Oštar, ultra-moderan izgled Kia Sportagea hrabar je potez korejskog proizvođača koji bi trebao pomoći njegovom obiteljskom SUV-u da se izdvoji iz mnoštva suviše poznatih suparnika. Na drugim mjestima, Kia Sportage poboljšan je u svim područjima – ima više prostora za putnike, veći prtljažnik, zadivljujući novi infotainment sustav i izbor učinkovitih hibridnih motora, uključujući i plug-in tehnologiju po prvi put. Sportage ne pruža toliko zabave na cesti, ali to nije ključ čitave priče. Udobnost i profinjenost uistinu su izvrsni. Kia je dodala dodatne praktične dodatke kako bi svoj najprodavaniji SUV učinio još lakšim za vožnju.
Kako je evoluirao Kia Sportage?
Kia ima uspješnu povijest proizvodnje sposobnih obiteljskih automobila, izgrađenih s velikom dozom praktičnosti, učinkovitosti i pouzdanosti. U novije vrijeme proizvođač je predstavio niz elektrificiranih pogonskih sklopova kako bi dodatno poboljšao svoju privlačnost kupcima koji žele smanjiti svakodnevne troškove rada. Peta generacija Sportage SUV-a najnoviji je model koji ima koristi od blage, potpune i plug-in hibridne tehnologije u svom asortimanu.
Sportage je evoluirao u posljednjih 30-ak godina. Od bljutavog, seoskog SUV-a koji se prodavao u relativno malom broju, do elegantnog obiteljskog automobila. Model treće generacije, lansiran 2010. godine, pokazao je put prema naprijed svojim zgodnim izgledom i korisnom praktičnošću. To je pomoglo kupcima da se odviknu od sveobuhvatnog Nissan Qashqaija.
U današnjici Kia nije zaboravila važnost hrabrog dizajna. Njezin potpuno električni EV6 crossover pravi je zaokret, dok Soul EV neobičnog izgleda ima osebujan izgled. Ovdje je riječ o stilskoj temi s kojom Sportage nastavlja, s upečatljivim prednjim dijelom i modernim, čistim površinama. One, zapravo, čine da se veći model pete generacije osjeća prilično kompaktnim. Uz ogroman broj konkurenata modernog izgleda na tržištu SUV-ova srednje veličine, Sportage će uredno obaviti svoj posao. Hyundai Tucson temelji se na istoj platformi N3 kao i Sportage i jedan je od najboljih SUV-ova srednje veličine ove godine. S druge strane, Volkswagen grupa nudi izvrsnu konkurenciju u obliku SEAT Atece i Škode Karoq.
Razne ulazne specifikacije
Ako tražite više zabave u vožnji, onda možda pogledajte Ford Kugu ili Mazdu CX-5. Prva nudi učinkovite hibridne modele s punim napajanjem i plug-in sustavom. Nissan Qashqai prije je bio popularan izbor za obiteljske kupce, iako je možda malo izgubio na svom sjaju dolaskom talentiranije oporbe. U ovoj natjecateljskoj klasi također bi bilo teško preporučiti, primjerice, Hondu CR-V ili Opel Grandland. Ni jedno ni drugo nije posebno loš izbor, samo drugi rivali nude kompletniji paket.
Kia nudi redovne benzinske i dizelske pogonske sklopove u liniji Sportagea, s 48V blagim hibridnim verzijama također uključenim u ponudu. 1,6 T-GDi benzinska jedinica od 148 konja dostupna je s ručnim mjenjačem sa šest stupnjeva prijenosa ili automatskim DCT mjenjačem sa sedam stupnjeva prijenosa. 1,6 CRDi motor nudi nekoliko izbora snaga. Tu je verzija od 113 konja uparena sa šesterostupanjskim ručnim mjenjačem i varijanta od 134 konja u kombinaciji sa sedmostupanjskom automatikom. Sportage hibridni i plug-in hibridni modeli pružaju više snage, s 226 KS, odnosno 261 KS. Oba koriste automatski mjenjač sa šest stupnjeva prijenosa, a verzije PHEV imaju koristi od pogona na sve kotače kao standard.
Razine opreme kreću se od ulazne specifikacije 2 (samo varijante benzinca sa 148 i 113 konja), preko specifikacija 3, 4, GT-Line, GT-Line S i Launch Edition modela. Oprema 3 srednje specifikacije dobro je opremljena s dvostrukim zaslonima od 31 cm, djelomičnim kožnim presvlakama, grijanim sjedalima i pametnim tempomatom. Kia nudi Sportage od oko 210 tisuća kuna, iako cijene brzo rastu s vrhunskim automobilima iznad 320 tisuća kuna. Savjetovali bismo da odvojite malo vremena za usporedbu Sportagea s mehanički sličnim Hyundai Tucsonom koji pruža blagu cjenovnu prednost.
1. Dizajn – 92/100: Kia Sportage crpi inspiraciju iz EV6
Prema Kiji, inovativni dizajn i napredna tehnologija bili su ključni prioriteti za petu generaciju Sportagea. Je li korejski proizvođač automobila uspio ostvariti svoje ciljeve? Pa, Sportageov eksterijer svakako je upečatljiv, s dramatičnim, ultramodernim prednjim dijelom koji odmah privlači poglede. Istegnuta rešetka i svjetla nalik strelicama vjerojatno će podijeliti mišljenja, ali cjelokupni izgled prilično je impresivan. Što se tiče ugrađene tehnologije, Sportage crpi inspiraciju iz svog električnog brata EV6, s verzijama srednje i visoke specifikacije. Tu su dvostruki zasloni od 31 cm koji daju panoramski osjećaj cjelokupnom zaslonu. Osjeća se pravi korak naprijed u odnosu na prethodni model, a kvaliteta je prvorazredna.
Standardna oprema na početnoj razini 2 oduzima malo sjaja iz kabine. Tu dobivate manji 20-cm zaslon osjetljiv na dodir i 11-cm digitalni zaslon vozača, ali uključuje Apple CarPlay i Android Auto. Morate nadograditi na specifikaciju 3 da biste imali koristi od kompleta kao što su djelomične kožne presvlake, grijana prednja i stražnja vanjska sjedala i grijani upravljač.
Sportage modeli u specifikaciji 3 ili višoj dolaze s istim parom zakrivljenih 31-centimetarskih zaslona kao što se vidi u potpuno električnom EV6. Jedan je za instrumente i jedan za infotainment sustav osjetljiv na dodir. Postavljanje je vrlo dobro, s njihovim gotovo okomitim pozicioniranjem i konkavnim zaslonima koji eliminiraju refleksije. Puno je informacija u ponudi putem jednostavnog sustava izbornika kojim se lako kretati. Vrijeme učitavanja je brzo, dok je oštra grafika s crnom pozadinom lako čitljiva. Svjetlina ekrana se noću može smanjiti do kraja kako ne bi došlo do zasljepljivanja.
Korisna traka obruba instrument ploče između zaslona osjetljivog na dodir i donje upravljačke ploče prikladna je za oslanjanje ruke pri korištenju zaslona. Bežično punjenje pametnog telefona dostupno je samo kao standard na specifikaciji 4 i GT-Line S razinama opreme. U drugim varijantama postoje USB i USB-C veze na instrument tabli.
2. Vožnja – 78/100: Nedostatak osjećaja, ali lako se upravlja po gradu
Udobnost i profinjenost ključne su prednosti Sportagea, s mekim ovjesom. To znači da se obiteljski SUV može učinkovito nositi s neravninama na cesti i smanjiti bilo kakve neugodne trzaje koji upadaju u kabinu. Postoji osjećaj da s vremena na vrijeme niste posebno dobro povezani s cestom, osobito na neravnim površinama. Možete se i jako naginjati u bržim zavojima. Ako tražite više sportsku vožnju, možda biste željeli razmotriti Mazdu CX-5 ili čak SEAT Atecu, jer oba nude bolju vožnju na neravninama.
Iako postoji nedostatak osjećaja tijekom vožnje, dobra je činjenica ta što je Sportageom lako upravljati gradom i u gušćem gradskom prometu, gdje će vjerojatno obiteljski kupci obavljati većinu svoje vožnje. Kia je također napravila dobar posao u smanjenju buke vjetra i ceste iz kabine. Čak i pri većim brzinama, sve je vrlo tiho i mirno. Prednost odabira dizelskog modela Sportage znači da ćete imati koristi od obilja niskog broja decibela, što je korisno za vuču i nošenje težih tereta. Međutim, to dolazi na štetu sposobnosti sprinta. Objema verzijama CRDi-ja (113 i 134 konja) potrebno je više od 11 sekundi da dovrše referentno ubrzanje od 0 do 100 kilometara na sat.
Blaga hibridna 1,6 T-GDi benzinska varijanta sa 148 KS nudi respektabilnije vrijeme sprinta od 9,3 sekunde. Nehibridizirani model nešto je sporiji. Od 0 do 100 km/h ide za 9,9 sekundi. Zagriženi vozači mogu cijeniti dodatnu snagu potpunog hibrida od 226 konja koji može ubrzati 0-100 km/h za 7,7 sekundi. To ga čini najbržim Sportageom koji možete kupiti, iako dodatnu težinu radi postavka pogona na sve kotače. Ona ovom vremenu dodaje dodatne tri desetinke.
Najskuplji plug-in hibridni model ima veću snagu od 261 KS, ali ima i veću, težu bateriju i standardni pogon na sva četiri kotača. To znači 7,9 sekundi od 0 do 100 km/h.
3. Prostor – 86/100: Kia Sportage nudi mnogo prostora naprijed
Budući da Sportage treba ispuniti svoj dnevni zadatak pružanja praktičnog, obiteljskog prijevoza, Kia je uključila mnogo korisnih detalja. Električna parkirna kočnica smještena je desno od upravljača, što je oslobodilo više prostora za odlaganje stvari. S druge strane, u prednje naslone za glavu integrirane su velike kuke za vješanje predmeta. USB-C utičnice postavljene su sa strane prednjih sjedala (na svim modelima osim onima s početnom specifikacijom 2), tako da bi putnici na stražnjim sjedalima trebali moći jednostavno puniti sve prijenosne uređaje. Standardna kontrola klime s tri zone znači da stražnji putnici također mogu odrediti vlastitu postavku temperature.
S 4.515 mm duljine i 1.865 mm širine, Sportage pete generacije djelić je veći od prethodnog modela. To ga čini većim od Škode Karoqa, ali malo manjim od Ford Kuge. Sportage nudi puno prostora sprijeda, kao što biste očekivali od obiteljskog SUV-a. Kupci će također cijeniti da je stražnji dio dovoljno prostran da primi tri odrasla putnika. Uspoređujući Sportage, Mazdu CX-5 i SEAT Atecu, Kia ima najprostraniju kabinu.
SUV-ovi srednje veličine ponekad mogu žrtvovati malo prtljažnog prostora za više mjesta za putnike u kabini. Međutim, Sportage nudi pristojan prtljažnik od 591 litre, koji može biti super-veličine do 1780 litara ako preklopite stražnja sjedala. Kia je također uključila dodatni prostor za ladicu ispod poda prtljažnika. Hibridni i plug-in hibridni modeli imaju neznatno smanjeni prtljažni prostor od 587 litara, odnosno 540 litara. Za usporedbu, Mazda CX-5 ima prtljažnik od 506 litara, a Nissan Qashqai od 504 litre.
Svi standardni i blagi hibridni benzinski i dizelski modeli imaju istu maksimalnu nosivost prikolice od 1.650 kg. Iako, Kia još nije objavila podatke za potpunu i plug-in hibridnu verziju.
4. Sigurnost – 87/100: Napredna tehnologija
Prethodni model Kia Sportagea 2015. godine postigao je pet zvjezdica za sigurnost na Euro NCAP-u. Stoga bismo očekivali da će najnoviji model postići istu ocjenu. Veći SUV Kia Sorento također je obiteljski SUV s pet sigurnosnih zvjezdica, kao i blisko srodni Hyundai Tucson. Standardni sigurnosni komplet je izvrstan. Uključeni su tempomat, prednji i stražnji senzori za parkiranje i stražnja kamera, zajedno s raznim kamerama i radarskim sustavima koji su dizajnirani kako bi spriječili nesreću. To uključuje pomoć pri izbjegavanju sudara sprijeda (FCA) koja nadzire pješake, bicikliste i druge automobile. U početku daje upozorenje o potencijalnom sudaru i automatski koči ako je potrebno.
Sustav Lane Following Assist sposoban je sigurno pratiti vozilo ispred kroz gušći promet na autocesti i identificirati odgovarajuće prostore u drugim trakama u kojima se kreće. S uključenim Lane Keep Assist, primit ćete upozorenje ako se zanesete do ruba svoje trake. Tehnologija Vas čak može lagano vratiti na mjesto. Ako nadogradite na specifikaciju 4 ili GT-Line S razinu opreme, imat ćete koristi od daljnjih sigurnosnih sustava, kao što su pomoć pri izbjegavanju sudara u mrtvom kutu (BCA), pomoć pri vožnji na autocesti (HDA), pomoć pri izbjegavanju sudara pri parkiranju (PCA ) i daljinski Smart Parking Assist (RSPA).
5. Potrošnja – 88/100: Dizelski Kia Sportage pruža sjajne rezultate
Uz ponudu benzinskih i dizelskih motora, uz blagu, potpunu i plug-in hibridnu tehnologiju, i obiteljski kupci i poslovni korisnici trebali bi moći pronaći pravi model koji odgovara njihovim potrebama vožnje. Sportage 1,6 T-GDi benzinac, s pogonom na prednje kotače, troši 6,7 l/100 km prema WLTP testiranju i ispušta 152 g/km. S druge strane, odabir 48V blago hibridne verzije troši nešto manje, 6,4 l/100 km i smanjuje emisiju CO2 na 146 g/km. Iako se ove brojke čine razumnima odvojeno, ne mogu se natjecati s ekonomičnijim hibridnim automobilima. Vrijedno je imati na umu da poboljšana ukupna učinkovitost ima cijenu. Najjeftiniji PHEV model (u GT-Line izvedbi) je oko 60 tisuća kuna skuplji za kupnju od standardne benzinske varijante od 148 konja.
Dizelska snaga postaje sve nepopularnija, ali i dalje pruža izvrsne rezultate, osobito ako često idete na duža putovanja. Početni 1,6 CRDi sa 113 KS troši prosječno 5,3 l/100 km i proizvodi 138 g/km CO2. Snažnija verzija s blagim hibridom od 134 KS troši 5,2 l/100 km i proizvodi 135 g/km. Dodavanje pogona na sve kotače znači da ekonomičnost pada na 5,6 l/100 km. CO2, stoga, raste na 148 g/km. Potpuni hibrid počinje od oko 260 tisuća kuna u GT-Line izvedbi i, ovisno o specifikacijama, troši 5,8 – 5,9 l/100 km i ispušta 129-132 g/km CO2. Dodatna snaga potpunog hibrida od 226 konja može biti primamljiva. Ona je oko 15 tisuća kuna skuplja od ekvivalentnog benzinskog modela od 148 konja.
Podaci stručnjaka sugeriraju da bi Sportage trebao zadržati dobar dio svoje vrijednosti tijekom tipičnog razdoblja vlasništva od tri godine/60.000 km. U prosjeku bi trebao zadržati oko 54 posto originalne cijene nakon tog vremena, s plug-in hibridnim modelima koji imaju nešto bolji učinak od 56-57 posto. Za usporedbu, Hyundai Tucson zaostaje posto ili dva, a Nissan Qashqai zaostaje na 49-50 posto.
Ukupna ocjena
Ukupna ocjena za Kia Sportage: 86/100 – Uz mnogo prostora, najnoviju tehnologiju u vozilu i udobnu vožnju, Kia Sportage je prvorazredni obiteljski SUV