in

Mate Rimac o Neveri: „Ovo je ponos cijele nacije”

Mate Rimac
Foto: Nel Pavletic/PIXSELL

Riječ “Neveru” bismo, za one koji ne znaju doslovno značenje ove riječi, mogli prevesti kao “neočekivanu ljetnu oluju”. To je neka vrsta iznenadnog vremenskog događaja koji snažno bude popraćen udarima groma i vjetrom, a zatim nestane jednako brzo. Prikladan je to naziv za električni hiper automobil našeg proizvođača automobila imena Mate Rimac. Nevera 2022 sastoji se od gotovo 2.000 konjskih snaga, a trebala bi biti isporučena kupcima krajem godine.

Dostiže brzinu do 415 km/h

Rimac će godišnje proizvoditi 50 Nevera, svaki ručno izrađen u Hrvatskoj, a ukupna brojka vozila dostići će cifru od 150 automobila koji će se prodavati za 2.4 milijuna dolara. Nevera je dizajnirana kao automobil s najbržim ubrzanjem i kao najbrži električni automobil na svijetu s najvećom brzinom od 415 km/h. Ima četiri elektromotora – motori na prednjim kotačima su manji te zajedno proizvode 1.914 KS i 2.360 Nm okretnog momenta. Automobil ima ogromnu bateriju od 120 kWh.

Kupci su najbogatije automobilske tvrtke na svijetu

Sve na Rimac Neveri razvijeno je od nule, od elektromotora s permanentnim magnetom do jedinstvenog infotainment sustava. Ništa se ne prenosi iz prethodnih projekata. Priznaje Rimac da je to bio veliki posao za automobil niske proizvodnje, ali kaže i da je to njegov poslovni model. On razvija tehnologiju, izlaže je u super-automobilu, a zatim je nudi na prodaju drugim proizvođačima automobila. Kupci su Porsche, Mercedes, Aston Martin, Ferrari, Bugatti, Hyundai i Pininfarina.

Nevera nije samo automobil”

Tvrtka Rimac isporučit će prve Nevere u prosincu, osim ako ih nedostatak mikročipova ne odgodi. „Nedostatak poluvodiča utječe na tvrtke svih veličina, ali kad ste mali i dotaknete dno opskrbnog lanca, platit ćete 150 dolara za dio od jednog dolara koji vam omogućuje da dovršite automobil i završite posao”, kaže Mate Rimac. „Nevera nije samo automobil”, mišljenja je Mate. Gradeći je, istovremeno je gradio tvrtku, tim, znanje i iskustvo u zemlji kojoj to nedostaje. “Ovo je ponos cijele nacije”, tvrdi on na ponos svih nas. S električnim hiper-automobilom Nevera, Rimac želi podići ljestvicu i dokazati da Rimac kao posao nije priča za jednu noć.

Suradnja s Aston Martinom

Rimac Grupa je na dobrom putu da poveća popularnost, ali i zaradu. Porsche i Hyundai se računaju kao glavni dionici, a surađivala je s mnogim proizvođačima automobila, uključujući Aston Martin koji koristi bateriju Rimac i infotainment sustav u Valkyriei, odnosno Mercedesu, Koenigseggu i Bugattiju. Rimac također nudi pogonski sklop i elektroniku za Pininfarina Battista, automobil temeljen na Neveri. Rimac ističe da bi želio prijeći u dobavljanje projekata manjeg obima i u snabdijevanje robnih marki poput Porschea i BMW-a u skorašnje vrijeme. Želimo mu maksimalnu sreću u ostvarenju ciljeva.

Članak objavio Luka Petkovic

Renault Megane

Renault Megane: Izgledom pokušava pobijediti konkurenciju

koliko ima automobila na svijetu

Gotovo 70 milijuna proizvedenih automobila u 2021. godini