Toyota Yaris Cross pruža ono što je najvažnije za kupce koji razmišljaju o SUV-u na bazi superminija. Naravno, tu je i prednost veće vožnje, malo praktičnije postavke. Međutim, Toyota Yaris Cross također ima konkurentnu cijenu u usporedbi sa svojim konkurentima. Lako se upravlja po gradu i nudi izvrsnu ekonomičnost u stvarnom svijetu zahvaljujući svom učinkovitom hibridnom sustavu.
Čini se da su Toyotini majstori detalja imali posljednju riječ u određenim dijelovima kabine. Međutim, to je mali automobil koji dobro izgleda i nudi izdašnu razinu standardne opreme. Također, kupci s ograničenim budžetom ne trebaju brinuti jer bi sveukupni troškovi trebali biti vrlo niski. Tko je prije nekoliko godina mogao pomisliti da ćemo vidjeti praktične SUV-ove u linijama Aston Martina, Ferrarija i Lotusa ili svjedočiti potpunom električnom Porscheu koji će naići na tako srdačan prijem od strane ljubitelja vožnje?
Ipak, sve je u diverzifikaciji i zadržavanju novca koji pristiže, a tome se ne moraju prilagoditi samo vrhunski luksuzni brendovi. Masovniji proizvođači poput Toyote također proširuju svoje portfelje proizvoda. Japanski proizvođač automobila počinje predstavljati svoju ponudu novih potpuno električnih vozila s oznakom bZ i izvlači dodatnu vrijednost iz svojih postojećih linija modela. Kompaktni SUV Toyota Yaris Cross primjer je potonjeg pristupa. Temeljen na istoj TNGA platformi kao i obični Yaris, na Toyotinom cjeniku nalazi se uz standardni supermini i izvedbeni GR model.
Ako niste znali da Vam je u životu potreban malo bolji supermini, velika je vjerojatnost da ste barem primijetili sve veći broj kompaktnih SUV vozila na cesti. Možemo ih vidjeti uglavnom u gradu i okolici, na kraćim, gradskim putovanjima. Ford Puma, Renault Captur i SEAT Arona popularni su crossover rivali i imaju sličan pristup kao Toyota Yaris Cross. Bliski su srodnici Fieste, Clija i Ibize superminija. Ostali modeli koje bi trebalo razmotriti bili bi korejski dvojac – Hyundai Kona i Kia Niro. Svi ovi konkurenti nude neki oblik hibridnih postavki za poboljšanje učinkovitosti, s izuzetkom Arone koja koristi samo benzinski pogon.
Kupci imaju jednostavan izbor kada je u pitanju podešavanje motora za Yaris Cross. Postoji samo jedna 1,5-litrena, trocilindrična benzinska hibridna jedinica, usklađena s malom baterijom i električnim motorom za isporuku ukupno 114 konja. Automatski CVT mjenjač standardan je u cijeloj ponudi, bez dostupnog ručnog mjenjača, iako postoji opcija pogona na prednje ili sve kotače. Osnovna oprema Icon nudi pristojnu razinu opreme, uključujući 40-cm aluminijske naplatke, prilagodljivi tempomat, kameru za vožnju unatrag, povezivanje s pametnim telefonom i automatski klima uređaj. Razine opreme Design, Excel, Dynamic i Premiere Edition čine ostatak ponude. Toyota očekuje da će specifikacija Design biti najpopularnija.
1. Vožnja – 72 / 100: Udobnost vožnje u Toyoti Yaris Cross nešto je lošija
S fokusom na učinkovitost, a ne na izravnu izvedbu, Yaris Cross ne nudi previše u smislu sposobnosti sprinta. Vremena ubrzanja su u najboljem slučaju prosječna, a kombinacija 1,5-litrenog benzinsko-hibridnog agregata i CVT automatskog mjenjača neće oduševiti entuzijastične vozače. Međutim, postoji oštra zvučna podloga za trocilindrični zvuk dok vozite, što dodaje malo više pokretačkog duha.
Toyota je utvrdila da će kupci Yaris Crossa najvjerojatnije živjeti u izgrađenijim, urbanim područjima. Stoga je važno da kompaktni SUV bude udoban i lak za upravljanje gradom. Je li im uspjelo? Djelomično da, s Crossom koji može isporučiti prednosti uglađene električne snage do 50 km/h, a benzinski motor jedva je primjetan prilikom ubrzanja. Riječ je o dobroj postavci za vožnju u gradskom prometu, a tijekom različitih testiranja otkriveno je da sustav iskorištava snagu baterije što je više moguće. Unatoč većoj visini vožnje modela Cross u odnosu na obični supermini Yaris, ostaje prilično okretan i kroz zavoje. Nema puno naginjanja. Njegova relativno niska masa praznog vozila od 1.265 kg pomaže u ukupnoj učinkovitosti i performansama.
Udobnost vožnje u Yaris Crossu je nešto lošija. Sve počinje prilično dobro pri nižim brzinama. Međutim, ako jače stisnete papučicu gasa primijetit ćete kako se mali SUV bori da zadrži prisebnost. Grublji dijelovi asfalta čine Cross prilično neudobnim za vožnju, a tu je i priličan stupanj buke u kabini. Sa samo 114 KS, Yaris Cross neće postaviti brzinske rekorde, ali je dovoljno žustar u gradu i model s prednjim pogonom ubrzat će od 0 do 100 km/h za 11,2 sekunde. Ako dodate dodatnu težinu pogona na četiri kotača, vrijeme sprinta pada na 11,8 sekundi, iako nema razlike u maksimalnoj brzini od 165 km/h za obje verzije.
2. Potrošnja i deprecijacija – 90 / 100: Zadržava čak 57 posto vrijednosti nakon tri godine
Toyota je osigurala da su učinkovitost goriva i niski troškovi rada posebno jaka područja za Yaris Cross. Uz relativno jeftino osiguranje i održavanje pristojnih rezidualnih vrijednosti, benzinsko-hibridna postavka znači da ćete imati koristi od izvrsnih podataka o ekonomičnosti i niske emisije CO2. Japanski proizvođač tvrdi da bi Cross trebao trošiti u prosjeku između 4,4 i 5,2 l/100 km, ovisno o Vašoj odabranoj specifikaciji i jeste li se odlučili za prednji ili pogon na sve kotače. Tijekom različitih testova verzije s prednjim pogonom u izvedbi Design, u prosjeku je potrošeno 4,2 l/100 km na različitim cestama. Tako se čini da se Toyotine brojke slažu u realnoj vožnji.
Asortiman Yaris Cross nudi kliznu ljestvicu u smislu rezidualnih vrijednosti, s najboljim performansama početnih verzija Icon. Nakon tipičnog razdoblja vlasništva od tri godine/60.000 km, podaci stručnjaka sugeriraju da će Icon zadržati oko 57 posto svoje izvorne cijene, dok nadogradnjom na varijante Design i Excel ova brojka pada na od 54 do 56 posto. Vrhunski automobili Premiere Edition nisu tako jaki na tržištu rabljenih vozila, zadržavajući oko 50 posto nakon istog trogodišnjeg razdoblja.
3. Dizajn – 81 / 100: Kabina dokazuje da je to Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross nalazi se na istoj TNGA-B platformi kao i njegov supermini brat, iako je visina vožnje povećana za 30 mm. Crne plastične obloge oko lukova kotača dodaju dodatnu dimenziju njegovim zdepastim karakteristikama za cross-country. Elegantni aluminijski krovni nosači standardni su za sve osim za početni model Icon. Također možete odrediti crni krov u kombinaciji s određenim bojama karoserije kako biste dodali dodatnu personalizaciju. Kratkim pogledom u kabinu lako je reći da je model Cross dio obitelji Yaris. Rasklopni uređaj i prednja ploča gotovo su identični. Međutim, postoji nekoliko srebrnih i klavirsko-crnih ukrasa koji pomažu u poboljšanju unutrašnjosti koja inače jednostavno izgleda.
Ako tražite luksuz kao što su grijana prednja sjedala, grijani upravljač, kontrola klime i Toyotin informacijsko-zabavni sustav Smart Connect, tada ćete se morati okrenuti prema razinama opreme Excel ili Dynamic, iako to ne znači da su dizajn-specifikacije slabo opremljene. Svaki uključuje aluminijske naplatke, pristup bez ključa, prilagodljivi tempomat i kameru za vožnju unatrag. Apple CarPlay i Android Auto povezivost također su standardne usluge. Toyotin sustav Smart Connect opcija je “teška” 4.000 kn, ali je standardan na verzijama s višim specifikacijama. Dolazi s podacima uživo, dok Vam tipke prečaca omogućuju brzo lociranje lokalnih interesa. Bežični Apple CarPlay znači da je kabina bez žica, iako je otkriveno da je internet ponekad slab.
Zaslon ima kristalno jasnu grafiku i puno je bolji od prijašnjih Toyotinih medijskih postavki. Postoje četiri fizičke tipke duž lijeve strane koje olakšavaju navigaciju između početnog zaslona i veze Vašeg pametnog telefona. Druge dvije su za kontrolu glasnoće. Zanimljivo, ako dodate paket City Pack od 6.000 kn s kamerama od 360 stupnjeva, pomoći pri parkiranju i WiFi-om na skuplje opreme s višim specifikacijama, zaslon od 23 cm zamijenjen je manjim postavom Toyota Touch zaslona od 20 cm koji dolazi kao standard na Model dizajnu.
4. Prostor – 72 / 100: Ulazak u stražnji dio kabine Toyote Yaris Cross malo je nezgodan
Prednja sjedala u Yaris Crossu nude dobru potporu. Standardna oprema poput središnjeg naslona za ruku, upravljača podesivog dosega i nagiba te prednjih držača za čaše pomaže da stvari budu udobnije. Spremište bi moglo biti bolje, s tim da Cross ima relativno mali prtljažnik i malo prostora za sigurno držanje stvari u kabini. Polica od tkanine također se čini prilično jeftinom. To doprinosi osjećaju da je Toyota pristupila svom malom SUV-u imajući na umu određenu cijenu.
S 4.180 mm duljine, Yaris Cross proteže se dodatnih 240 mm u usporedbi sa svojim supermini bratom i, dok je ukupna širina slična, kompaktni SUV je 95 mm viši. Da biste stekli dojam koliko je Toyota Yaris Cross veći u usporedbi sa svojim bliskim konkurentima, Ford Puma je malo duža i šira, iako ima nižu liniju krova. Renault Captur je, pak, najduži od njih i nalazi se između Crossa i Pume u pogledu ukupne širine i visine.
Ulazak u stražnji dio Crossove kabine nezgodniji je nego što bi trebao biti, zbog tijesnih otvora vrata i zakošene linije krova. Također, vidjet ćete da prijevoz tri odrasla putnika straga traži malo više od malog SUV-a. Međutim, to ne bi trebao biti preveliki problem ako djecu vozite na kraće relacije. Ako dajete prednost nosivosti za Yaris Cross, tada ćete vjerojatno htjeti odabrati model s prednjim pogonom koji nudi 397 litara prtljažnog prostora u odnosu na 320 litara verzije s pogonom na sve kotače. Skuplji modeli uključuju lažni pod prtljažnika koji je u ravnini s rubom prtljažnika i stražnjim sjedalima.
Ipak, rivali su pobijedili Yaris Cross u ovom području, s Ford Pumom koja nudi prtljažnik od 456 litara i Renault Capturom s 422 litre, iako je as u rukavu njegova klizna stražnja klupa. To znači da možete povećati kapacitet na 536 litara ako Vam zatreba.
5. Sigurnost i jamstvo – 85 / 100: Pet zvjezdica od Euro NCAP-a
Toyota je velik dio svoje reputacije izgradila na pouzdanosti i sigurnosti svojih automobila, a kupci bi trebali biti uvjereni da je Toyota Yaris Cross sposoban model u oba ova važna područja. Tijelo za sigurnost, Euro NCAP, dodijelilo je Crossu najveću ocjenu od pet zvjezdica, s rezultatima od 86 posto, odnosno 84 posto za zaštitu odraslih i djece. Također je postigao rezultat od 81 posto za svoju ugrađenu tehnologiju Safety Assist.
Standardna oprema uključuje mnoštvo aktivnih sustava kao što su inteligentni prilagodljivi tempomat, pomoć pri praćenju trake, pomoć pri prometnim znakovima i sustav za sprječavanje sudara koji koristi prednju kameru i laserske postavke za prepoznavanje prepreka na Vašem putu i upozorava Vas da kočite. Također, može automatski zaustaviti vozilo ako predvidi neizbježan sudar. Toyota daje standardno trogodišnje jamstvo za Yaris Cross. Nakon isteka tog razdoblja možete dobiti dodatnih 12 mjeseci pokrića svaki put kada svoje vozilo odvezete na servis kod službenog zastupnika, do maksimalno deset godina ili 150.000 km (što god nastupi prije).
Koju vrstu servisa trebate ovisi o starosti, kilometraži i servisnoj povijesti Vašeg automobila. Toyota nudi svoje servisne planove za pomoć u upravljanju troškovima planiranog održavanja. Možete se odlučiti za jednokratno plaćanje unaprijed ili podijeliti ukupan iznos na mjesečne rate.
Ukupna ocjena za Toyotu Yaris Cross: 80 / 100 – Nudeći više prostora od svog supermini brata, Toyota Yaris Cross učinkovit je i dobro opremljen mali obiteljski SUV