in

Mercedes E-klasa: Učinkovit i moderan

Mercedes E-klasa
Foto: Screenshot Doug DeMuro YT

Mercedes E-klasa tradicionalna je otprilike onoliko koliko su i druge na tržištu poslovnih limuzina. Uvelike podsjeća na manju Mercedes S-klasu, što je dobra činjenica, jer postavlja visoke standarde u klasi za udobnost i ima impresivno raskošnu kabinu. Iako je skuplji od svojih suparnika, čak su i početne Sport verzije dobro opremljene i, sve u svemu, riječ je o učinkovitom i modernom automobilu koji vrijedi razmotriti ako ste na tržištu za novom poslovnom limuzinom.

Trenutna Mercedes E-klasa stigla je 2016.

Prošla su vremena kada se Mercedesova linija temeljila isključivo na ovoj veličini limuzine, ali danas postoji toliko različitih modela u ponudi da se E-klasa suočava s rizikom da se izgubi u ponudi. Srećom, Mercedes zna da je E-klasa i dalje jedan od najvažnijih modela u ponudi. Stoga, dobiva mnoštvo visokotehnoloških naprava, naprednih motora te elegantnoga kroja i završne obrade kako bi zadržala svoju privlačnost.

Profinjenost je također vrhunska, dok je tehnologija inspirirana S-klasom čini sigurnijom i lakšom za život. Nije baš tako zabavan za vožnju kao Jaguar XF ili BMW serije 5, ali je dovoljno blizu u klasi u kojoj se računaju sposobnost vožnje i smirenost na cesti. Početni dizelski motor sada je također brži i učinkovitiji nego ikad, što će biti važno za poslovne korisnike, dok postoje neki vrhunski modeli s oznakom AMG za one koji trebaju više uzbuđenja.

Trenutna Mercedes E-klasa stigla je 2016., ali dok je model W213 peta generacija koja nosi oznaku E-klase, korijeni njegove limuzine mogu se pratiti sve do Ponton Mercedesovih limuzina iz 1950-ih. Postoje neki slavni modeli u Mercedesovom katalogu limuzina, uključujući W114 i W124, ali sa svakim modelom Mercedes je poboljšao svoju poslovnu limuzinu kako bi ostao konkurentan u sektoru.

Naziv E-klasa prvi put se pojavio 1993. godine, kada je dorađeni model Mercedes W124 stigao u prodajne salone s novododanom oznakom E na nazivu, a gotovo 30 godina kasnije Mercedes E-klasa je još uvijek jedan od vodećih automobila u klasi limuzina za poslovne korisnike. Njegovi glavni rivali su njemački parnjaci u obliku Audija A6 i BMW-a serije 5, dok je Jaguar XF također jak konkurent. Osim toga, vrhunske verzije mogu parirati Tesla Modelu S i Porsche Panameri, dok automobili poput Lexusa ES i Volva S90 nude nešto drugačije u klasi. Na samom vrhu “hranidbenog lanca”, AMG E 63 S je super limuzina koja pruža ritam superautomobila u luksuznom paketu s četvera vrata.

Sportsku opremu prate četiri varijante AMG specifikacije

Kao i prethodni model, trenutna E-klasa nudi se u četiri karoserijske izvedbe: limuzinu s četvera vrata, karavan (uključujući All-Terrain Edition s pogonom na sva četiri kotača), coupe i kabriolet. Sve verzije posuđuju tehnologiju od S-klase limuzine, dok stil također dobiva određeni utjecaj od tog modela. Limuzina doista donekle izgleda poput S-klase, a čak bi je iz daljine bilo teško razlikovati i od C-klase. Mercedes je 2020. dotjerao E-klasu, s vanjskim stilskim izmjenama uključujući preoblikovana svjetla, novu rešetku hladnjaka i preprofilirani branik. Na stražnjem dijelu limuzinskog modela, prethodna zaobljena stražnja svjetla zamijenjena su širim jedinicama. Mercedes E-klasa standardno dolazi i s najnovijim infotainment sustavom MBUX proizvođača, s dva zaslona od 31 cm.

Ulaznu sportsku opremu prate četiri varijante AMG specifikacije: AMG Line Edition, AMG Line, AMG Line Premium i AMG Line Night Edition Premium Plus. Čak i u standardnoj verziji, Sport verzija je prilično dobro opremljena, dok AMG Line dodaje više sportski izgled s većim kotačima, iako osim dva Premium paketa, postoji i niz opcija koje se mogu dodati.

Postoji pristojna ponuda motora u E-klasi, s dizelskim, benzinskim i hibridnim pogonskim sklopovima u ponudi. E 220 d i E 300 d četverocilindrične varijante, zajedno s E 400 d šesterocilindričnim motorom čine ponudu dizelskih motora, dok jedan četverocilindrični 2,0-litreni motor, ugrađen u E 200, pokriva benzinsku liniju. Dostupna su dva hibrida s 2,0-litrenim četverocilindričnim motorom na benzin ili dizel te je spojen s električnim motorom. E 300 e je benzinska verzija, a E 300 de je dizel. Oba nude potpuno električni domet od oko 53 – 56 kilometara.

Na vrhu standardne benzinske ponude je E 450 4MATIC, a slijede ga snažni modeli AMG E 53 i AMG E 63 S. AMG automobili imaju V8 twin-turbo motore sa 4MATIC pogonom na sva četiri kotača. Sve verzije E-klase imaju automatski mjenjač s devet stupnjeva prijenosa. Cijene počinju od gotovo 300.000 kn za model E 200. Najskuplja limuzina E 63 S košta više od 800.000 kuna.

1. Dizajn – 96 / 100: Mercedes E-klasa u unutrašnjosti ostavlja sve konkurente u sjeni

Izvana, Mercedes E-klasa stilski je inspirirana većom S-klasom i odustala je od kutijastog dizajna svog prethodnika u korist vitkijih oblina limuzine. Iako dizajn možda neće biti po svačijem ukusu, AMG Line model viših specifikacija sadrži puno privlačnosti. Facelift iz 2020. godine donio je neke promjene na vanjštini, s redizajniranim svjetlima, novom rešetkom i reprofiliranim branikom. Ako uđete unutra, vidjet ćete da interijer također preuzima svoje dizajnerske naznake iz S-klase, s minimalističkim pristupom rasporedu armaturne ploče. Prednja ploča “teče” kroz kabinu, s četiri kružna otvora za zrak u sredini, dok dvostruki zasloni od 31 cm prikazuju čistu i oštru grafiku.

Tu je upečatljiv novi dizajn volana koji sadrži kontrole osjetljive na dodir za funkcije kao što su glasnoća, tempomat i digitalne informacije za vozača. Potrebno je malo naviknuti se, ali sustavi kojima upravlja i dalje su na dobroj razini. Međutim, ne možete zamjeriti tehnologiji koja se nudi. Samostalno parkiranje je standardno u opremi Sport, kao i kamera za vožnju unatrag, satelitska navigacija, LED prednja svjetla, Mercedesov Active Brake Assist, klima i tempomat, kretanje bez ključa, DAB i grijana sjedala.

Nadogradnja na specifikaciju AMG Line donosi veće 45-cm aluminijske naplatke, zatamnjeno staklo i trosmjernu kontrolu klime, dok Premium verzije dodaju skoro 3 cm veličini kotača s Plus varijantom uključujući panoramski krovni otvor. U kombinaciji s naprednom tehnologijom iznutra, unutrašnjost E-klase stavlja A6 i seriju 5 u sjenu, a bolji je i od Jaguara XF.

Mercedesov MBUX infotainment je tu s najboljim sustavima u klasi, s oštrom grafikom, brzim odgovorima na sve unose i najnovijom tehnologijom. Logičan raspored izbornika također znači da je lako kretati se kroz različite izbornike.

Mercedes E-klasa
Foto: Screenshot Doug DeMuro YT

2. Potrošnja i deprecijacija – 92 / 100: Vrhunski ‘plovi’ kroz zrak

Ne samo da je 2,0-litreni dizel u E 220 d brži i profinjeniji, već je i učinkovitiji. Kombinirana potrošnja goriva iznosi 5,3 l/100 km prema WLTP testiranju. Također, na standardnim 43-cm kotačima modela Sport, emisija CO2 sada iznosi 139 g/km. Ako se odlučite za E 400 d, brojke nisu baš tako impresivne, s navedenim minimumom od 6,7 l/100 km i emisijom CO2 od 176 g/km, ali to je još uvijek prilično konkurentna učinkovitost u usporedbi s konkurentima i dobro s obzirom na razinu performansi u ponudi. Međutim, provest ćete još više vremena na benzinskoj postaji ako odaberete benzinski E 450 4MATIC. Njegova 3,0-litrena šestocilindrična jedinica troši čak 9 l/100 km u kombiniranom ciklusu.

E 53 AMG ima potrošnju od 9,3 l/100 km i 208 g/km CO2, što je očekivano za tako snažan motor. Međutim, u stvarnom svijetu te bi brojke mogle biti puno manje, pogotovo ako ga vozite kako treba. E 300 e i E 300 de najučinkovitiji su u skupini, emitiraju između 33 i 36 g/km CO2 i, zapamtite da ako možete iskoristiti domet od 50 kilometara električnim pogonom, onda nećete koristiti ni jednu kap goriva.

Svi automobili dobivaju stop-start tehnologiju kako bi se smanjile emisije iz ispušne cijevi, dok druge značajke poput pametne aerodinamike dodatno poboljšavaju učinkovitost. Nova E-klasa ima koeficijent otpora od 0,23 Cd, što je zapravo 0,01 niže od najnovije Toyote Prius, vrlo aerodinamički naprednog vozila, što pokazuje koliko dobro Mercedes klizi kroz zrak, trošeći pritom manje goriva.

S predviđenim preostalim vrijednostima koje se kreću oko 49% nakon tri godine korištenja prema nekim stručnjacima, nova Mercedes E-klasa u rangu je sa suparnicima kada je u pitanju deprecijacija. Plug-in hibridni modeli prolaze malo bolje od ostatka asortimana, držeći se od 50% do 54% svoje izvorne cijene u maloprodaji tijekom 3 godine i 60.000 prijeđenih kilometara.

3. Sigurnost i jamstvo – 92 / 100: Visoke ocjene na testiranjima

Euro NCAP je 2016. dodijelio E-klasi punu ocjenu od pet zvjezdica za sigurnost, s odličnim rezultatom od 95% za zaštitu odraslih i 90% za sigurnost djece u vozilu. S autonomnim kočenjem u nuždi, monitorima tlaka u gumama i devet zračnih jastuka kao standardnom opremom, sigurnost E-klase je visoka. Ulazne Sport verzije također uključuju Active bonnet sustav zaštite pješaka, koji može detektirati neizbježni sudar i automatski podići poklopac motora, zajedno s Active Braking Assist, Blind Spot Assist i Traffic Sign Assist sustavima.

Ostale korisne značajke koje se nude kao standard uključuju brisače sa senzorom na kišu, automatska svjetla, tempomat s limitatorom brzine, kameru za vožnju unatrag i Active Park Assist sustavom.

Svi Mercedesovi automobili dolaze s trogodišnjim jamstvom na neograničenu kilometražu, a uz ogromnu mrežu trgovaca diljem Europe, ako nešto pođe po zlu, nećete morati putovati predaleko da biste popravili kvar.

4. Vožnja – 90 / 100: Mercedes E-klasa je lakša od prethodnika

To nije “najoštrija” velika limuzina u prodaji, ali E-klasa pruža kvalitetne rezultate kada je riječ o udobnosti i profinjenosti. Čelične opruge s prilagodljivim amortizerima standard su u većini Europe, dok je potpuno prilagodljivi zračni ovjes opcija.

Standardne zavojne opruge i prilagodljivi amortizeri ovjesa bolje upijaju neravnine od čvršćeg Jaguara XF, ali zaostaje za BMW-om serije 5 što se tiče vrhunske udobnosti. Iako se dobro nosi s velikim neravninama, slomljeni asfalt i rupe povremeno izazivaju podrhtavanje poda kabine. Automobili s opcijskim zračnim ovjesom voze se jako mirno, nudeći puno pribranosti, puno udobnosti i dobru kontrolu karoserije. Dok se automobil lijepo kreće na bržim, glatkijim cestama, ako se odlučite za model AMG Line, veći kotači značit će da će vožnja biti pomalo nemirna na neravnijim površinama.

Postoje različiti načini vožnje za izoštravanje upravljanja, odziva na gas i prigušenja, ali najbolje je ostaviti E-klasu u Comfortu i maksimalno iskoristiti njezinu nježnu, profinjenu vožnju. Ako brzo uđete u zavoj, vidjet ćete da je kontrola tijela mekana u načinu rada Comfort. Postavke Sport ili Sport+ smanjuju naginjanje, ali i dodaju umjetnu težinu beživotnom upravljaču. Nije tako agilan kao više sportski XF, ali ne možete zamjeriti njegovom prianjanju i mirnoći. Impresivna vožnja proizlazi iz toga što je E-klasa lakša. Izgubila je oko 100 kg u odnosu na svog prethodnika. Aluminijske ploče karoserije su tu pomogle, što znači da Mercedes E-klasa pruža tečnu vožnju čak i po lošim cestovnim površinama.

U kombinaciji s impresivnim razinama profinjenosti motora i standardnim automatskim mjenjačem s devet stupnjeva prijenosa, koji reagira dovoljno oštro na povlačenje ručica na upravljaču, lako je opušteno voziti. Dok BMW serije 5 i Jaguar XF nude više toga za entuzijastične vozače, E-klasa više stavlja fokus na udobnost i kvalitetu, pružajući opuštenu vožnju nauštrb nekih performansi upravljanja koje će većini ljudi iz dana u dan biti dobrodošla korist.

Još uvijek ga možete snažno voziti i osloniti se na pristojnu količinu dostupnog prianjanja, ali ne osjeća se tako prirodno kao u nekim većim limuzinama. Ipak, uvijek postoji ohrabrujući, usađeni osjećaj na cesti, dok Mercedesovi pametni sigurnosni sustavi, uključujući standardno autonomno kočenje E-klase, nude mir. Mercedesov 2,0-litreni četverocilindrični turbodizelaš otvara ponudu E-klase u modelu E 220 d. Sa 191 KS i 400 Nm okretnog momenta u ponudi u potonjem, ovo sada postaje brže od starog E 250 d, ali važno je da je novi 2,0-litreni agregat mnogo tiši od glasnog starog 2,1-litrenog dizelaša.

Sprint od 0 do 100 km/h traje 7,3 sekunde, dok najveća brzina iznosi 240 km/h, ali glatka, prigušena vučna izvedba najviše impresionira. Profinjenost je znatno poboljšana, a novi četverocilindrični dizel lagan je par 2,0-litrenoj jedinici Ingenium u Jaguaru XF kada je riječ o prigušenom praznom hodu i tihoj vožnji autocestom. Automatski mjenjač s devet stupnjeva prijenosa omogućuje niske okretaje tijekom putovanja od samo 1300 o/min pri 110 km/h, a “sklizak” oblik automobila također znači da buke vjetra gotovo da i nema.

Mercedes E-klasa
Foto: Screenshot Doug DeMuro YT

Ako želite dodatne performanse, E 400 d 4MATIC to svakako nudi. Sa svojim 3,0-litrenim turbo dizel šesterotaktnim motorom ima ogromnih 700 Nm. To, u kombinaciji s 335 KS, daje ozbiljno brz sprint od 0 do 100 km/h za 4,9 sekundi. Međutim, način na koji E 400 d vuče iz niskih okretaja s puno snage zahtijeva Vašu pozornost… Ako jače stisnete gas, motor će Vas snažno povući već od 1200 o/min. Također, rado će juriti brzinom od 50 km/h u šestoj brzini i ubrzavati sve do većih brzina uz minimalnu muku. Nema stvarne potrebe za “tjeranjem” motora iznad 3000 o/min zbog prisutne isporuke snage bez napora. Ako u cijelu pričamo dodamo gipku kvalitetu vožnje, E 400 d je jedan od najopuštajućih i najprofinjenijih automobila u kojima možete prijeći velike udaljenosti.

Međutim, ako radije ne biste htjeli pogon na benzin, onda bi odgovor mogao biti sposobni E 450 4MATIC. Pokretan 3,0-litrenim šestocilindričnim benzinskim motorom, proizvodi 362 KS i 500 Nm okretnog momenta i postiže brzinu od nule do sto u 5,1 sekundu. AMG E 53 od 429 KS djeluje kao posrednik između standardnih modela E-klase i “vatrenog” AMG E 63 S. Kombinira snagu šesterotaktnog motora s blagom hibridnom tehnologijom od 48 V kako bi se optimizirale performanse. Ima dosta snage koju treba iskoristiti u srednjem rasponu, zahvaljujući okretnom momentu od 520 Nm. Ubrzanje je također pristojno – potrebno mu je samo 4,5 sekunde za ubrzanjem od 0 do 100 km/h.

Kada spominjemo vrhunske motore, moramo spomenuti E 63 S, s masivnim 4,0-litrenim V8 koji daje 604 KS. Performanse su korak iznad nego u E 53, s ubrzanjem od 0 do 100 km/h za 3,4 sekunde i postizanjem maksimalne brzine od 250 km/h, ako odaberete dodatni AMG Driver’s Package od 4.500 kuna. Kombinirajući 2,0-litreni četverocilindrični benzinski ili dizelski motor s turbopunjačem i električnim motorom, automobili nude živahne performanse, pri čemu oba proizvode više od 300 KS i 700 Nm okretnog momenta. Dva hibrida pokrit će od 0 do 100 km/h za manje od šest sekundi i postizati najveće brzine veće od 250 km/h.

Na cesti E 300 e pokazuje dokle je stigla elektrifikacija. Ako ste pažljivi (i ako slijedite predloženu ekonomičnu rutu automobila), trebali biste moći prevaliti više od 50 kilometara čisto električne vožnje, što je dovoljno za većinu jutarnjih putovanja na posao. Čini se da je automobil malo manje sklon promjeni smjera zahvaljujući dodatnoj težini svojih baterija, ali plug-in hibrid i dalje je dobar za vožnju i vrlo je udoban.

5. Prostor – 90 / 100: Mercedes E-klasa nudi obilat prostor za pohranu stvari

Mercedes E-klasa ima pet sjedala i iako tunel mjenjača malo ograničava prostor u sredini, E-klasa još uvijek nudi dovoljno mjesta za pet odraslih osoba na kraćim putovanjima. To je tako zahvaljujući udobnim sjedalima i, za vozača i suvozača, brojnim mogućnostima podešavanja. Mekša šasija u usporedbi s konkurencijom znači da je Mercedes E-klasa usmjerena na udobnost više nego na sportski izgled, lijepo se krečući po valovitim cestama. Međutim, velika karoserija i zdepasti C-stupovi znače da preglednost unatrag preko ramena nije najbolja. Međutim, uz dostupne značajke kao što je pomoć pri mrtvom kutu, tu je dovoljno sigurnosne tehnologije da pomogne.

Ta povećana karoserija znači da unutra ima mnogo mjesta, tako da E-klasa nudi dobar prostor za pohranu stvari. Duboka središnja pregrada između prednjih sjedala daje puno prostora za odlaganje predmeta, dok velika ladica za sitnice ispred multimedijskog kontrolera daje mjesto za odlaganje mobilnih telefona. Ovdje se nalazi i opcija bežičnog punjenja ako je navedena. Spremnici u vratima pristojne veličine koji se protežu duž duljine vrata i veliki pretinac za rukavice također daju dodatan prostor.

Kao što je spomenuto, Mercedes E-klasa narasla je u odnosu na svog prethodnika, tako da je ovaj novi model sada 43 mm duži nego ranije i sada je na 4,9 m. Unatoč tome što je prostor unutar ove pete generacije E-klase također sada uži i kraći, pokazuje kako je Mercedes pametno optimizirao raspored unutrašnjosti kako bi maksimizirao putnički prostor i udobnost. Slične je duljine kao i svi njegovi glavni konkurenti, s Jaguarom XF, BMW-om serije 5 i Audijem A6 koji su također oko duljine od 4,9 m. Međutim, sa standardnom kamerom za vožnju unatrag i opcijskim monitorom od 360 stupnjeva, E-klasom bi trebalo biti lako manevrirati.

Međuosovinski razmak E-klase porastao je za 65 mm, što znači više prostora između osovina za putnike, što se vrlo lako može osjetiti. Prostor za noge je dobar, a praktična linija krova znači da čak i viši odrasli putnici neće patiti kada je riječ o prostoru za glavu odostraga. Ako je troje velikih odraslih putnika straga, moglo bi im se činiti malo tijesno, ali dobro je za kraća putovanja.

Prtljažnik od 540 litara stavlja E-klasu u rang s Jaguarom XF, što je čini vodećim u klasi. Ovo je također deset litara više od A6 i serije 5, dok kvadratni oblik znači da možete maksimalno iskoristiti prtljažni prostor E-klase. Limuzine obično nisu najpraktičniji modeli kada je u pitanju prostor za prtljagu, budući da veliki hatchbackovi općenito nude veći otvor. Međutim, poklopac prtljažnika E-klase diže se visoko i otkriva veliki otvor, pa iako postoji mali utovarni rub s kojim se treba boriti, Mercedes i dalje nudi dovoljno fleksibilnosti.

Foto: Screenshot Doug DeMuro YT

Vrijedno je napomenuti da paket baterija u modelima E 300 e i E 300 de troši prostor u prtljažniku u usporedbi s modelima s konvencionalnim pogonom. Ukupno se gubi oko 150 litara, što je popriličan dio. Stražnja sjedala djeljiva su u konfiguraciji 40:20:40 za dodatnu praktičnost pri prijevozu dužeg tereta, dok to također povećava ukupni volumen prtljage.

Ukupna ocjena za Mercedes E-klasu: 92 / 100 – Mercedes E-klasa spaja raskošnu udobnost, profinjenost i tehnologiju u elegantnom automobilu

Članak objavio Luka Petkovic

Renault Clio

Renault Clio: Sinonim za superminije

GTI

Volkswagen Golf GTI: Jednom riječju – svestran