Nevjerojatno je da Suzuki S Cross, unatoč tome što postoji od 2013., ostaje konkurentan daleko novijim konkurentima. Neprestana ažuriranja donijela su ne jedan, već dva hibridna sustava koji se dobro natječu “na papiru” s drugim kompaktnim SUV vozilima po učinkovitosti, dok mu obilje standardne tehnologije pomaže da ostane konkurentan u pogledu cijene. Loša strana je što njegova zastarjela unutrašnjost pokazuje da je S Cross suprotan svježijim konkurentima, a profinjenost bi mogla biti bolja.
Kao što smo već spomenuli, Suzuki S Cross stigao je 2013. godine. U to vrijeme bio je poznat kao Suzuki SX4 S-Cross i dolazio je s nizom benzinskih i dizelskih motora. Budući da je potonji izbor goriva pao u nemilost i pojavilo se nekoliko hibridnih rivala, kao što su Hyundai Tucson, Nissan Qashqai, Renault Austral i Toyota RAV4, S Cross se sada nudi s dvije opcije benzinskog hibridnog motora.
Prvi je blagi hibrid 1.4 Boosterjet 48v, stavljajući Suzuki u konkurenciju s drugim blagim hibridnim rivalima poput Mazde CX-5 i Peugeota 3008. Blagi hibridni sustav ne može voziti samo na električnu energiju. Umjesto toga, nudi malu pomoć motoru pri kretanju ili ubrzavanju, pomažući uštedi goriva. Dostupan je samo s ručnim mjenjačem sa šest stupnjeva prijenosa, ali postoji izbor između pogona na dva ili četiri kotača (nazvan AllGrip) za dodatnu trakciju.
Skuplji 1,5-litreni Hybrid S-Cross također može doći s pogonom na dva ili četiri kotača, ali ovaj put morate imati automatizirani ručni mjenjač sa šest stupnjeva prijenosa. To je jedini način na koji možete dobiti automatik S Cross.
Postoji izbor između dvije razine opreme: Motion i vrhunski Ultra. Prvi ima dosta standardne opreme i počinje s nešto više od 30.000 €, dok drugi dolazi isključivo s AllGrip pogonom na sva četiri kotača. Ova cijena stavlja Suzuki u carstvo malih SUV-ova s hibridnim pogonom i potkopava mnoge obiteljske SUV-ove. Međutim, starost Suzuki S Crossa znači da je malen prema suvremenim obiteljskim SUV standardima i da se nalazi između dviju klasa u smislu ponuđenog unutarnjeg prostora. Kupci koji žele veći SUV mogu se odlučiti za Suzuki Across, Toyotu RAV4 s promijenjenom oznakom.
1. Sigurnost i jamstvo – 74 / 100: Osnovno jamstvo nije ništa posebno. Ali…
Sjećate li se kako smo na početku spomenuli da ovaj automobil datira iz 2013. godine? To je važno jer iako je tada stekao Euro NCAP ocjenu od pet zvjezdica, ta je ocjena istekla. Stara ocjena ne bi izdržala usporedbu s novijim konkurentima, jer su svi testirani pod strožim režimima. Ima i drugih nedostataka. Kvaliteta interijera Suzukija S-Crossa nije sasvim na razini konkurenata iz Volkswagen grupe, a neki dijelovi opreme djeluju jeftino i zastarjeli u odnosu na konkurenciju.
Standardno jamstveno razdoblje za Suzuki je tri godine ili 100.000 km, što nije ništa posebno u usporedbi s Hyundaijevom politikom od pet godina / 150.000 km ili Kijinom shemom od sedam godina / 150.000 km. Međutim, možete produljiti jamstvo za 12 mjeseci putem rutinskog servisiranja kod franšiznog trgovca, baš kao što možete s Toyotom. Sve dok nastavljate servisirati svoj automobil kod zastupnika Suzukija, svoj automobil možete zadržati pod jamstvom sve dok ne navrši sedam godina ili dok ne prijeđe 150.000 km.
2. Potrošnja i deprecijacija – 71 / 100: Zaostaje za Renaultom i Toyotom
1.5 Hybrid s pogonom na dva kotača je najučinkovitiji Suzuki S Cross s potrošnjom od 5,2 l/100 km. Najmanje učinkovit je, pak, 1.4 Boosterjet s pogonom na sva četiri kotača s 5,9 l/100 km. Odlični 1.4 Boosterjet s pogonom na dva kotača gotovo je jednako dobar kao i hibrid, s 5,3 l/100 km, što je bolje od hibridnog Tucsona. No, ni blizu Renaultu Austral u pogledu uštede goriva.
Iz serije Suzuki S Cross, 1.4 Boosterjet s AllGrip Ultra opremom s pogonom na sva četiri kotača ima najbolju preprodajnu vrijednost. No, zaostaje za ostatkom svoje kompaktne SUV konkurencije, posebno za Renault Australom i Toyotom RAV4.
3. Vožnja – 70 / 100: Suzuki S Cross dobro apsorbira neravnine
Suzuki S Cross je relativno lagan u usporedbi sa svojim rivalima (čak i hibridni vozni mehanizam dodaje samo oko 73 kg na masu praznog vozila), i to mu pomaže da se doima prilično nestrpljivo u promjeni smjera. Međutim, njegova mekša postavka ovjesa u usporedbi s najoštrijim obiteljskim SUV vozilima (osobito, Ford Kuga i SEAT Ateca) znači da ćete iskusiti više naginjanja tijela na zavojitim cestama. Druga mana je to što njegov lagani upravljač ima malo povratnih informacija, a S Cross nema toliko prianjanja kao Kuga, što Vam oduzima malo povjerenja u automobil kada pritisnete gas.
Prednost njegova popustljivijeg ovjesa je da će Suzuki S Cross dobro apsorbirati udarce iz ležećih policajaca i rupa u gradskom prometu i pružiti mirnu vožnju pri brzinama na autocesti. Ipak, morat ćete pojačati radio kako biste nadvladali veliku buku s ceste pri većoj brzini.
Kao što je spomenuto, imate izbor između dva motora. Verzija koja je vjerojatno bolja je najjeftiniji motor u liniji, 1,4-litreni s turbopunjačem. Također je najsnažniji u ponudi S Crossa, sa 127 KS. Ima tehnologiju blagog hibrida za pružanje korisnog malog povećanja performansi pri kretanju ili ubrzavanju, ali morat ćete ga pojačati kako biste brže dostigli više brzine na autocesti. Njegov šesterostupanjski ručni mjenjač (jedini dostupan mjenjač) dovoljno je gladak pa ne bi trebao predstavljati preveliku gnjavažu.
S druge strane, 1,5-litreni hibrid je manje snažan sa 113 KS i dolazi isključivo s frustrirajućim automatiziranim ručnim mjenjačem sa šest stupnjeva prijenosa. Sporo reagira kada tražite više snage za pretjecanje i kada krećete sa semafora. Njegovo oklijevanje bi Vas, razumljivo, potaknulo da jače pritisnete gas kada morate brzo napraviti razmak kada se uključujete u promet.
U pokretu, mjenjač omogućuje sporo mijenjanje brzina, a pri svakoj promjeni osjeća se kao da spojka vuče. Možete pokušati prevladati neke nedostatke mjenjača odabirom sportskog načina rada automobila kako biste pokušali izoštriti odziv papučice gasa ili pokušati sami odabrati stupnjeve prijenosa pomoću ručica iza upravljača, ali s obzirom na to da ne kupujete automatski mjenjač da biste sami mijenjali brzine, bolje Vam je da se držite 1,4-litrene opcije. Ako morate imati automatik, Hyundai Tucson i Toyota RAV4 imaju daleko glatkije sustave.
Šteta jer je potonji brend, Toyota, Suzukijev tehnički partner, a njih dvoje su se udružili kako bi proizveli Suzuki Across i Suzuki Swace, koji su mnogo profinjeniji hibridni automobili. 1,5-litreni motor u Suzuki S Crossu uvijek se čuje dok radi, dok se prilikom usporavanja čuje jasno zujanje i fijuk iz električnog dijela hibridnog sustava.
1,4-litreni blagi hibrid i 1,5-litreni hibrid imaju regenerativno kočenje za nadoknadu energije za bateriju. Možete osjetiti kako radi kada podignete nogu s papučice gasa jer imate osjećaj kao da se lagano koči. Nije tako snažno kao regenerativno kočenje e-Pedal Nissana Qashqaija, ali može brzo nadoknaditi pristojnu količinu energije natrag u bateriju. Blagi hibridni sustav nema hrabrosti pokretati automobil samo na električni pogon, a 1,5-litreni hibrid nije puno bolji. Morat ćete lagano nagaziti na papučicu gasa da spriječite paljenje motora.
Standardnom blagom hibridu S Cross potrebno je 9,5 sekundi za ubrzanje od 0 do 100 km/h, dok verziji s pogonom na sva četiri kotača treba 10,2 sekunde za isti referentni sprint. Manje snažnom potpuno hibridnom Suzuki S Crossu treba 13,5 sekundi da postigne 100 km/h ako dobijete verziju 4×4 ili 12,7 sekundi ako se držite pogona na prednje kotače. Konteksta radi, najosnovnijem Nissanu Qashqaiju treba samo 10,2 sekunde da ubrza do 100 km/h, a Tucson Hybrid će ubrzati do 100 km/h za točno osam sekundi.
Najveća brzina za S Cross Mild Hybrid iznosi 174 km/h, a potpuno hibridne verzije mogu doseći 195 km/h.
4. Dizajn – 63 / 100: Nema prilagodbe virtualnoga kokpita
Obožavateljima zdepastih gumba vjerojatno će se svidjeti dizajn interijera Suzuki S Cross, ali svakome tko dolazi iz automobila Volkswagen Grupe (ili bilo kojeg od Suzukijevih modernih konkurenata) možda se neće svidjeti jeftini unutarnji ukrasi koji datiraju iz S Crossa.
Povrh toga, ne možete dobiti potpuno digitalnu instrument ploču sa Suzuki S Crossom kao što možete kod mnogih njegovih rivala, što znači da nema prilagodbu virtualnoga kokpita dostupnog u Volkswagen Tiguanu. Osim toga, malim zaslonom koji prikazuje informacije o putovanju, uštedi goriva i hibridnom protoku snage upravlja se nespretnim posezanjem kroz žbice upravljača kako bi se gurnula mala ručica u ploči umjesto pomoću gumba na kolu upravljača.
Početni modeli Motion koriste manji središnji zaslon osjetljiv na dodir od 18 cm, dok se vodeći model Ultra može pohvaliti većim infotainment sustavom od 23 cm. Sustav od 23 cm ima oštriju grafiku i glatko sučelje od Suzukijevih sustava iz prošlosti, a dolazi i sa satelitskom navigacijom. Međutim, zasloni u Hyundai Tucsonu i Kia Sportageu još su oštriji i lakši za korištenje s intuitivnijim rasporedom izbornika. Softver Suzuki možete u potpunosti zaobići korištenjem standardne povezivosti pametnog telefona Apple CarPlay ili Android Auto.
Kvaliteta zvuka sustava je dobra, ali morate ga prilično pojačati kako biste ublažili buku motora i ceste, a ne možete odabrati nadograđeni zvučni sustav koji pruža malo više snage, poput zvučnog sustava Bose koji se nalazi u Nissanu Qashqaiju.
5. Prostor – 62 / 100: Suzuki S Cross je manji od svojih suparnika
Sprijeda ima dovoljno mjesta za par osoba visokih 1,90 m, iako će vozač morati ručno namjestiti svoje sjedalo jer nijedna verzija Suzuki S Crossa ne dolazi s električnim podešavanjem ili memorijskim postavkama. Postoji niz prostora za spremanje sitnica, od velikih džepova na vratima do pretinca za rukavice pristojne veličine, iako prilično glomazan priručnik zauzima dio tog prostora.
S obzirom na to da je S Cross manji od mnogih svojih suparnika, vozač nema zadivljujući pregled kakav bi imao u Hyundai Tucsonu i Kia Sportageu. Tanko vjetrobransko staklo i krovni stupovi znače da se iz Suzuki S Crossa pruža pristojan pogled, dok Ultra verzije dolaze sa sustavom kamera za okružujući pogled za pomoć pri parkiranju. LED prednja svjetla dolaze kao standard i daju jače svjetlo od halogenih alternativa. Automatska pomoć pri dugim svjetlima nije dostupna uz S Cross, za razliku od njegovih modernijih suparnika.
Suzuki S Cross je visok 1.593 mm, dugačak 4.300 mm i širok 1.785 mm. Kao što smo već aludirali u uvodu, starost S Crossa čini ga izvanrednim jer su svi noviji obiteljski SUV konkurenti poput Nissana Qashqaija i Kije Sportage u međuvremenu narasli.
Vrhunski model Ultra ima panoramski stakleni krov koji troši raspoloživi prostor za glavu. Bit će teško smjestiti tri odrasle osobe na stražnja sjedala, a prostor za noge je tijesan prema standardima klase. Nažalost, Suzuki S Cross nema pametnu značajku pomicanja stražnjih sjedala Renault Australa za povećanje prostora za koljena ako ne trebate puno toga staviti u prtljažnik. Kao i većina njegovih suparnika, dva vanjska stražnja sjedala imaju Isofix točke za pričvršćivanje.
Standardna veličina prtljažnika u 1,4-litrenom automobilu je 430 litara, ali to se smanjuje na 293 litre kod 1,5-litrenog hibrida jer se baterija nalazi ispod poda prtljažnika i oduzima dio kapaciteta. Potonje je posebno razočaravajuće jer postoje mali SUV-ovi kao što su Renault Captur i Toyota Yaris Cross koji nude više prostora za prtljažnik, a kamoli veliki prtljažnik od 620 litara koji nudi Hyundai Tucson.
Stražnja sjedala možete preklopiti u omjeru 60:40 i ona će ležati ravno, što olakšava utovar dužih predmeta. 1,4-litreni S Cross ima podesivu visinu podnice prtljažnika s malo spremišta ispod poda, a s podom u podignutom položaju to uklanja dosadnu usnu preko koje biste morali dizati predmete. Ulaz u prtljažnik je prilično širok, plus prostor je koristan, što olakšava raspored predmeta straga.
Ukupna ocjena za Suzuki S Cross: 68 / 100 – Suzuki S Cross nudi puno toga, ali njegova utilitarna unutrašnjost i nepročišćeni hibridni sustav su ga iznevjerili