Audi nije osjetio potrebu “izmisliti toplu vodu” s najnovijim A3. Njegove suptilne vanjske izmjene i nešto veći oblik samo naglašavaju vrhunski izgled stilskog obiteljskog hatchbacka. Ono gdje je njemački proizvođač napravio odlučujuću promjenu je u tehnologiji i dizajnu interijera. Ponudio je suvremeno digitalno okruženje s tipičnim Audijevim fokusom na kvalitetne materijale u cijeloj kabini. Audi A3 ostaje poželjan među publikom kao i uvijek, ali u poznatoj njemačkoj tvrtki i dalje će morati naporno raditi kako bi pridobili kupce u konkurenciji s jednako sposobnim rivalima: Mercedesom, BMW-om i Volkswagenom.
Audi A3 dijeli MQB platformu Volkswagen grupe
Audi A3 postoji od 1996. godine kada je odlučeno kako je vrijeme da Volkswagen Golf dobije konkurenta. Debitantski model Audi A3 pametno je iskoristio pouzdanu podlogu svoga kolege, Golfa četvrte generacije. Svojim uglađenim dobrim izgledom, sofisticiranim stilom i vrhunskom kvalitetom izrade, brzo se uspostavio kao lider u klasi premium hatchbacka. Sada u svojoj četvrtoj generaciji, A3 je nastavio pomicati granice, nudeći luksuz velikog automobila i privlačnost s kojom se drugi još uvijek teško mogu mjeriti.
Audijev uspjeh s modelom A3 potaknuo je BMW i Mercedes da proizvode hatchback rivale u obliku serije 1 i A-klase. A3, također, dijeli MQB platformu Volkswagen grupe s jeftinijim Golfom, SEAT Leonom i Škodom Octavijom. Po cijeni od oko 200.000 kuna, Audi nudi A3 kao model Sportback s petoro vrata ili limuzinu s četvera vrata, bez mjesta za verziju s troja vrata ili Cabriolet verziju u ponudi.
Budući da vrhunska oprema Vorsprung više nije u ponudi, postoje tri razine opreme koje se mogu naći u varijantama Sportback i Saloon. To su Sport, S line i Edition 1, dok Sportback također ima početnu razinu opreme Technik. Benzinski motor dolazi u obliku ili 1,0-litrenog motora sa 109 konja, s oznakom 30 TFSI, ili 1,5-litrenog motora sa 148 konja, s oznakom 35 TFSI. S cjenika je maknut 2,0-litreni 40 TFSI quattro sa 187 konja.
Audi A3 u proizvodnji više od četvrt stoljeća
Asortiman dizelskih motora također je smanjen na jednu opciju koja koristi ulje: 35 TDI sa 148 KS. Prethodno su kupci također mogli birati između 30 TDI sa 114 KS i 40 TDI sa 197 KS. Plug-in hibridna snaga nudi se u obliku modela Sportback TFSI e, dostupnog s razinama opreme Sport, S line i S line Competition. 1,4-litreni benzinski motor i električni motor u kombinaciji daju 201 konja u specifikaciji 40 TFSI e ili 242 konja u modelu 45 TFSI e.
Za završni dio asortimana performansi pobrinuli su se S3 s 307 KS i RS 3 s 394 KS, a oba su dostupna u izvedbi Sportback ili Saloon. S3 svoju snagu generira putem 2,0-litrenog benzinskog motora, dok njegov snažni RS 3 brat koristi 2,5-litrenu jedinicu s pet cilindara. Quattro pogon na sva četiri kotača je standardan.
U proizvodnji još od 1996., prva generacija A3 hatchbacka isporučila je tipičnu Audi kvalitetu izrade i vrhunsku prilagodbu i završnu obradu što se pokazalo dobitnom kombinacijom kod kupaca. Izvorno ponuđen samo kao sportski model s troja vrata, praktičnija verzija s petorim vratima stigla je 1999. s jednakim uspjehom.
Mogli biste obratiti pozornost na kasnije automobile iz treće generacije
Prolazak kroz četiri generacije tijekom više od četvrt stoljeća znači da će na tržištu biti mnoštvo rabljenih primjeraka. To s benzinskim, dizelskim i odnedavno plug-in hibridnim pogonom. Automobili sportske i S linije nude poboljšanu opremu i snažniji vanjski izgled. Iako, ako ste u mogućnosti voziti solidan automobil s dobrom poviješću, tada, za koji god model da se odlučite, imat ćete otmjeni, profinjeni obiteljski hatchback. Budući da je raspon modela četvrte generacije A3 sada u potpunosti u prodaji, kasniji automobili iz treće generacije mogli bi se pokazati kao pametna kupnja. A3 općenito prilično dobro drži svoju vrijednost. Međutim, nabava automobila iz prethodne linije koji je star 3-4 godine mogla bi se pokazati kao odličan potez, gledajući omjer cijene i kvalitete.
Treća generacija Audija A3 dotjerana je 2016. i, uz neke stilske izmjene i nekoliko novih benzinskih motora, dobila je opciju digitalnog zaslona s instrumentima Virtual Cockpit. Također, dobila je i integriranu satelitsku navigaciju za određene modele. Sport i S line presvlake su, kao i uvijek, najpopularnije specifikacije. Većina korištenih primjeraka iz serije druge generacije Audija A3 izgledat će pomalo izmoreno i možda se neće činiti tako ulašteno kao oni kasniji automobili. Međutim, i dalje ostaje poželjan automobil, s mnogim privlačnostima i sofisticiranim imidžem. Obavezno provjerite povijest automobila i osigurajte redovito servisiranje. Možda bi bilo vrijedno potražiti stručnjake koji bi se pobrinuli za tekuće održavanje.
1. Vožnja – 73 / 100: Dinamika Audi A3 vožnje je nepromijenjena
Sve do početka 2022., asortiman A3 nudio je izbor između tri benzinska motora ili dizelske jedinice s tri odvojene snage. Benzinski motori bili su 1,0-litreni (30 TFSI) sa 109 konja, 1,5-litreni (35 TFSI) sa 148 konja ili 2,0-litreni (40 TFSI) sa 187 konja, pri čemu je 1,5-litreni motor koristio 48-voltni blagi hibridni sustav. To pomaže u uštedi goriva i daje dodatnih 50 Nm električno generiranog okretnog momenta. Audi je od tada prestao proizvoditi verziju 40 TFSI. S prelaskom na električni pogon, modeli s dizelskim motorima sve su manje traženi, a Audi je odgovorio izbacivanjem modela 30 TDI sa 114 KS i 40 TDI sa 197 KS iz asortimana A3. Ovo ostavlja samo 35 TDI sa 148 KS kao jedini pogon na ulje u čitavoj liniji.
Sigurni smo da će se benzinski model A3 35 TFSI pokazati kao popularan izbor, a također ima koristi od Audijeve odluke da ponudi stražnji ovjes s više karika, umjesto postavljanja torzijske grede automobila s nižim specifikacijama. Audi je mudro odlučio zadržati dinamiku vožnje A3 uglavnom nepromijenjenom. To rezultira obiteljskim hatchbackom koji pruža izvrsnu kombinaciju udobnosti i kontrole, iako S line verzije i dalje griješe ka čvršćoj vožnji. Ako želite malo više osjećaja upravljanja, preporučujemo prebacivanje između načina odabira vožnje na postavku Dynamic. Ona daje malo više težine prirodno laganom postavu. Jednako tako, ručni mjenjač sa šest stupnjeva prijenosa ima lagani domet i s njim se lako nositi, iako je mjenjač sklon trzajima pri malim brzinama. Zbog toga je vožnja gradom teža nego što bi trebala biti.
2. Potrošnja – 86 / 100: 35 TDI s najekonomičnijim spremnikom goriva
Audi je postupno razvijao ponudu A3 kako bi sada uključio benzinske, dizelske i plug-in hibridne motore. Tako pruža konkurentne troškove rada i niske emisije. Benzinski agregat 30 TFSI, sa šesterostupanjskim ručnim mjenjačem, daje impresivan minimum potrošnje od 5,5 l/100 km i emitira 124 g/km CO2, dok 35 TFSI troši 5,9 l/100 km i sadrži emisiju CO2 od 133 g/km.
Automatski 35 TFSI sa sedam stupnjeva prijenosa S tronic zapravo je učinkovitiji od ručne verzije, trošeći 5,7 l/100 km i 129 g/km CO2. Nadogradnja na 40 TFSI više nije opcija jer ga je Audi uklonio s cjenika A3, ali ako nabavite rabljeni primjerak, i dalje ćete vidjeti ukupnu ekonomičnost od razumnih 7,2 l/100 km, s emisijom CO2 od 164 g/km. Vozače službenih automobila privući će modeli A3 TFSI e koji nude niže emisije CO2 (oko 26 g/km). Moguće je prijeći oko 92 kilometara samo na električnu energiju. Stoga, ako redovito punite bateriju i uglavnom obavljate kraća putovanja, stvarno biste mogli uštedjeti na računima.
Ako tražite najbolji povrat novca od spremnika goriva, 35 TDI nudi potrošnju od 4,6 l/100 km i 120 g/km CO2. I modeli 30 TDI i 40 TDI ukinuti su početkom 2022. godine. Prvi je nudio minimalnih 4,4 l/100 km i samo 115 g/km CO2, dok je drugi trošio 5,6 l/100 km sa 147 g/km. Kupci koji gledaju na performanse modela S3 i RS 3, vjerojatno neće biti pretjerano zabrinuti za ukupnu učinkovitost. Iako, S3 još uvijek troši pristojnih 8,1 l/100 km u kombiniranom ciklusu. Snažniji RS 3 predvidljivo je malo lošiji, trošeći prosječno 9 l/100 km.
Podaci pokazuju da će A3 zadržati oko 50 posto svoje izvorne vrijednosti tijekom tri godine i 60.000 kilometara. Mercedes A-klase i BMW serije 1 prolaze nešto bolje s 54 posto u istom razdoblju.
3. Dizajn – 79 / 100: Sve to i dalje izgleda kao Audi A3
Nakon uspjeha prethodnog modela treće generacije, Audi nije nastojao dočarati radikalno drugačiji vanjski izgled za A3. Umjesto toga, dizajn unapređuje izgled Audi obitelji s velikom prednjom maskom u obliku saća, zajedno s agresivnijim bočnim ventilacijskim otvorima i kutnim LED prednjim svjetlima. Postoje istaknute linije nabora postavljene nisko duž vrata, a stražnji kraj je potpuno nov. Međutim, sve to i dalje izgleda kao Audi A3.
Što se tiče unutrašnjosti, instrument-ploča puna je raznih kutova i nije tako konzervativna kao u prethodnom modelu. Maska je sada obrubljena lažnim aluminijem. Još je uvijek prisutna tipična Audi kvaliteta, ali se vidi definitivna promjena u stilskom smjeru. Standardne razine opreme su dobre, s početnim Technik automobilima koji uključuju 40-cm aluminijske naplatke, električno podesive retrovizore, klima-uređaj, satelitsku navigaciju, Bluetooth i DAB radio. Nadogradnja na sportsku specifikaciju donosi 43-cm aluminijske naplatke, Audi Drive Select, kožne presvlake, kontrolu klime i mat crne vanjske obloge.
Više specifikacije donose veće kotače, sportska sjedala, poboljšane kožne presvlake, zaštitna stakla i sportski volan s ravnim dnom. U Audiju A3 došlo je do dalekosežnog zaokreta prema digitalnijem okruženju. Svaka verzija automobila sada dobiva 26-cm digitalnu instrument-ploču kao standard. Tu je i 31-cm sustav Virtual Cockpit koji je dostupan kao opcija za S line opremu.
Infotainment sustav dobro je poznat u svim vrstama Audija. Malo se sporo učitava kada ga pokrenete, ali je savršeno oštar u prezentaciji i radu, te pun značajki. To je pravi dio tehnologije velikih automobila u kompaktnom hatchbacku. Jedina je mana to što se oslanja isključivo na unose dodirom, bez MMI okretnog kotačića ili drugih kontrola za jednostavno korištenje u pokretu.
4. Prostor – 90 / 100: Viši od Mercedesove A-klase
Budući da nema dostupnih modela s troja vrata ili kabrioleta, asortiman A3 sastoji se od praktičnije verzije Sportback s petoro vrata i limuzine s četvero vrata. Uzmite u obzir i učinkovitu ponudu motora i izbor finih ručnih ili automatskih mjenjača. A3 ne samo da nudi vrhunski luksuz, već je i funkcionalan za obitelj. Audi A3 uvijek je pružao vrhunsku razinu udobnosti, čak i ako se odlučite za čvršći sportski ovjes koji dolazi s modelima S line. Sjedala su udobna, a kabina je dobro izolirana od buke s ceste, što A3 čini posebno ugodnim.
Manjak buke vjetra i impresivne brojke potrošnje potpomognute su uvođenjem pokretnih otvora za zrak i glatkijim podvozjem. Oni pomažu poboljšati protok zraka i smanjiti neželjeni otpor goriva. Određivanje automobila u sportskoj ili višoj opremi donosi korisnu djeljivu sklopivu stražnju klupu, odnosno, potpuno sklopivu ili u konfiguraciji 40:20:40. Također, uključuje središnji naslon za ruku s držačima za čaše.
A3 je dugačak 4.343 mm, širok 1.984 mm (uključujući ogledala) i visok je 1.425 mm. Mercedesova A-klasa malo je duža s 4.445 mm, nešto šira s 1.992 mm, ali ima nižu liniju krova s ukupnom visinom od 1.412 mm. Četvrta generacija A3 nešto je duža i šira od svog prethodnika, a to donosi prednosti većeg prostora za glavu i noge u cijeloj kabini. Četiri putnika mogu sjediti potpuno udobno, a stražnje srednje sjedalo najbolje je koristiti za kraća putovanja.
Spremni prostor za A3 prilično je pristojan. Model Sportback nudi 380 litara prtljažnog kapaciteta sa svim sjedalima na mjestu. S druge strane, prtljažnik je dobro dizajniran sa širokim otvorom i bez nezgrapnog ruba za prebacivanje prtljage. A3 limuzina ima prtljažnik od 425 litara, što je pet litara više od A-klase s četvera vrata.
5. Sigurnost – 89 / 100: Sigurnosni sustav ‘Pre Sense Front’
Pouzdanost ne bi trebala biti problem s najnovijim modelom A3. Temelji se na sveprisutnoj MQB arhitekturi Volkswagen Grupe. Njegovi TSI benzinski motori također su poznati kao kvalitetni. Euro NCAP dodijelio je novom Audiju A3 punu ocjenu od pet zvjezdica. Dodijeljena je ocjena od 89 posto za zaštitu odraslih i 81 posto za sigurnost djece u vozilu.
Sve verzije A3 uključuju Audijev sigurnosni sustav “Pre Sense Front”. Taj sustav koristi upozorenje temeljeno na radaru kako bi upozorio vozača na potencijalne opasnosti. Također, ima mogućnost pokretanja automatskog kočenja u nuždi ako je potrebno. Ugrađeni sigurnosni komplet dodaje pomoćnika za izbjegavanje sudara, sustav upozorenja pri napuštanju trake i tempomat. Ugrađeni su i stražnji parkirni senzori.
Ukupna ocjena za Audi A3: 83 / 100 – Suptilan dizajn eksterijera i unutrašnjost prepuna tehnologije pomažu mu zadržati svoju poziciju premium obiteljskog hatchbacka