in

Opel Crossland: Stvoren za obitelj, ali ne i za vozača

Opel Crossland
Foto: Tudoran Andrei / Shutterstock.com

Opel Crossland je prostran, praktičan i ekonomičan obiteljski automobil koji sada nudi puno više stila i poželjnosti zahvaljujući temeljitoj reviziji koja je napravljena 2020. godine. Ne može se baš mjeriti s upečatljivim izgledom svog manjeg brata Mokke, ali praktični Crossland je dodao elegantan, sportski štih koji će se dobro uklopiti u moderni obiteljski život.

Ažuriranja Crosslandovih postavki upravljanja i ovjesa su dobrodošla, kao i neke nadogradnje opreme, ali pristupačnost će biti na prvome mjestu u mislima većine kupaca i tu Opel Crossland gubi od određenih suparnika na konkurentnim financijskim poslovima. Osim toga, Crossland je ostao iza ključnih suparnika koji su prihvatili hibridnu tehnologiju u potrazi za sve većom ekonomičnosti goriva.

Opel Crossland dostupan isključivo s 1,2-litrenim benzinskim motorom

Opel Crossland nije toliko hrabar 4×4 automobil, već više funkcionalan model namijenjen mladim obiteljima s aktivnim stilom života. Smješten je negdje između Grandlanda srednje veličine i kompaktnijih SUV-ova Mokke u Opelovoj ponudi, s konkurentima na tržištu malih SUV-ova koji se protežu nadaleko.

Za početak, tu je Citroen C3 Aircross na kojem se temelji Crossland, iznimno uspješan Nissan Juke, zabavan u vožnji Ford Puma i sjajna Kia Niro. Ostali modeli koje biste trebali uzeti u obzir u ovom segmentu su Renault Captur i Toyota Yaris Cross, dok nova Hyundai Kona stiže uskoro. Volkswagen T-Cross i Škoda Kamiq također stvaraju konkurenciju Crosslandu. Za razliku od većine svojih suparnika koji se sada nude ili čak standardno dolaze s hibridnom tehnologijom, Opel Crossland je dostupan isključivo s 1,2-litrenim trocilindričnim benzinskim motorom s turbopunjačem, uparenim s ručnim ili automatskim mjenjačem sa šest stupnjeva prijenosa.

Opel je u početku nudio Crossland s raznim ukrasima kao i opcijama personalizacije za podešavanje automobila prema Vašem ukusu – SE su slijedili SE Nav Premium, SRi Nav, Elite, Elite Nav i vrhunski Ultimate Nav. Ovo sve je ipak bilo malo zbunjujuće, a srećom, marka je u međuvremenu sredila asortiman tako da sada na cjeniku uključuje samo specifikacije Design, GS i Ultimate.

Osnovni modeli dolaze sa 40-cm aluminijskim naplatcima, 18-cm zaslonom u boji osjetljivim na dodir s Bluetoothom, Apple CarPlay i Android Auto povezivanjem pametnog telefona, dok modeli s višim specifikacijama dodaju značajke kao što su veći aluminijski naplatci, pristup bez ključa, integrirana satelitska navigacija i grijanje za prednja sjedala i volan.

1. Prostor – 89 / 100: Opel Crossland usporediv je s Jukeom po duljini

Praktičnost je jača strana Crosslanda. Visoka, uspravna i četvrtasta karoserija znači da unutra ima puno prostora za putnike i prtljagu, s mnoštvom rješenja za odlaganje po kabini. Dostupan je samo s pet sjedala, ali unutra bi trebalo biti više nego dovoljno mjesta za većinu obitelji.

Položaj za vožnju je dobar i iznimno udoban na velikim udaljenostima zahvaljujući povišenom položaju i sjedalima koja pružaju potporu. Veliko vjetrobransko staklo automobila čini kabinu laganom i prozračnom, ali način na koji se upravljačka ploča proteže ispred Vas može otežati parkiranje. Kratki stražnji prevjes pomaže u ublažavanju ovog problema, dok bi stražnji senzori i kamera trebali također pomoći.

S 4.212 mm duljine, Opel Crossland je usporediv s Nissan Jukeom, iako je Opel malo uži s 1.776 mm u odnosu na Nissanovih 1.800 mm. U usporedbi s izvrsnom Kia Nirom, Crossland je nešto kraći i uži, ali je viši i iznosi 1.605 mm, dok Niro ima 1.585 mm.

Ne može se poreći da je Opel Crossland praktičan automobil. U prijelazu s MPV-a na SUV, svestrani obiteljski automobil nije izgubio svoj obiteljski štih. Sprijeda ima mnogo mjesta, dok ćete straga pronaći mjesta za tri odrasle osobe zahvaljujući činjenici da ima dovoljno prostora za glavu i ramena. Svi automobili imaju sklopivu stražnju klupu djeljivu u omjeru 60:40, dok vrhunska verzija Ultimate ima funkciju pomicanja klupe koja putnicima omogućuje da daju prednost prostoru za noge ili prtljažniku, ovisno o Vašim ili njihovim potrebama. Prtljažnik se povećava do 110 litara.

Kapacitet prtljažnika od 410 litara s postavljenim stražnjim sjedalima tek je niži od prtljažnog prostora od 422 litre Nissana Jukea ili 451 litre koju nudi Kia Niro Hybrid. Ako preklopite sjedala, Opel Crossland može se pohvaliti ukupnim kapacitetom od 1.255 litara, a veliki, kockasti prostor za teret znači da je lako utovariti glomaznu opremu.

Opel Crossland
Foto: Screenshot

2. Dizajn – 82 / 100: Opel Crossland se iznutra čini prostranim

Izvorni Crossland X neizravno je zamijenio zastarjelu Merivu MPV, a faceliftirani Crossland nastavlja kao mali SUV inspiriran MPV-om, dijeleći platformu, motore i tehnologiju s Citroenom C3 Aircross. Neki utjecaji MPV-a i dalje su vidljivi, osobito straga. To je zato što je Crossland pozicioniran kao svestraniji i praktičniji prijedlog od ostalih crossovera B-segmenta, i kao takav, vanjski oblik je diktiran zahtjevima prostora u kabini.

S kotačima gurnutima prema kutovima, plus visokom, kockastom linijom krova i strmo nagnutim vjetrobranskim staklom koje se proteže daleko ispred ploče s instrumentima, Crossland se iznutra čini vrlo prostranim i prozračnim. Prostor za glavu je odličan, dok je prostor za noge straga također vrlo dobar za ovaj segment. Sve u svemu, Crosslandova kabina daje prednost funkciji ispred oblika. Pametno je dizajniran i upakiran kako bi se povećao prostor, a dolazi i dobro opremljen. Ali, malo je toga u stilu i, unatoč preobrazbi, neki od plastičnih predmeta su tvrdi na dodir.

Svaki Crossland dolazi sa zaslonom u boji osjetljivim na dodir u središtu ploče, a tu su i Apple CarPlay i Android Auto povezivost pametnog telefona, Bluetooth, DAB radio i USB konektor. Međutim, veličina zaslona ovisi o tome koju razinu opreme odaberete. Početni dizajnerski automobili dobivaju nešto manji zaslon od 18 cm, dok ostatak asortimana ima nadograđenu verziju od 20 cm s ugrađenim satelitskim sustavom.

Opel Crossland
Foto: Screenshot

U svakom slučaju, zaslon osjetljiv na dodir stvoren je za vozača. Postavka je prilično glatka i laka za korištenje, s pristojnim odzivom na dodire i nizom zdepastih fizičkih gumba koji pomažu u navigaciji. Audio postav sa šest zvučnika s kontrolama na upravljaču dolazi kao standard.

3. Potrošnja i deprecijacija – 76 / 100: Pravi konkurenciju Jukeu i Capturu

Za razliku od nekih drugih Opelovih modela koji su usvojili električnu energiju i hibridnu tehnologiju, Crossland je dosad bio u ponudi samo s benzinskim ili dizelskim motorima. Većina ih je koristila barem tehnologiju turbo punjenja i stop-start, no ponuda je sada smanjena na samo jedan motor – 1,2-litreni benzinac s turbopunjačem. Najbolji odabir u benzinskoj ponudi je sada početna verzija od 108 KS koja je uparena sa šest-stupanjskim ručnim mjenjačem i, prema Opelu, trošit će 5,8 l/100 km s emisijom CO2 od 129 g/km. Ako se odlučite za automatsku verziju od 128 KS, vidjet ćete da potrošnja goriva raste na 6,1 l/100 km, dok CO2 raste na 136 g/km.

S ovakvim brojkama, Crossland se natječe sa standardnim Nissan Jukeom ili Renault Capturom, no nije ni blizu niske potrošnje koju možete očekivati od Kia Niro Hybrida, Toyote Yaris Cross ili Renault Captur E-Techa.

Ako gledate okolo na tržištu rabljenih vozila, najekonomičniji izbor je 1,5-litreni dizel s turbopunjačem i 108 KS koji troši minimalno 4,5 l/100 km uz emisiju CO2 od 120 g/km.

Opel proizvodi nisu uvijek bili najbolji u zadržavanju vrijednosti na tržištu rabljenih vozila. Ovo nije sjajna vijest ako ste kupili potpuno novo vozilo, ali je dobra vijest ako gledate rabljeni model. Podaci stručnjaka sugeriraju da će faceliftirani Crossland imati nešto bolje rezultate, zadržavajući između 44 i 51 posto svoje vrijednosti tijekom tri godine i 60.000 km, s početnim modelima koji zadržavaju cijenu od 50-51 posto.

4. Sigurnost i jamstvo – 75 / 100: Opel odustao od doživotnog jamstva

Crossland se standardno isporučuje s raznim sigurnosnim sustavima kao što su upozorenje o napuštanju traka i prepoznavanje znakova za brzinu. Tempomat, ABS i nadzor tlaka u gumama također su uključeni, dok ćete dalje u rasponu pronaći promjenjivi ESP, plus prednje i stražnje parkirne senzore. Crossland X testiran je na sudare od strane Euro NCAP-a 2017. i dobio je punu ocjenu od pet zvjezdica, postigavši 85 posto, odnosno 84 posto za sigurnost odraslih i djece.

Opel je nudio doživotno jamstvo na svoje automobile, ograničeno na prvog vlasnika. Međutim, naknadno je odustao od plana, jer je način na koji mnogi ljudi kupuju automobile doveo do toga da kupci mnogo češće mijenjaju modele. Kao rezultat toga, svi modeli Crossland dolaze sa standardiziranim jamstvom od tri godine / 100.000 km. Vlasnici to mogu produžiti uz dodatnu naknadu.

5. Vožnja – 69 / 100: Opel Crossland je profinjen pri većim brzinama

Kao dio prilično značajnog faceliftinga Crosslanda 2020. godine, mali SUV je dobio novi ovjes i upravljač u želji da bude bolji u vožnji, udobniji i stabilniji na autocestama. Crossland nikad nije bio obiteljski automobil s najboljim upravljanjem, a čak i s novim amortizerima i ažuriranim upravljačem, još uvijek nije tako zabavan za vožnju kao Ford Puma te nije pobijedio Volkswagen T-Cross po udobnosti.

Foto: Screenshot

Pri većim brzinama na autocesti, Crossland je prilično profinjen, iako buka vjetra znači da nije najtiši mali SUV na tržištu, a tutnjava guma još uvijek predstavlja problem. S pozitivne strane, linija motora je raznovrsna. 1,2-litreni trocilindrični benzinski motor s turbopunjačem od 108 KS koji sada dolazi kao standard djeluje snažno i može dobro povući u drugom i trećem stupnju prijenosa. Ručni mjenjač je malo nejasan, ali omjeri su dobro procijenjeni, a nema opcije pogona na sva četiri kotača unatoč podignutoj karoseriji i SUV izgledu.

Crossland je dostupan samo s 1,2-litrenim benzinskim motorom s turbopunjačem, koji proizvodi ili 108 KS kada je uparen s ručnim mjenjačem sa šest stupnjeva prijenosa ili 128 KS ako odaberete automatski mjenjač sa šest stupnjeva prijenosa. Manje snažnoj postavci potrebno je 10,5 sekundi za ubrzanje od 0 do 100 km/h i dostići će 187 km/h, dok verzija od 128 KS s automatskim mjenjačem postiže isti referentni sprint za 9,9 sekundi s maksimumom od 201 km/h.

Većina ljudi trebala bi biti zadovoljna osnovnom kombinacijom jer je dobra u gradskoj vožnji i dužim putovanjima autocestom te je ekonomičnija. Obje verzije barem imaju stop-start tehnologiju koja štedi gorivo, za razliku od sada ukinutog 1,2-litrenog benzinskog motora s atmosferskim usisavanjem od 82 KS.

Ukupna ocjena za Opel Crossland: 78 / 100 – Opel Crossland SUV nudi dobru obiteljsku praktičnost, ali nije tako dobar za vožnju niti učinkovit kao neki konkurenti

Članak objavio Redakcija

Toyota Yaris

Toyota Yaris: Najbolje se osjeća u gradu

Audi TT

Audi TT: Sposoban sportski coupe