Fiat Tipo nudi više nego dovoljno praktičnosti za većinu situacija, dok ga snažan motor i udobna šasija čine prihvatljivim obiteljskim automobilom s pet vrata. Međutim, Fiatovi štedljivi operativni troškovi su ono što zadovoljava. U Europi je posebice jeftin.
Dok mnogi talijanski automobili imaju karakter koji im pomaže prikriti nedostatke u nekim područjima, dosadno iskustvo vožnje Tipa vjerojatno će odbiti neke ljude. Stilski detalji su uredni, ali cjelokupni oblik Tipa, zajedno s njegovom unutrašnjošću, razočaravajuće je jednoličan. Ako tražite jeftin obiteljski automobil, svakako pogledajte Tipo. Fiat Tipo i Fiat Tipo Station Wagon karavan (SW) kompaktni su obiteljski automobili, ali se prodaju po nižoj cijeni od rivala kao što su Ford Focus i VW Golf, tako da teoretski nude bolju vrijednost za određeni novac. Tu je i limuzinska verzija koju treba razmotriti, iako se nudi samo s benzinskim motorom od 94 KS.
Fiat je koristio postojeću tehnologiju za Tipo. Izgrađen je na proširenoj platformi koja se dijeli s modelima kao što su Jeep Renegade, Fiat 500L/500X i Fiat Doblo kombi, dok su motori i tehnologija u automobilu također zajednički s drugim vozilima Fiat, Alfa Romeo i Jeep.
Ti motori uključuju Fiatov stari 1.4 benzinac, noviji 1.4 T-Jet turbo benzinac i 1.6 Multijet dizel. Svi automobili imaju prednji motor, pogon na prednje kotače, sa šeststupanjskim ručnim mjenjačem za benzinske motore i opcijskim šeststupanjskim automatskim mjenjačem za dizel. Asortiman Fiat Tipo strukturiran je na jednostavan način, s izravnim porastom cijena između razreda. Početni hatchback 1.4 95 KS Easy počinje od oko 17.000 €, dok je oprema Higher spec. Lounge 2.500 € skuplja od Easyja. Sportski S-Design je još 1.100 € povrh toga, a vrhunske Sport verzije koštaju nešto više od 24.000 €.
1,6-litreni dizel dostupan je samo u izvedbi Mirror i Lounge. Ako odaberete S-Design, imat ćete na raspolaganju samo benzinske motore. Bilo koji od ovih dodataka može se dobiti u Tipo SW karavanu za 1.100 € više.
Kao i ovu osnovnu ponudu modela, Fiat nudi mnoštvo posebnih izdanja po dobroj vrijednosti s dodatnom opremom. Fiat Tipo Street je nadogradnja opreme Easy za 600 € koja dodaje crne detalje, crne aluminijske naplatke i zatamnjena stakla za sportski izgled, ali zadržavajući 1,4-litreni benzinski motor. S druge strane, Fiat Tipo Mirror dodaje infotainment zaslon osjetljiv na dodir s Apple CarPlayjem i Android Autom, plus drugi pribor za skromno povećanje cijene u odnosu na Easy Plus.
Još jedan specijal je Fiat Tipo Sport. On uzima S-Design i dodaje sportski bodykit sa stražnjim difuzorom, prednjim spliterom, bočnim pragovima i crnim kontrastnim krovom. Ima i više opreme unutra, iako opet dolazi samo s dvije opcije benzinskih motora, tako da nema nadogradnje snage koja ide uz sportskiji izgled. Općenito, Fiat Tipo je pristojan izbor i nudi više opreme od verzija automobila slične cijene kao što su Focus, Renault Megane i Peugeot 308. No, iznutra se doima praznije, a zastarjela tehnologija znači da nije tako dinamičan kao njegovi konkurenti, a vjerojatno će biti i skuplji za održavanje.
Fiat Tipo – povijest
Fiat Tipo hatchback predstavljen je 2015. kao drugi automobil koji koristi naziv Tipo. Originalni Fiat Tipo iz 1988. bio je nasljednik modela Ritmo, a čak je osvojio i titulu europskog automobila godine 1989. godine. Teško ćete ga pronaći ovih dana, ali njegova je platforma korištena na nizu drugih automobila, uključujući Alfi Romeo 145/146, Fiat Coupe Turbu i Lancia Delti. Iako je taj automobil također iznjedrio Fiat Tipo 16V hatchback, to nije bio slučaj s trenutnim automobilom. Jedina prava varijacija je Tipo Station Wagon karavan, koji nudi dodatnu praktičnost u odnosu na otvor zahvaljujući većem prtljažniku.
1. Prostor – 80 / 100: Jedan od većih automobila po početnoj cijeni
Prava jača strana Fiat Tipa je njegova praktičnost. Zapravo, ako trebate praktičan obiteljski automobil za supermini novac, Tipo bi mogao biti izvrstan izbor s nižim specifikacijama. Dostupan je kao hatch, SW karavan ili limuzina i dobivate puno prostora, bez obzira koji odaberete. Vozački položaj je dobar, a preglednost dobra kao i kod svih njegovih suparnika. U kabini ima dosta prostora za potrepštine Vaše obitelji. Tu je i USB priključak za punjenje telefona i drugih elektroničkih uređaja.
Fiat Tipo dugačak je 4,37 m, širok 1,79 m i visok 1,5 m, što ga čini jednim od najvećih automobila dostupnih po sličnoj početnoj cijeni. Karavan je 20 cm duži, na 4,57 m, što znači da možete staviti predmete duge do 1,8 m straga sa spuštenim sjedalima. Međutim, na cesti se ne čini prevelikim, a i dalje je dovoljno lagan za vožnju po gradu i parkiranje.
Ima dosta prostora za noge i glavu na prednjim i stražnjim sjedalima, iako bi u hatchback verziji posebno visokim putnicima na stražnjim sjedalima glava mogla dodirivati krov.
Stražnja sjedala su također prilično udobna, a iako srednje sjedalo nije najudobnije mjesto za odrasle, dovoljno je dobro za kraća putovanja. Svakako je mnogo prostraniji od suparnika slične cijene u nižem segmentu, iako nije puno veći od ostalih obiteljskih hatchback modela poput Opel Astre. Vrata se otvaraju lijepo i široko, što bi trebalo biti korisno za postavljanje dječjih sjedala.
Za kompaktni automobil s pet vrata, Fiat Tipov prtljažnik od 440 litara trebao bi biti više nego dovoljan za nošenje svakodnevne prtljage – može primiti stvari četveročlane obitelji. Karavan dobiva 110 litara više, s 550 litara dostupnih s podignutim sjedalima. Možete preklopiti sjedala djeljiva u omjeru 60:40, a baze sjedala također se mogu sklopiti tako da možete potpuno spustiti naslone, za ravan pod prtljažnika.
2. Potrošnja i deprecijacija – 75 / 100: Osnovni motor je 1.4 benzinac
Fiat Tipo je od početka dizajniran da bude automobil dobre vrijednosti, a njegova niska cijena u Europi to odražava.
Čak ni Tipo s vrhunskim specifikacijama nije previše skup. Za otprilike 17.000 € moći ćete dobiti 1.4 benzinac od 94 KS u jednostavnoj opremi, ali sa svim modelima koji imaju DAB, Bluetooth i klima uređaj, komplet koji se nudi čak i na najosnovnijem Tipu je respektabilan. Ako trebate još više prostora, Tipo Station Wagon može se pohvaliti prtljažnikom od 550 litara i košta dodatnih 1.100 €. Limuzinska verzija nudi se samo sa starim 1,4-litrenim benzinskim motorom od 94 KS, a cijena joj je nešto više od 16.000 € u izvedbi Easy, uz dodatnih 600 € za model Street spec.
Međutim, ako želite pristojnu opremu i ekonomičan motor u svom Fiat Tipu, morat ćete potrošiti malo više, a u tom trenutku ste već u cjenovnom rangu tradicionalnijeg hatchback rivala poput Opel Astre.
Osnovni motor je 1.4 benzinac od 94 KS, koji je testiran na najnovijem WLTP testnom ciklusu i troši od 6,9 l/100 km. Ova brojka je lošija u automobilima viših specifikacija koji su teži i dolaze s većim kotačima i gumama, ali samo za nekoliko decilitara u usporedbi. Snažniji 1.4 T-Jet turbobenzinac od 118 KS nudi bolje performanse, ali bez mnogo štete u pogledu potrošnje. U opremi Mirror, 1.4 ima potrošnju od 7,6 l/100 km, a T-Jet se navodi na 7,7 l/100 km.
Multijet dizel je 1,6-litreni motor s istom snagom od 118 KS kao i T-Jet benzinac. Nudi dobar okretni moment pri niskim brzinama i troši od 5,5 l/100 km na testnom ciklusu WLTP. Emisije su samo 110 g/km za dizel Tipo, dok benzinski automobili troše 149 g/km za 1.4 i 153 g/km za T-Jet motor.
Kupci Fiat Tipa teško će vratiti veliki dio uloženog novca. Niskobudžetni korijeni automobila, mainstream logo i relativno niska tehnološka konstrukcija i tehnologija znače da raspon neće imati deprecijaciju višu od 31 posto nakon tri godine / 60.000 km. To je među najlošijim preostalim vrijednostima na tržištu novih automobila, a kamoli u klasi kompaktnih hatchback vozila.
3. Vožnja – 69 / 100: Tipo zaostaje po pitanju udobnosti
Tijekom vožnje, Fiat Tipo pruža opušten osjećaj, s mekim ovjesom i udobnim položajem za vožnju koji doprinose glatkom iskustvu vožnje. Kao rezultat te mekoće usmjerene na udobnost, Fiat gubi kada je riječ o iskustvu vožnje. Automobil se poprilično naginje dok brzo skrećete, i iako upravljanje nema puno osjećaja, dovoljno je opterećeno i ima dosta prianjanja. Nije loš automobil za vožnju, ali Opel Astra i Ford Focus su ga, nažalost, pobijedili. Astra je također udobnija za vožnju.
Dok Tipo malo zaostaje za svojim suparnicima po pitanju udobnosti vožnje, na primjer, u njemu nema puno toga, a Fiat se prilično dobro nosi s neravnim cestama. Položaj sjedenja je niži nego kod konkurencije, iako nije ništa udobniji.
1.4 benzinac od 94 KS vrlo je profinjen, vrlo je tih pri niskim okretajima u gradu i stvara malu buku pri većim brzinama. Buka od vjetra i ceste također se počinje stvarati na autocesti, iako ih Tipo općenito dobro obuzdava. Performanse benzinskog agregata nisu loše, ali nije tako prodoran kao turbo benzinac ili dizel.
Iako je 1.4 T-Jet nešto žedniji, ovaj bismo motor odabrali u odnosu na ostale benzince zbog boljeg odziva. Ima više okretnog momenta, a s aktivnih 118 KS dovoljno je živahan da drži korak s prometom.
1,6-litreni dizel izvana je glasan, ali je iznutra gotovo jednako tih kao i benzinac. Ako ga jače “stisnete”, sigurno ćete čuti oštru buku, ali većinu vremena zvuk motora je negdje u pozadini. S okretnim momentom od 320 Nm, dizel se doima brzo. Motor je hrabar kada se turbo uključi, isporučujući dovoljno okretnog momenta.
Ima dosta okretnog momenta pri niskim okretajima, što olakšava vožnju autocestom jer nećete morati mijenjati u niže stupnjeve da biste započeli pretjecanje. Tipo pati u smislu profinjenosti, s Multijet motorom koji buči i zvuči neugodno u kabini.
4. Dizajn – 58 / 100: Puno nedostataka
Fiat Tipo fokusiran je na cijenu, ali je zadržao neke kvalitetne stilske značajke. Preuzimajući dizajnerske naznake od vodećeg roadstera marke 124 Spider, automobil je dobio široku rešetku hladnjaka, kromirane detalje i dvostruku liniju krova koji daju hatchback dojam na cesti.
Ispod ima više ventilacijskih otvora s kromiranim izbočinama kako bi se pojačao sportski izgled automobila s opremom Lounge, ali letvice u donjim rešetkama nemaju sjajnije srebrne umetke koji se koriste u glavnom ulazu hladnjaka. Mnoštvo tekućih linija daje automobilu oštar izgled, a nagnuto vjetrobransko staklo pridodajte sportskijem izgledu i od mnogih automobila s pet vrata usmjerenih na praktičnost.
Lako je vidjeti odakle dolazi svestranost Tipa, jer uspravna stražnja vrata pomažu u povećanju prostora prtljažnika, s obzirom na relativno kompaktne ukupne proporcije automobila. Dizajn nije baš tako zategnut straga, ali spojler na rubu prtljažnika uravnotežuje donji prednji branik i 43-cm dvobojne aluminijske naplatke koji dolaze kao standard. Raspon boja nije velik, a osim srebrne, zagasito crvena je najsvjetlija nijansa među mnoštvom sivih te smeđom i tamnoplavom.
Postoje dva stila karoserije, a dizajn SW karavana vrlo je sličan hatchu, ali s očito produženom linijom krova kako bi prtljažnik bio veći. Dodaje i prostor za glavu na stražnjim sjedalima.
Postoji i mnogo različitih tekstura s kojima se treba boriti, jer je mekša plastika koja prekriva ploču u “sukobu” s materijalom oko ventilacijskih otvora, središnje konzole i raznih ukrasa. Međutim, kontrole klime iz Alfa Romea su uredne, dok je ergonomija također prilično dobra. Ali, neobična zrnatost koju je Fiat upotrijebio na ploči i vratima nema baš vrhunski dojam.
Satelitski navigacijski sustav temeljen na TomTomu ugrađen je u Fiat. Jasan je i ima ažuriranja prometa, ali zaslon je malen, tako da nije tako lako vidjeti bilo koji detalj kao kod konkurencije. Standardna kamera za vožnju unatrag zgodna je stvar i dovoljno je dobra za parkiranje, dok gumbi oko jedinice znače da je jednostavna za korištenje dok vozite. Iako je zaslon osjetljiviji od jedinice koju biste pronašli u Dacia Loganu, nije ono što biste nazvali brzim ili intuitivnim. Korisničko sučelje nije tako svijetlo, ali barem se čini da ima shemu boja, za razliku od blještavog sustava Dacije.
5. Sigurnost i jamstvo – 58 / 100: Trogodišnje jamstvo
Fiat Tipo dobio je Euro NCAP ocjenu s četiri zvjezdice za sigurnost automobila kada je testiran 2016., ali to je bilo samo s dodanim opcijskim paketom sigurnosti.
Fiat Tipo dolazi s trogodišnjim jamstvom za novi automobil koje je standardno u industriji, što je u rangu s njegovim konkurentima. To znači da će svi problemi koji se pojave u važnom prvom dijelu vlasništva biti pokriveni, iako imajte na umu da prve dvije godine pokriva proizvođač, a posljednju godinu pokriva trgovac, s ograničenjem prijeđenih kilometara do 100.000. Korisno, jamstvo dolazi s pokrićem kvara za isto vrijeme – ne želimo tvrditi da će Vam trebati ako kupite Tipo, budući da se Fiatova reputacija pouzdanosti poboljšala posljednjih godina.
Ukupna ocjena za Fiat Tipo: 68 / 100 – Fiat Tipo dolazi kao kompaktni hatch ili SW karavan. Lako ga je voziti i nudi pristojan prostor.