in

Suzuki Jimny: Nije za Vas ako želite finu vožnju

Suzuki Jimny
Foto: Screenshot carwow YT

Suzuki Jimny ostaje specijalizirani igrač na tržištu kojim dominiraju profinjeni i sposobni crossoveri. Ako želite SUV finog upravljanja, ovo nije automobil za Vas. Međutim, ako tražite nezaustavljiv mali pogon 4×4 s impresivnom terenskom sposobnošću, ništa drugo Vam neće biti nadohvat ruke. Suzuki Jimny pruža hrpu retro šarma i iznutra i izvana, s oštrim stilom i izdržljivom unutrašnjosti. Međutim, ograničena dostupnost zbog velike potražnje znači da ćete možda morati pričekati ako ga želite naručiti.

Teško je odrediti izravne konkurente

Unatoč tome što se nikad nije prodavao u velikim količinama, Suzuki Jimny ima trajnu privlačnost s kojom se može mjeriti s nekoliko drugih malih SUV-ova. Na Vama je da odlučite hoće li se to svesti na njegov cool retro stil ili nepokolebljivu off-road sposobnost. Međutim, kako se ukusi tržišta mijenjaju i ljudi traže više od svojih automobila, ima li ovaj mini 4×4 još uvijek ono što je potrebno? U svijetu kojim dominiraju pseudo-SUV-ovi i cestovni crossoveri, čvrsti stari Jimny strši. Za ovaj automobil četvrte generacije kaže se da je tehnološki najnapredniji Jimny ikad, s vodećim u klasi terenskim sposobnostima i znatno poboljšanom dinamikom na cesti.

Postoji samo jedan stil karoserije za odabir, a iako cijene nisu objavljene, znamo da će pri lansiranju biti dostupne dvije izvedbe. 1,5-litreni benzinski motor sa 100 KS je bez turbo motora, ali ima izbor između ručnog i automatskog mjenjača. Svi automobili dolaze s ALLGRIP Pro pogonom na sve kotače. Početni automobili SZ4 dolaze s klima-uređajem, tempomatom, DAB radijom i Bluetoothom, ali nedostaju infotainment sustav SZ5 s ekranom osjetljivim na dodir. Raskošnije opremljeni automobili dobivaju stražnja zaštitna stakla, kontrolu klime, grijana sjedala i satelitsku navigaciju. Najbolji izbor asortimana uvelike će ovisiti o cijeni, ali čini se da SZ5 dodaje niz stavki koje će mnogi kupci smatrati bitnim na ovom dijelu tržišta.

Teško je odrediti izravne konkurente za Suzuki Jimny. Iako je jasno da su dizajneri crpili inspiraciju iz automobila kao što su Land Rover Defender, Mercedes G-Class i Jeep Wrangler, u stvarnosti se stavlja uz bok cestovnim crossoverima kao što su Renault Captur, Hyundai Kona i Nissan Juke. Vjerojatno njegov najbliži konkurent je beznačajni SUV Dacia Duster. No, taj se automobil ne može približiti retro privlačnosti i poželjnosti Jimnyja. U ponudi Suzukija, Jimny se nalazi iznad nadograđenog Ignisa superminija, a ispod S-Crossa i Vitare SUV-ja. Međutim, kao što je ranije spomenuto, njegova off-road sposobnost je bez premca najbolja po ovoj cijeni, kako unutar Suzuki linije, tako i drugdje na tržištu automobila.

1. Dizajn – 68 / 100: Suzuki Jimny napravljen je da izdrži ‘test vremena’

Suzuki Jimny robusni je 4×4 koji je redizajniran za 21. stoljeće. Bilo bi pošteno reći da u dizajnu postoje naznake Land Rover Defendera, Jeepa Wranglera i Mercedesa G-klase, ali unatoč rudimentarnoj šasiji, bolji je za vožnju i udobniji je nego prije. Iznutra se nastavlja kvadratna tema eksterijera, s obiljem ravnih linija i oštrih rubova. Kvaliteta je u rangu sa suparnicima kao što je Dacia Duster, s izgrebanom plastikom na ploči i vratima. Jimny je napravljen da izdrži “test vremena”, a ne da se osjeća luksuzno.

Budući da je riječ o Suzukiju, većina opreme koju biste željeli dolazi kao standard na automobilima SZ5. Međutim, tvrtka se nada ponuditi izbor opcija za prilagodbu, uključujući stilske izmjene, krovne nosače i različite prednje rešetke. Postoji i mnogo živih boja koje možete izabrati, uključujući Kinetic Yellow, Brisk Blue i Chiffon Ivory.

Samo vrhunski modeli Suzuki Jimny SZ5 imaju standardni zaslon osjetljiv na dodir. Osnovni SZ4 automobili dobivaju CD player, Bluetooth vezu i DAB radio, ali se snalaze s jednostavnim zaslonom i ručnim klima uređajem. Ovdje ćemo se usredotočiti na postavke infotainmenta SZ5. To je sustav koji nam je poznat iz raznih drugih Suzuki modela kao što su Swift, S-Cross i Vitara. Nije uređaj s najboljim odzivom, ali ima mnoštvo funkcija, uključujući satelitsku navigaciju, Apple CarPlay i Android Auto. Glavni izbornik sastoji se od četiri lako prepoznatljiva kvadratića prečaca koji omogućuju jednostavan pristup stvarima kao što su postavke radija i telefona.

Nije iznenađujuće da nema digitalnih brojčanika ili otmjenih postavki noćnog vida, ali pločom je lako upravljati i intuitivna je za korištenje. Između brzinomjera i brojača okretaja nalazi se mali zaslon koji pruža informacije o putovanju poput potrošnje goriva i predviđenog dometa.

Suzuki Jimny
Foto: Screenshot carwow YT

2. Sigurnost i jamstvo – 68 / 100: Samo tri zvjezdice na Euro NCAP-u

Na testnim vožnjama, Suzuki Jimny činio se čvrsto izgrađenim i dizajniranim da izdrži zaista teške terenske vožnje. Kao rezultat toga, nema razloga vjerovati da mali 4×4 neće biti otporan na metke.

Što se tiče sigurnosti, Euro NCAP objavio je razočaravajuću ocjenu od tri zvjezdice za Jimny. Iako je imao izvanredne rezultate u kategorijama zaštite putnika, odraslih (73 posto) i djece (84 posto), dobio je lošu ocjenu za sigurnosnu pomoć (50 posto) i zaštitu pješaka (52 posto). Dacia Duster također je dobio tri zvjezdice, i to s lošijim ocjenama u svim kategorijama osim u kategoriji zaštite pješaka. Međutim, najnoviji Jimny opremljen je s više opreme nego ikada, uključujući Dual Sensor Brake Support (DSBS), Upozorenje o napuštanju traka i prepoznavanje prometnih znakova. Tu je i šest zračnih jastuka.

Svaki noviji Suzuki, uključujući Jimny, dolazi s trogodišnjim jamstvom na 100.000 km. Radi se o konkurentnim brojkama, ali daleko je od vodećeg u klasi. Toyota nudi besplatno petogodišnje jamstvo za sve svoje automobile, primjerice. Ipak, jednostavno je i prilično isplativo produljiti standardno Suzuki jamstvo uz izbor opcija pokrića “Basic”, “Select” i “Comprehensive”.

3. Potrošnja i deprecijacija – 65 / 100: Ne postoji jako štedljivi dizelski model

Nemojte se zavarati – unatoč laganoj konstrukciji i malim dimenzijama Suzuki Jimnyja, malo je vjerojatno da će to biti jeftin automobil za vožnju. Pogotovo ako često vozite off-road u 4×4 načinu rada. Službena potrošnja goriva kreće se od 7,9 do 8,8 l/100 km u prosjeku, ovisno o specifikaciji, pri čemu će ti automobili na većim kotačima vjerojatno biti nešto manje učinkoviti. Emisije CO2 počinju od 154 g/km i penju se na 170 g/km na nekim modelima. Nema superštedljivog dizelskog modela. Za usporedbu, Dacia Duster (u benzinskoj verziji) ispuštat će između 145 g/km i 158 g/km, dok dizelske verzije to smanjuju na samo 115g/km. Najučinkovitije verzije s pogonom na prednje kotače mogu trošiti samo 4,4 l/100 km.

Unatoč tome što je lansiran davne 1998. godine, čak i sada će stari Jimny zadržati do 53 posto svoje vrijednosti nakon tri godine ili 60.000 km, s najnovijim modelom koji će zadržati oko 55 do 56 posto u istom razdoblju. Dacia Duster je na sličan način konkurentan, ali crossover rivali poput Renaulta Captura i Nissana Jukea pomalo zaostaju.

4. Prostor – 61 / 100: Suzuki Jimny kraći je od svojih glavnih rivala

Mala veličina Suzuki Jimnyja znači da nije najpraktičniji automobil. Unutra ima dovoljno mjesta za relativno udobno sjedenje četiri putnika, No, bez ikakve prtljage. Prtljažnik je stvarno minijaturan, čak i sa spuštenim sjedalima. Ipak, ako je Vaša definicija praktičnosti mali SUV koji može ići gotovo posvuda, Jimny bi mogao biti automobil za Vas.

S manje od 3,5 m duljine, najnoviji Suzuki Jimny kraći je od svih svojih glavnih rivala. 30 mm je kraći od automobila koji zamjenjuje, što ga čini jednostavnim za parkiranje i manevriranje (tako bi bilo da upravljač ima bržu reakciju). Povišenje za 20 mm i veća širina za 45 mm čini ga većim iznutra, ali ne mijenja drastično način na koji se automobil osjeća na cesti. Kratki prednji i stražnji prevjesi čine ga jednim od najsposobnijih automobila u prodaji i kada je riječ o vožnji izvan cesta.

Unatoč svojim malim dimenzijama, Suzuki Jimny iznenađujuće je udoban za putnike na prednjim i stražnjim sjedalima. Ima dovoljno mjesta za više odrasle osobe sprijeda, iako nedostatak podešavanja dohvata na upravljaču može dovesti do pomalo nezgodnog položaja za vožnju. Ulazak u stražnji dio nije lak podvig, ali kada ste tamo, naći ćete dovoljno prostora za glavu i koljena za odraslu osobu od 1,9 m. Sjedala se mogu nagnuti radi dodatne udobnosti, ali oni s dužim nogama možda budu pod smatrali malo visokim. Postoje samo dva sjedala odostraga, ali oba imaju ISOFIX nosače za dječje sjedalice. Svako od stražnjih sjedala također se lako podiže i(li) preklapa iz prtljažnika.

Osiguravanjem odgovarajućeg prostora na stražnjim sjedalima, Suzuki je u velikoj mjeri žrtvovao Jimnyjev prtljažnik. Sa samo 85 litara u ponudi s postavljenim stražnjim sjedalima, više prtljažnog prostora ima u Mazdi MX-5. Naći ćete dovoljno mjesta za torbu za prijenosno računalo ili mekani ruksak, ali za nošenje bilo čega većega morate preklopiti dva stražnja sjedala. Ne možete čak ni kriviti glomazni rezervni kotač, jer je on kao i prije postavljen na stražnja vrata.

Zgodno, stražnja sjedala se dijele u omjeru 50:50 i preklapaju kako bi otkrili potpuno ravan teretni prostor od 377 litara, gotovo onoliko koliko dobijete u Volkswagen Golfu s postavljenim stražnjim sjedalima. Dakle, Jimny teško da je najpraktičniji automobil za nošenje glomazne opreme. Uz to, Suzuki će ponuditi opcijsko sklopivo suvozačevo sjedalo, što bi trebalo pomoći pri prenošenju dužih stvari. Dostupni su krovni nosači, a Suzuki je čak razmišljao o premještaju antene kako bi se omogućio lakši transport daski za surfanje ili bicikala.

Unatoč robusnom izgledu i sposobnom sustavu 4×4, maleni Suzuki Jimny sposoban je vući samo prikolicu s kočnicama od 1.300 kg. Ako pričvrstite teret bez kočnica na stražnji dio automobila, bit ćete ograničeni na samo 350 kg. S obzirom na to da se radi o jednostavnom SUV-u koji se vraća osnovama, nema otmjenih značajki pomoći pri vuči.

5. Vožnja – 51 / 100: Teško se Suzuki Jimny vozi na cestama

Napravljen da se nosi s nekim od najizazovnijih terenskih ruta, dubokim rječicama i najvišim planinama, novi Suzuki Jimny jednostavno se ne može mjeriti s najboljim crossoverima za upravljanje na cesti. Sve verzije standardno dolaze s ALLGRIP Pro pogonom na sve kotače, s tri postavke: 2H, 4H i 4L. U normalnoj vožnji, Jimny se pokreće samo putem stražnjih kotača, ali, ako se pitate, ovo nije sportski automobil. Iako se čini puno sigurnijim od starog Jimnyja, još uvijek se kotrlja kroz zavoje, ljulja po neravnom asfaltu i rupama.

Foto: Screenshot carwow YT

Na autocesti, Jimnyjeve borbe još su očiglednije. Standardni ručni mjenjač s pet stupnjeva prijenosa i kratak stupanj prijenosa znače da je motor prilično bučan pri brzinama većim od 100 km/h, dok ograničena snaga osigurava da ćete morati pažljivije planirati svoja pretjecanja nego što biste mogli u jednom od Suzukijevih suparnika s turbopunjačem. Ipak, buka s ceste i buka vjetra dobro su potisnuti, stoga držite brzinu ispod 80 km/h. S obzirom na njegovu malu veličinu, očekivali biste da je Suzuki Jimny prikladan za gradsku vožnju. Međutim, upravljanje je sporo, što čini parkiranje i manevre pri maloj brzini prilično zahtjevnima.

Ono gdje Suzuki Jimny zaista pokazuje svoju vrijednost je off-road. Izuzetno je lako voziti po blatnjavim putevima. Postoji velik razmak od tla i puno prianjanja, dok niska postavka mjenjača, sustavi za držanje na uzbrdici i sustavi za kontrolu na nizbrdici olakšavaju rad na grubljem tlu i strmijim padinama. Da, mekani ovjes će Vas možda bacati na sve strane, ali malo je toga što može zaustaviti zastrašujuće izdržljivog Jimnyja u divljini. Suzuki Jimny nudi se samo s jednom opcijom motora. I čini se da će tako ostati još neko vrijeme. Jedini 1,5-litreni benzinac proizvodi 100 KS i 130 Nm okretnog momenta. Maksimalna brzina od 140 km/h je moguća, ali trenutačno nema službenog vremena od 0 do 100 km/h. Očekujte vrijeme od oko 13 sekundi…

Zbog male težine automobila, čini se dovoljno živahnim. Postoje dvije opcije mjenjača: ručni s pet stupnjeva prijenosa i automatski s četiri stupnja prijenosa. Ručni model, iako dovoljno osjetljiv u nižim stupnjevima prijenosa, bučan je kad se prebaci u petu brzinu. Šesta brzina bi poboljšala stvari u tom pogledu.

Ukupna ocjena za Suzuki Jimny: 63 / 100 – Sveobuhvatne promjene uvode Suzuki Jimny u 21. stoljeće. Daleko je od savršenstva, ali je do pun nekog neobičnog šarma.

>> Suzuki Jimny bez stražnjih sjedala, s većim prtljažnim prostorom <<

Članak objavio Luka Petkovic

BMW X6

BMW X6: Nije baš lider u klasi

Prius

Toyota Prius: Jedan od omiljenih ‘zelenih’ automobila