Škoda Kamiq je fantastičan svestrani automobil. Ovo je jedan od prvih kompaktnih crossovera koji nudi dovoljno prostora i praktičnosti da izvedivo djeluje kao jedini obiteljski automobil. Unatoč svojim malim dimenzijama, Škoda Kamiq je vjerodostojna alternativa konvencionalnijim hatchback modelima poput Ford Focusa ili Volkswagen Golfa (oba teoretski spadaju u klasu iznad). Kabina se čini dobro spojenom, a tu je i mnoštvo opreme bez obzira koju specifikaciju odaberete. Sve Škodine uobičajene “Simply Clever” značajke ostaju, čineći Kamiq fantastično vještim obiteljskim automobilom.
Škoda Kamiq je najmanji SUV u ergeli češkog proizvođača. Stigao je 2019., vodeći borbu s mnoštvom talentiranih suparnika u segmentu koji je iznimno važan u većem dijelu Europe. Temeljen na isprobanoj i testiranoj MQB arhitekturi Volkswagen Grupe, Škoda Kamiq dijeli većinu svojih mehaničkih podloga s Volkswagen T-Crossom i SEAT Aronom. Smješten je ispod oba svoja brata i sestre u pogledu cijene, ali je jednako kompetentan u područjima koja su važna. Praktičan je, dobar za vožnju i dovoljno velik da služi kao alternativa tradicionalnijim obiteljskim hatchback vozilima.
Ta veza s Volkswagenom znači da postoji poznati skup sjajnih motora između kojih možete birati. 1,0-litreni TSI benzinski motor započinje ponudu s 94 KS, dok verzija sa 109 KS donosi nešto više snage i može se dobiti s opcijskim DSG automatskim mjenjačem. 1,5-litreni TSI na vrhu je benzinske ponude i dostupan je sa 148 KS i izborom između ručnog ili automatskog motora, dok opcija s 1,6-litrenim dizel motorom više nije dostupna.
Primjenjuje se Škodina jednostavna struktura razine opreme, s početnim S modelima kojima se pridružuju izvedbe SE, SE Drive, SE L i Monte Carlo. Početni automobili dolaze dobro opremljeni: 40-cm aluminijski naplatci, LED prednja svjetla, krovni nosači, kožni upravljač i 17-cm infotainment sustav uključeni su uz ručni klima uređaj.
Međutim, SE predstavlja najbolju točku u pogledu kompleta. Infotainment sustav od 20 cm s Android Auto i Apple CarPlay funkcijom znači da nedostatak satelitske navigacije nije problem, dok tempomat, stražnji senzori za parkiranje i automatska svjetla i brisači pomažu poboljšati cjelokupno iskustvo. SE Drive ima zaslon od 23 cm s integriranom satelitskom navigacijom, stražnjim staklom za privatnost i ručnim podešavanjem visine za oba prednja sjedala.
Vrhunski SE L automobili skuplji su oko 1.150 € od verzija SE Drive i uključuju 45-cm aluminijske naplatke, modernija vanjska svjetla, 26-cm digitalni zaslon Virtual Cockpit i 23-cm infotainment sustav sa satelitskom navigacijom. Monte Carlo verzije dodaju panoramski stakleni krov, potpuna LED prednja svjetla, sportska sjedala i višenamjenski sportski upravljač.
Škoda Kamiq je jedan od najboljih svestranih vozila u svojoj klasi. Nije baš toliko fleksibilan kao Citroen C3 Aircross, dok će Dacia Duster uvijek biti “slon u sobi” kada se radi o čistoj kvaliteti za cijenu. Međutim, Škoda je vrlo razuman, vrlo sposoban izbor.
1. Dizajn – 95 / 100: Stabilan i siguran u vožnji zbog MQB platforme
Iako će malo tko kritizirati Kamiqov vanjski dizajn, ljubitelji starije Škode Yeti mogli bi pomisliti da je ovaj noviji automobil malo previše konvencionalan u svom obliku i stilu. Poput mnogih njegovih suparnika, izgleda kao nešto više od povišenog hatchbacka, iako nudi vrlo praktičnu unutrašnjost i mnoštvo stvarno pametnih značajki.
Izgrađen je na MQB platformi VW Grupe i kao rezultat toga je stabilan i siguran u vožnji. To također znači da ima prednosti fleksibilne kabine s prostorom za pet odraslih osoba. Izgled instrument-ploče lako je razumjeti, iako mu nedostaje štih. Međutim, vjerojatno će ponuditi mnogo privlačnosti na ciljanom tržištu obiteljskih kupaca koji daju prednost praktičnosti. Kvaliteta je vrlo dobra – Škoda Kamiq se čini bolje izgrađen i sofisticiraniji iznutra od ekvivalentnog Volkswagen T-Crossa.
Osnovne verzije S opreme imaju 17-cm zaslon osjetljiv na dodir, dok se SE verzije nadograđuju na 20-cm zaslon. Modeli SE Drive, SE L i Monte Carlo uključuju veću konzolu od 23-cm, ali svi nude oštru grafiku i lako razumljivo korisničko sučelje. Zaslon brzo reagira na Vaše unose i iako nije najbrži sustav za vrijeme učitavanja, dovoljno je brz da nikada nije frustrirajući. Dobivate Android Auto i Apple CarPlay uključene kao standard na SE automobile i novije, što radi vrlo dobro jer je zaslon jako ažuran.
Bežično punjenje pametnog telefona je opcija koja dobro funkcionira s kompatibilnim pametnim telefonima, iako košta oko 275 €. Ako stvarno želite specificirati sustav Virtual Cockpit za svoj SE ili SE Drive automobil, tada će Vam Škoda naplatiti gotovo 690 € za tu privilegiju. Ne možete odrediti sustav na početnim S automobilima.
2. Prostor – 93 / 100: Prostran crossover
Unatoč činjenici da se nalazi u klasi supermini-SUV-ova, Škoda Kamiq ima prostora za pariranje nekim modelima iz višega segmenta. Dizajniran je s fokusom na praktičnost, a kao i obično, njegov niz Škoda “Simply Clever” značajki, čine ga nevjerojatno lakim automobilom s kojim možete živjeti iz dana u dan.
Postoji samo jedan oblik karoserije za odabir, ali ne dopustite da Vas to obeshrabri. Ovo je moderan, prostran i opremljen crossover koji bi trebao odgovarati obiteljskim kupcima. Sve verzije imaju pet sjedala, a sve imaju djeljivu / preklopivu klupu u omjeru 60:40 za pomoć pri utovaru većih predmeta. Nažalost, Škoda Kamiq nema klizna stražnja sjedala, ali to vjerojatno neće biti važno – i prtljažnik i prostor na stražnjim sjedalima su izdašni. Spremište u kabini također je dobro, s mnoštvom mjesta za pohranjivanje stvari.
Položaj u vožnji je odličan, s dosta podešavanja sjedala i upravljača. Povišena visina vožnje pomaže u preglednosti. Ako provodite puno vremena u gradu, onda je najbolji SE jer dolazi sa senzorima za parkiranje kao standard, dok je Park Assist dostupan na svim osim osnovnog S modela.
S nešto više od 4,2 m duljine i gotovo 1,8 m širine, Škoda Kamiq nije osobito velik automobil. Ipak, neznatno je veći u oba smjera od Volkswagen T-Crossa i malo (31 mm) duži od Nissan Jukea.
U Škodi Kamiq ima puno prostora. Viši ljudi koji prelaze iz superminija kao što su Fabia ili Volkswagen Polo otkrit će da podesivi položaj za vožnju odgovara njihovoj veličini i obliku, dok će putnici straga imati koristi od visoke linije krova. Nema kliznog stražnjeg reda, ali to zapravo i nije važno – Škoda postiže urednu ravnotežu između prostora za putnike i prtljažnika.
Prtljažnik Kamiqa je, barem na papiru, manji od prtljažnika novog Nissan Jukea s postavljenim stražnjim sjedalima. Ovdje se Škodinih 400 litara loše slaže s Nissanovim utovarnim prostorom od 422 litre. Međutim, u stvarnosti, Kamiqov veliki, četvrtasti otvor, visoki krov i povoljna linija stražnjeg prozora znače da je mnogo praktičniji. Nadalje, Škodin maksimalni kapacitet prtljažnika od 1.395 litara s preklopljenim stražnjim sjedalima posramljuje Jukeovih bijednih 1.088 litara ukupnog prtljažnog prostora.
3. Sigurnost i jamstvo – 87 / 100: Dobre razine standardne sigurnosti
Škoda je stekla veliku reputaciju kod svojih kupaca od svog pomlađivanja u ranim 2000-ima.
Škoda Kamiq se standardno isporučuje s dobrom razinom standardne sigurnosti i opreme za pomoć vozaču. Svi modeli imaju šest zračnih jastuka, autonomno kočenje u nuždi, pomoć pri održavanju traka i upozorenje na mrtvi kut. Ostali dostupni sustavi uključuju automatska kratka svjetla, pomoć pri parkiranju i upozorenje na promet straga.
Kamiq je postigao punu ocjenu od pet zvjezdica od Euro NCAP-a u svojim testovima sudara, sa vrhunskih 96% rezultata za sigurnost odraslih putnika. Postigao je 85, 80 i 76% u kategorijama vezanima za sigurnost djece, ranjivih sudionika u prometu i sigurnosne pomoći. Blisko srodni Volkswagen T-Cross tehnički je ipak sigurniji, pobjeđujući Kamiq za nekoliko posto u svakoj kategoriji.
Svi modeli Škode pokriveni su trogodišnjim jamstvom od 100.000 km koje se može produžiti na pet godina i 150.000 km uz dodatnu naknadu. Poklapa se s jamstvima većine suparnika, ali Hyundai Kona koristi standardno petogodišnje jamstvo od 150.000 km, a Kia Stonic standardno dobiva sedmogodišnje jamstvo od 150.000 km.
4. Potrošnja i deprecijacija – 79 / 100: 1,0-litrena verzija troši malo više od 5,5 l na 100 km
Škodin Kamiq mnogo toga dijeli sa širom linijom MQB grupe Volkswagen, ne samo po osnovi i ponudi motora. Postoje tri opcije benzinca – sve su poznate i koju god odaberete, za očekivati je razumne troškove rada. Nagrada za najnižu emisiju CO2 ide 1,0-litrenom benzinskom agregatu od 109 KS s ručnim mjenjačem u opremi SE Drive. Emisija od 122 g/km znači da privatni kupci neće platiti previše cestovnih poreza u usporedbi s konkurentima koji više zagađuju okoliš, a prosječna potrošnja od 5,4 l/100 km također je potpuno prihvatljiva.
1,0-litrena verzija sa 94 KS emitira od 127 g/km, uz potrošnju od 5,6 l/100 km u WLTP kombiniranom ciklusu. Oni kupci koji gledaju snažniji 1,5-litreni automobil u opremi SE L s automatskim mjenjačem i dalje će vidjeti potrošnju od 6,2 l/100 km, zajedno s emisijom CO2 od 140 g/km.
Neki stručnjaci predviđaju da će Škoda Kamiq zadržati oko 42 do 49% svoje vrijednosti nakon tri godine i 60.000 km vlasništva. Nešto skuplji (ali općenito sličan) Volkswagen T-Cross zadržat će 46 do 54% u istom razdoblju.
5. Vožnja – 76 / 100: Škoda Kamiq udoban je tijekom vožnje
Teško biste nazvali Škodu Kamiq zabavnom za vožnju, ali to ne znači da je putovanje u malom SUV-u dosadno ili turobno iskustvo. Upravlja sigurno i predvidljivo, s dobrom vidljivošću i elegantnim ručnim mjenjačem. Ako tražite kompaktni crossover koji dinamiku stavlja na ili blizu vrha popisa značajki, onda je SEAT Arona dostojan kandidat, dok je najnoviji Nissan Juke beskrajno isplativiji za vožnju nego što je ikada bio njegov prethodnik.
Udobnost vožnje je jača strana Škode, a Škoda Kamiq i ovdje postiže dobru ravnotežu. Nije ni prečvrst ni premekan, dovoljno je lagan na oštećenim cestama, ali se prikladno kontrolira u uskim zavojima. Ne bi bilo loše imati malo više povratnih informacija putem volana.
Možete birati između četiri motora, od kojih je svaki s turbopunjačem za malo više snage. Osnovni “S” model dostupan je samo s početnim 1,0-litrenim TSI motorom, koji ima odgovarajućih, ali pomalo slabašnih 94 KS. Verzija od 109 KS puno je prikladnija za mali SUV i to je motor koji bismo odabrali s obzirom na izbor.
Ovaj 1.0 TSI model sa 109 KS ubrzat će do 100 km/h za 10,2 sekunde, više nego dovoljno brzo za automobil ovog tipa, i postići najveću brzinu od 193 km/h. Ovaj je motor izvrstan svestrani motor, nudi obilje snage u gradu i pristojnu profinjenost pri većim brzinama na autocesti. Dostupan je s ručnim šesterostupanjskim ili automatskim DSG mjenjačem sa sedam stupnjeva prijenosa, iako bismo se zadržali na prvom jer je lagan i precizan za korištenje.
Iznad toga, nalazi se vodeći 1.5 TSI sa 148 KS koji je uglađen i prodoran. Ipak, nije puno brži od 1,0-litrenog motora veće snage, a kupnja i rad koštat će dosta više. Budite sigurni da Vam je potrebna dodatna izvedba prije nego što se posvetite dodatnim troškovima.
Ukupna ocjena za Škodu Kamiq: 86 / 100 – Škoda Kamiq jedan je od najboljih malih SUV vozila u prodaji. Malo tko može usporediti njegovu ravnotežu praktičnosti, vrijednosti i udobnosti