in

SEAT Ibiza: Tehnologija joj pomaže da ostane konkurentna

SEAT Ibiza
Foto: Sue Thatcher / Shutterstock.com

SEAT Ibiza ima dojam vrlo sličan većem i nagrađivanom Leonu. Izuzetno je tih, čak i s 1,0-litrenim trocilindričnim motorom ispod poklopca motora, dok je istovremeno udoban i dobar za vožnju. Unutra ima dovoljno prostora za putnike i prtljagu, dok je kvaliteta u cjelini impresivna. Liftingom iz 2021. riješene su neke od prethodnih pritužbi na plastiku u unutrašnjosti koja je izgrebana i jeftine materijale u kabini, što, zajedno s nizom novih tehnologija u vozilu, pomaže da Ibiza ostane konkurentna. Ono što je najvažnije, cijene su također gotovo nepromijenjene u odnosu na prethodnu ponudu modela.

Foto: Screenshot SDA Dan Cars YT

Dimenzije su povećane

Prije je bila u sjeni rivala, ali najnovija SEAT Ibiza bez sumnje je jedan od najboljih superminija koji se danas prodaju u Europi. Bio je to prvi mali automobil koji je lansirala VW Grupa koja je koristila platformu MQB tvrtke, a kao rezultat toga imao je niz najsuvremenijih tehnologija koje biste inače pronašli na većim automobilima.

Kao i kod prošlih modela, Ibiza je sportski izbor u supermini klasi, čak i ako ne odaberete trkačke modele FR ili FR Sport. Upravljanje je oštro, ali ne nauštrb udobnosti, dok povećane dimenzije pomažu Ibizi da bude i jedan od najprostranijih automobila u klasi. SEAT je predstavio osvježenu ponudu modela krajem 2021., koja je uključivala manje stilske izmjene, ali znatno poboljšanu unutrašnjost s novom ugrađenom tehnologijom i boljim oblogama kabine.

SEAT Ibiza bori se s Ford Fiestom i Renault Clijom za čast najzabavnijeg superminija u prodaji, dok automobili poput Mazde 2 i Peugeota 208 igraju na sportsku kartu. S druge strane, VW Polo i Citroen C3 kvalitetne su alternative, a Škoda Fabia, Opel Corsa i Honda Jazz nude izvrsne mogućnosti, zajedno s pouzdanim Hyundaijem i20, Kia Rijom i Toyotom Yarisom.

Sve SEAT Ibize su hatchback s pet vrata, a cijene počinju od oko 20.500 €. Budući da je SE ulazna točka u asortiman, nema osnovnog modela u liniji. Svi automobili dobivaju aluminijske naplatke, DAB radio sa zaslonom osjetljivim na dodir i povezivanjem s pametnim telefonom, LED dnevna svjetla i stražnja svjetla, metalik boju i komplet modernog sigurnosnog pribora kao standard.

SE Technology dodaje veći zaslon osjetljiv na dodir sa satelitskom navigacijom, 40-cm aluminijske naplatke i ambijentalno unutarnje osvjetljenje, dok FR ima više sportsku opremu, 43-cm kotače i birač načina vožnje. Opet možete nadograditi FR na FR Sport, što uključuje 45-cm kotače, presvlake s efektom antilopa i digitalnu nadzornu ploču. SEAT je također predstavio varijante SE i FR Edition s različitim dizajnom aluminijskih naplataka i dodatnom ugrađenom tehnologijom u odnosu na razine opreme na kojima se temelje.

Na vrhu ponude, oprema Xcellence donosi LED prednja svjetla, obilje kromiranih detalja i stražnje parkirne senzore, dok vrhunska Xcellence Lux dodaje prilagodljivi tempomat, prednje parkirne senzore i stražnju kameru.

Trenutačno ne postoji brza Cupra Ibiza hatchback. I dok je snažan 1.5 TSI turbo benzinski motor bio ponuđen pri lansiranju, trenutna ponuda motora sada se sastoji samo od 1.0 MPI i TSI benzinaca. 1.0 MPI sa 79 KS nudi se u SE, SE Tech, FR i FR Sport automobilima, ali je malo spor, pa bi bilo možda poželjnije da umjesto toga odaberete 1.0 TSI. Dolazi u izlaznoj snazi od 94 KS i 108 KS, ali niti jedan nije ništa lošiji u ekonomskom smislu od 1.0 MPI.

Svi automobili imaju pogon na prednje kotače, a 1.0 MPI i 1.0 TSI slabije snage dolaze s ručnim mjenjačem s pet stupnjeva prijenosa. Snažniji TSI ima šestostupanjski mjenjač, a može se dobiti i s glatkim sedmostupanjskim DSG automatskim mjenjačem.

Povijest

Originalna SEAT Ibiza debitirala je 1984. i bio je to prvi pokušaj španjolske tvrtke u izradi domaćeg superminija. Do sada je marka učinkovito proizvodila modele Fiat s novom oznakom, uglavnom za svoje domaće tržište. Izvorno hatch s troja vrata kasnije je iznjedrio svestraniju varijantu s pet vrata. Od tada su se pojavile još četiri generacije Ibize, a svaka je imala za cilj kombinirati dašak latinoameričkog dizajna s dinamikom koja je zabavna u vožnji i dobrom kvalitetom za novac. Od druge generacije nadalje, supermini je dijelio svoju podlogu i motor s drugim modelima iz VW grupe, koja je potpuno kupila SEAT 1990. godine.

SEAT Ibiza prve i druge generacije (1984. – 2002.)

Prva generacija Ibize lansirana je 1984. i bila je jedan od prvih SEAT-ovih modela koji nije bio verzija starijeg Fiata s novom oznakom. Iako se temeljila na obiteljskom hatchu Ritmo talijanske tvrtke, Ibizu s troja vrata stilizirao je Italdesign i koristila je motore koje je tvorio Porsche (većina automobila imala je ponosne oznake “System Porsche“). Kvaliteta nije bila visoka, ali SEAT je izgledao dobro i dobro se vozio, posebno u usporedbi s jeftinijim konkurentima iz Škode i Lade. Popularnost mu je povećala verzija s pet vrata, ali se limuzina s četvera vrata u Malagi sporije prodavala.

Međutim, model druge generacije učinio je SEAT poznatim imenom, jer je to bio prvi model koji je u potpunosti razvijen pod vodstvom novog vlasnika tvrtke VW. Utemeljena na potpuno novoj platformi koja će biti temelj treće generacije VW Pola, SEAT Ibiza je bila puno zreliji i sofisticiraniji automobil od svog prethodnika. Bio je i veći, s praktičnijim interijerom koji je imao mnogo luksuzniji dojam.

Ovaj stroj druge generacije također je debitirao s traženim verzijama GTi i Cupra, koje su učinkovito koristile 1,8 i 2,0-litrene motore (oba s 8 i 16 ventila) i ovjes iz Golfa GTi. Privlačnost SEAT-a dodatno je proširena činjenicom da možete dobiti širok raspon karoserijskih stilova, uključujući hatchback s troja i petero vrata, limuzinu s četvera vrata, pa čak i svestrani karavan.

SEAT Ibiza treće generacije (2002. – 2008.)

Prva Ibiza koja je postavila stilske i sportske tonove za sljedeće modele. Model treće generacije napravio je bivši dizajner Alfa Romea, Walter da Silva. Kao i njegov prethodnik, bio je sportskiji za vožnju od mnogih svojih suparnika, dok su ponovno postojale tražene Cupra verzije, uključujući i mišićavi dizel. Ovo je ujedno bila i posljednja verzija Ibize koja je u svojoj ponudi uključivala limuzinsku verziju Cordoba s četvera vrata.

SEAT Ibiza četvrte generacije (2008. – 2017.)

SEAT je skrenuo pažnju na stil za četvrtu generaciju automobila, koji je bio jedan od najupečatljivijih superminija kada je debitirao 2008. godine. Zapravo, unatoč tome što je bio u proizvodnji najveći dio desetljeća, dobio je samo osnovni facelifting tijekom godina. Bio je dobar za vožnju zahvaljujući čvrstoj postavci ovjesa koja je davala prednost oštrom upravljanju nad udobnošću, dok su traženi modeli Cupra nudili puno kvalitete za cijenu. Ipak, nedostatak sveukupne kvalitete i profinjenosti u usporedbi sa sličnim rivalima iz tog razdoblja značio je da je SEAT rijetko bio u borbi za vrh u klasi.

SEAT Ibiza pete generacije (2017. – ?)

Najnovija SEAT Ibiza najbolja je do sada i prva koja je pravi standard za supermini. Temeljena na istoj platformi kao trenutni VW Polo, spaja profinjeno i zrelo iskustvo vožnje s tipično privlačnim izgledom i najnovijom tehnologijom. Dostupan samo s petoro vrata, iznenađujuće je prostran i svestran mali automobil koji se lako može koristiti i kao obiteljski prijevoz. Brzi modeli Cupra izbačeni su iz asortimana, ali sportski modeli FR nude brzinu i privlačnu dinamiku.

1. Potrošnja i deprecijacija – 87 / 100: Modeli s višim specifikacijama najbolji u vidu deprecijacije

Benzinski motori SEAT Ibiza 1.0 nude dobru ekonomičnost, čak i pod najnovijim testnim postupkom WLTP, zahvaljujući standardnoj ugradnji stop-start tehnologije u cijeloj ponudi i nizu drugih mjera učinkovitosti. Počevši od 1.0 MPI, ovaj motor ima najbolje citiranu ekonomičnu brojku od 5,3 l/100 km, što je prilično u rangu sa snažnijim 1.0 TSI i demonstrira koliko snažnije jedinica od 79 KS mora raditi da bi pokrenula Ibizu.

Potrošnja za verziju TSI od 94 KS navedena je na 5,2 l/100 km, a najjači automobil sa 108 KS troši 5,4 l/100 km s ručnim mjenjačem i 5,8 l/100 km kada je uparen sa sedmostupanjskim DSG automatskim mjenjačem. Međutim, sve ove brojke ovisit će o specifikacijama, budući da će ugradnja većih kotača, dodatne opreme ili odlazak na višu specifikaciju s više opreme (što povećava težinu) imati negativan utjecaj na ekonomičnost. Emisije CO2 kreću se od 118 g/km za 1,0-litrenu TSI SE verziju, do 133 g/km za TSI varijantu sa 108 KS u izvedbi Xcellence Lux.

Preostale vrijednosti za SEAT Ibizu su u rasponu od 48 do 54 posto nakon tri godine i prijeđenih 60.000 km, pri čemu su modeli s višim specifikacijama najbolji. Za usporedbu, Škoda Fabia malo zaostaje za Ibizom s 46-51 posto, dok je asortiman VW Pola bolji u smislu smanjenja vrijednosti, s verzijama koje se drže oko 56-59 posto svoje izvorne cijene u maloprodaji nakon tri godine razdoblja.

2. Dizajn – 86 / 100: Prerađena SEAT Ibiza donosi revidiranu unutrašnjost

Iako je trenutna SEAT Ibiza za djelić (2 mm) kraća od starog modela, platforma MQB A0 znači da je međuosovinski razmak produžen za 95 mm, tako da unutra ima puno više prostora. SEAT kaže da je prostor za noge odostraga poboljšan za 35 mm, dok je kvadratni oblik prtljažnika posebno prostran s 355 litara. Što je još važnije, automobil je postao puno širi, za 85 mm, i malo je niži dajući mu sportskiji izgled na cesti. To je naglašeno oštrim naborima duž bokova, uskim prednjim svjetlima s LED dnevnim svjetlima i više nabora koji se spuštaju niz poklopac motora. Ovo je supermini koji stvarno dobro izgleda.

Dobar izgled nastavlja se iznutra s više oštrih linija oko ploče i dosta prostora za ramena i glavu sprijeda i straga. Putnik od 1,90 m može sjediti iza vozača iste visine u razumnoj udobnosti, te će biti dovoljno mjesta za troje djece na stražnjim sjedalima. Prerađena Ibiza donosi revidiranu unutrašnjost i nove razine tehnologije kako bi joj pomogla da bude još traženija. Nakon što sjednete na vozačevo sjedalo, primijetit ćete nove materijale mekane na dodir preko ploče i dodatne kromirane ukrase, dok redizajnirani ventilacijski otvori dodaju LED osvjetljenje na FR i Xcellence presvlakama. Upravljač presvučen kožom i crna obloga krova također se nalaze na automobilima viših specifikacija.

Višenamjenski upravljač (kontrola zvuka i tempomata) pomalo je nezgodan za korištenje, ali SEAT Ibiza ima fizičke kotačiće za klima uređaj, kojima je lakše upravljati u pokretu.

Ibiza SE uključuje zaslon osjetljiv na dodir od 21 cm, dok sve ostale razine opreme dolaze s verzijom od 23 cm. Svi imaju Apple CarPlay i Android Auto povezivost, s integriranom satelitskom navigacijom dostupnom na varijantama SE Technology i novijim. Sustav dobiva nekoliko prečaca osjetljivih na dodir koji prolaze niz lijevu stranu zaslona. To uključuje kontrole glasnoće, ali tu je i fizički kotačić na samom upravljaču. Vrijeme pokretanja je sporo, ali sustav brzo reagira na naredbe nakon što se učita. No, postoje područja koja se ne čine osobito logičnima.

Zaslon u boji je jasan i oštar, a sam zaslon sada je u korisnijem položaju nego ranije, smješten malo ispred ploče. Ako ste za digitalnim instrumentima, morat ćete nadograditi na FR Sport ili Xcellence Lux opremu koja uključuje tehnologiju Digital Cockpit.

SEAT Ibiza
Foto: Screenshot SDA Dan Cars YT

3. Prostor – 86 / 100: SEAT Ibiza dostupna je samo s petoro vrata

SEAT Ibiza je jedan od najpraktičnijih i najsvestranijih automobila u supermini klasi. Nudi puno prostora za putnike i pristojan prtljažnik, a ima i mnoštvo mjesta za spremanje stvari. Njegove male dimenzije znače da ga je lako parkirati i u gradu. Korisne značajke na automobilima s nižim specifikacijama SE i SE Technology uključuju automatska prednja svjetla, električno podesive retrovizore i sustav nadzora tlaka u gumama, dok skuplja oprema Xcellence dodaje senzore za parkiranje, sustav pokretanja bez ključa i brisače sa senzorom za kišu.

Ibiza je dostupna samo s petoro vrata, a mnogo je šira, mrvicu niža i mrvicu kraća od prethodnog modela. I dalje je dugačka tek nešto više od četiri metra, ali zbog dodatne širine doima se kao veći automobil.

Čini se da je SEAT učinio nemoguće učinivši Ibizu 2 mm kraćom nego prije, a opet ponudivši puno više prostora unutra. Prostor za noge straga povećan je za 35 mm, uglavnom zahvaljujući povećanju međuosovinskog razmaka za 95 mm. Sve se to izjednačava s jednim od najprostranijih automobila u klasi s prostorom za putnika od 1,90 m da sjedi udobno smješten iza vozača iste visine s puno prostora za glavu i ramena.

Ako smjestite troje odraslih straga, bit će im tijesno, ali djeci će biti u redu. Pristup stražnjim sjedalima je dobar, a pogled prema van također je impresivan. Čak i bez panoramskoga krova automobil je lagan i prozračan. Kao što možete očekivati, jedini drugi automobil u supermini klasi koji se može pohvaliti sličnom količinom prostora je mehanički identičan VW Polo.

Stražnja sjedala će se podijeliti i preklopiti u omjeru 60:40 kako bi se povećalo ionako impresivnih 355 litara prtljažnika. Ponuđen je dvostupanjski pod prtljažnika, koji može postaviti pod u razinu s pragom za utovar ili se spustiti još niže za maksimalni kapacitet. Nema pritužbi niti na pristup prtljažnom prostoru. Oznaka SEAT-a na vratima prtljažnika služi i kao ručka za otpuštanje, a vrata se zakreću visoko u stranu.

4. Vožnja – 84 / 100: SEAT Ibiza se za volanom doima manjom od Leona

Ponuda motora SEAT Ibiza fokusirana je na izbor snažnih benzinskih jedinica. Trocilindrični benzinski motori dobro pristaju automobilu, dok 1.5 TSI četverocilindrični agregat, koji je automobilu dao malo više snage, više nije dostupan. Ako odaberete bilo koji od 1,0-litrenih motora, primijetit ćete karakteristično zujanje trocilindričnog motora pri ubrzanju. Međutim, pri većoj brzini tijekom vožnje, motor je gotovo potpuno nečujan i uglađen. TSI od 108 KS je izvrstan svestrani motor i najbolji je izbor ako ćete redovito prevoziti putnike ili prtljagu.

Upravljanje je snažno, a Ibiza se za upravljačem doima manjom od Leona. Ima vrlo malo naginjanja karoserije i iako je vožnja čvrsta, nije neudobna. Kočnice su također jake. Ako trebate automobil, sedmostupanjski DSG automatski mjenjač s dvostrukom spojkom dostupan je za 1,0-litreni automobil sa 108 KS za dodatnih 1.300 €.

Početni ne-turbo MPI motor od 79 KS dovoljno je dobar u gradu, iako bi njegovo letargično vrijeme ubrzanja od 0 do 100 km/h od 15,3 sekunde moglo odbiti neke kupce. Snažnije jedinice čine se prikladnijima za vožnju autocestom. Jako je dobar turbo model od 94 KS. Isporučuje vrijeme od 0 do 100 km/h od 10,9 sekundi i nudi pristojno ubrzanje u mjenjaču.

Snažniji DSG automobil od 108 KS ubrzat će od 0 do 100 km/h za razumnih 10,3 sekunde, potpomognut svojim 200 Nm dostupnog okretnog momenta od 2000 o/min.

SEAT Ibiza
Foto: Screenshot SDA Dan Cars YT

5. Sigurnost i jamstvo – 82 / 100: Vrlo prosječno jamstvo za klasu

U SEAT Ibizi svaki model ima funkciju autonomnoga kočenja u nuždi, Lane Assist i sustav za prepoznavanje umora. SEAT nudi dva pojedinačna sigurnosna paketa uz nadoplatu, s najsveobuhvatnijom opcijom (430 €) koja uključuje prilagodljivi tempomat, pomoć pri dugim svjetlima, prikaz prometnih znakova i sustav za održavanje voznog traka u prometnim gužvama.

Euro NCAP dodijelio je Ibizi ocjenu od pet zvjezdica za sigurnost 2022. godine. To uključuje ocjenu od 83 posto za zaštitu odraslih putnika i 82 posto za sigurnost djece putnika.

Kao i kod konkurencije i ostalih članova VW grupe, novi SEAT je pokriven trogodišnjim jamstvom proizvođača s ograničenjem od 100.000 km. To je vrlo prosječno za klasu, i daleko iza petogodišnjih i sedmogodišnjih jamstava koje nude Hyundai i Kia. Međutim, SEAT nudi opciju produženog jamstva.

Ukupna ocjena za SEAT Ibizu: 85 / 100 – SEAT Ibiza uključuje izvrsnu ugrađenu tehnologiju i postavlja vrlo visoke standarde u klasi superminija

Članak objavio Redakcija

F1 raspored

F1 raspored s nikad više utrka: Luda sezona…

Porsche Panamera

Porsche Panamera: Privlačnija nego ranije