in

BMW X6: Nije baš lider u klasi

BMW X6
Foto: Screenshot RoCars YT

Što god mislili o stilu, BMW-ov najnoviji X6 je konkurentan SUV kupe. Njegove vozne karakteristike i oprema su blizu vrha klase, a također ima i dobre performanse, s tim da je X6M apsolutna “raketa”. Dizelske verzije i dalje imaju najviše smisla što se tiče troškova rada i dobro se voze, dok je zahvaljujući većoj kabini nego ranije, dobra i unutarnja praktičnost. Ovdje je ipak riječ o natjecateljskoj klasi, a rivali kao što je Mercedes GLE još uvijek su uvjerljive alternative. Stoga, novi BMW X6 nije baš lider u klasi.

Dobar primjer svoje vrste, ali možda malo preskup

BMW X6 je automobil zbog kojega se vode debate. Neki ga vide kao savršenu interpretaciju formata sportskog SUV-a sa svim uobičajenim kvalitetama BMW-a, a neki kao nepotrebno veliko, teško i agresivno vozilo koje predstavlja raskalašenost u kojem trošimo resurse. U koji god tabor spadali, X6 je očito uspješan za BMW, a najnoviji model je također najbolji dosad – manje je glomazan nego prije, manje troši, bolji je za vožnju i izdašnije je opremljen.

Ni stil koji više nalikuje kupeu nije prepreka praktičnosti kakva je nekada mogla biti. BMW je povećao X6 za najnoviju generaciju, pronašavši dodatni prostor i kao rezultat toga proširivši kabinu i prtljažnik. Iako nemate opciju sa sedam sjedala kao što je to slučaj u X5 s kojim X6 dijeli gotovo sve, tu je i dalje veliki prtljažnik, stražnja kabina koja prima više i unutrašnjost koja je općenito prostrana, udobna i dobro izgrađena.

Tu je i korisno široka paleta motora, koji pokrivaju sve, od pristojnih šesteroliničnih dizelskih modela s ekonomičnošću koja je oko brojke od 7 l/100 km, do brzog X6 M Competitiona koji je jedan od rijetkih SUV-ova koje biste mogli provesti po bilo kojoj trkaćoj stazi. Svi modeli BMW X6 također se dobro voze, s dobrom ravnotežom vožnje i upravljanja i dobrom udobnošću na velikim udaljenostima.

Razine opreme ne iznenađuju s uobičajenim paketima opreme Sport i M Sport koji se nude u kombinaciji s 40i benzinskim i 30d / 40d dizelskim modelima. Standardni komplet uključuje 48-cm aluminijske naplatke, prilagodljiva LED prednja svjetla, grijana prednja sportska sjedala presvučena kožnim presvlakama Vernasca, automatska stražnja vrata i BMW-ov Live Cockpit Professional infotainment sustav.

Dakle, riječ je o dobrom primjeru svoje vrste, koji se natječe s rivalima kao što su Mercedes-Benz GLE Coupe, Porsche Cayenne Coupe i Range Rover Velar, dok Audi Q8 Sportback e-tron nudi potpuno električnu alternativu. Međutim, svi ovi modeli zahtijevaju od kupaca da zavuku duboko u džep. BMW X6 počinje s cijenom višom od 75.000 eura, a za X6 M Competition morat ćete izdvojiti 140.000 eura…

1. Dizajn – 86 / 100: BMW X6 sadrži neke zgodne detalje

Kabina modela X6 slična je njegovom bratu X5, i to nije loša stvar. Dizajn armaturne ploče je tipičan za moderni BMW i s nekoliko starih BMW dodataka, kao što je središnja konzola suptilno nagnuta prema vozaču. Osobito u svjetlijim nijansama obloge, radi se o ugodnome mjestu za sjedenje, uz dobro procijenjenu upotrebu visokokvalitetnih materijala gotovo svugdje gdje ćete pogledati.

Tu je koža koja prekriva mnoge površine, kao i neki aluminijski ukrasi koji uljepšavaju stvari te logično raspoređene kontrole, s razumnom upotrebom gumba umjesto raširenih zaslona osjetljivih na dodir. BMW je također uključio neke zgodne detalje, kao što je birač mjenjača s efektom kristala. Manje dojmljiv je volan s debelim rubom (iako izgleda dobro, doduše), kao i zaslon s instrumentima ispred vozača. Zaslon je svakako otmjen sa svojim suprotno rotirajućim brzinomjerom i mjeračem broja okretaja, ali njihovi geometrijski oblici nisu tako lako čitljivi kao nekadašnji BMW-ovi tradicionalni analogni mjerači. Udobnost sjedala je, ipak, vrlo dobra.

Jednom davno BMW-ov infotainment sustav iDrive bio je noćna mora za navigaciju, ali s nekoliko desetljeća da se stvari konačno shvate, sada je među boljim sustavima na tržištu. X6 je sada na verziji iDrive 7.0, koja se sastoji od velikog sustava osjetljivog na dodir u središtu ploče, nagnutog prema vozaču kako bi i trebao biti, kojim se može upravljati pritiskom na njega ili uobičajenim kotačićem na mjenjaču, kao i glasovnom aktivacijom. Sustav uključuje povezivanje pametnog telefona s Apple CarPlayjom, ali BMW-ov ugrađeni softver, navigacija i audio opcije prilično su dobri sami po sebi, a fizički iDrive kotač uvijek je najsigurniji i najintuitivniji način za kretanje kroz izbornike tijekom vožnje.

BMW X6
Foto: Screenshot RoCars YT

2. Vožnja – 84 / 100: Uzimajući u obzir klasu, BMW X6 dobro se vozi

Prošlo je podosta vremena otkako su veliki i teški SUV-ovi poput BMW X6 automobila bili tromi. BMW je među prvima dao SUV-u istinsku izvedbu prilagođenu originalnom X5 u 1990-ima, a današnji X6 je i brz i iznenađujuće vješt automobil čak i u svom najskromnijem 3,0-litrenom dizelskom obliku. Šestocilindrični i V8 motori su favoriti, kao i mjenjači s osam stupnjeva prijenosa i standardni xDrive pogon na sve kotače. Koju god pogonsku jedinicu odabrali, tu su i performanse i profinjenost u izobilju, zajedno s glatkim promjenama brzina iz automatskog mjenjača.

Sposoban je i u zavojima. Nećete primijetiti veliku razliku između X6 i njegovog praktičnijeg X5 ekvivalenta, unatoč sportskom stilu. U smislu klase, X6 se dobro vozi. S iznimkom X6M Competition, možda ima moćne performanse i razine prianjanja i kontrole koje prkose fizici, ali kompromis je stvoren u vožnji koja nije najbolja po neravnim cestama.

Par benzinaca i par dizel motora pokreću BMW X6. Svi modeli xDrive40i, 30d i 40d temeljeni su na trolitrenim šestocilindričnim jedinicama, dok M50i koristi 4,4-litreni V8. Svi pokreću automobil s dosta samopouzdanja. Čak je i 30d s 282 KS dovoljan da motivira X6 da do 100 km/h stigne za 6,1 sekundu. 40i benzinac je mrvicu brži, njegov šestocilindrični motor s turbopunjačem od 328 KS dobar je za sprint do stotke za 5,7 sekundi, dok je 40d još snažniji i na papiru i na cesti, s izlaznom snagom od 335 KS i sposobnošću postizanja 100 km/h dvije desetinke brže od svog benzinskog ekvivalenta.

X6 M50i ipak je na vrhu hijerarhije. Njegov 4,4-litreni V8 s turbopunjačem daje 523 KS, što ga čini sposobnim za ubrzanje od 0 do 100 km/h za 4,3 sekunde. Sve osim 30d će, u međuvremenu, postizati maksimalnu brzinu od 250 km/h, dok će početni dizel i dalje dosezati do 230 km/h. Na vrhu je X6M Competition, čija vlastita iteracija 4,4-litrenog turbo V8 daje 616 KS, 750 Nm okretnog momenta i ubrzava od 0 do 100 km/h za 3,8 sekundi. Najveća najveća brzina je također 250 km/h, ali kao i uvijek s M Competition vozilima, možete lijepo zamoliti BMW da povisi tu granicu, što dovodi najveću brzinu do čak 290 km/h.

BMW X6
Foto: Screenshot RoCars YT

3. Potrošnja i deprecijacija – 74 / 100: Benzinci gutaju nešto više od dizelaša

Dizel još uvijek vlada u ovoj klasi što se tiče uštede goriva i CO2, osobito kada nema dostupnog plug-in hibrida. Zbog toga je xDrive 30d najštedljiviji u nizu X6 modela. Sposoban je trošiti od 6,6 l/100 km, ovisno o specifikaciji, s odgovarajućim CO2 brojkama između 172 i 188 g/km. Sljedeći je 40d, čije brojke od 6,8 do 7,3 l/100 km iznenađujuće ne zaostaju previše unatoč dodatnoj snazi. Još uvijek koristi isti 3,0-litreni šestocilindrični dizel motor, samo u drugačijem stanju. CO2 se ovdje navodi na 179-193 g/km, opet ovisno o čimbenicima poput veličine kotača i guma.

Benzinci će gutati nešto više od svojih dizelskih kolega na cesti. Za 40i to znači potrošnju oko 9,4 l/100 km i CO2 veći od 200 g/km, dok M50i bilježi od 11,3 do 11,6 l/100 km i do 265 g/km CO2. Ako je X6 M Competition na vrhu hijerarhije što se tiče performansa, onda je daleko od toga u smislu ekonomičnosti, s pomalo zastrašujućim WLTP kombiniranim podacima o ekonomičnosti od 13,5 l/100 km i cijelim oblacima CO2 koji izlaze iz ispušnih cijevi svakog kilometra. Ako odlučite iskoristiti punu izvedbu X6 M, budite spremni da će mjerač goriva brzo pasti prema nuli.

Kupci bi trebali vidjeti prilično pristojne preostale vrijednosti za X6 tijekom tri godine i 60.000 kilometara vlasništva. Neki stručni podaci sugeriraju da bi, u prosjeku, coupe-SUV trebao zadržati između 52 i 54 posto tijekom tog razdoblja, s najboljim rezultatima modela 30d.

4. Sigurnost i jamstvo – 73 / 100: Ista razina tehnologije kao i kod X5

Točne sigurnosne ocjene za najnoviji X6 još nisu poznate, budući da Euro NCAP još nije podvrgao automobil testnom režimu sudara. Ipak, testirao je vrlo sličan X5, tako da iz tih testova možete zaključiti da bi BMW X6 trebao biti slično siguran. Testiran 2018. godine, X5 je dobio punu ocjenu od pet zvjezdica, s ocjenom od 89 posto za sigurnost odraslih putnika, jakih 86 posto za sigurnost djece, 75 posto za ranjive sudionike u prometu (često se naziva sigurnost pješaka) i 75 posto za svoje sustave sigurnosne pomoći.

Postoji jak paket tehnologije usmjeren na smanjenje mogućnosti nesreće, uključujući aktivno kočenje u nuždi koje može detektirati pješake, bicikliste, druga vozila i statične objekte, plus funkcije pomoći pri brzini i promjeni prometnog traka te za sigurnost pješaka. BMW X6 ima istu razinu tehnologije kao i X5.

BMW nudi trogodišnje jamstvo na neograničenu kilometražu za sva svoja nova vozila, uključujući BMW hitnu službu za ono što nazivaju “nepredviđenim događajima”. Tu je i dvogodišnje jamstvo na sve originalne dijelove. Ova razina jamstva prilično je standardna među BMW-ovim konkurentima. Mercedes-Benz također nudi tri godine, dok je standardno Audijevo jamstvo u većem dijelu Europe dvije godine s neograničenom kilometražom i treća godina s ograničenjem od 100.000 kilometara.

5. Prostor – 71 / 100: BMW X6 izgleda naoko manji, ali je ustvari veći od prethodnika

BMW-ov X6 ovoga je puta narastao, iako to ne biste znali jer najnoviji stil nije toliko impozantan kao prije. Ili možda ta sve veća bubrežasta rešetka samo čini da ostatak automobila izgleda manji. Uglavnom, najvažnija mjera je da X6 dobiva veći međuosovinski razmak od svog prethodnika, u skladu s X5, što donosi korisno povećanje putničkog prostora.

Spremište u kabini također je prilično dobro, s velikim pretincem između prednjih sjedala, dobrim pretincima u vratima i velikim pretincem za rukavice, dok svi putnici uživaju u udobnim sjedalima. Iako za razliku od opcije sa sedam sjedala u X5, ovdje ima samo pet sjedala zahvaljujući nižoj liniji krova. Pogled sprijeda je također prilično zadivljujući, ali vidljivost unatrag je malo oslabljena. Stoga ćete biti zahvalni na senzorima za parkiranje i kameri za vožnju unatrag.

Na stranu osobni ukus za stil, BMW je napravio dobar posao skrivajući povećanje veličine između posljednjeg X6 i najnovijeg modela. Mnogi bi se zakleli da izgleda manji, ali je veći u svakoj dimenziji od svog prethodnika. Dulji je 26 mm (ukupno 4.935 mm), širi 15 mm (2.004 mm) i visok je 1.696 mm, a međuosovinski razmak (2.975 mm) veći je za 42 mm nego prije, u korist unutrašnjeg volumena. X5 na kojem se temelji BMW X6 zapravo je mrvicu kraći s 4.922 mm, iste širine i viši je s 1.745 mm, iako prirodno dijele identičan međuosovinski razmak. BMW X6 teži između 2.055 kg i 2.260 kg.

S kosom linijom krova od tipičnog SUV-a postoji rizik da bi X6 mogao ugroziti prostor za putnike odostraga, osobito u smislu prostora za glavu, ali srećom to nije slučaj. BMW-ovi napori da pronađe više prostora u unutrašnjosti znači da se BMW X6 čini prostranim u kojem god kraju kabine sjedili, ali nema stvarne kazne za one koji su odostraga, s dobrim prostorom za noge i glavu. Iako s nižim krovom, viši ljudi možda će morati obratiti pozornost da izbjegnu udarce glavom u nešto manji otvor vrata. Prednja kabina malo se razlikuje od X5, tako da izgleda i djeluje prostrano, a sjedala bi trebala zadovoljiti većinu tipova ljudskog tijela. Postoji veliki raspon podešavanja u sjedalima i volanu zbog čega je pronalaženje pravog položaja za vožnju lako.

Raskošan oblik X6 sadrži prtljažnik od 580 litara s podignutim stražnjim sjedalima, koji se povećava na 1530 litara s preklopljenim sjedalima prema naprijed. Ove brojke dobro se mogu usporediti s praktičnije oblikovanim X5, iako ćete naravno i dalje dobiti više u tom automobilu, s prtljažnikom od 650 litara i do 1.870 litara ako spustite stražnja sjedala.

Foto: Screenshot RoCars YT

Ukupna ocjena za BMW X6: 78 / 100 – BMW-ov najnoviji X6 dobar je za vožnju kao i uvijek, no postoji podosta komponenti koje se mogu poboljšati.

Članak objavio Luka Petkovic

Cupra Formentor

Cupra Formentor: Poželjan automobil pored jakih suparnika

Suzuki Jimny

Suzuki Jimny: Nije za Vas ako želite finu vožnju