Najnovije izdanje automobila BMW X5 nadovezuje se na uspjeh svojih prethodnika sa svježim modelom koji nudi poboljšanje u vidu praktičnosti i cjelokupnog dizajna, kao i nadogradnje infotainmenta i sigurnosne tehnologije. Vanjski dizajn vrlo je „borben“ i moderan, dok je unutrašnjost iznimno luksuzna i nagovještava novu eru njemačkog proizvođača. Nema mnogo motora za odabir u ponudi, ali svaki daje hvalevrijednu količinu performansi bez prekoračenja učinkovitosti goriva, a novi hibrid sada pruža još učinkovitiju opciju. Novi Off Road paket također daje novu dinamiku BMW-u X5, iako fokus automobila ostaje na cesti, a ne izvan nje. Istina, nije najuzbudljiviji automobil na velikom SUV tržištu, ali nije daleko od vodećih u klasi u tom pogledu.
Sada u svojoj četvrtoj generaciji, evolucija X5 je bila glatka s BMW-ove točke gledišta. Original se na tržištu pojavio 1999. godine i pomogao je u postavljanju predloška za SUV vozila s pogonom na četiri kotača i šasijom dizajniranom za uživanje. To je bio slučaj i s drugim komponentama ovog vozila. Kako bi stavio „točku na i“ svoje filozofije, BMW je nazvao X5 vozilom za sportske aktivnosti. Za razliku od izraza Sports Utility Vehicle (SUV) na koji smo danas tako navikli. To je tradicija koju BMW i danas slijedi.
Dostupan je samo jedan oblik karoserije, kutijasta s petoro vrata koja maksimizira korisnost. Najnoviji model to podiže na novu razinu. Ustvari, veći je nego prije, a iako još uvijek dolazi s opcijom trećeg reda sjedala, sada se može pohvaliti korisnim značajkama kao što su električno preklapanje sjedala iz prtljažnika, kao i automatizirana „hands-free“ podijeljena vrata prtljažnika.
M model prenio magiju na M Competition
Najnovija paleta modela uključuje četiri opcije motora – dva dizelaša, jedan benzinac i plug-in hibrid koji kombinira benzinsku snagu s električnim motorom. Svi nude snažne performanse i svi su spojeni s osam-stupanjskim automatskim mjenjačem i BMW-ovim xDrive 4×4 sustavom. Cijene počinju od oko 480 tisuća kuna za početni dizelski model, dok se penju na preko 560 tisuća za X5 xDrive45e plug-in hibrid. Također postoje samo dvije razine opreme. XLine dolazi s 48-cm kotačima, LED prednjim i stražnjim svjetlima, zračnim ovjesom. Tu je i luksuz poput grijanih kožnih sjedala, pomoći pri parkiranju i bežičnim punjenjem telefona. M Sport specifikacija uključuje polumetarske legure, M Sport kočione čeljusti i zatamnjene obloge. Također nudi i M aerodinamični paket, sportski upravljač i antracit oblog za glavu.
BMW-ov M odjel također je i svoju magiju prenio na X5 proizvodeći model M Competition. Morat ćete podosta sredstava izdvojiti iz svog novčanika, budući da se njegova cijena penje i do 900 tisuća kuna. X5 se nalazi u BMW-ovoj SUV liniji između manjeg X3 i većeg X7. Natječe se sa širokim rasponom luksuznih rivala uključujući Audi Q7, Mercedes GLE, Porsche Cayenne, Range Rover Sport i Volvo XC60.
Uveden Off Road paket
BMW X5 oduvijek je bio poznat po svojim performansama usmjerenim na cestu, a to je i dalje slučaj s najnovijom generacijom. Međutim, BMW je po prvi put dodao opcijski Off Road paket. To donosi četiri specifična načina vožnje na neravnoj površini, a također i neku vrstu oklopa ispod karoserije za odbijanje kamenja i neravnina. To, ipak, ne znači da je X5 baš tako dobar izvan ceste kao Range Rover Sport. Ipak, trebao bi biti više nego dovoljno sposoban za većinu budućih vlasnika. Na cesti, xDrive30d i xDrive40i imaju koristi od standardnog zračnog ovjesa kako bi situacija bila mirna i udobna, osobito na autocesti. Nevjerojatno su tihi i opuštajući za vožnju, a oba nude dovoljno snage za brza pretjecanja ako se ukaže potreba.
Novi xDrive45e plug-in hibrid, iako još uvijek pruža impresivne razine performansi, također ima čisto električni domet do 85 kilometara. Tako pruža poboljšanu razinu učinkovitosti i niže emisije. Sportski M50d i M50i više nisu u prodaji, što je šteta, jer su pružali ogromne performanse. Pružali su i agresivan stil u trenucima kada su djelovali kao vodeći modeli unutar standardnog raspona.
Fantastično ubrzanje Competitiona
Sve varijante imaju isti super-glatki automatski mjenjač s osam stupnjeva prijenosa. Također, imaju i 4×4 pogon koji šalje više okretnog momenta na stražnje kotače kako bi se naglasio sportski osjećaj vožnje. Rezultirajuće iskustvo nije tako privlačno kao u Porscheu 4×4, ali nudi veću nagradu za vozača od većine SUV rivala. Postoji paket opcija Professional koji dodaje upravljanje na četiri kotača, iako smo to smatrali malo nedosljednim, što smanjuje užitak u vožnji. XDrive30d koristi 3,0-litreni šestero dizelski motor s jednim turbo punjačem, koji isporučuje 282 konja. Dolazi do 100 km/h za 6,1 sekundu te maksimalno dostiže 225 km/h.
Benzinski xDrive40i, koji također sadrži 3,0-litreni šesterocilindrični motor, ima turbo punjenje na 335 KS i zahtijeva vrijeme od 5,7 sekundi za „stotku“. Najveća brzina mu je 237 km/h. Vrhunski M50i bio je apsolutni „snagator“ kad je još bio dostupan koristeći 4,4-litreni V8 agregat. Isporučivao je 523 KS i mogao je ubrzati od 0 do 100 km/h za 4,3 sekunde, što je izuzetno konkurentno superautomobilima. X5 M Competition podiže stvari na višu razinu, koristeći 4,4-litreni V8 motor s M TwinPower Turbo tehnologijom. To znači da su dva turbopunjača smještena unutar “V” motora, pomažući proizvesti moćnih 617 konja i 750 Nm okretnog momenta. Snaga ide preko osmostupanjskog M Steptronic mjenjača, a M Competition ubrzava do 100 km/h za samo 3,8 sekundi!
Bolje brojke potrošnje u odnosu na prethodnu generaciju
BMW X5 je velik, težak i nema nedostatak performansi, tako da je u relativnom smislu učinkovitost prilično jak. Brojke su također dostigle napredak u odnosu na prethodnu generaciju X5. Ako želite minimizirati troškove rada, idealni X5 je xDrive45e. Ima 3,0-litreni šestocilindrični motor i elektromotor koji pokreće litij-ionska baterija kapaciteta 24kWh. Impresivan potpuno električni domet do 85 kilometara pomaže u isporuci kombinirane potrošnje goriva između 1,2 l / 100 km i 1,4 l / 100 km. Emisije od 27 g / km čine ga idealnim izborom za vozače službenih automobila, koji žele ozbiljne uštede na svojim mjesečnim računima.
XDrive30d vratit će prosječnu potrošnju na 6,7 l / 100 km, ali emisije od 179 g / km stavljaju ga u kategoriju „nenovčanih naknada“ od 37 posto. S obzirom na to, nije jeftin iz perspektive poreza na službena vozila. Druga trenutna dizel opcija je xDrive40d od 335 KS, koji nudi bolje performanse, ali i dalje troši visoke 7,4 l / 100 km i 193 g / km CO2. XDrive40i s benzinskim motorom morat ćete češće pumpati gorivom, s prosječnom potrošnjom od 9,1 l / 100 km i 209 g / km CO2. M50i bio je isključivo za one s dubokim džepovima, budući da 4,4-litreni V8 troši 11,8 l / 100 km s emisijom CO2 od 263 g / km, dok je model M Competition još manje učinkovit s ekonomičnošću od 13,5 l / 100 km i proizvodnjom od 304 g / km CO2.
BMW X5 nudi suvremeniji interijer
Najnoviji BMW X5 odmah je prepoznatljiv, što je nešto što možete povezati s razvojem modela većine drugih njemačkih proizvođača. Ipak, postoje neke istaknute značajke koje razlikuju novi X5 od starog modela, uglavnom što se tiče nosa i repa. Sprijeda, dublje rešetke daju malo više istaknutosti na cesti, kao i oštriji dizajn prednjih svjetala i isklesanih nabora na karoseriji. Na stražnjoj strani, nova stražnja svjetla i oznake ističu automobil nove generacije, koji je također malo veći nego prije. Platforma je to ispod koje X5 pruža većinu uzbuđenja. Varijanta modularne uzdužne platforme koja također podupire manji X3, dolazi s opcijom čeličnog ili zračnog ovjesa. Također, dolazi i s nizom novih sigurnosnih i infotainment tehnologija.
Unutar automobila također je došlo do male promjene, s potpuno novim izgledom koji je suvremeniji, barem u smislu BMW-ove filozofije dizajna interijera. Luksuzan je i prostran, s novim infotainment zaslonom od 30 cm koji nudi gotovo sve tehničke mogućnosti koje bi svaki novi kupac automobila mogao poželjeti. Tu je i digitalni paket instrumenata za vozača, ali nije tako impresivan kao Audijev virtualni kokpit. Kao niti još novija tehnologija koja se nalazi u potpuno električnom BMW-u iX. Kvaliteta interijera je izvrsna, s finim materijalima i završnim obradama te općim osjećajem da je sve spojeno vrlo uvjerljivo. Tu je i verzija 7.0 BMW-ovog iDrive upravljačkog sustava, koji radi iznimno dobro.
Zanimljive opcije za novi X5 uključuju panoramski krovni otvor s noćnim osvjetljenjem. Također, možete imati laserska prednja svjetla koja probijaju tamu s maksimalnim dometom od 500 metara. U međuvremenu, Offroad paket donosi četiri načina vožnje na neravnoj površini – za pijesak, kamen, šljunak i snijeg. Dodaje i zaštitu podvozja za korisnike X5 koji žele malo više uživati u prirodi.
Infotainment postavka uključuje bežičnu Apple CarPlay povezivost, dok je Android Auto uključen za sva vozila koja podržavaju BMW-ov iDrive 7.0 sustav. Glavno sučelje je iDrive kontroler i zaslon od 30 cm s jasnom grafikom. Drugi zaslon istih dimenzija zamjenjuje tradicionalni infotainment paket, ali nije tako konfigurabilan kao Audijev Virtual Cockpit. Kao što biste i očekivali, X5 dolazi s potpuno opremljenom satelitskom navigacijom i zvukom.
Ergonomija i dalje izvrsna
BMW X5 dolazi sa samo jednim SUV-om s petoro vrata, ali najnovija generacija je među najpraktičnijim automobilima u svojoj klasi. Kao i prije, dostupan je s opcijskim trećim redom sjedala. Ipak, ovaj krajnji stražnji red je najprikladniji za djecu. Ako želite imati mnogo odraslih u automobilu, umjesto njega mogao bi biti zanimljiv veći BMW X7. Vozačka pozicija X5 je izvrsna, s uobičajenom sjajnom BMW ergonomijom i širokim rasponom prilagodbi. Dobivate i zadivljujući pogled na cestu, zahvaljujući visini X5, iako ćete se pri vožnji unatrag oslanjati na senzore za parkiranje ili stražnje kamere.
Unutrašnjost X5 pruža obilje prostora za pohranu, s velikim poklopcem za smeće između prednjih sjedala, pretincem za rukavice dobre veličine. Tu se nalaze i prostrani pretinci na vratima. Jednako korisna su i podijeljena vrata prtljažnika. Donji dio pruža mjesto za odlaganje vaših namirnica prije nego što ih posložite u prtljažnik, te mjesto za sjedenje kada želite presvući druge cipele, primjerice.
Najnovija generacija X5 malo je veća od svog prethodnika i kutijastog je obrisa, dužine 4.922 mm, širine 2.004 mm i visine 1.745 mm. Za usporedbu, Range Rover Sport ima dimenzije 4.879 mm x 1.983 mm x 1.845 mm, dok Porsche Cayenne ima 4.918 mm x 1.983 mm x 1.696 mm. Prostori za noge i glavu izvrsni su u BMW-u X5, a mali tunel za ručnu kočnicu posebno je impresivan. To znači da središnji putnik može udobno sjediti na stražnjem sjedalu bez previše muke. Ima i dosta prostora za ramena i bokove budući da je kabina X5 prilično velika. Isplativa je opcija električno podešavanje za drugi red sjedala. Ovo donosi upravljačku ploču u prtljažniku, omogućujući vam da pomaknete sjedalo prema naprijed ili preklopite naslone sjedala kako biste povećali prostor tijekom utovara.
BMW X5 pruža maksimalnu sigurnost
Kao jedan od vodećih SUV modela u BMW-ovoj ponudi, najnoviji X5 nije opremljen naprednom sigurnosnom tehnologijom. Najimpresivniji komplet dio je paketa BMW Driver Assistant Professional. On nudi autonomne značajke kao što je inteligentni tempomat s asistencijom pri održavanju cestovne trake i sposobnost držanja brzine s tekućim prometom, uključujući i obraćanje pozornosti na vozila koja se spajaju u Vašu traku. Ostale inovacije uključuju autonomno kočenje u slučaju nužde i pomoć koja se usmjerava u čisti prostor ako sustav osjeti skori sudar s automobilom ili pješakom.
Postoji mnogo zračnih jastuka oko kabine, uključujući zračne jastuke za koljena. Svi X5 imaju senzor sudara koji aktivira centralno zaključavanje, svjetla opasnosti i isključivanje goriva. Također, dobivate prodorna LED prednja svjetla, ograničavanje brzine i uobičajene dinamičke sustave šasije poput elektroničke raspodjele sile kočenja, kontrole stabilnosti i ABS-a. Radi se o sveobuhvatnom sigurnosnom paketu, kao što biste i očekivali, a Euro NCAP je BMW-u X5 dodijelio punu ocjenu sigurnosti od pet zvjezdica. Jamstvo koje BMW daje za sve svoje modele je konkurentno, čak i rijetko viđeno. Dobivate pokriće za neograničenu kilometražu za prve tri godine vlasništva, što je bolje od proizvoda VW grupe, koji podliježu ograničenju kilometraže.
Planovi servisiranja s fiksnom cijenom pomažu vam da rasporedite troškove održavanja vašeg BMW-a X5. Međutim, raspored servisa promjenjiv je ovisno o tome kako senzori u vozilu misle da je Vaš stil vožnje utjecao na kvalitetu ulja. Vozači s velikom kilometražom koji manje opterećuju svoje motore trebali bi rjeđe dobivati poruku „potreban servis” od svog automobila nego urbani vozači koji prelaze male kilometraže u gradskom prometu.
Koji je najjeftiniji BMW X5?
xDrive30d MHT xLine 5dr Auto (poluautomatski mjenjač, cijena: 480 tisuća kuna)
Koji je najekonomičniji BMW X5?
xDrive30d MHT xLine 5dr Auto
Koji je najbrži BMW X5?
xDrive M50i 5dr Auto (poluautomatski mjenjač, cijena: 610 tisuća kuna)