Audijeva filozofija dizajna može značiti da svi njegovi automobili izgledaju slično, ali srećom, oni jeftiniji dijele kvalitete skupljih modela, a ne obrnuto. Kao rezultat toga, Q3 je prožet većim dijelom premium karakteristikama svojih većih kolega. Q3 kombinira oštar stil s najnovijom tehnologijom, izvrsnom kvalitetom izrade te izvrsnom vožnjom i upravljanjem.
Izvrsno se ponaša na cesti
Audi Q3 postoji u svom sadašnjem obliku od 2018. godine i, iako nije mnogo napredovao u pogledu stila od svog prethodnika, dobio je vrijednu tehničku nadogradnju uključujući usvajanje Audijevog virtualnog kokpita. Srećom, nema mnogo lošeg u izgledu većeg dijela Audija, a Q3 ima puno više za ponuditi osim svog tipičnog premium stila. Posjeduje pristojan izbor motora koji su snažni i učinkoviti, uključujući novu hibridnu opciju 45 TFSI e i ima korisno praktičnu kabinu koja je također luksuzna.
Taj osjećaj luksuza dobro je najavljen velikom Audi rešetkom koja Audiju Q3 daje snažnu pojavu na cesti. Unatoč njegovom visokom SUV stavu, nema previše fokusa na terenske sposobnosti, ali većina vlasnika neće razmišljati o vožnji Q3 na blatnjavim terenima. Izvrsno ponašanje Q3 na cesti bit će ipak cijenjeno, a dok BMW X1 nudi nešto više uključenosti u vožnju, Audijevi kupci vole način na koji se njihovi automobili dobro ponašaju. Ne baš glatka ručna promjena brzina je mali korak unatrag, ali je malo vjerojatno da će potencijalni kupac izbjeći Audi Q3 zbog ovoga, pogotovo zato što će mnogi izabrati opciju S tronic automatik.
Audi Q3 jedno je od najvažnijih vozila u liniji njemačke marke, s obzirom na sve veću nevoljkost ljudi da kupuju “obične” limuzine ili hatchbackove kada je u ponudi crossover/SUV. Natječe se na iznimno konkurentnom tržištu protiv modela poput BMW-a X1, Mercedesa GLA, Jaguara E-Pacea i Volva XC40 u premium segmentu crossover sektora, ali također mora privući kupce uobičajenijih vozila kao što su Ford Kuga, Nissan Qashqai i Peugeot 3008. Postoje i jaki rivali unutar VW grupe, a to su Škoda Karoq, SEAT Ateca i VW Tiguan.
U usporedbi s prethodnim modelom, najnoviji Q3 ima restiliziranu prednju masku s osmerokutnim rubovima, nova prednja svjetla, a profil automobila je viši, naglašavajući njegove karakteristike crossovera. Vanjski stil također ima malo više šarma, s izbočenim lukovima stražnjih kotača koji su slični onima u limuzinama Audi A5 i A8. U ponudi je i model Q3 Sportback koji donosi dodatni stil u obliku strmo nagnute linije krova, dajući izgled kupea u odnosu na standardni Q3. Sportback je 16 mm duži od Q3 na kojem se temelji, a krovna linija ne utječe na praktičnost toliko koliko biste mogli zamisliti.
Najnovija verzija Audija Q3 izgrađena je na MQB platformi VW Grupe, koju dijeli sa sve većim brojem internih partnera. Postoji samo jedna karoserija s pet vrata i raspored kabine s pet sjedala, ali dobivate prostran prtljažnik. Postoji niz benzinskih i dizelskih motora, koji nude izlaznu snagu od 148 KS do 242 KS, dok se možete odlučiti za quattro pogon na sva četiri kotača i ručni 6-stupanjski ili 7-stupanjski automatski S tronic mjenjač s dvostrukom spojkom. Za one koji traže dodatne performanse, Audi također nudi RS Q3 sa 396 KS.
Svi modeli dolaze s izuzetno impresivnom Audijevom virtualnom kokpit digitalnom pločom, aluminijskim naplatcima i LED prednjim svjetlima, dok kupci imaju opciju opreme Technik, Sport, S line i Black Edition, s vrhunskom opremom Vorsprung koja se više ne nudi u standardnoj ponudi.
1. Dizajn – 93 / 100: Audi Q3 koji pazi na detalje
Iako je odmah prepoznatljiv kao Audi Q3, ne morate biti “Audi sveznalica” da biste uočili razlike između ovog modela i prošlog. Ovaj put automobil izgleda malo čvršće s višim profilom, manje nagnutim poklopcem motora i uspravnijim vjetrobranskim staklom. Zajedno s uglatijom rešetkom hladnjaka i kutijastim proširenim lukovima kotača definitivno ima jači stav na cesti.
Unutrašnjost će, ipak, biti daleko zanimljivija vlasnicima starog modela, budući da je ranije zastarjela kabina zamijenjena postavom koja je jednako dobra kao bilo što drugo u klasi. Jezgra nadogradnje je Audijev fantastični zaslon Virtual Cockpit koji zamjenjuje tradicionalni paket instrumenata šarenim TFT zaslonom prepunim značajki koji je širok 31,1 cm ili 31,8 cm, ovisno o modelu. Možete konfigurirati zaslon na ploči s nizom informacija i grafika o vožnji i navigaciji, dok se drugi slično veliki zaslon u sredini ploče bavi svim ostalim funkcijama infotainmenta i vozila.
Automobil je napravljen s Audijevom temeljitom pažnjom posvećenom detaljima, a način na koji je sastavljen, iznutra i izvana, daje dojam istinske visoke kvalitete i preciznosti. Dok je izgled i dojam materijala besprijekoran, novi dizajn kabine također se može poboljšati s nekim zanimljivim novim opcijama ukrasa, uključujući Alcantara dijelove na armaturnoj ploči i naslonima za ruke na vratima. Možete odabrati smeđu, sivu ili živopisnu narančastu što je neobično za Audi.
Kontrolna ploča temeljena na TFT zaslonu izgleda prilično spektakularno u Audiju Q3, a u vrhunskim specifikacijama s MMI Navigation Plus dobivate dodatnu prednost još šireg zaslona i Google Maps u boji. Središnji zaslon osjetljiv na dodir također je impresivan. Standardna audio postavka je sustav sa šest zvučnika s DAB-om, Bluetoothom, Audi Smartphone Interface i Audi Connect uslugama koje su podložne pretplati.
2. Prostor – 85 / 100: Audi Q3 nudi mnogo prtljažnog prostora
Novi Audi Q3 izuzetno je udoban na dugim putovanjima, zahvaljujući kombinaciji prostrane kabine, tihe profinjenosti i popustljivog ovjesa, kao i luksuznog dojma unutarnje opreme i udobnog sjedenja – za sve osim putnika na stražnjem srednjem sjedalu koji se mora zadovoljiti tvrdim, visoko postavljenim jastukom za sjedenje. Putnici su dobro opremljeni velikim spremnicima u vratima i spremištem za sitne stvari, a između sjedala nalazi se par držača za čaše.
Najnoviji Q3 je 18 mm širi i 97 mm duži od svog prethodnika, što možda ne zvuči puno, ali je dovoljno da napravi osjetnu razliku u prostoru u kabini, posebno za putnike na stražnjim sjedalima. Sveukupno, Q3 mjeri 4.484 mm od nosa do repa, širok je 1.856 mm i visok 1.616 mm. Primjerice, BMW X1 je dugačak 4.438 mm, širok 1.821 mm i visok 1.598 mm. Sportback, koji je predvodnik što se tiče stila, je 16 mm duži od Q3 na kojem se temelji, što znači da linija krova ne utječe previše na praktičnost.
Budući da je malo duži i širi od prethodnika, primjetan je napredak u unutarnjem smještaju Audija Q3, a raspored sjedala također je vrlo praktičan. Postoji tipično impresivan raspon podešavanja za putnike na prednjim sjedalima. Stoga bi svaki vozač trebao moći pronaći udoban položaj.
Putnici na stražnjim sjedalima također imaju koristi od klupe koja se pomiče prema naprijed i prema natrag, ovisno o zahtjevima prtljažnog prostora, dok se nagib naslona također može podesiti. Bilo bi nepravedno nazvati Q3 Sportback tijesnim odostraga, ali odraslima višima od 1,90 m možda će biti teško udobno se smjestiti. Straga se čini malo tamnijim od nekih suparnika, djelomično zbog više linije prozora. Sportski model bi mogao biti bolji u tom pogledu. U Audiju Q3 ne sjedi se tako visoko kao u nekim suparničkim SUV-ovima, a položaj sjedenja je nešto niži nego u starom automobilu. To znači da ni pogled prema van nije tako impresivan.
Klizna stražnja klupa dodaje dodatnu dimenziju praktičnosti Q3. Kada se gurne do kraja naprijed, dostupno je 675 litara prtljažnika, što se smanjuje na 530 litara ako ga želite pomaknuti natrag kako biste povećali prostor za noge. To još uvijek nadmašuje Volvo XC40 i BMW X1, koji nude 432 litre, odnosno 505 litara maksimalnog prtljažnika. Preklopite stražnja sjedala i obujam prtljage raste na 1.525 litara, ponovno pobjeđujući mnoge konkurente. Lijepi dodaci uključuju LED reflektore u vratima prtljažnika, policu za pakete koju možete spremiti ispod poda i opciju otvaranja prtljažnika bez ruku.
3. Vožnja – 81 / 100: Audi Q3 stabilan na cesti
Prethodna generacija Audija Q3 definitivno je bila “ugrožena” kada je u pitanju udobnost vožnje, ali ova najnovija verzija je znatno poboljšana. Čak i ako odaberete velike aluminijske naplatke i niži ovjes S Linea, automobil uistinu dobro ublažava neravnine i zapravo nudi jednu od najudobnijih vožnji u svojoj klasi. Audi Q3 stabilan je na cesti kao što biste očekivali od Audija, a naginjanje karoserije je dobro kontrolirano tijekom skretanja. Međutim, iako ima dobar odziv na okretanje volana i izvrsno prianjanje, u konačnici nije tako zanimljiv za vožnju kao BMW X1. Postoji određena utrnulost u Audijevom osjećaju upravljanja, zbog čega se osjećate manje povezani s cestom.
Audi Q3 izvrstan je automobil za vožnju, no mjenjači su manje kvalitetni. Ručni mjenjač ima pomalo nespretan dojam, dok sedmostupanjski S tronic automatik s dvostrukom spojkom ponekad razočaravajuće sporo reagira.
Početni benzinski automobil je 35 TFSI koji koristi 1,5-litreni turbo motor sa 148 KS i dolazi s pogonom na prednje kotače i izborom S tronic sedmostupanjskim automatskim ili šesterostupanjskim ručnim mjenjačem. Vrijeme od 0 do 100 km/h je između 9,2 i 9,6 sekundi, ovisno o specifikaciji. Tu je i 2,0-litreni benzinski motor dostupan u izvedbi 40 TFSI od 187 KS ili 45 TFSI od 227 KS. Dijele quattro 4×4 pogon i automatski mjenjač s dvostrukom spojkom, dostižući 100 km/h iz stanja mirovanja za 7,4, odnosno 6,3 sekunde. Modeli 35 TDI i 40 TDI dijele 2,0-litreni motor u konfiguracijama od 148 KS i 187 KS, a brojke ubrzanja su u rangu s benzincima sličnih ocjena.
Nešto ispred ostalih je RS Q3 od 394 KS, koji ubrzava od 0 do 100 km/h za 4,5 sekundi. Novom 45 TFSI e plug-in hibridu potrebno je 7,3 sekunde i ima najveću brzinu od 210 km/h.
4. Sigurnost i jamstvo – 73 / 100: Odlične sigurnosne ocjene, ali slaba jamstvena ponuda
Euro NCAP dodijelio je Audiju Q3 punu ocjenu od pet zvjezdica nakon što je mali SUV proveo kroz svoj program testiranja sudara. Ostvario je ocjenu od 95 posto za sigurnost odraslih i 86 posto za zaštitu djece-putnika. Audi Q3 ima opsežan popis sigurnosnih kompleta, uključujući autonomnu funkciju kočenja u nuždi, upozorenje o napuštanju traka i pomoć pri održavanju traka, kao i opcijski inteligentni prilagodljivi sustav tempomata koji ne samo da Vas drži na određenoj udaljenosti od automobila ispred, već i upravlja za Vas.
Audijeva jamstvena ponuda zaostaje za izravnim konkurentima BMW-om i Mercedesom, jer, iako dobivate trogodišnje pokriće, postoji ograničenje od 100.000 km na zahtjeve za jamstvom. BMW i Mercedes nude pokriće neograničene kilometraže tijekom istog trogodišnjeg roka, a, naravno, neki ne-premium proizvođači nude mnogo duža jamstva – do sedam godina.
5. Potrošnja i deprecijacija – 68 / 100: Ne možemo tvrditi da malo zagađuje…
Ušteda goriva je respektabilna u čitavoj ponudi Q3, iako, naravno, ako odaberete jedan od jačih modela i vozite ga žestoko, možete očekivati udarac na novčanik. Dizelski motori su najštedljiviji, a dizel s manjom snagom od 148 KS koji se nalazi u 35 TDI Technik dosegnut će potrošnju od 5 l/100 km na WLTP testu. Najsnažniji dizelski motor od 187 KS troši 6,6 l/100 km.
Ocjene CO2 u cijelom rasponu su u najboljem slučaju prosječne. 35 TDI motor od 148 KS s automatskim S tronic mjenjačem nudi najniže emisije od 131 g/km, iako 35 TFSI Sport automatik verzija ne zaostaje previše s emisijom CO2 od 146 g/km. Najviše ocjene nisu iznenađujuće za 40 TFSI i 45 TFSI koji ispuštaju od 184 g/km, odnosno 195 g/km.
Audi Q3 zadržat će pristojan dio svoje izvorne vrijednosti, zadržavajući oko 56-60 posto svoje izvorne vrijednosti tijekom tri godine i 60.000 km vlasništva. Sportback modeli prolaze malo bolje sa 60-63 posto.
Ukupna ocjena za Audi Q3: 80 / 100 – Vrhunska kvaliteta i stil, uz impresivnu praktičnost i tehnologiju vodeću u klasi, čine Audi Q3 privlačnim malim SUV-om