Pretraži
TEST – VIDEO : Suzuki Vitara 1.6 DDiS 4 WD – best buy s razlogom

TEST – VIDEO : Suzuki Vitara 1.6 DDiS 4 WD – best buy s razlogom

Objavljeno: 15/10/2016 / Autor: Vozim HR /

Nova Suzuki Vitara je već dugo očekivano osvježenje (pogotovo zbog činjenice da je, osim Swifta, hrvatsko tržište već pomalo zaboravilo na Suzuki brand), isto kao što je bila i 1988. godine kada su nakon kockastog Samuraja ili Jimnya, iz Suzukija na tržište plasirali simpatičnu Vitaru.

Zašiljenih pravocrtnih linija, kao i njena prethodnica, sada, kao i onda, izgleda zanimljivo i razmjerno atraktivno. Tih davnih godina je Suzuki Vitara bila mali prestižni SUV zbog kojeg se moralo potegnuti i do Beča, pa je uz razne vratolomije, poznanstva i veze uvesti i registrirati u HR. Biti prvi i kupiti ženi takav primjerak, bila je stvar prestiža za novopečene imućne poduzetnike koji nisu bili u strahu pokazati da imaju love.


Suzuki Vitara

Šiljasto dizajnirana karoserija, pomalo već viđeni detalji, ali i dalje vrlo privlačna cjelina


Danas je nova Suzuki Vitara prijevozno sredstvo koje je, s obzirom na cijenu dostupno široj populaciji što pokazuju i prodajni rezultati u kojima se Vitara drži pri samom vrhu po broju prodanih primjeraka.

Suzuki je jednostavno proučio što sve ljudi vole na crossoverima…

Kada ljudi u kafićima opisuju svoj doživljaj Vitare, tada se tu miješaju svakakve usporedbe; od toga da je sprijeda nalik na Range Rovera zbog maske

i haube, bočno na Renaultove favorite, a straga na neke Kia modele. No, istina je zapravo sve to i ništa od toga. Činjenica je da u crossover segmentu vlada neopisiva nervoza i želja proizvođača da njihovi proizvodi dizajnom i performansama zainteresiraju potencijalne kupce, pa je moguće da određene linije i potezi “kistom” podsjećaju na nešto već viđeno. Međutim sve je to u ovom slučaju daleko od bilo kakvog plagijata. Suzuki je jednostavno proučio što sve ljudi vole na crossoverima i nakon toga ta saznanja upakirao u simpatičnu karoseriju.


Suzuki Vitara

Masivni prednji odbojnik sugerira sportske gene


Dakle, nova Vitara je nastala na platformi korištenoj i za SX4 S-Cross, ali s međuosovinskim razmakom skraćenim za 10 centimetara (250 cm), ukupnom dužinom kraćom za 12,5 (417,5 cm) te viša za 3,5 centimetra (161 cm). 

Moćni odbojnik sa širokim usisnikom za zrak sugerira stav: “Nisam neki mali bezvezni SUV…”

Vizualno i dizajnerski Vitara ima moderan vanjski dizajn. S prednje je strane kromirana maska, odlično uklopljeni LED farovi koji blago zakošeni i oštrog pogleda prepotentno promatraju prometnicu kojom će krstariti. Ima moćni odbojnik sa širokim usisnikom za zrak koji sugerira stav “nisam neki mali bezvezni SUV” i lijepu bočnu siluetu koju uz elegantne krovne nosače dodatno ukrašavaju 17 inčni naplatci (tu dizajneri često griješe pa cijelu bočnu siluetu upropaste s malim ili ružnim felgama). Unutrašnjost glumi da je luksuzna. Da, luksuzna s obzirom na cijenu, na grijana sjedala od alkantara kože, u kombinaciji s relativno jeftinom plastikom (koja je mogla biti kvalitetnija) na vratima, bijelim koncem opšivenim kožnim rubovima, s kožom na ručnoj kočnici i mjenjaču, podesivim upravljačem s komandama, automatskom klimom, 7 inčnim multifunkcionalnim ekranom osjetljivim na dodir, kamerom za vožnju u natrag te sasvim solidnim audio sustavom.


Suzuki Vitara

Prostrana, jednostavna unutrašnjost kvalitetom će zadovoljiti svakog vozača, ali dizajnom nikoga neće oduševiti


Uz sve gore navedeno, testirani model bio je opremljen Radar-Brake-Suportom koji će Vas, ako ste pritisnuti obvezama malo odlutali, četiri sekunde prije mogućeg naleta na prepreku upozoriti zvučno i vizualno na ekranu te 1,5 sekundi prije samostalno zakočiti i time Vas vratiti u stvarnost i zaštititi od neželjenih posljedica i troškova.

Za upravljačem Vitare vozač se osjeća kao da je u puno većem automobilu… ali stvarno!

Na stražnjoj klupi ima dovoljno mjesta za troje odraslih osoba, iako će osoba u sredini imati nešto neudobniju poziciju prvenstveno zbog manje prostora za noge. Za upravljačem Vitare vozač se osjeća kao da je u puno većem automobilu. Zasluga tomu je prvenstveno doista visoka vozačka pozicija koja u suradnji s velikim vjetrobranom omogućava fantastični pregled situacije na cesti. Svojevremeno je Suzuki predstavljao Vitaru na način da su tvrdili da je upravljiva kao Suzuki Swift.



Iako je to, naravno, bilo marketinško pretjerivanje, činjenica je da se Vitara vozi jako, jako pristojno. Naginjanja u zavojima su minimalna, a izostala su čak i nervozna skakutanja po neravnoj cesti, inače dosta karakteristična za manje crossovere. Bržu vožnju po zavojima prvenstveno onemogućavaju foteljasta sjedala koja nemaju baš neku značajnu potporu, kao i solidni, ali ne pretjerano jaki 1.6 dizel ispod poklopca motora. Radi se o dobro provjerenom Fiatovom agregatu od 120 KS i 320 Nm okretnog momenta pri 1750 o/min. Uparen s odličnim 6-brzinskim mjenjačem, ubrzava Vitaru za 12,3 sec do 100 km/h uz maksimalnih 180 km/h (iako Vitara pokazuje nešto preko 190 na kazaljci brzinomjera).


Suzuki Vitara

Odlična vozna svojstva u gradu i na otvorenoj cesti, jamac su za mnogo sretno prijeđenih kilometara


Vitara pruža sasvim pristojan užitak u vožnji po off-road terenima

S njim nećete obarati brzinske rekorde, ali ćete zato obarati rekorde u štedljivosti jer je naš prosjek testa bio nevjerojatnih 6 litara na 100 km, iako se nismo libili testirati Vitarine off-road sposobnosti uparene s pogonom na sva 4 kotača. Iako to na prvu nije očito, Vitara pruža sasvim pristojan užitak u vožnji po off-road terenima gdje zahvaljujući dovoljno snažnom agregatu, dobro pogođenim omjerima mjenjača, odlično  izbalansiranoj karoseriji, pogonu na sva četiri kotača, relativno maloj masi od 1290 kg te međuosovinskom razmaku od 2 500 mm bez kompleksa, prkosi terenima za koje biste na prvu pomislili da su rezervirani samo za opake terence. Naše sedmodnevno druženje s Vitarom pokazalo je da. bez obzira bili na otvorenoj cesti, planinskom putu, gradskoj vrevi ili otvorenom autoputu, Suzuki uvijek zadovoljava svojim performansama taman toliko da zaključite kako je to skoro pa savršeni best buy.


Pogledaj galeriju

Mane? Pa, mane je na gotovom proizvodu uvijek lako naći, pogotovo onima koji nikada ništa nisu proizveli. Realne mane ili prigovor proizvođaču bile bi mali prtljažni prostor od samo 375 litara koji je volumenom kolateralna žrtva radi udobnosti putnika na stražnjoj klupi, a koji bez obzira na gabarite (osim ako nisu ekstremno veliki) sjede komforno. Za prijevoz volumenom većih predmeta možete spustiti zadnju klupu i dobiti 1120 l što je relativno kubikažom velik prostor s obzirom na, recimo, limuzine u kojima, ma koliko velike bile, ne možete prevesti ni najmanji frižider. Dalje bi mogli prigovoriti relativno nezanimljivoj unutrašnjosti koja čudno kombinira kvalitetne s malo manje kvalitetnim materijalima i to bi zapravo bilo to. Nema baš puno mana, zar ne?


Suzuki Vitara


 Uvijek isto pitanje – tko je ciljana publika?

Suzuki Vitaru se na tržištu neopravdano direktno sukobljava s Mazdom CX3, Nissan Jukeom i Renualt Capturom. Kažemo neopravdano zato što je Vitara veći i konkretniji automobil od gore navedenih. I tu je Vitarina najveća tajna, smjestila se u određenu međuklasu. Veća je i konkretnija od, na primjer, Mazde CX3, a manja je i jeftinija od Mazde CX5. Na taj način potencijalni kupci računaju da su (opravdano) bolje prošli, što tržišni prodajni podaci i potvrđuju.

Na kraju, kada smo raspravljali o tome tko je ciljana skupina za ovo vozilo, možemo zaključiti da se testirana SUZUKI Vitara pokazala kao svestrano vozilo koje može zadovoljiti potrebe svakoga tko želi voziti dizajnom moderno, sjedeći povišeno dopadljivo urbano vozilo i da se osjeća (makar nije) kao da je u luksuznom SUV-u (koji košta da boli glava), a da pri tome, na dan kupnje kada je za osnovni model izdvojio 112 000 kn, odnosno čim ga preuzme, ne izgubi vrijednost jedne manje garsonjere, recimo u Zapruđu.

TEHNIČKE KARAKTERISTIKE
Suzuki Vitara 1.6 Premium GL
motor 4 cilindra, dizel
obujam 1598 ccm
snaga 88 kW/120 KS pri 3750/min
moment 320 Nm pri 3750/min
mjenjač ručni, 6 stupnjeva
maks. brzina 180 km/h
0-100 km/h 12,3 s
potrošnja 4,7/4,0/5,2
test 5,8 l
emisija CO2 111 g/km
dimenzije 4175/1775/1610
prtljažnik 375/1120 l
masa 1075 kg
jamstvo 3+2 godine
cijena osnovni model 111.247 kn
cijena testirani model 173.000 kn

 

PLUS MINUS
Dizajn Prtljažni prostor
Položaj vozača Pomalo jeftini materijali u unutrašnjosti
Vozne osobine
Motor
Potrošnja
Cijena

Povratak na vrhpointer
Zatvori X