in

Suzuki Vitara: Dobar crossover solidnih mogućnosti

Suzuki Vitara
Foto: Screenshot CarsGuide YT

Suzuki Vitara transformirana je iz utilitarnog obiteljskog SUV-a u crossover sa stilom inspiriranim Range Rover Evoqueom i naprednijom opremom. U ponudi je i dinamičnija sposobnost vožnje, ali nije baš u rangu s najboljim u klasi. Ako možete žrtvovati malo udobnosti vožnje i više cijeniti dinamiku vožnje, Vitara je dobar crossover koji je solidan automobil za vožnju. Posjeduje oštro podvozje i upravljanje, ali nedostatak prostora u prtljažniku ne ide mu na mlin. Međutim, dizelska mješavina snažne učinkovitosti i performansi je impresivna. 

Veliku promjenu doživjela je Suzuki Vitara 

Ipak, s osjetljivom i agilnom šasijom i poboljšanom učinkovitošću 1.4 Boosterjet benzinskog hibridnog motora, ova najnovija Vitara u stilu crossovera mnogo je primamljivija od svojih prethodnika sklonih terenskoj vožnji. Današnja Suzuki Vitara znatno se promijenila u odnosu na model koji je prvi put bio u prodaji tamo krajem 1980-ih. Nestali su zdepasti i namjenski izgled pravog malog terenskog vozila, a zamijenio ga je kompaktni crossover koji je dizajniran da privuče novu generaciju kupaca. 

Aktualna Vitara stigla je 2015. godine i dizajnirana je da bude konkurent automobilima kao što su Peugeot 2008, Renault Captur, Nissan Juke i valu novih malih crossovera koji su se pridružili klasi od originalnog izdanja Vitare. Kao rezultat toga, Suzuki je Vitaru nadogradio kako bi ostala konkurentna. Jedna velika promjena za najnoviju Vitaru je uvođenje pogona na prednje kotače u ponudu. Zapravo, većina automobila sada ima prednji pogon, a samo verzija s vrhunskim specifikacijama dobiva Allgrip 4WD. Ovo naglašava očekivanja kupaca modernih SUV vozila, budući da žele robustan izgled i povišen položaj za vožnju 4×4, ali još uvijek imaju tekuće troškove konvencionalnog hatchbacka. Ako trebate namjenski pogon 4×4, onda će Suzuki Jimny biti idealan izbor. 

Snaga dolazi iz 1.4 Boosterjet benzinskog hibridnog motora, koji isporučuje 127 konja i 235 Nm okretnog momenta. Svi modeli koriste ručni mjenjač sa šest stupnjeva prijenosa. Razine opreme čine SZ4, SZ-T i SZ5, a sve su verzije prilično dobro opremljene. Tu su i retrovizori s električnim grijanjem, LED dnevna svjetla, kontrola klime, Bluetooth i mnoštvo sigurnosne opreme. SZ-T modeli imaju satelitsku navigaciju, DAB radio i kameru za vožnju unatrag. SZ5 dolazi s adaptivnim tempomatom, panoramskim krovom, LED prednjim svjetlima i 42-cm kotačima. 

Ako želite pogon na četiri kotača, on se nudi samo s vrhunskom opremom 1.4 SZ5. 

1. Vožnja – 73 / 100: Suzuki Vitara ne može parirati starijem modelu po pitanju terenske sposobnosti 

Visoka Suzuki Vitara podržava živahne performanse agilnim i privlačnim upravljanjem. Suzuki kaže da je njegov cilj s Vitarom bio da se vozi kao supermini Suzuki Swift, a to i nije tako daleko od istine kao što vjerojatno mislite. Dodatna težina i viši centar gravitacije znače da ne mijenja smjer tako brzo i da se malo više kotrlja, ali se i dalje čvrsto drži ceste kada ubrzate. 

Volan je relativno lagan, ali nudi obilje osjećaja. Prianjanje je snažno, a kretanje tijela također dobro obuzdano unatoč visokom stavu automobila. Povišen položaj za vožnju i lagano upravljanje čine ga prikladnim za vožnju po gradu. Međutim, ako želite Suzuki Vitaru s proizvođačevim ALLGRIP sustavom pogona na sva četiri kotača, morat ćete odabrati model 1.4 SZ5 s višim specifikacijama. Ako se želite lagano voziti izvan ceste, sustav Vam je više nego sretan u tome. Iako, najnovija Vitara ne može parirati starijem modelu kada je u pitanju terenska sposobnost. 

Četiri postavke prijenosa – Auto, Sport, Snow i Lock – mijenjaju se ondje gdje se snaga šalje. “Auto” je način rada s pogonom na dva kotača koji štedi gorivo kada se vozite autocestom. Stalni načini pogona na sva četiri kotača “Snow” i “Lock” mogu Vam pomoći da se izbavite s terena koji nisu najugodniji za vožnju. “Sport” šalje snagu na stražnje gume kada je to potrebno, u skladu s unosom gasa. Boosterjet hybrid (1,4 l) razvija 127 konja i 235 Nm okretnog momenta i daje Vitari pristojan broj okretaja. Od 0 do 100 km/h stiže za 9,5 sekundi, s maksimalnim 185 km/h. SZ5 ALLGRIP 4×4 treba malo više vremena da postigne “stotku” – 10,2 sekunde. 

Suzuki Vitara
Foto: Screenshot CarsGuide YT

2. Dizajn – 70 / 100: Bez dodatne opreme, malo je dosadan 

Ako parkirate Vitaru uz SX4 S-Cross, izgledat će gotovo iste veličine, ali službena statistika otkriva da je Vitara nešto niža. Ipak, još uvijek je veća od Nissana Jukea, tako da ima značajnu prisutnost na cesti. Zdepast stil usredotočen je na oštre linije i upečatljive detalje. Radi se o SUV-u čvrstog izgleda, sa svijetlom rešetkom od dvije šipke koja povezuje prednja svjetla. Jarka LED svjetla nalaze se s obje strane svjetala za maglu u kutnim udubljenjima koja naglašavaju širinu automobila. 

Ostali detalji dizajna, kao što su lažni otvori za ventilaciju na rubovima poklopca motora i snažne linije koje teku unatrag duž vrata i iznad stražnjih kotača, dodaju dašak sportskog stila. Metalik boja dostupna je za oko 3.500 kuna, ali ako želite kontrastni crni krov, to će koštati dodatnih 2.500 kuna. Iznutra je dizajn interijera podignut velikim središnjim satom i pametnim zaslonom osjetljivim na dodir od 18 cm koji je standardan na opremi srednje klase i višim klasama. Instrument-ploča je jednostavna i lako čitljiva. Plastična traka koja se proteže preko ploče može se naručiti u raznim bojama i teksturama. 

Ako želite dodatno prilagoditi unutrašnjost, možete odabrati prstenove koji okružuju ventilacijske otvore u različitim bojama, kao i plastične obloge oko ručice mjenjača. Sve to pridonosi još živahnijem dojmu, a Vitarina kabina to treba. Bez ove dodatne opreme, Suzuki je pomalo dosadan. Materijali ovdje ne izgledaju niti se osjećaju skupljima od svojih suparnika, s tvrdom plastikom koja je posvuda. 

Početna razina SZ4 Vitara dolazi s audio sustavom s četiri zvučnika s DAB digitalnim radijom, CD playerom i USB/Bluetoothom za streaming medija, kao i kontrolama na upravljaču. Modeli SZ-T i SZ5 dodaju satelitski navigacijski sustav sa zaslonom osjetljivim na dodir, plus MirrorLink povezivost pametnog telefona. SZ5, također, ima nešto bolju kvalitetu zvuka zahvaljujući dodatku nekoliko visokotonaca.

Suzuki Vitara
Foto: Screenshot CarsGuide YT

3. Sigurnost – 82 / 100: Veliki napredak u odnosu na 90-e 

Kada je riječ o sigurnosti, tu Vitara odlično stoji budući da je dobila ocjenu od pet zvjezdica na Euro NCAP testovima 2015., koji su teži nego ikad. Nezavisni ispitivač sudara ocijenio je zaštitu odraslih i djece na 89%, odnosno 85%, dok je sigurnost pješaka ocijenjena na 76%. To su ocjene koje su daleko bolje od sigurnosti koje je Vitara pružala u 90-ima. 

Sve verzije Suzuki Vitare dobivaju sedam zračnih jastuka, kontrolu stabilnosti i nadzor tlaka u gumama, zajedno s naprednijim sigurnosnim paketom kao što je upozorenje o napuštanju voznog traka, nadzor mrtvoga kuta, sustav upozorenja na promet straga i prepoznavanje prometnih znakova. 

4. Potrošnja – 75 / 100: Suzuki Vitara 4×4 nije baš učinkovita 

Cijene Suzuki Vitare kreću se od oko 160 tisuća kuna, što je malo visoko za klasu malih crossovera. Najskuplja verzija s pogonom na četiri kotača “teži” oko 200 tisuća kuna. Budući da ima relativno malu težinu (oko 1.200 kg), troškovi Vitare trebali bi biti među najnižima u klasi. Prema WLTP testiranju, emisije CO2 počinju od 128 g/km i penju se na 140 g/km ako dodate pogon na sva četiri kotača. 

Potrošnja goriva doseže minimalno 5,7 l/100 km u kombiniranom ciklusu. Verzija SZ5 4×4 nije toliko učinkovita, trošeći 6,2 l/100 km. Ugradnjom čak i početnih modela s klima uređajem, Bluetoothom, DAB radijom i aluminijskim naplatcima, Suzuki naporno radi na poboljšanju preostale vrijednosti nakon prodaje automobila poslije nekoliko godina. 

Vitarin novi “crossover” stil također je poželjniji. Možete očekivati da će automobil zadržati više od svoje izvorne vrijednosti nego stara Grand Vitara tijekom tri godine. Vrijednosti su u rasponu od 39 do 46 posto. 

5. Prostor – 80 / 100: Suzuki Vitara malo veća od Nissan Jukea 

Kao automobil za sva godišnja doba, verzija Vitare s pogonom na četiri kotača praktičan je izbor. Možda se neće popeti na planinu ili prijeći rijeku poput Land Rover Defendera ili čak stare Vitare, ali je savršeno sposobna prijeći blatno polje ili pronaći vučnu silu na zaleđenim cestama gdje bi se automobili s pogonom na dva kotača mučili s prianjanjem. Verzije 2×4 manje su svestrane, ali kao i kod drugih crossover modela, dobivate lijepi pogled na cestu u stilu SUV-a. Veća učinkovitost goriva koju nudi sustav 2WD nadmašit će učestalost koja će biti potrebna pogonu na četiri kotača. 

Vozači se mogu lako smjestiti, zahvaljujući širokom rasponu podešavanja sjedala i volana. U prednjim vratima nalaze se veliki spremnici, iako je pretinac za rukavice malo manji. Za razliku od prijašnjih generacija Vitare, ne postoji verzija s troja vrata, tako da su svi modeli dizajnerski jednako praktični. 

Budući da je ukupno 125 mm kraća od SX4 S-Cross, Suzuki Vitara nema istu količinu unutarnjeg prostora. Međutim, još je uvijek prostran obiteljski automobil. S 4175 mm duljine, 1775 mm širine i 1610 mm visine, Vitara je malo veća od Nissan Jukea (4135 mm x 1765 mm x 1565 mm) u svim smjerovima.

Foto: Screenshot CarsGuide YT

Odostraga ima puno prostora za glavu. Prostora za noge ima sasvim dovoljno za sve osim za najviše odrasle osobe. Ako želite naglasiti osjećaj prostora, možete se odlučiti za panoramski krov s velikim otvorom od 560 mm. Krovni otvor također utječe na prostor za glavu na stražnjim sjedalima. Nije problem ako uglavnom vozite djecu, ali mogao bi biti ako vozite ljude od 190 cm ili više. 

Ukupna ocjena za Suzuki Vitaru: 76 / 100 – Suzuki Vitara transformirala se iz zdepastog terenca u mekši crossover


Pogled u povijest – Sami počeci Suzuki Vitare 

Suzuki Escudo (tako se zove u Japanu i Indoneziji) prvi je put predstavljen na domaćem japanskom tržištu u srpnju 1988. godine. North American Sidekick postao je dostupan za modelnu godinu 1989. kao kabriolet s dvoja vrata ili tvrdim krovom. Suzuki G16A 1,6 litreni motor s osam ventila i 80 konja (60 kW) s ubrizgavanjem goriva bio je dostupan na JX i JLX. Godina 1990. donijela je brisanje napredne verzije JLX. Za neka tržišta bila je dostupna verzija s rasplinjačem bez katalizatora. Ovaj je model proizvodio 55 kW pri 5250 o/min. 

U kolovozu 1990. japansko tržište dobilo je G16B motor sa 16 ventila i 73,5 kW, kao i opcijski četverostupanjski automatski mjenjač. Tri mjeseca kasnije predstavljena je verzija s petoro vrata i produljenim međuosovinskim razmakom. Prodavan je kao “Escudo Nomade” u Japanu. Smatralo se da će se model s petoro vrata preklapati s kraćim modelom s troja vrata na tržištu. Umjesto toga, obratio se potpuno novom segmentu i prodaja na domaćem japanskom tržištu se kao rezultat toga udvostručila. Godina 1991. donijela je uvođenje stražnjih antiblokirajućih kočnica. Europska isporuka verzije s petoro vrata započela je u ljeto 1991. 

U prosincu 1994. dodani su 2.0 V6 (Suzukijev prvi šestocilindrični motor) i 2.0-litreni Mazdin turbodizelaš. Zauzvrat, Mazda je morala prodavati Escudo na japanskom tržištu kao Proceed Levante sa stilom V6 modela. Dizelska opcija stigla je u Europu početkom 1996. godine. Vitara je te 1996. dobila facelift, što je značilo da je V6 povećan na 2,5 litre, dok je 2,0-litreni četverocilindrični motor uvršten u ponudu. U Japanu je oznaka “Nomade” izbačena iz Escuda s petoro vrata u listopadu 1996. godine. Također, za modelnu godinu 1996., Suzuki je predstavio Suzuki X-90 koji je bio mehanički identičan Escudu/Vitari, ali je imao mnogo zaobljeniju karoseriju, prtljažnik i uklonjivi krov u obliku slova T. 

Zanimljivosti o Suzuki 

1. Prvi izum Michija Suzukija bio je automatski tkalački stan za njegovu majku. – Suzuki je odrastao u malenom ribarskom selu Nezumino-mura koje se sastojalo od 32 doma. Tkanje je bila primarna vještina seljana. Michijov tkalački stan mogao je tkati deset puta brže od ostalih u to vrijeme dostupnih tkalačkih stanova i potpuno je revolucionirao proizvodnju podnih tkalačkih stanova. 

2. Riječ “Ignis” je latinska riječ za vatru. – Sada znate zašto je Suzuki Ignis “zapalio” osjetila svojih vlasnika… 

3. Japan je poznat po svojim kei (malim) automobilima. – Njihovi propisi o kei automobilima nalažu da vozilo ne smije biti duže od 3,4 m, širine 1,48 m i visine 2 m. Zapremnina motora mora biti ispod 660 ccm. Vlasnici kei automobila dobivaju porezne olakšice i pristupačne premije osiguranja, što potiče prelazak na manja, ekološka vozila. Kao rezultat ovih propisa, Suzuki Japan postaje kreativan i proizvodi kei modele za svačiji ukus, od sportskih automobila do mini-crossovera. 

4. Suzuki je otišao na Mjesec… – Suzuki se udružio s Hukatom, japanskom tvrtkom koja se natječe za Googleov prestižni Lunar XPRIZE. Radi se o Googleovom poticaju da inženjere, poduzetnike i inovatore potakne na Sunčev sustav. Kako bi pobijedio u natjecanju, tim mora sletjeti svemirskom letjelicom na Mjesec i snimiti videozapise i slike visoke rezolucije za minimalno 500 metara mjesečeve površine. 

5. Suzuki je osvojio i kopno i ocean. – Suzuki je 2014. pobijedio na Svjetskom prvenstvu B klase izdržljivosti u Barceloni. Prvenstvo je bilo otvoreno za plovila ne duža od osam metara naglašavajući brzinu, pa tako omogućuje pogon s jednim ili dva vanbrodska ili unutarnja motora do 294kW u raznim kombinacijama kategorija. Događaj je privukao 19 proizvođača iz Belgije, Švicarske, Italije, Galicije, Andaluzije i Katalonije.

Članak objavio Luka Petkovic

Land Rover Defender

Povratak kralja, novi Land Rover Defender

Fiat Punto

Fiat Punto: Ne bismo ga preporučili…