoru) malo je manje od 608 litara Ford Focus Estatea. Sam prtljažni prostor je lijep i četvrtast i može se pohvaliti niskim rubom. Praktičan je izbor za tešku prtljagu ili kućne ljubimce. Stražnja sjedala preklapaju se pomoću ručkica u prtljažniku.

Ukupna ocjena za Toyota Corollu: 85 / 100 – Toyota Corolla bolja je nego ikad, nudi učinkovitost, neusporedivu pouzdanost i ugodnu vožnju

Članak objavio Redakcija

Citroen C3

Citroen C3: Zaslužuje pažnju svakoga tko traži supermini

cijene goriva

Cijene goriva su poskupjele! 10 savjeta kako trošiti manje