Renault Kadjar moderan je crossover koji se temelji na istoj platformi kao Nissan Qashqai. No, dok je Qashqai osvojio sve moguće hvalospjeve kada je stigao početkom 2014. godine, puno toga se od tada promijenilo. U Renaultu se osjećate otprilike isto kao i u Qashqaiju, ali ima jedna „kvaka“ – nudi više prostora po nižoj cijeni. Međutim, sve u svemu, ipak gubi od svestranih modela kao što su SEAT Ateca i Peugeot 3008.
Unatoč tome, pobjednički spoj poželjnosti, kvalitete, praktičnosti i niskih troškova rada Renault Kadjara čini ga zasluženim favoritom za obiteljsku vožnju. Možda je najbolji benzinac 1.3 140 TCe manje snage u Iconic izvedbi srednje specifikacije, jer djeluje gotovo jednako snažno kao 1.3 TCe 160 i dolazi sa standardnim kompletom. Ako tražite dizel, početni 1.5 dCi ima više smisla od moćnog 1.7 dCi, osim ako ne namjeravate vući prikolicu ili Vam je stvarno potreban pogon na sva četiri kotača.
Lansiranje Renaulta Kadjara izazvalo je malo pomutnje 2015. godine. Dok se tvrtka prije okušala u klasi crossovera srednje veličine s nevoljenim Koleosom prethodne generacije, Kadjar je potpuno drugačiji prijedlog. Zapravo, Renault je preuzeo Nissan Qashqai (Renault i Nissan su zajednički proizvodni partneri) i formirao Kadjar za svoje potrebe. Dok dvije marke tvrde da se samo 60 posto dijelova dijeli između dva modela, Renault je rekao da je 95 posto onoga što vidite i osjećate u Kadjaru potpuno novo. U biti, velik dio iskustva u vožnji je sličan, ali Renault je i malo praktičniji i malo jeftiniji od Qashqaija.
Za Renault Kadjar postoji samo jedna karoserija, koja se uklapa u raspon Renaulta iznad automobila kao što je Renault Captur i ispod većeg Koleosa. Niz ažuriranja uvedenih krajem 2018. dodatno je povećao privlačnost Kadjara – vanjština je dobila blage promjene u stilu, dok je iznutra dobila znatno pojednostavljene kontrole klime i glatkiji, uredno integrirani infotainment sustav.
Što je najvažnije, cijela linija motora Renault Kadjar je remontirana, a sve opcije snage dobile su filtre čestica ispušnih plinova koji smanjuju emisiju. Par novih 1,3-litrenih benzinskih motora s turbopunjačem, koji nude 138 KS i 158 KS, zamijenio je stare jedinice 1.2 i 1.6, a svaki je ponudio poboljšanja u performansama i učinkovitosti. Jedinica slabije snage nudi se s ručnim mjenjačem sa šest stupnjeva prijenosa i automatskim mjenjačem sa sedam stupnjeva prijenosa, dok je verzija sa 158 KS samo ručna.
1.5 dCi dizel dobio je niz poboljšanja 2018. godine, koji su uveli mala poboljšanja u snazi, učinkovitosti i profinjenosti. Na vrhu dizelske ponude stari 1.6 zamijenjen je opcijom od 1.7 litara. Na temelju odlazeće jedinice, novi model donio je značajno povećanje snage. 1.7 dolazi s ručnim mjenjačem sa šest stupnjeva prijenosa i jedini je Kadjar koji se nudi s pogonom na sva četiri kotača. Međutim, ako želite automatik, još uvijek se morate zadovoljiti s manje nego poželjnim X-Tronic CVT mjenjačem.
Kadjar se nudi u četiri razine opreme. Ponuda počinje s Playom, koji kao standard dobiva 43-cm aluminijske naplatke i stražnje parkirne senzore. Sljedeći korak naprijed, Iconic, izbor je ponude, dodajući satelitsku navigaciju i 48-cm kotače, a iznad toga su S-Edition i vrhunska GT Line.
Kadjar je jedan u nizu automobila koji zaslužuju ozbiljno razmatranje u sektoru crossovera. Osim mehanički sličnog Qashqaija, njegovi glavni konkurenti su SEAT Ateca Kia Sportage, Hyundai Tucson i Peugeot 3008. Ali to nije sve, jer Kadjar također ima konkurenciju u obliku Škode Karoq, MINI Countrymana, Ford Kuge, Mazde CX-5, VW Tiguana, Honde CR-V, Toyote RAV4, i mnogih drugih.
1. Potrošnja i deprecijacija – 89 / 100: Impresivni rezultati potrošnje goriva
Promjene u asortimanu Kadjar u 2018. uvele su filtre čestica ispušnih plinova u cijelu ponudu motora. To djelomično pomaže u postizanju impresivnih rezultata potrošnje goriva – 1.5 dCi dizelski automatik troši 4,9 l/100 km u kombiniranom ciklusu i ima emisiju CO2 od 128 g/km. Opcija ručnog mjenjača tek neznatno zaostaje, sa službenim brojkama od 5,0 l/100 km i 131 g/km. U kombinaciji s Kadjarovim spremnikom goriva od 52 litre, to daje 1.5 dCi potencijalni domet od 1.100 km.
1,3-litreni (138 KS) benzinac s ručnim mjenjačem troši 6,6 l/100 km i emitira 147 g/km CO2, dok je automatik verzija malo ekonomičnija sa 6,5 l/100 km. Snažnija varijanta od 158 KS troši 6,4 l/100 km i emitira 149 g/km CO2.
Kadjar se na tržištu rabljenih automobila ne snalazi najbolje. Prosječna rezidualna vrijednost (deprecijacija) Renaultovog crossovera iznosi oko 38%, tijekom tri godine i 60.000 km.
2. Prostor – 88 / 100: Renault Kadjar je praktičan automobil
Dok se Kadjar temelji na istoj platformi kao Qashqai i ima slične dimenzije, Renaultovi su dizajneri odlučili produljiti stražnji prevjes kako bi svom automobilu dali više prostora u prtljažniku. Kao rezultat toga, kapacitet je povećan za 42 litre u odnosu na Nissan na prilično impresivnih 472 litre. To je, međutim, još uvijek manje od SEAT Atece (510 litara) i Peugeota 3008 (520 litara). Ako preklopite sva sjedala, ukupni volumen prtljažnika se povećava na 1.478 litara, što će biti više nego dovoljno za većinu ljudi.
Postoje i brojni prostori za pohranu u ostatku automobila. Spremnici na prednjim vratima povećani su za ažuriranja krajem 2018., s dovoljno prostora za bocu od 1,5 litara. Međutim, uvođenje ventilacijskih otvora i USB priključaka za putnike na stražnjim sjedalima smanjilo je središnji prostor u kabini. Središnji držači za čaše, iako poboljšani u odnosu na stari automobil, još uvijek su komično plitki. Mnogi konkurenti nude više prostora za pohranu u ovoj klasi.
S 4.449 mm duljine i 1.836 mm širine, Kadjar je kraći i uži od Ford Kuge ili Mazde CX-5. Ipak, unatoč činjenici da je Renault Kadjar u biti produženi Nissan Qashqai, ne doima se da je veći za upravljačem.
Prostor straga je dobar, ali nije baš najbolji u klasi. Prostor za noge je dobar, ali višim odraslim osobama može biti malo prostora za glavu, posebno u Kadjarima opremljenim panoramskim krovnim otvorom, koji “jede” prostor. Općenito, prostor straga je dobar za obitelj, ali Mazda CX-5 je malo prostranija.
Renault Kadjar praktičan je automobil, a njegov prtljažnik za 42 litre nadmašuje već praktičan Nissan Qashqai. To znači ukupni volumen prtljažnika od 472 litre, odnosno 1.478 litara s preklopljenim stražnjim sjedalima. Iako je to dobro, SEAT Ateca je još veća, ima 510 litara, odnosno 1604 litara.
Dva vrhunska Kadjara imaju fleksibilnu podnicu prtljažnika, koja se može podijeliti kako bi se pregradio skladišni prostor ili podignuti kako bi se stvorio ravan teretni prostor bez ivice kada preklopite sjedala. Ovi modeli također imaju otpuštanje jednim dodirom, što Vam omogućuje spuštanje klupe djeljive u omjeru 60:40 iz prtljažnika. Ne postoji opcija sa sedam sjedala što, zbog prirode većeg Koleosa koji ima samo pet sjedala, znači da je cijela Renaultova SUV obitelj samo s pet sjedala.
3. Vožnja – 77 / 100: Dostupan s 4 motora
Vjerojatno malo ljudi vozi Renault Kadjar na terensku vožnju, ali iako su dostupne robusnije kompaktne 4×4 opcije, Kadjar još uvijek može obavljati razuman posao i izvan asfalta. To se posebno odnosi na 1,7-litreni dizel. On je jedini model u ponudi koji se nudi s pogonom na sva četiri kotača, a njegova funkcija zaključavanja diferencijala u omjeru 50:50 pomaže u poboljšanju vučne sile pri vožnji u blatu.
Upravljanje Kadjarom na cesti nije najzahtjevnije, ali uvijek se doima sigurno i staloženo. Renault koristi sustav pod nazivom Understeer Logic Control koji primjenjuje kočnice na pojedinačne kotače kako bi pomogao automobilu da drži liniju u zavojima. Međutim, postavka se ne čini tako prirodnom kao XDS elektronički diferencijal koji je standardno ugrađen u SEAT Atecu i jednostavno nema toliko prianjanja. Upravljač također nudi malo osjećaja, ali je lagan i precizan, što Kadjar čini lakim za vožnju pri brzinama pri parkiranju i po gradu.
Također s pozitivne strane, Kadjar ima visoke ocjene za profinjenost. Iako kombinacija kotača i guma od 48 cm stvara više buke s ceste nego što ćete primijetiti u Peugeotu 3008, unutrašnjost je dobro izolirana od buke vjetra. Ovjes se, međutim, muči s lošijim površinama, a automobil se vrpolji više nego Škoda Karoq.
Renault Kadjar dostupan je s četiri motora. 1,3-litreni TCe turbo benzinac razvija 138 KS i može postići 203 km/h i od 0 do 100 km/h za 10,4 sekunde, s maksimalnom vučnom snagom od samo 1.600 o/min. Ovo je najbolja opcija u nizu motora. Na otvorenoj cesti djeluje više nego dovoljno brzo, a većim je dijelom uglađen, osim pri jakom ubrzanju.
Zapravo je dovoljno dobar da snažnija jedinica zapravo neće ponuditi nikakve pogodnosti za bilo koga osim za one koji redovito namjeravaju prevoziti pet osoba i pun prtljažnik. Dodatnih 20 KS i 20 Nm koje nudi isporučuju se u višim rasponima okretaja, tako da se u većini situacija jedva čini da je brži od modela s nižom snagom. To se odražava u brojkama performansi – od 0 do 100 km/h pada za samo 0,5 sekundi, a najveća brzina se povećava za 6 km/h.
Opcija s 1,5-litrenim dizel motorom bolja je nego ikad. Daje 5 KS više nego ranije (sada 113 KS), a funkcija overboost znači da postoji zdrava dodatna doza okretnog momenta u ponudi prilikom pretjecanja. Performanse su skromne, od 0 do 100 km/h traje 11,7 sekundi, ali isporuka snage je glatka, a profinjenost je izvrsna. 1,7-litreni model idealan je izbor za vozače koji žele vuču. Ovo je jedinica s najvećim okretnim momentom u rasponu, a izlazna snaga od 148 KS daje snažniji zamah pri nošenju teškog tereta.
4. Dizajn – 77 / 100: Infotainment u ravnini s instrument pločom
Renault Kadjar vjerojatno ima više karaktera od pomalo generičkog Nissana Qashqaija. Njegov veliki, odvažni nos s masivnim logotipom Renault vrlo je nalik na konceptni automobil, a prednja svjetla zakrenuta unatrag odmah ga čine upečatljivijim. To je nadopunjeno zaobljenom karoserijom i naborima na pločama koji ovom visokom vozilu daju elegantan ležeći stav. Sa stražnje strane, tema modernog dizajna održavana je nekim prepoznatljivim, oblikovanim stražnjim svjetlima. Kadjar izgleda dobro na 43-cm aluminijskim kotačima, ali 48-cm dijamantno brušeni kotači su ono što automobil zaista ističe, kao i plameno crvena metalik boja, koja je jedna od osam dostupnih boja karoserije.
Iznutra, osim digitalnih brojčanika instrumenata, Kadjar ne djeluje tako futuristički. Raspored je prilično funkcionalan, ali suparnici poput Peugeota 3008 i Škode Karoq djeluju posebnije. Ažuriranja iz 2018. ipak su poboljšala stvari – nezgodne kontrole klima-uređaja starog automobila zamijenjene su velikim, jednostavnim rotirajućim kotačićima, svaki umetnut s pojedinačnim zaslonima, a zaslon infotainmenta postao je mnogo urednije integriran u instrument ploču. Opća kvaliteta je također dobra, s materijalima mekima na dodir koji se koriste na većini mjesta koja ćete vidjeti tijekom vožnje. Tvrđa i lomljivija plastika koristi se niže u automobilu, ali sve u svemu djeluje prilično robusno i dobro spojeno.
Revizije iz 2018. uvele su postavku infotainmenta koja je u ravnini s instrument pločom. Izgleda puno urednije nego ranije, iako bi nekim korisnicima mogle nedostajati fizičke kontrole glasnoće. Barem fizičke kontrole ostaju na ručici prečaca na stupu upravljača.
R-Link 2 infotainment sustav sam po sebi nije najbolji u klasi. Vremena učitavanja su malo spora, a grafika izgleda prilično izbirljivo, što znači da ponekad nije tako jednostavna za korištenje kao postavke suparnika. Tome pridonosi ekran koji je, dimenzija 18 cm, manji od najboljih dostupnih sustava. Svi osim početnog modela dobivaju TomTom navigaciju, koja uključuje besplatno ažuriranje prometa i karata prvih 12 mjeseci nakon kupnje. Adrese je dovoljno lako unijeti, dok se zastoji u prometu rano označavaju.
Za razliku od automobila prije facelifta, svi Kadjari sada standardno dobivaju Apple CarPlay i Android Auto. Povezivanje pametnog telefona putem USB kabela ili Bluetootha je jednostavno, a oba ova sustava su superiornija od ugrađenog sustava u pogledu grafike, vremena učitavanja i mapiranja. Vrhunski modeli S-Edition i GT Line imaju Bose audio sustav solidnog zvuka, koji ima sedam zvučnika i odvojeni subwoofer u prtljažniku, ali to znači da ne postoji mogućnost dodavanja rezervnog kotača.
5. Sigurnost i jamstvo – 72 / 100: Jamstvo do 5 godina
Kadjar je dobio ocjenu od pet zvjezdica kada ga je testirao Euro NCAP 2015., baš kao i Nissan Qashqai. Svi osim osnovnog modela imaju upozorenje o napuštanju traka, dok vrhunski automobili uključuju upozorenje na brzinu s prepoznavanjem prometnih znakova i sustav upozorenja na mrtvi kut. Senzori za vožnju unatrag nude se kao standard s opremom Play, ali sve druge razine opreme dodaju prednje senzore i kameru za vožnju unatrag.
Renault nudi jamstvo do pet godina, s neograničenom kilometražom tijekom prva 24 mjeseca, zatim ograničeno na ukupno 150.000 km ili pet godina.
Ukupna ocjena za Renault Kadjar: 81 / 100 – Renault Kadjar je elegantnija verzija Nissana Qashqaija