BMW i8, za razliku od bilo kojeg drugog automobila u svojoj klasi, nudi spoj stila, performansi i ekonomičnosti koje je teško pronaći bilo gdje drugdje. Nije ga toliko zabavno voziti kao jeftiniji, vodeći Porsche 911 u klasi, ali za mnoge će se dramatičniji stil i ekološki osviještena slika pokazati primamljivim.
Nije čest kao Porsche 911
Performanse ne nedostaju nimalo i premda ne mogu sasvim parirati izgledu superautomobila i8, ima više nego dovoljno snage za zabavu. No, zaljubljenim vozačima iskustvo vožnje može biti malo udaljeno, a ako vam je potreban praktičan svakodnevni sportski automobil, na raspolaganju su vam prostraniji konkurenti.
BMW i8 jedinstvena je ponuda na tržištu luksuznih sportskih automobila. Suparnik sveprisutnom Porscheu 911, i8 donosi dozu ekološke svijesti u segment zahvaljujući svom benzinsko-električnom plug-in hibridnom pogonu. Njegov egzotičan stil, u međuvremenu, pobija i njegovu cijenu i troškove rada.
BMW i8 je partner i3 hatchbacku kao dio BMW-ovog ‘i’ eco asortimana i ima naprednu konstrukciju od karbonskih vlakana za malu težinu i snagu, dok se snaga na sva četiri kotača dovodi kombinacijom 1,5-litrenog trocilindričnog motora i elektromotora. To je još uvijek relativno rijedak prizor, pogotovo ako uzmete u obzir da je BMW ponudio i8 na prodaju od 2014. godine. Niske količine proizvodnje znače da model nigdje nije tako čest kao njegov rival, Porsche 911.
Koncept pogonskog sklopa na prvu ne zvuči tako uzbudljivo, pogotovo ako volite svoje superautomobile s višecilindričnim motorima velikog kapaciteta. Trocilindrični agregat i8 proizvodi 228 konja, što ne zvuči puno prema standardima sportskih automobila, ali postoji dodatnih 141 KS iz elektromotora koji pokreće prednje kotače kako bi pomogao u stvaranju potrebnih „mišića“.
Nije savršen, ali…
Sveukupno, pogonski sklop daje mesnatih, ali ne pretjeranih 369 KS, dopunjenih s 570 Nm okretnog momenta. Zahvaljujući trenutnoj isporuci električnog motora, dovoljno je dati BMW-u i8 ubrzanje koje odgovara stilu automobila. Od 0 do 100 km/h treba samo 4,4 sekunde u Coupeu.
Ova impresivna razina performansi postignuta je uz vrlo razumnu ekonomičnost goriva. Službene brojke govore o 128,4 mpg i emisiji CO2 od 42 do 46 g/km. Morat ćete voziti pažljivo kako biste se približili prijašnjoj brojci, ali i8 je još uvijek miljama ispred konkurencije u tom pogledu zahvaljujući svojoj plug-in hibridnoj tehnologiji i mogućnosti potpuno električnog pogona.
Je li savršen? Ne. Realnost je da ne možete imati toliko tehnologije koja radi u sportskom automobilu i učiniti da se iskustvo vožnje osjeća doista „prirodnim“ (lažna buka motora se prenosi u kabinu kroz zvučnike, na primjer), ali moramo priznati da su se potrudili. Također, nije tako ekonomično u stvarnom životu kao što je na papiru. No, ipak, nijedan drugi sportski automobil ove vrste i cijene ne može se približiti njegovoj učinkovitosti ili osjećaju futurističke prilike, a to čini i8 uistinu posebnim.