Nakon što je napravio ono što je trebao napraviti s crossover izgledom Peugeot 2008, trenutni Peugeot 3008 istinski je lider u klasi crossovera. To je tako zahvaljujući njegovoj vrhunskoj unutrašnjosti, suvremenoj tehnologiji u automobilu, profinjenom pogonu i konkurentnoj ponudi motora. Također je praktičan i dobar za vožnju, ali ne baš toliko ugodan kao neki drugi suparnici. Također je udoban, s dobro balansiranom vožnjom koja je dovoljno kvalitetna da spriječi osjećaj poskakivanja, ali dovoljno mekana da klizi preko neravnina na cesti.
Peugeot 3008 usvojio izgled novijih kolega
Mnogima će Peugeot 3008 ponuditi sve što im treba: ekonomičan je, praktičan i luksuzan, a sve po razumnoj cijeni. Ako tražite mali SUV ili crossover, 3008 svakako treba uzeti u obzir. Peugeot 3008 nedvojbeno je jedan od najotmjenijih SUV-ova koji se prodaju, pa je dobra vijest da svoj pametni izgled podupire praktičnom kabinom s pet sjedala, dobrom kvalitetom izrade, snažnim motorima i pristojnim iskustvom vožnje. Facelifting za prošlu godinu doveo je do toga da je najnovija verzija Peugeota 3008 usvojila izgled novijih kolega, 208 superminija i kompaktnog 2008 crossovera. Ažuriranja dizajna nisu drastična, ali novi bočni dijelovi na braniku i rešetka bez okvira daju modelu 3008 svježiji i suvremeniji izgled.
Škoda Karoq odnijela krunu koju je imao Peugeot 3008
Promjene straga ograničene su na pomicanje indikatora i zadimljene leće, dok postoje relativno manje tehničke nadogradnje u kabini. Ugađanja mogu biti mala, ali pomažu da se osigura da 3008 još uvijek ima ono što je potrebno da privuče poveću količinu znatiželjnih pogleda u segmentu koji je sve veći.
Većina modela 3008 onakva je kakva se pojavila 2016. godine kada je predstavljen značajniji paket nadogradnji, nakon čega je 2018. uslijedilo dodavanje nekoliko plug-in hibridnih opcija. Tada je Peugeot 3008 bio kralj kompaktnih SUV-ova, ali dolazak Škode Karoq koštao ga je krune, uglavnom zato što je Peugeot malo skuplji i ne baš tako praktičan. Međutim, 3008 može se ravnopravno boriti s ostalim automobilima iz iste klase, kao što su SEAT Ateca, Ford Kuga, Nissan Qashqai, Renault Kadjar, Kia Sportage, Hyundai Tucson, Honda CR-V, Toyota RAV4 i Opel Grandland.
Najbolji atributi Peugeota 3008: udobna kabina i praktičnost
Opel dijeli svoj inženjering s modelom 3008 kao rezultat preuzimanja grupe PSA, ali dolazi s manje blistavim dizajnom. U pravilu svi ovi modeli nude dovoljno mjesta za pet odraslih osoba i prtljagu, ali ako želite više prostora nego što vam 3008 može pružiti, tu je veći Peugeot 5008 sa sedam sjedala koji dijeli istu platformu.
Ako maknemo stil sa strane, najbolji atributi 3008 njegova su udobna kabina i praktičnost prilagođena obitelji. Interijer je sjajan za putovanje s raskošnim materijalima i impresivnim osjećajem visoke tehnologije zahvaljujući Peugeotovoj i-Cockpit digitalnoj postavci nadzorne ploče, iako neki ljudi smatraju da se na izgled treba malo naviknuti. Kao i drugi Peugeoti, 3008 ima mali upravljač preko kojeg morate pogledati, a ne kroz njega, da biste vidjeli otmjenu digitalnu ploču. Oba Peugeota također dijele liniju modernih PureTech benzinskih i BlueHDi dizel motora, kao i plug-in (PHEV) modela, iako ne postoji blaga hibridna varijanta.
Benzinski agregati uključuju 1,2 PureTech 130 trocilindrični turbo benzinac, iako četverocilindarski 1,6-litreni PureTech 180 benzinac više nije dostupan. 1,2 PureTech iznenađujuće je dobar s obzirom na njegovu veličinu, a to je motor koji bismo odabrali. Dizelska snaga je ažurirana prije četiri godine s novim 1,5 BlueHDi 130 dizelom, koji je zamijenio 1,6 BlueHDi 120, dok je snažniji 2,0 BlueHDi 180 ukinut. Ovisno o tome koji motor odaberete, postoji šesterostupanjski ručni ili automatski mjenjač s osam stupnjeva prijenosa.
Većina Peugeot 3008 modela nema 4×4
Na raspolaganju su i dva plug-in hibridna modela: Hybrid 225 e-EAT8 i Hybrid 300 e-EAT8. Prvi koristi jedan električni motor uz 1,6-litreni benzinski motor, dok drugi koristi dva, po jedan za svaku osovinu. Oba koriste bateriju od 13,2 kWh koja se može puniti u roku od jednog sata i 45 minuta putem opcionalnog punjača.
Pogon na sva četiri kotača nije dostupan na većini modela 3008. Peugeot je razvio svoj Grip Control sustav koji može učiniti većinu stvari koje 4WD može učiniti, osim najekstremnijih off-road vožnji. Tamo gdje je ugrađen, na središnju konzolu dodaje rotirajući kontroler koji vam omogućuje odabir načina vožnje prikladnog za teren, bilo da se radi o snijegu, šljunku, blatu ili asfaltu. Za razliku od nekih drugih Peugeotovih modela, nema ulaznog modela Access, tako da linija počinje s relativno dobro opremljenim Active Premium modelom. Osim toga, u ponudi su Allure, Allure Premium, GT i GT Premium.
Svi modeli dolaze s pristojnom količinom kompleta, s digitalnim brojčanicima od 31 cm, dvozonskom kontrolom klime i stražnjim parkirnim senzorima, a zaslon osjetljiv na dodir za infotainment standard je u cijeloj ponudi. Allure modeli dobivaju legure od 45 cm, satelitsku navigaciju i detekciju mrtvoga kuta među proširenim popisom opreme, dok GT Line dobiva više sportski bodykit i još više standardne opreme.
Fokus Peugeota 3008 na praktičnosti
Prva generacija Peugeota 3008 prestala se proizvoditi 2016. godine, pa će rabljeni primjerci sada malo napredovati i većina će vjerojatno imati veće kilometraže. Opskrba ne bi trebala biti veliki problem, iako se vanjski SUV stil ranog automobila podosta izlizao i djeluje pomalo zastarjelo. Trenutna paleta modela 3008 doživjela je facelifting 2020. godine, s nekim manjim izmjenama stila već dobrog izgleda obiteljskog SUV-a. Prozvan je SUV-om srednje veličine kada je prvi put lansiran 2017. godine. Time se isticao dizajn 3008 i ugrađena tehnologija kao ključna poboljšanja u odnosu na njegovog nedovoljno dobrog prethodnika.
Na raspolaganju su Vam dva učinkovita plug-in hibridna modela; Hybrid 225 e-EAT8 s pogonom na prednje kotače i Hybrid 300 e-EAT8 s pogonom na sva četiri kotača. Iako ovi modeli koštaju više od standardnih benzinskih i dizelskih automobila. Peugeot je lansirao 3008 s fokusom na praktičnost, niske troškove rada i pristojnu razinu udobnosti. Vjerojatno je pošteno reći da je uspio u ovim područjima, iako prilično blag dizajn modela 3008 nije bio najbolji i prilično je brzo zastario.
1. Vožnja – 70 / 100
Budući da je Peugeot 3008 usko povezan sa Citroenom C4 SpaceTourerom, očekivali biste da će njegov fokus biti na udobnosti. Korištenje iste EMP2 platforme omogućilo je Peugeotovim inženjerima da poboljšaju dinamičku sposobnost 3008. Koristi MacPherson ovjes sprijeda i stražnju osovinu s torzijskim šipkama, što je standardno za ovu klasu. Međutim, krajnji učinak je manje važan u ovoj klasi. Učinkovitost, udobnost i praktičnost nedvojbeno imaju veću težinu, a EMP2 šasija znači da je 3008 vrlo dobar u svim segmentima.
Odmah možete osjetiti da je 3008 mekši od čvršćih konkurenata. Na kvrgavom terenu podvozje upija neravnine koje ste skloni osjećati malo više u nekim suparničkim SUV-ovima s višim sportskim ambicijama. Peugeot 3008 posebno je tih i lagano krstari kada je opremljen tihim 1,2 PureTech turbo benzinskim motorom. Ručni mjenjač sa šest stupnjeva prijenosa u modelu 3008 vrlo je pristojan, ali mali gumb koji trebate držati da biste krenuli u rikverc nije najugodniji. Promjene mjenjača nisu tako glatke kao kod nekih suparnika.
Čim prođete s ovim Peugeotom kroz nekoliko zavoja, odmah će Vam biti jasan njegov mekši fokus. Više je kotrljanja, a veliki pokreti volana uznemiruju automobil. Mali volan dokazuje da se nudi korisna razina agilnosti, ali upravljanje je brzo, pa ako ste malo prenagli, preopteretit ćete ovjes. Držite tempo sporije i udobnost modela 3008 je ono što je najizraženije. Vožnju u gradu malo olakšava njegov krug okretanja od 10,7 metara. Time nadmašuje Nissan Qashqai (11,5 metara) i Hyundai Tucson (11,8 metara).
2. Potrošnja – 90 / 100
Dizel 1,5 BlueHDi od 128 konja s automatskom kutijom s osam stupnjeva prijenosa uspijeva trošiti od 4,2 l/100 km uz emisiju CO2 od 135 g/km. Ručna je verzija nešto manje učinkovita. Benzinske opcije počinju s 1,2-litrenim 130 PureTech, trocilindričnom jedinicom koja troši od 5 l/100 km i ispušta 146 g/km CO2 s ručnim mjenjačem. Četverocilindrični 1,6-litreni PureTech 180 (sada ukinut) snažnija je jedinica koja će zbog toga koštati malo više. Emisije CO2 počinju od 165 g/km, uz potrošnju goriva od 5,9 l/100 km. Načini vožnje uključuju Eco, Normal i Sport.
Ako pazite da redovito punite baterije, tada Peugeot tvrdi da je moguće vidjeti hibridne modele kako troše manje od 1,2 l/100 km u kombiniranom ciklusu. Hibridni modeli nude potpuno električni domet do 65 kilometara.
3. Dizajn – 92 / 100
Dok je posljednji Peugeot 3008 bio pomalo nedorečen u vidu dizajna, sadašnji automobil je „stroj“ zgodnog izgleda. Uspravna rešetka i zdepasta karoserija daju mu jedinstven izgled, a svakako je napravljen veliki korak naprijed u odnosu na prethodni model. Dok je 2008 bio crossover u MPV stilu, ovaj najnoviji model je pravi SUV. Detaljni dizajn prednjih i stražnjih svjetala istaknute su značajke. Strmo vjetrobransko staklo, povišena visina vožnje i skriveni C-stupovi dodaju dodatnu kvalitetu izgledu. Iznutra, 3008 dobio je vrhunski interijer. Uključuje Peugeotov najnoviji infotainment sustav sa zaslonom od 20 cm osjetljivim na dodir. Pojavljuje se i mali volan i visoko postavljena instrument-ploča koju smo već vidjeli u ostatku asortimana tvrtke.
Međutim, razlika je u tome što 3008 dobiva Peugeotov najnoviji i-Cockpit zaslon, koji uključuje 31-centimetarski zaslon iza volana. Sličan je Audijevom virtualnom kokpitu, a to znači da možete promijeniti raspored brojčanika te odlučiti što će se prikazati i kako. Ono što je najkorisnije, možete prikazati upute za satelitsku navigaciju. Izvrsno je sve to raspoređeno, a za razliku od mnogih drugih Peugeot modela, lako je instrument-ploču vidjeti preko vrha volana. Zapravo, Peugeot nije puno pogriješio u unutrašnjosti 3008, budući da je jedan od najzgodnijih automobila u svojoj klasi.
Materijali koje dodirnete izvrsne su kvalitete, a zaobljen dizajn, s metalnim akcentima, daje kabini stvarno vrhunski dojam. Ne čini se tako prostranim kao Nissan Qashqai ili SEAT Ateca, ali mnogo je elegantniji od bilo kojeg od tih rivala. Jedini manji nedostaci su to što je kontrola klima uređaja na zaslonu osjetljivom na dodir. To ju čini teškim za korištenje u pokretu, a materijali niže u kabini slabije su kvalitete.
4. Prostor – 88 / 100
Ispod oštrog eksterijera 3008 nalazi se Peugeotova EMP2 platforma. Ova skalabilna arhitektura šasije izuzetno je snažna, budući da su SUV 3008 i obiteljski hatch 308 koji ga koriste osvojili titulu europskog automobila godine. Platforma se dijeli sa sestrinskom markom Citroenom, što znači da su obje francuske tvrtke napravile veliki napredak u mnogim područjima. U 3008, EMP2 platforma pomaže u poboljšanju pakiranja i praktičnosti, što je potrebno za svaki obiteljski SUV.
Peugeot se jasno usredotočio na balansiranje ove korisne prednosti s vrhunskim osjećajem, budući da se dizajn, izgled i kvaliteta materijala osjećaju korak ispred nekih konkurenata. Automobil, također, nudi i funkcionalnost. Peugeot 3008 sastoji se od samo pet sjedala (ako želite sedam sjedala, trebate odabrati 5008). Postoje petoro vrata što je normalno za svaki automobil u ovoj klasi. Ne postoji opcija 4×4, ali neki automobili mogu biti opremljeni opcijskim Grip Control sustavom. Taj sustav daje neke skromne dodatne terenske sposobnosti bez utjecaja na ekonomičnost goriva. Samo se nemojte udaljavati predaleko od asfalta…
Preglednost nije loša, jer je vozačka pozicija dosta visoka. Međutim, kao i u većini automobila ove klase, pogled odostraga nije najbolji zahvaljujući maloj stražnjoj staklenoj površini. Upravljač uskog promjera pomalo je sporna točka, ali s ovom drugom iteracijom izgleda i-Cockpita Peugeot je usavršio koncept, tako da je lakši za korištenje. Lakše je vidjeti digitalnu kontrolnu ploču, koja je standardna na svim modelima, dodajući osjećaj visoke tehnologije zajedno sa središnjim zaslonom.
5. Sigurnost – 93 / 100
Kvalitetu izrade modela 3008, stil kabine, prostor u prtljažniku i njegovu glatku vožnju vlasnici su općenito hvalili u nekim anketama. Bit će, stoga, zanimljivo vidjeti kako će ovaj SUV proći sljedeći put. Međutim, tamo gdje se automobil uistinu iskazao je sigurnosna ocjena. Peugeot 3008 ima niz sigurnosne opreme i pomagala za vozača, uključujući automatsko kočenje u nuždi, kao standard. Dodatni komplet uključuje detekciju mrtvoga kuta, pomoć pri zadržavanju trake, upozorenje na pozornost vozača i prilagodljivi tempomat. Krajnji rezultat toga svega je bio da je Euro NCAP automobilu dodijelio pet zvjezdica nakon testiranja na sudaru 2016. godine.
U odjeljku za odrasle putnike, automobil je postigao 86%. Istraživači su pohvalili automobil za njegovu zaštitu za putnike različitih veličina na prednjim sjedalima. Također, pohvalili su ga i za dobivanje maksimalnog broja bodova u testu bočnog sudara. U odjeljku za djecu, 3008 je postigao 85%. Euro NCAP primijetio je da je zaštita glave za djecu bila dobra, te da postoji jasna indikacija o statusu zračnog jastuka koji omogućuje postavljanje dječjih sjedala.
Ukupni bodovi za Peugeot 3008: 87 / 100 – Jedan je od najboljih crossovera svoje vrste koji nudi prostranu, luksuznu kabinu i obilje opreme