Možda će se nekima na prvi pogled ovaj tekst činiti kao da je namijenjen đacima, no u njemu se nalaze informacije koje su od vitalnog značaja za cjelokupnu automobilsku industriju kakva je nama danas poznata. U nastavku donosimo odgovore na tri pitanja koja se odnose na početak auto-industrije, odnosno, na temu – prvi automobili…
1. Tko je izumio prve automobile?
Počevši u 1770-ima, mnogi su ljudi pokušavali napraviti automobil koji bi radio na paru. Neki rani parni automobili radili su dobro, a neki nisu. Počevši od 1880-ih, dakle, preko stoljeća kasnije, izumitelji su se jako trudili napraviti automobile koji bi radili dovoljno dobro, i to na svakodnevnoj bazi. Ovi eksperimentalni automobili radili su na paru, benzin ili struju. Do 1890-ih Europljani su kupovali i vozili automobile proizvođača Benz, Daimler, Panhard i druge, a Amerikanci su kupovali i vozili automobile poput marki Duryea, Haynes, Winton i drugih. Do 1905. godine, benzinski automobili bili su popularniji od parnih ili električnih automobila jer su bili lakši za korištenje i mogli su se kretati dalje bez dodavanja goriva. Do 1910. benzinski automobili postali su veći i snažniji, a neki su imali preklopne vrhove (krovove) kako bi vozače i putnike sačuvali od kiše i vanjskih utjecaja.
2. Kako su prvi automobili funkcionirali?
Parni automobil sagorijevao je gorivo koje je zagrijavalo vodu u kotlu. Ovaj proces stvarao je paru koja se širila i gurala klipove, a oni su okretali radilicu. Električni automobil imao je bateriju koja je pokretala mali električni motor koji je okretao pogonsku osovinu. Benzinski automobil zapalio je gorivo koje je izazvalo malu eksploziju unutar svakog cilindra. Ova eksplozija gurnula je klip i okrenula radilicu spojenu s kotačima lancem ili pogonskom osovinom.
3. Tko je vozio prve automobile?
Na prijelazu iz 19. u 20. stoljeće bogati ljudi kupovali su automobile za zadovoljstvo, udobnost i status. Mnogi liječnici kupovali su male, pristupačne automobile jer su bili pouzdaniji od konja i lakše ih je bilo držati spremnima. Ruralni Amerikanci voljeli su automobile jer su mogli prijeći velike udaljenosti bez da ovise o načinima transporta kao što su vlakovi. Nosili su proizvode na tržište, išli u trgovine i kino u gradu, a čak su koristili svoje automobile za oranje polja. Obitelji u mjestima i gradovima voljeli su automobile jer su bili zgodni za poslove, odlazak na željezničku stanicu, posjet rodbini, odlazak u crkvu i vožnju po selu. Obiteljska kuća s automobilom na prilazu uobičajen je prizor otprilike od 1910. godine. Mladi su voljeli automobile jer su mogli ići u kino, restorane i druga zabavna mjesta umjesto da ostanu kod kuće s roditeljima.