in

Renault Scenic: Obiteljski monovolumen nalik na SUV

Renault Scenic
Foto: tomas devera photo / Shutterstock.com

Scenic održava visoku reputaciju Renaulta u proizvodnji praktičnih i poželjnih monovolumena (MPV). Po stilu parira Citroenu C4 SpaceTourer, dok je njegova unutrašnjost neznatno ispred po pitanju kvalitete i privlačnosti luksuznom tržištu. Također je prostran, dobro opremljen i jeftin za korištenje. Ipak, potkopava ga slabija vožnja i loša profinjenost, plus ne može se mjeriti sa SpaceTourerom po značajkama prilagođenim obiteljima.

Iza oblikovane karoserije Renault Scenica iz 2016. i masivnih 50-cm kotača, ovo je praktično vozilo s mnoštvom korisnih prostora za pohranu i sjedalima koja se lako preklapaju i sklapaju. Prostora za noge straga nema previše za odrasle, a Citroen C4 SpaceTourer je prostraniji. Unutrašnjost je također solidno napravljena, s obiljem najnovije tehnologije kako bi vozač i putnici bili zadovoljni.

MPV vozila kao što je Renault Scenic izumiru. Dok je prvi Megane Scenic bio osvježenje za obiteljski prijevoz, a MPV je nekada bio glavni automobil za kupce koji žele više prostora nego što može ponuditi hatchback, danas će SUV vjerojatno biti prva opcija. Kao rezultat toga, više nema toliko MPV vozila za prodaju kao nekada, ali ako trebate više prostora ili svestranost unutrašnjosti sa sedam sjedala, Renault Scenic je najbolji izbor.

U izgledu Scenica ima naznaka SUV-a, dok mu veliki kotači daju izgled konceptnog automobila. U ponudi su modeli Grand Scenic s pet i sedam sjedala, dok je ponuda motora uska, ali pruža dobru kombinaciju performansi i ekonomičnosti.

Glavni rival Renault Scenica je Citroen C4 SpaceTourer (bivši C4 Picasso). Također se nudi kao vozilo s pet ili sedam sjedala, a također se ističe jedinstvenim izgledom, iako također ima nešto više prostora od Scenica. Ford C-MAX i Grand C-MAX izvrsni su za vožnju, ali nisu bili zamijenjeni nakon što su izašli iz prodaje sredinom 2019. godine. Kia Carens, BMW serije 2 Active/Gran Tourer i Volkswagen Touran tri su modela koja nude sedam sjedala, ali nisu tako prostrani kao Renault. Ako je prostor Vaš primarni zahtjev, onda su jednovolumeni kombiji kao što su Peugeot Traveller, Citroen SpaceTourer i Toyota Proace Verso bolji za vožnju nego ikad ranije, a tu je čak i Renault Trafic Passenger kojeg bi trebalo razmotriti.

Uspon SUV-a znači da Renault Scenic ima i druge suparnike za razmatranje. Ako namjeravate posjedovati Renault, dostupni su SUV-ovi Kadjar i Koleos, dok Nissan Qashqai i X-Trail koriste sličnu opremu, a potonji se može dobiti i sa sedam sjedala. Tu su i ostali SUV-ovi sa sedam sjedala u obliku Škode Kodiaq, Peugeota 5008, Honde CR-V i VW Tiguan Allspacea.

Današnji kompaktni MPV-ovi natječu se jednako svojim otmjenim stilom koliko i svojom praktičnošću. Dok se Scenic lansiran 2016. još uvijek temelji na Megane hatchback platformi kao i njegov prethodnik iz 1990-ih, znatno je privlačniji dizajn koji uvelike duguje trenutnoj modi SUV/crossovera.

Još jedno ažuriranje asortimana iz 2018. dovelo je do promjene linije opreme u modele Play, Iconic i Signature, a to znači da su svi automobili prilično dobro opremljeni. Svi automobili dobivaju aluminijske naplatke, pristup bez ključa, Bluetooth vezu i kontrolu klime. Ako potrošite malo više, dobit ćete satelitsku navigaciju, parkirne senzore, infotainment sustav od 22 cm, head-up zaslon i stereo s 11 zvučnika. Kožna i LED prednja svjetla rezervirana su za automobile Signature.

Možete birati između jednog benzinskog i jednog dizelskog motora, ali oba se mogu dobiti s ručnim ili automatskim mjenjačem sa šest stupnjeva prijenosa. 1.3 TCe 140 turbo benzinac ima 138 KS i dizajniran je da zadovolji najnovije propise o emisijama. Dizel je moderna 1.7 Blue dCi 120 jedinica. Ovaj motor od 118 KS opet je veći od 1.5 dCi kojeg je zamijenio, što mu pomaže da postigne dobre performanse, a da pritom i dalje ispunjava zakone o emisijama. Cijene za Renault Scenic počinju od oko 26.500 €, i penju se do 32.000 €, što znači da Scenic nudi puno raznolikosti u uskom rasponu cijena. Ako odaberete Grand Scenic, platit ćete dodatnih 2.000 € za povećani prostor i dodatni red sjedala.

Postoji pet izbora motora, od kojih su svi skromnoga kapaciteta. Tu je 1.2 TCe turbo benzinac u 115 izvedbi u Expression+, dok ostatak asortimana ima 130 verziju istog motora. Za dizele, tu je pouzdani 1.5 dCi 110, dok veći 1.6 dCi dolazi u obliku 130 ili 160 samo u vrhunskom modelu Signature.

1. Sigurnost i jamstvo – 89 / 100: Mnogo aktivnih sigurnosnih sustava

Kao što smo i očekivali od Renaulta, Scenic je jedan od najsigurnijih prijevoznika ljudi. Ispod karoserije nalazi se ojačana čelična struktura. Osim toga, svaki Scenic standardno ima sedam zračnih jastuka, što rezultira Euro NCAP ocjenom za zaštitu odraslih putnika od 90 posto kada je testiran 2016. godine.

Mnogo je aktivnih sigurnosnih sustava koji igraju ulogu u ocjeni Renault Scenica s pet zvjezdica na Euro NCAP-u. Renault tvrdi da je jedini prijevoznik u segmentu koji nudi aktivno kočenje u nuždi s detekcijom pješaka kao standard. Tu su i sustavi kao što su upozorenje o napuštanju traka i pomoć pri održavanju traka, prilagodljivi tempomat i detekcija umora.

Renault je nudio jamstvo od četiri godine / 150.000 prijeđenih kilometara kada je Scenic prvi put predstavljen, ali sada se vratio na trogodišnje jamstvo.

2. Prostor – 82 / 100: Renault Scenic nudi mnogo prostora za glavu i noge

Ovo je kategorija gdje MPV mora zablistati bez obzira na to koliko je poželjan izvana, a Renault Scenic pruža mnogo toga na frontu praktičnosti. Za početak, duži je i širi od starog modela, dok je prtljažnik vodeći u klasi za putnički prijevoz s pet sjedala. Sprijeda ćete pronaći hektare prostora za noge i glavu, dok sjedala imaju širok raspon podešavanja iako nema otmjenog električnog oslonca za noge kao na Citroenu C4 SpaceTourer. Scenic također ima položaj za vožnju poput SUV-a, što će se svidjeti onima koji se dvoume između dvije klase.

Straga, prostor nije tako dobar kao najbolji u klasi, ali barem postoji obilje prostora za pohranu raspoređenih po kabini, uključujući središnju konzolu s 13-litarskim prostorom koji glatko klizi natrag i naprijed ovisno o tome što Vam od toga treba. Tu su i pretinci ispod prednjih sjedala i poda stražnjih sjedala, plus pretinac za rukavice koji klizi prema van.

Mehanizam preklapanja za tri stražnja sjedala lak je za korištenje, a kao opcija Scenicova krajnja stražnja sjedala mogu se sklopiti električnim putem pomoću gumba u prtljažniku ili putem izbornika na središnjem zaslonu osjetljivom na dodir. Renault Scenic je 20 mm širi od starog modela, 40 mm viši od tla i ima 32 mm duži međuosovinski razmak, no stražnji prevjes je 16 mm kraći. Kupci se također mogu odlučiti za Grand Scenic sa sedam sjedala, koji dodaje dodatnih 228 mm karoserije. Usporedbe radi, Citroen C4 SpaceTourer malo je duži od standardnog Scenica, ali nije toliko širok niti tako visok.

Scenic nudi mnogo prostora za glavu i noge putnika unatoč vrhunskim modelima koji dolaze opremljeni panoramskim staklenim krovom. Prostor za koljena malo je ugrožen velikom armaturnom pločom, ali općenito većina oblika i veličina trebala bi biti udobna. Međutim, stražnja strana nije baš tako prostrana, jer nema puno prostora za noge za više odrasle osobe, čak ni s tri sjedala pomaknuta unatrag i nagnuta koliko god mogu. Citroen C4 SpaceTourer je bolji u tom pogledu. Prostor za glavu je razuman, ali nije najbolji u klasi, iako je prostor za ramena mnogo bolji nego prije zahvaljujući povećanoj širini karoserije.

Renault Scenic nudi vodeći prtljažnik u klasi od 572 litre s podignutim sjedalima, iako morate imati na umu da je ta brojka bez uklonjive podnice prtljažnika i opreme za napuhavanje guma. Prtljažnik je dobro oblikovan, ali rub za utovar je malo visok, a s preklopljenim sjedalima ima mali rub za podizanje predmeta. Stražnji red može se preklopiti pritiskom na tipku, a to daje najveći kapacitet od 1.554 litre – 297 litara manje nego u C4 SpaceToureru.

Foto: Screenshot

3. Dizajn – 79 / 100: Kotači od pola metra velika dizajnerska značajka

Renaultov šef dizajna, Laurens van den Acker, potrudio se objasniti zašto je vanjski izgled Renault Scenica tako važan. Jedini način da se spasi MPV sektor je učiniti te automobile poželjnijima, smatra, a čak je otišao toliko daleko da kaže da ako se ovaj Scenic ne bude prodavao, onda MPV-i zaslužuju umrijeti. Možete vidjeti na što cilja kada prvi put pogledate Scenic. Izbočeni prednji kraj još je upečatljiviji od Renault Kadjara, dok je vjetrobransko staklo strmo nagnuto i ima mnoštvo nabora.

Na stražnjoj strani dizajn je mekši i zaobljeniji. Mogli biste ga nazvati elegantnim, iako je ovo još uvijek MPV. Citroen C4 SpaceTourer sigurno mu pravi rivalitet i daleko je manje staložen od mnogih drugih MPV rivala. Kotači od 50 cm velika su dizajnerska značajka kao i karoserija – iste su veličine kao oni koje imate na Bentley Mulsanneu, na primjer. Postoji nekoliko dostupnih dizajna, a mogu se čak i personalizirati praktičnim umetcima koji se stavljaju i skidaju.

Unutra stvari nisu tako elegantne. Većina plastike je tamna i dizajn nije osobito zanimljiv. Ipak, čini se da je znatno bolje napravljen od automobila prethodne generacije. Nedostaje mu samo malo prozračnosti unutrašnjosti C4 SpaceTourera.

Dizajn je gotovo isti kao kod njegovog sestrinskog modela Meganea, samo s manje usmjerenim na vozača i više uspravnim, obiteljskim oblikom. Renault je odlučio odustati od starog centralno postavljenog brzinomjera i koristiti digitalne instrumente na konvencionalnom mjestu za upravljačem, za koje kaže da poboljšava vozačevu kontrolu nad automobilom. Vrhunski modeli su vrlo dobro opremljeni, zahvaljujući električnim kožnim sjedalima s memorijom, panoramskom staklenom krovu, Bose zvučnom sustavu i head-up zaslonu, plus novom ekranu osjetljivom na dodir u portretnom stilu.

Play i Iconic verzije Scenica imaju 18-cm infotainment zaslon osjetljiv na dodir kao standard, ali Signature modeli imaju 22-cm R-Link 2 postav u portretnom stilu koji je prvi put viđen u Meganeu. U usporedbi s jedinicama u Citroenu i Fordu, Renault ima najoštriju grafiku, izbornike koji su najlakši za korištenje i zaslon s najodzivnijim odzivom, koji uključuje funkciju stiskanja i povlačenja.

Renault Scenic
Foto: Screenshot

Kao i kod svojih suparnika, zaslon ima brojne kartice koje služe kao prečaci do glavnih funkcija (satelitska navigacija, stereo i kontrole klime). Povezivanje Vašeg telefona je jednostavno, kao i programiranje odredišta u navigaciju. Sve verzije sustava R-Link 2 imaju 12-mjesečnu pretplatu na R-Link trgovinu, za pristup raznim besplatnim i plaćenim aplikacijama, od ažuriranja vremenske prognoze i Michelinovih vodiča do usluge concierge i e-pošte. Jedna od kritika je da nema opcija Apple CarPlay ili Android Auto.

Sustav je prilično jednostavan za rukovanje, iako može biti sporo mijenjanje izbornika, što donekle kvari doživljaj.

4. Vožnja – 78 / 100: Ponuda motora ažurirana 2018.

Renault ne želi samo uvesti inovacije u izgled Scenica. Također se nadaju da MPV može ponuditi bolje iskustvo vožnje od crossovera ili SUV-a slične veličine. Budući da je smješten niže do tla, težište mu je niže, a Renault se ne mora boriti s naginjanjem karoserije postavljanjem krutog ovjesa. To je tako samo u teoriji, a s obzirom na to da Renault Scenic dijeli svoju podlogu s Meganeom, očekivali biste da će jednovolumen prilagođen obiteljima pružiti udobnost i profinjenost nauštrb oštrog upravljanja i zabave u vožnji. Ali, u pokretu se nikada ne doima tako tiho i staloženo kao njegov manji brat ili njegovi MPV konkurenti.

Električno potpomognuti upravljač je izravan i dobro opterećen, tako da možete točno postaviti Scenic, plus ima iznenađujuće malo naginjanja karoserije. Međutim, njegovi golemi aluminijski naplatci od pola metra umotani su u relativno uske gume od 195 presjeka, tako da Renault gubi prianjanje prije nego većina rivala. Ipak, ostaje siguran i predvidljiv, a kontrola stabilnosti uključuje se glatko. Još veći šok je čvrsta vožnja, koja uzrokuje da se automobil vrpolji i lupa preko neravnina koje Citroen C4 SpaceTourer ili Ford C-MAX upijaju bez problema. Čuje se i buka s ceste, dok tanki stupovi vjetrobranskog stakla pate od buke vjetra na autocesti.

Ipak, vidljivost je dobra zahvaljujući velikom staklu i visokom vjetrobranskom staklu. Može biti teško utvrditi gdje linija poklopca motora završava jer je vjetrobransko staklo gurnuto toliko naprijed, a to čini uske manevre na parkirnim mjestima manje zabavnim.

Renault Scenicova ponuda benzinskih i dizelskih motora ažurirana je 2018. kako bi automobil pružio bolju kombinaciju performansi i ekonomičnosti. 1.3 TCe 140 turbo benzinac, koji proizvodi 138 KS, i 118 KS 1.7 Blue dCi 120 dizel motor dostupni su u sve tri razine opreme u kojima se nudi Scenic. Uz 138 KS, 1.3 TCe benzinac ima 240 Nm okretnog momenta i dostiže od 0 do 100 km/h za 10,1 sekundu. Odabir EDC automatik dodaje desetinku sekunde ovom vremenu.

Dizel je bolji za Scenic, iako nije toliko moćan. Blue dCi je uglađen i profinjen, a mjenjač sa šest stupnjeva prijenosa ima svoje prednosti. Međutim, morat ćete u potpunosti iskoristiti prijenos kako biste držali korak s prometom. Motor od 118 KS nije najsnažniji motor u usporedbi sa suparnicima, ali okretni moment od 300 Nm je koristan. Ipak, vrijeme od 0 do 100 km/h od 11,1 sekundi nije za pohvalu, ali taj mali okretni moment pomoći će u svakodnevnoj vožnji, pogotovo kada je automobil potpuno natovaren.

Renault je nakratko ponudio benzinsko-električnu “Hybrid Assist” varijantu starijeg 1.5 dCi 110 dizelaša za dodatnih 1.100 €. Ovaj blagi hibrid koristi integrirani starter generator i regenerativno kočenje kako bi pomogao motoru gdje god je to moguće. To znači da ne može raditi samo u tihom električnom načinu rada kao na primjer Prius. Na papiru je učinkovitiji i radi prilično glatko.

Renault Scenic
Foto: Screenshot

5. Potrošnja i deprecijacija – 76 / 100: Dizelski motor je štedljiviji

Možda ćete biti pomalo razočarani ako ste kupili Renault Scenic umjesto SUV-a nadajući se boljoj uštedi goriva. U stvarnosti, najnoviji WLTP testni postupak stavlja MPV iza svojih SUV modela. 1.3 TCe troši od 6,8 l/100 km u najnovijem testu i emitira 135 g/km CO2. Ove brojke su lošije od onih navedenih za Renault Kadjar s istom jedinicom. Ako dodate EDC automatik, potrošnja goriva Scenica je neznatno lošija (6,9 l/100 km), ali emisije su nešto bolje s 131 g/km.

Međutim, ako tražite štedljivost, kao i uvijek, preporučujemo da odaberete dizelski motor. Blue dCi troši od 5,5 l/100 km u kombiniranom WLTP testnom ciklusu i ispušta 126 g/km, dok dodavanjem EDC automatika dizelu potrošnja raste na 5,9 l/100 km, a emisije ostaju na 126 g/km.

Neki kupci bi mogli biti zabrinuti zbog 50-cm aluminijskih kotača Renault Scenica i cijene zamjenskih guma. Kao rezultat toga, Renault se udružio s nekoliko proizvođača guma kako bi osigurao da nove gume ne koštaju ništa više od normalne 43-cm gume.

Tradicionalno, veliki Renaulti ne drže svoju vrijednost baš dobro, a MPV sektor također trpi u ovom trenutku, tako da ne čudi da Renault Scenic nakon tri godine drži oko 35-38 posto svoje vrijednosti. Ako se odlučite za veći Grand Scenic, tada će reziduali doseći čak 40 posto. Za usporedbu, cijeli Citroen C4 SpaceTourer nakon tri godine zadržava nešto veći postotak svojih novih vrijednosti.

Ukupna ocjena za Renault Scenic: 81 / 100 – Najnoviji Renault Scenic kombinira značajke i praktičnost prilagođenu obiteljima s odvažnim novim izgledom nadahnutim SUV-om

Članak objavio Redakcija

Fiat Punto

Fiat Punto: Ne bismo ga preporučili…

Fiat Tipo

Fiat Tipo: Kompaktan hatchback ili karavan