in

Mercedes GLC: Impresivan SUV pun tehnologije

Mercedes GLC
Foto: Screenshot carwow YT

Mercedes GLC je jedan od najmodernijih automobila u premium SUV klasi srednje veličine i ima fantastičnu, luksuznu unutrašnjost koja osigurava da izgleda jednako dobro iznutra kao i izvana. Ako tražite obiteljski SUV s fokusom na luksuz, GLC bi svakako trebao biti u Vašem užem izboru. Plug-in hibridni modeli također su impresivno učinkoviti, što ih čini posebno privlačnim kupcima službenih automobila. Međutim, Mercedes GLC jednostavno nije tako dobar za vožnju kao rivali iz BMW-a i Jaguara, a modeli na većim aluminijskim naplatcima u vrhu ponude voze prilično oštro preko neravnina. GLC je daleko skuplji i od svojih najbližih suparnika.

Mercedes GLC sada je u svojoj trećoj generaciji. Ostaje na istome mjestu u Mercedesovoj ponudi – iznad GLA i GLB SUV vozila, ali ispod GLE i GLS i po veličini i po cijeni. Slova u nazivu također upućuju na njegovu povezanost s limuzinom i karavanom C-klase, koji je i sam osvježen sličnom tehnologijom i motorima kao GLC.

Najnoviji Mercedes GLC ne izgleda toliko drugačije od prethodnog modela izvana, ali unutrašnjost je promijenjena i sada sadrži najnoviji MBUX infotainment sustav koji koristi 30-cm portretni zaslon osjetljiv na dodir i 31-cm digitalnu instrument ploču. Izgleda fantastično i znači da GLC ima jedan od najsuvremenijih interijera.

Ponuda motora počinje s GLC 220 d, 2,0-litrenim dizelskim motorom s blagom hibridnom tehnologijom za povećanje učinkovitosti, i GLC 300 d, snažnijom verzijom istog motora. Tu je i benzinac Mercedes GLC 300 s 2,0-litrenim turbo motorom. Zapravo, u novoj ponudi još nema GLC modela koji imaju više od četiri cilindra.

Skuplji i snažniji modeli u redovnoj liniji GLC-a su plug-in hibridi. Tu su benzinski Mercedes GLC 300 e i dizelski GLC 300 de, oba koriste 2,0-litreni motor u kombinaciji s električnim motorima i baterijom od 31 kWh koja može pružiti oko 130 km čisto električne vožnje s jednim punjenjem.

Mercedesov AMG odjel već se dočepao najnovijeg GLC-a. Mercedes GLC 43 proizvodi 415 KS iz svog četverocilindričnog benzinskog motora, dok GLC 63 S E Performance daje još izdašnijih 671 KS i 1.050 Nm. GLC 63 S tehnički je plug-in hibrid, ali je njegov paket baterija izravno izveden iz tehnologije koju koristi AMG-ov F1 tim, tako da je jedinica od 6,1 kWh dizajnirana za brzu isporuku i oporavak, a ne za duga putovanja. Očekuje se da će obje AMG verzije GLC-a stići krajem 2023. godine.

Ovo je slična linija motora kao i stari model, a kao i ranije, tu je i Mercedes GLC Coupe koji ima uglavnom istu opremu, ali s malo drugačijom linijom krova za sportskiji izgled. Normalni GLC SUV koji ovdje opisujemo ima više prostora u prtljažniku nego ranije, što je vrlo dobrodošlo, a nije došlo nauštrb ni prostora za putnike, tako da je i dalje prostran obiteljski automobil.

Rivali za GLC uključuju BMW X3 i Jaguar F-Pace, plus Volvo XC60 i Audi Q5. Svi ovi modeli imaju svoje jače strane – BMW i Jaguar su bolji za vožnju od Mercedesa, dok su Volvo i Audi malo udobniji. Međutim, nitko nema unutarnji luksuz ili tehnologiju Mercedesa.

Za sada postoje tri razine opreme: AMG Line, AMG Line Premium i AMG Line Premium Plus. Svi dolaze s pogonom na četiri kotača, 48-cm aluminijskim naplatcima, LED svjetlima, kontrolom klime, grijanim sjedalima i dvostrukim infotainment ekranima s Apple CarPlay i Android Auto povezivanjem pametnog telefona, plus bežično punjenje.

1. Potrošnja i deprecijacija – 90 / 100: Plug-in hibridni modeli prikladniji za kratka putovanja

Potrošnja goriva od 5,4 do 5,5 l/100 km dosljedno znači da je Mercedes GLC 220d izvrstan izbor, posebice jer je ujedno i najjeftiniji model u ponudi. Motor koristi blagu hibridnu pomoć, što znači da postoji mali električni motor koji neprimjetno povećava učinkovitost – nije ništa poput pravih hibrida u asortimanu koji mogu voziti samo na električnu energiju.

GLC 300d malo je manje ekonomičan od 220d, trošeći između 5,7 i 5,9 l/100 km prema službenim podacima. Ovo je još uvijek pristojno za veliki, teški obiteljski SUV, a motor je nešto snažniji, pa bi moglo biti vrijedno razmatranja. Mercedes GLC 300 benzinac troši od 7,5 do 7,7 l/100 km, tako da nije idealan. Plug-in hibridni modeli su daleko prikladniji za kratka putovanja, dok su dizelaši izvrsni za duga putovanja, tako da ovaj model baš i ne briljira kada su u pitanju tekući troškovi.

Ovdje su dostupna dva plug-in hibridna modela i oba koriste istu bateriju od 31 kWh i električni motor od 134 KS. Međutim, GLC 300e koristi benzinski motor kao nadopunu, dok Mercedes GLC 300de koristi dizelski motor. Ovo je rijetka kombinacija jer većina plug-in hibridnih automobila koristi benzin, ali je fantastična za učinkovitost i one koji miješaju duga putovanja s kraćima.

Obično su plug-in hibridi prilično loši za uštedu goriva na dugim putovanjima, budući da nose dodatnu težinu u baterijama i stoga nisu baš ekonomični nakon što se baterija isprazni. Dizelski motor u 300de znači da, iako nije učinkovit kao nehibridni motor kada je baterija prazna, ipak bi trebao smanjiti račune na dužim putovanjima.

I GLC 300e i 300de imaju domet od oko 130 kilometara samo na električnu energiju, što je izvrsno jer većina PHEV vozila ne može prijeći ni 80 km. Na primjer, plug-in Jaguar F-Pace P400e će prijeći najviše 65 km prije nego što mu se baterija isprazni. Mercovu bateriju od 31 kWh možete napuniti za dva sata i 45 minuta koristeći kućnu zidnu kutiju od 11 kW ili javnu punionicu (potrebno je dulje na tipičnom punjaču od 7 kW). Vožnja je tiha i glatka na električnu energiju, pa ćete je htjeti koristiti što je više moguće.

Najnoviji Mercedes GLC trebao bi zadržati oko 55 posto svoje kataloške cijene tijekom tri godine i 100.000 km vlasništva, pri čemu se predviđa da će blagi hibridni benzinski GLC 300 zadržati najveću vrijednost kada dođe vrijeme za zamjenu.

2. Prostor – 89 / 100: U kabini ima mnogo mjesta za odlaganje stvari

Budući da sve verzije Mercedesa GLC dolaze s grijanim sportskim sjedalima, sigurno će Vam biti udobno na vozačevom sjedalu. Položaj za vozača nije tako dobar kao u BMW-u X3 ili Jaguaru F-Paceu, a ni sama sjedala nisu tako mekana kao ona u Volvu XC60, ali Mercedesova luksuzna kabina je odlično mjesto za boravak.

Oprema kao što je kamera za parkiranje od 360 stupnjeva koja dolazi na vrhunskim modelima pomoći će Vam da parkirate Mercedes GLC bez problema, ali na automobilima s nižim specifikacijama sama veličina ovog SUV-a mogla bi biti problem za neke vozače. Vidljivost nije sjajna, ali to je isti slučaj u gotovo svim sličnim SUV vozilima. Sjedite visoko i s malim prozorima i puno karoserije između Vas i tla, može biti pomalo zastrašujuće voziti dok se ne naviknete na veličinu. No, kamera za vožnju unatrag standardna je, a postoji čak i funkcija koja Vam omogućuje da vidite “kroz” poklopac motora s prikazom kamere na zaslonu na automobilima viših specifikacija.

U kabini ima mnogo mjesta za odlaganje stvari, uključujući veliki središnji spremnik s drugim spremnikom ispred njega koji uključuje držače za čaše.

Najnoviji GLC ima duži međuosovinski razmak od prethodnog modela, iako ne puno. Duži je za 15 mm. To znači da je ukupno Mercedes GLC sada dugačak 4.716 mm, širok 1.890 mm (bez retrovizora) i visok 1.640 mm.

To znači da je malo dulji od BMW-a X3, iako je taj automobil malo viši (i samo 1 mm širi). Vidjet ćete da je većina automobila u ovoj klasi slične veličine. Blisko srodni GLC Coupe zadržava istu širinu, iako je malo niži s 1.605 mm i dulji s 4.764 mm.

Unutar novoga Mercedes GLC-a ima više prostora za noge i glave nego ranije, a već je bio prostran obiteljski automobil. I djeca i odrasli neće imati problema sa sjedenjem na stražnjim sjedalima, a GLC-ov uspravan oblik i linija krova znače da ima i dovoljno prostora za glavu.

Normalne benzinske i dizelske verzije GLC-a imaju dobrih 620 litara prtljažnika, što je više od 550 litara koliko imate u BMW X3 benzincu. To se povećava na 1.680 litara s preklopljenim stražnjim sjedalima, što je opet više nego u BMW-u (1.600 litara). Međutim, plug-in hibridne verzije imaju bateriju ispod poda prtljažnika, što smanjuje raspoloživi prtljažni prostor na 470 litara (sjedala podignuta) ili 1.530 litara (sjedala spuštena). Sličan BMW X3 plug-in ima od 450 do 1500 litara prostora, pa je Mercedes ipak nešto praktičniji od svoga glavnoga rivala.

Foto: Screenshot carwow YT

Dizelski modeli Mercedes GLC 220d i GLC 300d najbolji su za vuču jer imaju kapacitet od 2.500 kg s prikolicom s kočnicama. GLC 300 benzinac je također dobra opcija, s 2.400 kg, ali bit će prilično skup za vožnju s prikolicom ili kamp kućicom. Plug-in modeli su manje idealni ako često vučete – njihov maksimalni kapacitet vuče je 2.000 kg. Ipak, to je još uvijek impresivno za plug-in automobil i moglo bi biti više nego dovoljno za neke ljude.

3. Dizajn – 84 / 100: Kvaliteta izrade interijera je izvrsna

Dok je vanjski izgled novog Mercedesa GLC prilično sličan modelu koji je došao prije njega, i dalje ima veliku rešetku i značku, LED svjetla i zaobljeni SUV izgled. Unutrašnjost je veliki napredak u odnosu na već impresivnu kabinu. Mercedes je preradio platformu Modular Rear Architecture (MRA) kako bi stvorio više prostora unutra, a GLC sada koristi dizajn najnovije limuzine C-klase. To znači da postoji velika središnja konzola i široka nadzorna ploča kojom dominiraju dva velika zaslona.

Glavni u sredini je 30-cm infotainment zaslon za satelitsku navigaciju, funkcije izbornika, radio i prikaz Vašeg Android Auto ili Apple CarPlay sučelja. Do njega, iza upravljača, nalazi se 31-cm digitalni instrumentni zaslon. Ova nova postavka MBUX infotainmenta standardna je za sve verzije. Kvaliteta izrade iznutra je izvrsna, a materijali korišteni u Mercedes GLC-u također su izvrsni – čini se prikladno luksuznim čak i ako uzmemo u obzir visoku katalošku cijenu. Uzima elemente iz puno skupljih modela GLE, pa čak i S-klase, pa iako je GLC manji automobil, ne doima se ništa manje premium.

Postoje tri razine opreme koje možete izabrati, počevši od AMG Line. Ovaj osnovni model doista je dobro opremljen i dolazi s najnovijim MBUX infotainment sustavom (uključujući povezivanje pametnog telefona, satelitsku navigaciju i bežično punjenje telefona), plus 48-cm aluminijske naplatke, LED svjetla, ambijentalno unutarnje osvjetljenje, grijana sjedala, kontrolu klime, aktivnu pomoć pri parkiranju, zatamnjena stakla i kameru za vožnju unatrag.

Ako prijeđete na AMG Line Premium, također dobivate sjedala s memorijom, staklo za zvučnu izolaciju, ulazak i pokretanje bez ključa, pomoć pri mrtvom kutu, pomoć pri prometnim znakovima i integriranu kameru na instrument. Legure su također nadograđene na predmete od 50 cm. AMG Line Premium Plus automobil je s vrhunskim specifikacijama i ima 50-cm kotače s više krakova, panoramski krov, četverozonsku klimu, Burmester stereo nadogradnju, head-up zaslon i kameru za parkiranje od 360 stupnjeva.

Mercedes svoj najnoviji infotainment sustav naziva “MBUX” i koristi 30-cm portretni zaslon zajedno s 31-cm zaslonom umjesto brojčanika iza upravljača. Koristi se u većini najnovijih modela proizvođača automobila, uključujući vrhunsku S-klasu. Ako je dovoljno dobar za taj automobil, sigurno je impresivan u obiteljskom automobilu kao što je GLC. Zaslon na ploči izgleda vrlo moderno, a izbornik je intuitivan za korištenje. Možete listati kroz opcije kao na tablet računalu, a iako zaslon ne reagira tako brzo kao Vaš telefon, vrlo je dobar za sustav automobila. Postoji velika tipkovnica na zaslonu za satelitsku navigaciju pa je unošenje odredišta jednostavno.

Mercedes GLC
Foto: Screenshot carwow YT

Postoje gumbi za brzi pristup načinima vožnje i za pristup početnom zaslonu. Android Auto i Apple CarPlay su standardni u svim modelima, a vrlo dobro radi na velikom ekranu. Jedina zamjerka cijelom sustavu je da kontrole klima-uređaja nisu fizički gumbi – morate koristiti zaslon da im pristupite. To znači da ih je malo nezgodno koristiti u pokretu.

4. Sigurnost i jamstvo – 80 / 100: Mercedes GLC daje trogodišnje jamstvo s neograničenom kilometražom

Novi Mercedes GLC testiralo je vrhunsko sigurnosno tijelo Euro NCAP 2022., na kojem je dobio punu ocjenu od pet zvjezdica. Dobio je visoku ocjenu za zaštitu odraslih i djece, a također je pohvaljen za svoju sigurnosnu tehnologiju. Sve verzije dolaze s aktivnim poklopcem motora za sigurnost pješaka, aktivnom pomoći pri parkiranju, prilagodljivim kočenjem, autonomnim kočenjem u nuždi, detekcijom umora, kamerom za vožnju unatrag i hitnim pozivom. Modeli s višim specifikacijama dolaze s asistencijom za mrtvi kut, prepoznavanjem prometnih znakova i kamerom za parkiranje od 360 stupnjeva.

Mercedes daje trogodišnje jamstvo s neograničenom kilometražom za sve svoje automobile, a možete ga dodatno platiti za produljenje za 12 ili 24 mjeseca ako želite.

5. Vožnja – 75 / 100: Dvije verzije GLC-a s potpunom plug-in hibridnom postavkom

Mercedes GLC koristi istu platformu kao limuzina i karavan C-klase, pa tako i s tim modelom dijeli motore. Za razliku od C-klase, GLC standardno koristi pogon na četiri kotača. Svi modeli dolaze s Mercedesovim 4MATIC postavom i automatskim mjenjačem s devet stupnjeva prijenosa. Mjenjač je uglađen i dovoljno brzo mijenja stupnjeve prijenosa. Dorastao je jedinicama u bilo kojem od njegovih rivala, a električni motori hibridnih verzija znače da je vožnja još više opuštajuća jer mjenjač čak ne mora mijenjati stupnjeve prijenosa pri malim brzinama jer motor niti ne radi.

Postoje dvije verzije Mercedes GLC-a koje imaju potpunu plug-in hibridnu postavku: GLC 300e i GLC 300de. 300e je benzinska verzija i koristi 2,0-litreni benzinski motor od 254 KS uz elektromotor od 134 KS, dok 300de koristi dizelski motor od 194 KS i isti elektromotor. Izvan plug-in modela, asortiman uključuje Mercedes GLC 220d (dizel od 194 KS), GLC 300d (dizel od 265 KS) i GLC 300 (benzinac od 254 KS). Ne postoje modeli sa šest cilindara. Svi su 2,0-litreni četverocilindrični motori i stoga nisu najluksuzniji motori, ali su tihi i dovoljno uglađeni.

GLC 300 ima 400 Nm okretnog momenta, 300d ima 550 Nm, a svi ostali imaju 440 Nm, tako da svaka verzija SUV-a djeluje prilično mišićavo. Zasigurno ima dovoljno snage čak i u početnim modelima, tako da ne morate brinuti da će se bilo koja verzija Mercedes GLC-a osjećati nedostatno.

Mercedes GLC
Foto: Screenshot carwow YT

Nažalost, vožnja i upravljanje GLC-om su ispod prosječni. Nejasno upravljanje, naginjanje karoserije u zavojima i nedosljedan osjećaj papučice kočnice su razočaravajući. Veliki aluminijski naplatci zabijaju se u neravnine i stvaraju prilično neravnu vožnju koja ne priliči ni obiteljskom automobilu, a kamoli Mercedesovom SUV-u. Svakako bismo se držali opcija s manjim kotačima.

BMW X3 i Jaguar F-Pace zabavniji su za vožnju, a ujedno su i udobniji od Mercedesa, dok je Volvo XC60 jednako profinjen, ali udobniji na neravninama.

Mercedes GLC 300 najbrža je inačica u redovnoj GLC ponudi, jer ubrzava od 0 do 100 km/h za 6,2 sekunde i ima najveću brzinu od 240 km/h. Ostale verzije su vrlo blizu. Modelu 300d treba 6,3 sekunde za isti referentni sprint (najveća brzina 243 km/h), dok je plug-in hibridnom GLC 300de potrebno 6,4 sekunde da postigne 100 km/h i može doseći 217 km/h.

GLC 300e plug-in ubrzava od 0 do 100 km/h za 6,7 sekundi i također može doseći 217 km/h, dok obje plug-in verzije imaju najveću brzinu od 140 km/h u samo električnom načinu rada. Najsporiji model u ponudi trenutno je GLC 220d, kojemu treba osam sekundi da postigne 100 km/h i postiže najveću brzinu od 219 km/h. Ipak, ovo je i dalje više nego dovoljno dobro za svaki obiteljski automobil, tako da serija GLC ima mnogo performansi.

Ako želite snažniju verziju Mercedesovog premiumSUV-a srednje veličine, predstavljeni su GLC 43 s 415 KS i GLC 63 S E Performance od 671 KS iz Mercedesovog AMG odjela, a očekuje se da će se na ulicama pojaviti potkraj 2023. godine. GLC 43 će stići 100 km/h za 4,8 sekundi i dostiže maksimalnu ograničenu brzinu od 250 km/h, dok plug-in hibrid GLC 63 S E Performance ubrzava od 0 do 100 km/h za samo 3,5 sekunde i dostići će 275 km/h.

Ukupna ocjena za Mercedes GLC: 84 / 100 – Mercedes GLC iznimno je impresivan SUV s fantastičnom unutrašnjosti i hrpom tehnologije u automobilu

Članak objavio Redakcija

Škoda Enyaq

Škoda Enyaq: Automobil stvoren za svakodnevnicu

Mercedes GT

Mercedes GT: Nastoji nadmašiti Porsche 911