Kupci koji traže privlačan obiteljski hatchback koji nudi malo više osebujnosti i, da se tako izrazimo, galskog štiha od ostalih mainstream rivala, Peugeot 308 mogli bi smatrati zanimljivom opcijom. Francuskom obiteljskom automobilu dodijeljena je poveća kvaliteta što znači da će imati na “piku” i druge premium modele kao što su Audi i BMW. Međutim, Peugeot 308 nije baš kompletan. Njegova skučena stražnja sjedala neće pridobiti naklonost putnika, dok će neukusno upravljanje i neprecizan automatski mjenjač razočarati neke vozače. Poboljšana ugrađena tehnologija i pristojne razine profinjenosti točke su koje čine 308 poželjnim izborom, ali drugi, doduše, manje zgodni hatchback modeli nude bolju vrijednost za isti novac.
Peugeot zna ponešto o izradi lijepog hatchbacka. Od kultnih 205 i Peugeota 306 iz 80-ih i 90-ih, do oštrog stila trenutnog superminija 208, francuski proizvođač automobila često daje prednost automobilima koji privlače kupce širom svijeta. Peugeot je potražio slavnu dizajnersku tvrtku i proizvođača karoserija Pininfarina da osmisli nacrt za 306, zajedno s elegantnim Peugeot 406 Coupeom, dok je dvostruki krov sportskog RCZ coupea inspiriran drugom talijanskom tvrtkom za izradu karoserija, Zagato. Njegov osebujni stil čini da se neki suparnici osjećaju pomalo obično i definitivno pomaže da se Peugeot 308 istakne na prepunom tržištu hatchback vozila.
Može se suprotstaviti Audiju A3, BMW-u 1 i Mercedesu A-klase
Konkurencija je žestoka, s glavnim rivalima kao što su Ford Focus, Honda Civic, Opel Astra i SEAT Leon koji se bore za pozornost, dok je korejski par Kia Ceed i Hyundai i30 vrijedan jednakog razmatranja. Više premium protivnika dolazi u obliku Audija A3, BMW-a serije 1 i Mercedesa A-klase, ali 308-ica je takva da se neće libiti suprotstaviti ovom talentiranom trojcu.
Model 308 s prednjim pogonom nudi niz benzinskih, dizelskih i plug-in hibridnih (PHEV) pogonskih sklopova. 1,2-litreni Puretech benzinac proizvodi 129 KS, kao i 1,5-litreni BlueHDi dizel, dok model PHEV koristi 1,6-litreni benzinski motor uz bateriju od 12,4 kWh i jedan električni motor za isporuku 178 ili 222 KS. Automatski mjenjač s osam stupnjeva standardan je u cijeloj ponudi.
Standardna oprema razumno je izdašna i uključuje 40-cm aluminijske naplatke, automatska prednja svjetla i brisače, automatski klima uređaj, stražnje parkirne senzore i Peugeotov i-Cockpit dvostruki ekran koji pokriva informacije za vozača i infotainment sustave. Međutim, preporučuje se nadogradnja na Allure ili Allure Premium specifikaciju koja ističe cjelokupni izgled 308 malo bolje od oskudnijeg izgleda Active Premiuma za početnu razinu. Za kupce koji žele potrošiti nešto više, tu su sportski modeli GT ili GT Premium, iako će Vam trebati najmanje 240.000 kuna da biste osigurali benzinsku verziju i blizu 300.000 kn za plug-in hibridnu verziju. Dostupan je i karavan model Peugeot 308 SW, koji nudi veću praktičnost i kreće se od oko 200.000 kuna.
1. Prostor – 83 / 100: Peugeot 308 je širi od svojih konkurenata
Peugeot je natrpao puno standardne opreme kako bi kabinu 308 učinio udobnim mjestom za boravak. Upravljač se podešava po dosegu i nagibu, tu su prednji naslon za ruke i središnja konzola s dva držača za čaše, dok će vozač cijeniti automatsku funkciju prednjih svjetala i brisača, zajedno s glasovnim prepoznavanjem za telefon i satelitske navigacijske sustave. Tempomat i stražnji parkirni senzori doprinose praktičnosti modela 308, kao i konfiguracija stražnjeg sjedala djeljivog u omjeru 60:40, što je zgodno ako trebate prevoziti veće predmete, ali još uvijek nedostaje prostora za putnike.
S 4.365 mm od glave do repa, 308 se nalazi između Ford Focusa (4.378 mm) i Volkswagen Golfa (4.284 mm) u pogledu ukupne duljine. Francuski hatchback je najširi od njih, s 2.062 mm. Iako je visok 1.465 mm, niži je od svoja dva rivala. 308 ima nižu liniju krova i od Ford Focusa i VW Golfa, te se još više sužava prema stražnjem dijelu automobila. Iako ova značajka dizajna pomaže da 308 izgleda prikladno sportski, ona smanjuje unutarnji prostor za putnike na stražnjim sjedalima, a višim putnicima može biti pomalo neudobno. Također je otkriveno da široki C-stupovi i mali stražnji prozori stvaraju pomalo klaustrofobičan osjećaj odostraga. Stoga, ako ćete redovito prevoziti putnike, razmislite o alternativnom hatchbacku s pet vrata.
308 nadoknađuje svoj manji putnički prostor prtljažnikom pristojne veličine. S 412 litara, njegov prtljažni kapacitet bolji je od onoga kod Golfa, Focusa i Kije Ceed. Dobit ćete malu kaznu što se tiče ukupnog prtljažnog prostora ako se odlučite za 308 plug-in hibridni model, s PHEV-om koji nudi samo 361 litru. Ako razmišljate o tome da svoj 308 koristite kao vučno vozilo, bio bi Vam bolji BlueHDi dizelski model koji je ocijenjen na 1.550 kg u smislu kapaciteta vuče prikolice s kočnicama. Plug-in hibridni modeli gotovo su jednako sposobni, mogu vući do 1.500 kg.
2. Potrošnja i deprecijacija – 82 / 100: Vrijednost više ne pada tako brzo
S početnom cijenom većom od 200.000 kuna, koja raste do oko 300.000 kn za vrhunski plug-in hibridni model, Peugeot 308 nije osobito jeftin za kupnju. Međutim, daje niske brojke potrošnje u cijelom rasponu.
308 s benzinskim motorom trebao bi prosječno trošiti oko 6,5 l/100 km (prema trenutnoj proceduri WLTP testiranja), iako bi to moglo pasti na 5,4 l/100 km ako se odlučite za verziju s manjim kotačima i manje opreme. Odabir dizelske snage donosi očita poboljšanja u potrošnji goriva – 1,5-litrena BlueHDi jedinica ugrađena u 308 troši 5,2 l/100 km u kombiniranom ciklusu, dok WLTP testovi pokazuju da biste mogli doživjeti potrošnju od oko 4,3 l/100 km ako kombinirate dizelsku jedinicu s jeftinijim Active Premiumom. Emisije CO2, koje su od 117-131 g/km, nisu osobito impresivne.
Plug-in hibridni modeli 308 nude veću privlačnost, prvo s mogućnošću vožnje samo na električnu energiju oko 65 kilometara i također proizvodnjom daleko nižih razina CO2 (25-27 g/km). Međutim, važno je zapamtiti da su verzije PHEV znatno skuplje za kupnju od njihove “braće i sestara” na fosilnim gorivima.
Preostale vrijednosti, ili deprecijacija, nisu bile jaka strana za prethodnu generaciju 308. Nakon tipičnog razdoblja vlasništva od tri godine / 60.000 km, kupci mogu očekivati povrat od oko 39 posto izvorne vrijednosti svog automobila u trenutku zamjene. Najnoviji raspon je mnogo bolji, s prosječno 50 posto cijene 308-ice zadržanom nakon 36 mjeseci vožnje. Gotovo da nema razlike hoćete li se odlučiti za benzinsku, dizelsku ili plug-in hibridnu verziju.
3. Dizajn – 75 / 100: Peugeot 308 zahtijeva probnu vožnju
Za uspjeh treće generacije 308 bilo je važno da koristi neki oblik elektrifikacije kako bi se povećala učinkovitost i kako bi ostao konkurentan među svojim bliskim konkurentima. Najnoviji model temelji se na revidiranoj verziji EMP2 platforme tvrtke, koja omogućuje benzinske, dizelske i plug-in hibridne pogonske sklopove, a razvijena je prije nego što je proizvođač apsorbiran u grupu Stellantis. Radi se o istoj osnovnoj arhitekturi koja podupire njegove kolege Opel Astru i DS 4.
Izvana, Peugeotov hatchback s pet vrata svakako privlači poglede. Nije samo logotip tvrtke revidiran, nego i stil modela 308, s oštrim prednjim dizajnom i oštrim naborima duž linije ramena koji vode do stražnjeg dijela koji dobro izgleda. Definitivno privlači pažnju, osobito ako se odlučite za jednu od karakterističnijih boja karoserije. Vrlo su tražene Olivine Green, Elixir Red ili Vertigo Blue opcije boje. Stvari postaju još bolje kada sjednete u kabinu modela 308, gdje je vidljivo koliko je Peugeot fokus stavio na poboljšanje ukupne kvalitete. Čini se kao pravi izazivač premium modelima kao što je Audi A3, i lako nadmašuje osmu generaciju Golfa, o čemu prije samo nekoliko godina ne bi ni mogli razmišljati.
Peugeotov i-Cockpit sustav dio je standardne opreme na svim modelima, ali treba se malo naviknuti. Uključuje 25-cm medijski zaslon osjetljiv na dodir i digitalni zaslon za vozača iste veličine koji rade dovoljno dobro, ali mali dizajn upravljača znači da morate viriti preko vrha da biste mogli vidjeti brojčanike, umjesto da gledate ravno kroz njega. Poprilično je neobično i dobar je savjet da odete na probnu vožnju kako biste vidjeli odgovara li Vam.
308 je prvi Peugeot koji ima koristi od nedavno ažuriranog korisničkog sučelja za svoje postavke infotainmenta. Iako je to veliki napredak u odnosu na sustave u prethodnim modelima, još uvijek nije bez nedostataka. Dobra strana je sam ekran. Rezolucija je vrlo visoka, što znači da je grafika oštra i jasna, a stražnja kamera izgleda detaljno poput najboljih sustava na tržištu. Ispod glavnog zaslona nalazi se niz tipki prečaca osjetljivih na dodir, koje se mogu prilagoditi za prikaz kontrola koje najviše koristite. I vrijeme učitavanja je izvrsno.
Međutim, Peugeot je odlučio ostati pri istom rasporedu kontrole klime, tako da se sve funkcije biraju putem zaslona osjetljivog na dodir, uključujući kontrole temperature koje zauzimaju prostor s obje strane zaslona u nekim izbornicima. Druge marke pronašle su bolje rješenje sa zaslonom osjetljivim na dodir, ali mnogi bi više voljeli vidjeti fizičke kontrole.
4. Sigurnost i jamstvo – 75 / 100: Mali problem je kočenje u nuždi
308 uključuje niz standardnog kompleta za aktivnu sigurnost s pomoći pri održavanju traka, funkcijom prepoznavanja ograničenja brzine, upozorenjem na pozornost vozača i sustavom aktivne sigurnosne kočnice, a sve je uključeno u početni Active Premium model. Verzije Allure Premium i više imaju koristi od Peugeotovog Drive Assist Packa koji dodaje prilagodljivi tempomat, upozorenje o stražnjem prometu i sustav otkrivanja mrtvoga kuta velikog dometa.
Tijelo za industrijsku sigurnost, Euro NCAP, testiralo je 308 u svibnju 2022. i dodijelilo mu ocjenu od četiri od pet zvjezdica. Rezultati zaštite odraslih i djece bili su dobri sa 76 posto, odnosno 84 posto, ali kategorije ranjivih sudionika u prometu (68 posto) i sigurnosne pomoći (65 posto) nisu prošle tako dobro. Konkretno, Euro NCAP Peugeotov autonomni sustav kočenja u nuždi ocijenio je marginalnim u smislu načina na koji je reagirao na druge automobile na cesti.
308 pokriven je trogodišnjim jamstvom, s neograničenom kilometražom prve dvije godine i ograničenjem od 100.000 kilometara koje se primjenjuje na treću godinu. Hyundai i Kia nude opsežnija jamstva od pet, odnosno sedam godina.
5. Vožnja – 72 / 100: Zamjerka za Peugeot 308 je osmostupanjski mjenjač
Razmišljajući o sjajnim Peugeotovim hatchbackovima iz prošlosti, moglo bi Vam biti oprošteno ako ste očekivali da će najnoviji model 308 biti za čisto divljenje. Nažalost, nije, a prvi znakovi vidljivi su čim sjednete na vozačko sjedalo, jer traženje udobnog položaja za vožnju može biti prilično naporan posao. Preglednost prema naprijed nije sjajna jer u automobilu sjedite dosta nisko. Ako ste na nižoj strani, morat ćete visoko podići sjedalo s niskim položajem upravljača samo da biste mogli dobiti pristojan pogled na digitalne kotačiće i-Cockpita, što je pomalo – čudno.
Međutim, 308 je prilično okretan u gradu i okolici, sa svojim brzim upravljanjem koje pruža dobar osjećaj i preciznost, iako se mali volan, koji izgleda elegantno, neće svidjeti svakome. I vozač i putnici smatrat će da je vožnja savršeno udobna, s postavom ovjesa 308 koja može adekvatno izgladiti sve neravnine na cesti. Jedna velika zamjerka je osmostupanjski automatski mjenjač francuskog hatchbacka. Standardan je u cijeloj ponudi bez dostupne ručne opcije, što je šteta jer se ponekad čini prilično neugodnim.Uvjerit ćete se da je i dovođenje 308 do mirovanja bez problema pomalo težak zadatak, jer je sustav stop-start pomalo nesiguran sam u sebe.
Ako tražite dodatnu brzinu, tada je plug-in hibridni model onaj za koji ćete se odlučiti. Verzija sa 178 KS ubrzava od 0 do 100 km/h za 7,6 sekundi, dok dodatnih 11.000 kuna potrebnih za PHEV sa 222 KS oduzima samo dodatnu desetinku sekunde na ovo vrijeme. 1,2-litreni PureTech benzinski automobil isporučuje 129 KS i vrijeme od 0 do 100 km/h od 9,7 sekundi, što je dovoljno respektabilno.
Ukupna ocjena za Peugeot 308: 77 / 100 – Sa svojim upečatljivo dobrim izgledom, Peugeot 308 je poželjan hatchback s pet vrata, ali žrtvuje praktičnost i nije naročito dobar za vožnju