in

Renault Megane: Izgledom pokušava pobijediti konkurenciju

Renault Megane
Foto: Screenshot Josip Ricov YT

Renault Megane stiliziran je kao što nikad nije bio, iako nije najoštriji automobil u svojoj klasi za vožnju. Ima izgled i dovoljno sposobnosti da privuče malo pozornosti kupaca. Međutim, u konačnici ne uspijeva na ljepotu pobijediti vrhunsku konkurenciju. Facelifting u 2020. godini dodao je malo poleta. Uvođenje nove ugrađene tehnologije i dodatne standardne opreme trebalo bi pojačati privlačnost Meganea. Plug-in hibridna verzija mogla bi biti zanimljiva onima koji vode računa o niskim troškovima rada. Iako, zapravo, ne postoji uvjerljiv razlog da se Renaultov obiteljski hatchback preporuči u odnosu na njegove potpunije konkurente. 

Renault Megane sada se prodaje kao hatchback ili karavan 

Renault Megane glavni je proizvod klase kompaktnih hatchbackova i u prodaji je od 1995. godine. Trenutačni automobil je Megane četvrte generacije, a lansiran je 2016. nakon što je treća generacija imala relativno dug rok trajanja od osam godina. Najnoviji Megane, renoviran 2020., nadovezuje se na talente prošlih modela dodavanjem prijeko potrebne kvalitete i tehnologije. Megane ima evolucijski izgled, što nije loše kada uzmete u obzir koliko su radikalne bile prethodne verzije. Oblik je sličan prethodnom, ali s većim dimenzijama koje su dizajnirane kako bi stvorile više unutarnjeg prostora. Detalji, kao što su dnevna svjetla u obliku slova C na automobilima viših specifikacija i istaknuti Renault znak na nosu, pomažu Meganeu da se istakne iz gomile. 

Trenutno se Megane prodaje kao hatchback s petoro vrata ili kao Sport Tourer karavan. Megane treće generacije prodavao se kao sportski model s troja vrata, a postojao je i kabriolet sa sklopivim tvrdim krovom Megane CC. Međutim, budući da su kupci sada više zainteresirani za SUV-ove, crossovere i sportske automobile, teško je zamisliti da će Renault ikada ponuditi nove verzije ova dva automobila. Za one koji žele bolje performanse, Renault nudi R.S. 300 i R.S. Trophy, zajedno s modelom Trophy-R spremnim za stazu. 

Mnogi suparnici 

S cijenama koje počinju od oko 175 tisuća kuna, Renault je smanjio ponudu Meganea na dvije dostupne razine opreme: Iconic i R.S. Line. Postoji i jedan 1,3-litreni benzinski motor od 138 konja i 1,5-litreni dizelski motor od 113 konja na izbor. Svaki je dostupan s ručnim šeststupanjskim ili automatskim mjenjačem sa sedam stupnjeva prijenosa. Plug-in hibridni model trebao bi se pridružiti ponudi kasnije tijekom ove godine. Iconic oprema uključuje 40-cm aluminijske naplatke, prednje i stražnje parkirne senzore i 18-cm infotainment zaslon. R.S. Line sadrži veće 43-cm aluminijske naplatke, sportska sjedala, nadograđene presvlake i 24-cm zaslon osjetljiv na dodir. 

Klasa kompaktnih hatchbackova žestoko je konkurentna, a Megane ima mnogo talentiranih suparnika. Glavni među njima klasni su proizvodi: Opel Astra, VW Golf i Ford Focus. Francuski rivali su Peugeot 308 i trenutno Citroen C4 Cactus, iako je potonji jeftinija alternativa u klasi. SEAT Leon i Mazda 3 nude sportsko upravljanje, dok Škoda Octavia ima više prostora od Meganea. Ako tražite pouzdanost i dugo jamstvo, onda su Toyota Auris, Kia Ceed, Hyundai i30 i Honda Civic pouzdani. 

1. Vožnja – 83 / 100: Dizelski Renault Megane izuzetno razuman 

Za volanom Renault Meganea ne treba dugo da se otkrije da su se inženjeri marke usredotočili prvenstveno na udobnost i profinjenost. Ne samo da se dobro vozi, nego su i razine buke općenito niske. Međutim, ovaj opušteni pristup proteže se na potpuno ubrzanje automobila, s popularnim 1,5-litrenim dCi dizelskim motorom koji zaostaje za snažnijim suparnicima. Na cesti se, međutim, dizelski Renault čini dovoljno razumnim, a njegov malo kraći šesti stupanj prijenosa znači da je manja vjerojatnost da ćete trebati prebacivanje u niži stupanj prijenosa iz elegantnog ručnog mjenjača na autocesti. Postoji pristojno glasanje, a ne zvuči ni previše drsko. 

Na 1,3-litrenom benzinskom motoru TCe 140 potrebno je naporno raditi ako tražite pristojno ubrzanje, što može utjecati na profinjenost. Smatramo da je 1.5 TSI Volkswagen grupe sofisticiranija jedinica. Ako tražite više uzbuđenja u vožnji, onda pogledajte R.S. modele: 300, Trophy i(li) Trophy-R. Pri malim i srednjim brzinama, Megane još uvijek upija neravnine s onom mekom finoćom po kojoj su francuski modeli nekada bili poznati. Također je staložen pri brzinama na autocesti, ali oštri grebeni šalju udarni val kroz kabinu. Sve u svemu, smiren je i staložen. 

Upravljač je malo lakši te Megane skreće donekle lijeno, ali nakon što se smiri, Renault čvrsto prianja. I dok ima malo naginjanja, kontrola karoserije je dobra, s neravninama u sredini zavoja koji ne uspijevaju izbaciti Megane s pravca. Megane s dizelskim motorom koristi 1,5-litreni četverocilindrični agregat koji proizvodi 113 konja. Ubrzava od 0 do 100 km/h za 11,1 s u ručnom mjenjaču sa šest stupnjeva prijenosa. S automatskim mjenjačem sa sedam brzina, za desetinu ima bolje ubrzanje. 

Što se tiče benzinca, ručna inačica TCe 140 od 138 KS postiže isti sprint za 9,4 s, dok je automatska inačica ovaj put malo sporija s 9,7 s. 

2. Potrošnja – 79 / 100: Štedljivi dizelski motori, ali slaba deprecijacija 

Renault se već dugo ponosi svojim štedljivim dizelskim motorima, a to je dokazano u najnovijem Meganeu. Proizvođač tvrdi da će jedinica dCi 115, u kombinaciji sa sedamstupanjskim automatskim mjenjačem, potrošiti samo 4,5 l/100 km u kombiniranom ciklusu. Verzija sa šeststupanjskim ručnim mjenjačem samo je djelić slabija, s potrošnjom od 4,6 l/100 km. Emisije CO2 za obje varijante su od 121 do 122 g/km. TCe 140 benzinac i dalje nudi solidnu ekonomičnost, a automobil s ručnim pogonom pokazao se kao najučinkovitiji, trošeći 5,8 l/100 km u odnosu na automatsku verziju (5,9 l/100 km). Emisije CO2 iznose 130 g/km odnosno 133 g/km. 

Deprecijacija nije jača strana Meganea. Nakon tipičnog razdoblja vlasništva od tri godine/60.000 km, ovaj obiteljski hatchback vrijedit će samo oko 37% svoje izvorne cijene. Za usporedbu, Ford Focus trebao bi zadržati 43% svoje vrijednosti nakon istog razdoblja, dok je SEAT Leon još bolji s 46%. 

3. Dizajn – 87 / 100: Nova tehnologija za faceliftirani Renault Megane 

Ne može se poreći da je Renault dao sve od sebe za dizajn najnovijeg Meganea. S prednje strane nalazi se zaštitni znak marke u obliku dijamanta, okružen parom prednjih svjetala uokvirenih prepoznatljivim LED svjetlima u obliku slova C. Pogledajte bočnu stranu automobila i uočit ćete izbočene stražnje lukove kotača. Straga su privlačna LED stražnja svjetla koja se protežu gotovo cijelom širinom poklopca prtljažnika. Renault je napravio velike pomake gledajući kvalitetu, a posvuda su korišteni materijali mekani na dodir, dok se unutrašnjost čini robusnom. Sve uredno leži pri ruci, a brojčanici se lako čitaju. 

Facelift prošle godine uveo je nova LED prednja svjetla, revidirana stražnja svjetla s pokazivačima na pomicanje i redizajnirane prednje i stražnje branike. Renault je, također, povećao opcije aluminijskih kotača i dostupne vanjske boje. Iznutra nam se sviđa što se Renault vratio korištenju rotirajućih kotačića za standardni dvozonski sustav kontrole klime, umjesto da mora koristiti funkciju zaslona osjetljivog na dodir. Mnogo je jednostavnije i sigurnije za korištenje u pokretu. 

Odabir specifikacije Iconic donosi 40-cm aluminijske naplatke, električno preklapajuće retrovizore, prednje i stražnje parkirne senzore i tempomat. Možete potrošiti dodatnih 15 tisuća kuna na R.S. Line koji Vam daje veće 43-cm aluminijske naplatke, sportska sjedala i stražnju kameru za parkiranje. Renault je predstavio novu tehnologiju za faceliftirani Megane. Ona sadrži jasnu grafiku, iako razlučivost i odgovori infotainment sustava s 24-cm zaslonom osjetljivim na dodir ne funkcioniraju baš tako dobro. Automobili kultnih specifikacija zadovoljavaju se manjim zaslonom osjetljivim na dodir od 18 cm i digitalnim zaslonom s podacima za vozača iste veličine. 

Apple CarPlay i Android Auto uključeni su kao standard.

Foto: Screenshot Josip Ricov YT

4. Prostor – 86 / 100: Renault Megane ima veći prtljažnik od SEAT Leona i Opel Astre 

Unatoč gotovo identičnoj dužini i širini, Renault Megane može se pohvaliti većim prtljažnikom od SEAT Leona i Opel Astre. Još bolje, prtljažni prostor od 434 litre dobro je oblikovan, iako postoji stepenica koja se spušta do poda prtljažnika. Peugeot 308 ima veći prtljažnik. Ovaj naglasak na sposobnosti nošenja prtljage znači da ima malo manje prostora za noge straga. Međutim, dodatne značajke, kao što su stražnji otvori za zrak, dodaju dašak luksuza putnicima. Na drugim mjestima ima dosta zgodnih prostora za pohranu, uključujući ladicu za sitnice u kojoj se također nalaze USB i 12V konektori. Ipak, kao i kod mnogih francuskih automobila, Meganeov pretinac za rukavice je malen jer mora dijeliti prostor s kutijom s osiguračima. 

Vanjske dimenzije Meganea odgovaraju i SEAT Leonu i Opel Astri. S 4,36 m duljine i 1,81 m širine, čini se da je dovoljno lako manevrirati, a istovremeno nudi pristojne unutrašnje dimenzije. Dok su prednja sjedala vrlo ugodna, malo “gutaju” prostor za noge odostraga. Unatoč tome što je lijep i širok, Megane ne nudi nikakvu prostornu prednost u odnosu na svoje konkurente. Putnici će vidjeti da Renault straga nije ništa prostraniji od Opel Astre. 

Sa svojim prtljažnikom od 434 litre, Megane nudi pristojnu praktičnost. Međutim, ako preklopite stražnja sjedala, prtljažni prostor od 1.237 litara koji se time stvara zapravo je manji od prostora koji se nalazi u SEAT Leonu i Opel Astri.

Foto: Screenshot Josip Ricov YT

5. Sigurnost i jamstvo – 85 / 100: Korisni Visio sustav 

Megane ima snažnu sigurnosnu evidenciju, a Euro NCAP mu je dodijelio punih pet zvjezdica. Sve verzije imaju šest zračnih jastuka, senzore za parkiranje i tempomat s limitatorom brzine. Renault, također, uključuje svoj Visio sustav koji dodaje upozorenje o napuštanju voznog traka, prepoznavanje prometnih znakova i automatsku funkciju dugih/kratkih svjetala. 

Renault Megane pokriven je petogodišnjim jamstvom, uz neograničenu kilometražu prve dvije godine. Od treće do pete godine primjenjuje se ograničenje od 150 tisuća kilometara. Proizvođač također nudi mogućnost produljenja jamstva za dodatnih 12 mjeseci uz dodatnu cijenu. 

Ukupna ocjena za Renault Megane: 84 / 100 – Njegov stilski dobar izgled može privući pozornost, ali nismo najsigurniji može li se Renault Megane natjecati s najboljima u klasi. Ako i ne može, nije daleko od njih… 

Članak objavio Redakcija

Seat Ateca

Seat Ateca: Jedna od najboljih u svojoj klasi

Mate Rimac

Mate Rimac o Neveri: „Ovo je ponos cijele nacije”