in

Citroen C3 Aircross: Mnogo prostora za personalizaciju

Citroen C3 Aircross
Foto: Screenshot

Citroen C3 Aircross nudi opuštenu sposobnost vožnje i obećavajuću učinkovitost goriva zahvaljujući širokoj paleti benzinskih i dizelskih motora. Udobnost tijekom vožnje također je pristojna, dok prepoznatljiva unutrašnjost ima puno opreme i korisnih detalja prilagođenih obitelji, što je postalo još praktičnije nakon faceliftinga 2021. godine. Još uvijek postoji mnogo prostora za personalizaciju koja se može nadograđivati na već otmjen izgled, dok su ugrađene tehnološke nadogradnje učinile C3 Aircross uvjerljivijim prijedlogom za kupce koji traže dobar obiteljski svestrani automobil.

Aircross dijeli platformu i vozni dio sa superminijem C3

Ako postoji kategorija koja je napravljena za promicanje neobičnosti najnovije Citroenove serije, onda je to klasa malih crossovera. Prvo je pao u kategoriju s C4 Cactusom, a Citroen C3 Aircross sada nastavlja izazivati u ovom teškom sektoru. C3 Aircross je u ponudi zamijenio mali MPV C3 Picasso, ali zahvaljujući dimenzijama Citroen C3 Aircross ima jednako prostora iznutra kao i C3 Picasso, pa vlasnici starog automobila mogu prijeći na novi bez pristajanja u kompromisu što se tiče praktičnosti.

Ispod karoserije, Aircross dijeli platformu i vozni dio sa superminijem C3. Također ima istu razinu personalizacije, s nizom otmjenih opcija boja, kontrastnih boja krova i različitih unutarnjih ukrasa u ponudi. Facelift 2021. donio je blago dotjeranu vanjštinu, praktičniju kabinu s poboljšanim spremištem i novim postavom infotainmenta.

Citroen C3 Aircross dostupan je s 1,2-litrenim trocilindričnim PureTech benzinskim motorom koji proizvodi 109 KS ili 129 KS i 1,5-litrenim BlueHDi dizelskim motorom. Dizelski i manje snažni benzinski modeli standardno dobivaju ručni mjenjač sa šest stupnjeva prijenosa, dok je snažniji PureTech motor uparen s automatskim mjenjačem sa šest stupnjeva prijenosa. Unatoč izgledu nadahnutim SUV-om, C3 Aircross ima samo prednji pogon, ali Citroen nudi svoj sustav Grip Control koji pomaže poboljšati trakciju na pijesku, snijegu ili neravnom terenu.

Razine opreme počinju s početnim izdanjem C-serije, nakon čega slijede specifikacije Shine i Shine Plus. Standardni paket za C-Series Edition uključuje 40-cm aluminijske naplatke, tempomat, automatska prednja svjetla, stražnje parkirne senzore, automatski klima uređaj, Apple CarPlay i Android Auto.

Nadogradnja na opremu Shine srednje klase dodaje kromirane detalje interijera, veći 23-cm zaslon osjetljiv na dodir s Citroenovim Connect Nav infotainment sustavom i trogodišnju pretplatu na usluge Connected Navigation Pack marke. Vrhunski Shine Plus također uključuje ravno sklopivo suvozačevo sjedalo, stražnji otvor za skije i kameru za vožnju unatrag odozgo prema dolje.

Citroen C3 Aircross ide uz bok nekoliko etabliranih rivala u sektoru malih SUV vozila, uključujući Ford Pumu, Nissan Juke, Toyotu Yaris Cross, Daciu Duster i Renault Captur. Tu je i konkurencija njegovih sestrinskih tvrtki u vlasništvu Stellantisa, kao što su Peugeot 2008 i Opel Crossland.

1. Potrošnja i deprecijacija – 91 / 100: Najštedljiviji Citroen C3 Aircross je BlueHDi 110 diesel

Citroen predstavlja C3 Aircross kao veće, luksuznije vozilo od C3 superminija. Doista, u određenoj mjeri, to je de facto zamjena za C3 Picasso mali MPV. Kao takve, kataloške cijene su više nego za obični C3, iako je početna brojka za Aircross još uvijek niska u usporedbi s mnogim njegovim konkurentima. Citroen ima povijest nuđenja mnoštva poticaja trgovcima i financijskih poslova, a to je ponekad slučaj s Aircrossom. Ovo je, u nekim aspektima, sigurniji put do Aircrossa nego izravna kupnja, jer vas štiti od deprecijacije – faktora koji nije bio osobito ljubazan prema Citroensima u prošlim godinama.

Najštedljiviji Citroen C3 Aircross je BlueHDi 110 diesel, koji ima mjenjač sa šest stupnjeva prijenosa i troši od 4,2 l/100 km u WLTP kombiniranom ciklusu. Emisije CO2 također počinju od samo 128 g/km. Benzinci se, naravno, ne mogu mjeriti sa službenim brojkama dizelaša, ali PureTech trocilindrični motor jedna je od učinkovitijih ponuda na ovom području tržišta, a njegove brojke nisu sramota za automobil ove veličine. Benzinski motor sa 109 KS ima službenu kombiniranu potrošnju od 5,2 l/100 km s emisijom CO2 od 134 g/km.

Snažniji benzinac od 129 KS koristi automatski mjenjač sa šest stupnjeva prijenosa i troši zdravih 6 l/100 km, iako su emisije malo visoke, u rasponu od 140 do 151 g/km, ovisno o odabranoj specifikaciji. Ipak, u cjelini, C3 Aircross jedna je od učinkovitijih ponuda u klasi.

Podaci o deprecijaciji za Citroen C3 Aircross pokazuju da nije baš u rangu s najboljim malim crossoverima za održavanje svoje vrijednosti. Citroenova taktika poticaja trgovcima i popusta ne pomaže. Iako stručnjaci navode niže zadržane vrijednosti za Citroen, budući da je općenito jeftiniji od većine svojih suparnika u usporedbi s istim, zapravo će izgubiti manje novca. U prosjeku, C3 Aircross trebao bi zadržati između 47 – 52 posto svoje izvorne vrijednosti tijekom tri godine i 60.000 km vožnje.

2. Prostor – 81 / 100: Vidljive razlike u usporedbi s razdobljem prije 2021. godine

Mali SUV-ovi uglavnom imaju dašak “carevog novog ruha” jer su obično skuplji od svojih supermini rođaka, a zapravo ne nude više prostora. Citroen C3 Aircross uspijeva se suprotstaviti ovom trendu. Njegov međuosovinski razmak duži je od običnog C3, za oko 60 mm, a to znači da stražnja kabina zapravo može izdržati nekoliko odraslih osoba na relativno dugom putovanju. Malo je vjerojatno da će se mnogo buniti čak i ako im koljena okrznu naslone prednjih sjedala, jer su dovoljno mekani.

Blagi redizajn središnje konzole i ostalih kutija čin je faceliftinga iz 2021., a unutrašnjost sada uključuje korisnu pregradu s poklopcem, koju mogu koristiti i putnici sprijeda i straga.

Prostor za glavu mogao bi biti veći problem, pogotovo ako dotični C3 Aircross ima ugrađen panoramski krov. To čini visinu većim problemom za sve putnike na stražnjim sjedalima višima od 1,9 m.

Sprijeda su, u međuvremenu, šira, mekša sjedala nego što biste ih inače našli u klasi, i dovoljna su potpora da Vam ne zadaju bol u leđima na dugom putovanju. Prostor za glavu manji je problem i za putnike sprijeda, čak i s tim krovnim otvorom, a ne može se poreći njegova privlačnost, jer obasjava kabinu svjetlom i sprječava da postane tmurna.

Prtljažnik ima korisnih 410 litara sa stražnjim sjedalima gurnutim unatrag, a možete ih pojedinačno pomicati kako biste povećali ovaj kapacitet do 520 litara ili ih potpuno preklopiti kako biste ga otvorili do 1.289 litara. Pod je također fleksibilan, što Vam omogućuje da date prednost ili ravnom teretnom prostoru ili ukupnom kapacitetu. Tu je i uredan okomiti utor na najistaknutijem rubu prtljažnika, u koji možete spremiti policu za pakete i smjestiti viši teret.

Citroen C3 Aircross dugačak je 4.155 mm, širok 1.765 mm i visok 1.637 mm. To ga čini oko 16 cm dužim od C3 i višim za sličan iznos. Također je malo duži i viši od Renault Captura i SEAT Arone, iako je španjolski automobil nekoliko milimetara širi.

Zamislite C3 Aircross kao nešto na pola puta između supermini kabine i obiteljskog hatchbacka i nećete biti daleko od pakiranja koje se ovdje nudi. Ima dovoljno mjesta za dvije odrasle osobe sprijeda, a dvije odrasle osobe bi trebale moći sjediti iza njih u relativnoj udobnosti (mekani, valoviti nasloni prednjih sjedala pomažu u tome, dopuštajući putnicima na stražnjim sjedalima da pritisnu svoja koljena prema naprijed).

Prostor za glavu malo je veći problem, pogotovo ako odaberete panoramski krov. Čini kabinu mnogo svjetlijom i prozračnijom, ali smanjuje prostor za glavu za nekoliko centimetara. To je osobito istinito u stražnjoj kabini, gdje će vozači od 1,90 m osjetiti kako im vrh glave trlja o obloge.

Može li Citroen C3 Aircross poslužiti kao petosjed? Odgovor je da, ali unatoč nedostatku velikog tunela za prijenos u sredini poda, vjerojatno je najbolje ako najmršavi iz grupe sjedi na središnjem stražnjem sjedalu. I tri odrasle osobe vjerojatno će smatrati da im je prostor za ramena pomalo ograničen, posebno tijekom duljeg putovanja. Barem u tom pogledu, Aircross se ne može sasvim riješiti svog supermini porijekla.

Mali SUV-ovi nemaju veliku reputaciju jer pružaju više praktičnosti od svojih supermini rođaka, ali C3 Aircross se suprotstavlja trendu nudeći istinski koristan prtljažnik. Kapacitet mu je 410 litara s postavljenim stražnjim sjedalima, a možete ih pomaknuti prema naprijed (bilo kao jedno, bilo pomoću dijeljenja u omjeru 60:40) ako to želite povećati na do 520 litara.

Foto: Screenshot

S preklopljenim sjedalima, u ponudi je 1.289 litara – nije baš konkurencija karavanu, ali je korisna zapremnina. Također možete pomaknuti pod prtljažnika kako biste dali prednost ili kapacitetu ili ravnoj površini za utovar s minimalnim rubom, a ako trebate ukloniti policu za pakete, vrijedi napomenuti da postoji prostor za to odmah ispod prednjega kraja poda prtljažnika.

3. Dizajn – 79 / 100: Dostupno je 7 boja karoserije

Citroen se nada privući nove kupce marki s C3 Aircrossom, i vjeruje da će ti kupci biti privučeni otmjenim dizajnom i mogućnostima personalizacije. Aircross svakako izgleda u trendu, sa snažnom evolucijom izgleda C3 superminija.Facelifting iz 2021. doveo je do vanjskih promjena uključujući tanja prednja svjetla, širu rešetku i revidirana svjetla za vožnju, dok su redizajnirana središnja konzola i mjenjači pridonijeli svakodnevnoj praktičnosti automobila.

Bočnim profilom dominira “lebdeći” krov, koji se može dodatno poboljšati odabirom kontrastne boje i, kao dio “paketa” boja, različitim tonovima vanjskih dijelova uključujući krovne šipke i retrovizore. Ovaj paket također donosi grafiku za C-stup, koji je inače zatamnjen. Ovaj apetit za personalizacijom trebao bi biti zadovoljen opcijama boja. Dostupno je sedam boja karoserije, zajedno s četiri od gore spomenutih “paketa boja” i dvije kontrastne nijanse za krov.

Ostatak paketa je otprilike u skladu sa standardom u klasi. Prednja sjedala su dio Citroenovog pristupa “Advanced Comfort”, tako da su širi i malo jastučniji nego što ih inače možete pronaći. Ostaju iznenađujuća podrška i na zavojitim cestama. Sprijeda je prilično standardna cijena, s analognim brojčanicima za instrumente, iako je head-up zaslon dostupan kao opcija.

Citroen infotainment sustavi općenito su frustrirajući, a to se odnosi i na C3 Aircross. Na neki način ovo je sjajna postavka – vrlo je privlačna za pogledati, ali nažalost također je iritantna za korištenje.

Citroen C3 Aircross
Foto: Screenshot

Facelift je malo poboljšao stvari, sada kada vrhunski modeli dobivaju veći zaslon od 23 cm. Ipak, izgledi izbornika su nezgodni, vrijeme učitavanja je sporo i zaslon nije tako osjetljiv. Što je još gore, grijanje prozora na stranu, gotovo sve funkcije klime dostupne su samo preko zaslona. S pozitivne strane, ugrađeni navigacijski sustav ima Real Time Traffic, trogodišnju pretplatu na promet uživo, vremensku prognozu i podatke o cijeni goriva. Osim toga, Apple CarPlay i Android Auto standardno su ugrađeni u sve modele C3 Aircross.

4. Vožnja – 77 / 100: Citroen C3 Aircross pokazuje otpor na naginjanje karoserije

U pokretu, Citroen C3 Aircross djeluje prilično kao malo veća verzija C3 – i uglavnom, to nije ništa loše. Dva automobila dijele puno komponenti jer su oba temeljena na istoj PF1 platformi. Ovo nije najsofisticiraniji set dijelova šasije na tržištu. Dapače, ima poveznica sa starim Peugeotom 206, ali niz ažuriranja tijekom godina održao ga je respektabilnim, a implementacija C3 Aircross jedna je od najboljih.

Nastavlja dobro poznatu osobinu modela PF1 da dopušta povremenim nesavršenostima na cesti da se osjete u kabini. Međutim, drži se iznenađujuće dobro. Aircross pokazuje pristojan otpor na izraženo naginjanje karoserije, a iako je upravljač daleko od komunikativnog, dovoljno je izravan da se naučite oslanjati na njega.

Ovo nije tip automobila u kojem ćete jako uživati malo izazovnijoj vožnji, ali ako malo ubrzate u zavoju, vrijedi znati da vas Aircross neće kazniti ljuljanjem, već predvidljivim, dosljednim podupravljanjem. Veće gume (43 cm) imaju tendenciju ribanja po asfaltu. One od 40 cm također se ponašaju dobro, ali postoji primjetan zvuk iz napetih bočnih stijenki.

Citroen C3 Aircross zapravo nije dizajniran za ozbiljne terenske vožnje, ali Citroen nudi svoj Grip Control sustav kao opciju ako znate da ćete s vremena na vrijeme zaprljati kotače. To je u osnovi napredni program stabilnosti koji se može mijenjati ovisno o površini preko koje vozite, i uključuje postavku nizbrdice koja će odvesti automobil niz strmije padine laganom, lako kontroliranom brzinom.

1,2-litreni PureTech benzinski motor dostupan je u dvije izlazne snage – 109 KS i 205 Nm ili 129 KS i 230 Nm. Prvi omogućuje malom francuskom SUV-u da od 0 do 100 km/h ubrza za 10,1 sekundu, dok snažnija jedinica to vrijeme skraćuje na 9,2 sekunde. 1,5-litreni BlueHDi 110 dizelski agregat proizvodi 109 KS i 250 Nm – dovoljno za 0 – 100 km/h vrijeme od 10,8 sekundi. Najveća brzina za benzinske i dizelske modele od 109 KS je 183 km/h, ali prema Citroenu, benzinska verzija od 129 KS dostići će 195 km/h.

1,2-litreni turbo benzinski motor u C3 Aircrossu koristi se u raznim modelima Peugeota i Citroena. Radi se o dovoljno rafiniranom motoru, samo se osjeća malo napregnuto kada prijeđete na više od 4.000 o/min, ali posjeduje dovoljno okretnog momenta da to ne biste trebali činiti često. PureTech 110 od 109 KS nudi najjaču kombinaciju performansi, ekonomičnosti i cijene.

Citroen C3 Aircross
Foto: Screenshot

5. Sigurnost i jamstvo – 65 / 100: AEB-a nema na svim automobilima

Citroen C3 Aircross izgrađen je na nekim od najstarijih i najpouzdanijih komponenti koje još uvijek koristi grupa marki Stellantis. Doista, njegova platforma PF1 može se pratiti unazad do vremena Peugeota 206, a veliki dio njegove linije motora već je bio u upotrebi u nekoliko drugih Citroena i Peugeota, uključujući C4 Cactus.

Euro NCAP dodijelio je C3 Aircrossu ocjenu od pet zvjezdica 2017. godine, s ocjenama sigurnosti od 85% za odrasle, 82% za djecu i 64% za pješake. Ostvaren je rezultat od 60% za sigurnosnu pomoć jer je autonomno kočenje u nuždi (AEB) opcija samo na automobilima viših specifikacija. Međutim, svi automobili dobivaju elektroničku kontrolu stabilnosti, upozorenje o napuštanju traka, prepoznavanje prometnih znakova i monitore tlaka u gumama.

C3 Aircross dolazi s prilično standardnim jamstvom – dvije godine garancije proizvođača na neograničenu kilometražu i treću godinu s ograničenjem od 100.000 km. Ova razina zaštite je gotovo jednaka u cijeloj industriji, ali neki od rivala C3 Aircrossa nude više. Osobito poput Hyundai Kone i Kije Stonic, koji dolaze s jamstvom u trajanju od pet, odnosno sedam godina.

Ukupna ocjena za Citroen C3 Aircross: 79 / 100 – Citroen C3 Aircross praktična je verzija koncepta malog crossovera

Članak objavio Redakcija

GLA

Mercedes GLA: Vidljiv je napredak, ali je skup

Škoda Scala

Škoda Scala: Vodeća u klasi