in

Nova Mazda 3: Među najsigurnijim obiteljskim automobilima

Mazda 3
Foto: Screenshot

Nova Mazda 3 briljantan je automobil i među najpoželjnijim obiteljskim hatchbackovima koje možete kupiti. Ovo je automobil koji nikada neće biti umoran od vožnje, a cijena mu je prihvatljiva. Doduše, njegov osobni paket nije najpraktičnija opcija, iako postoji i limuzinska alternativa koju treba razmotriti. No, dok snažniji benzinski motor SkyActiv-X koristi revolucionarnu tehnologiju, teško ćete ju otkriti dok budete vozili ovu Mazdu.

Ako možete živjeti s manjim nedostacima, ovo će biti koristan i uzbudljiv obiteljski automobil. Nova Mazda 3 možda je najambicioznije vozilo koje je japanska marka lansirala od RX-8 Coupea s rotacijskim pogonom početkom 2000-ih. Bez sumnje, ovo je automobil namijenjen isključivo kupcima obiteljskih hatchbackova koji uživaju u vožnji, a radi se o automobilu koji želi srušiti Volkswagen Golf u kvaliteti.

U tom smislu, ovu četvrtu generaciju Mazde 3 možemo smatrati totalnom revolucijom u odnosu na svog prethodnika. Koristi novi, glatkiji, više sportski dizajn, značajno presloženu unutrašnjost, potpuno novu tehnologiju i dodatne značajke koje pomažu vozaču, a također se vozi na potpuno novoj platformi. Poput prošlih Mazdi, nekonvencionalna tehnologija motora igra ključnu ulogu u izdvajanju nove Mazde 3 iz gomile. Uz prethodno spomenuti Golf, ključni konkurenti Mazdinoj pridošlici uključuju Ford Focus i Hondu Civic, također automobile koji se bave sportskom dinamikom vožnje. Tu su i bona fide premium igrači poput BMW serije 1, Audija A3 i Mercedesa A-klase. Sve hatchback verzije automobili su s pet vrata, dok je sada dostupna i limuzina verzija nove trojke.

Tri motora nudi Mazda 3

Nova Mazda 3 nudi se s izborom od tri motora, od kojih su svi standardno opremljeni ručnim mjenjačem sa šest stupnjeva prijenosa. Automatski sa šest stupnjeva prijenosa također je opcionalan na svakom pogonskom agregatu, s izuzetkom verzija SE-L i Skyactiv-X SE-L Lux. Benzinske opcije pokrivene su 2,0-litrenim SkyActiv-G od 120 konja i potpuno novim, 2,0-litrenim SkyActiv-X od 178 konja. Koristi pametnu kombinaciju kompresijskog punjenja i kompresijskog paljenja kako bi pružio više performansi bez žrtvovanja uštede goriva. Svi automobili imaju pogon na prednje kotače, iako je opcija snažnijeg motora dostupna i s pogonom na sve kotače. Oba benzinska automobila također koriste 24v blagu hibridnu tehnologiju.

Manje popularan bit će dizelski automobil. Opcija SkyActiv-D od 1,8 litara može se pohvaliti najvećim okretnim momentom, ali proizvodi samo 114 KS, a cijena mu je slična snažnijem i pristojno ekonomičnijem SkyActiv-X motoru. Osim različitih konfiguracija motora i mjenjača, Mazda nudi šest razina opreme, ali nisu sve specifikacije dostupne u svim opcijama motora. SE-L je osnovna specifikacija, dok postoji i SE-L Lux opcija. Ostatak linije čine Sport, Sport Lux, GT Sport i GT Sport Tech.

1. Prostor – 69/100: Mazda 3 nije najbolji izbor u segmentu praktičnosti

Mazda 3 ne može se u potpunosti uspoređivati sa svojim suparnicima u odjelu praktičnosti. Njezina niska linija krova malo zadire u prostor odostraga i prtljažnik nije najveći, dok mali stražnji prozori čine kabinu pomalo mračnom i ograničavaju preglednost straga. Međutim, čitava kabina ne osjeća se toliko ugroženo, jer je straga lakša i prozračnija, zahvaljujući tanjem C-stupu i većem stražnjem prozoru.

Unutarnji prostor za pohranu je dobar, a posebno se korisnim pokazao veliki pretinac ispred ručice mjenjača. Sama sjedala su izvrsna, nude puno potpore i udobnosti na dužim putovanjima. Oni koji traže praktičniju Mazdu 3 mogu biti u iskušenju limuzinskom varijantom. Riječ je o automobilu koji postoji na tržištu i dijeli poziciju s automobilima kao što su Audi A3 limuzina i Mercedes A-Klasa limuzina. Nudi veći prtljažnik, iako bez fleksibilnosti hatchbacka.

Mazda 3 nije najbolji izbor u ovoj klasi ako Vam je potpuna praktičnost prioritet. Škoda je to pokrila svojim hatchbackovima, Scalom i Octavijom. Međutim, Mazda će i dalje nuditi dovoljno prostora, a pritom će ponuditi i više sportski pogled na tradicionalni obiteljski hatchback recept. Mazda 3 ima 4.460 mm duljine, 1.795 mm širine (ili 2.028 mm s retrovizorima) i 1.435 mm visine.

Duži je oko 200 mm od Volkswagen Golfa, a također je i nešto niži, što mu pomaže da izgleda i osjeća se više sportski. Ta dodatna duljina naizgled objašnjava dužu haubu Mazde 3, budući da stražnja sjedala i prostor za prtljažnik nisu posebno impresivni. Limuzina je nešto duža na 4.660 mm i djelić je viša od svog brata s petoro vrata.

2. Vožnja – 80/100: Ručni mjenjač najbolji u klasi

Iako Mazdi 3 nedostaje istinska varijanta performansi, svoju reputaciju opravdava osjećajem čvrstoće za volanom. To se događa u trenutku kada sjednete unutra. Položaj za vožnju je odličan, a ergonomija komandi savršena.

Ručni mjenjač sa šest stupnjeva prijenosa jednostavno je najbolji u klasi. Mijenjanje je kratko, radnja je taktilna. Apsolutan je užitak za korištenje. Automatik sa šest stupnjeva prijenosa nije tako jak kao druge automatske opcije. Mazda još uvijek koristi pretvarač zakretnog momenta u usporedbi s bržim mjenjačima s dvostrukom spojkom koji su postali popularni u segmentu.

Mazda 3 osjetljiva je na skretanje, a prema standardima obiteljskih automobila izuzetno je skladna. Mnogo se toga može pripisati standardnoj G-Vectoring tehnologiji koja detektira blokiranje kotača i po potrebi smanjuje okretni moment motora, prebacujući težinu na prednju osovinu i gurajući nos automobila u asfalt. Nije potpuno mirna u zavojima, ali brzo ćete naučiti granice prianjanja automobila.

Međutim, možda je još impresivnije kako Mazda 3 uspijeva biti zabavna u vožnji, zadržavajući izvrsnu kvalitetu vožnje. Inženjeri tvrtke pronašli su idealnu točku između opruge, amortizacije i kontrole karoserije. Dok je Golf još uvijek najudobniji obiteljski hatchback koji se prodaje, Mazda upravlja svojim prioritetima bolje od Ford Focusa, jednako zabavna iza volana te još bolja tijekom vožnje. Za razliku od svojih brojnih rivala, Mazda 3 potpuno se odriče svih opcija motora s turbopunjačem.

Umjesto toga, i osnovne benzinske i dizelske opcije su atmosferske (2,0-litreni četverocilindrični SkyActiv-G dolazi s 24v blagom hibridnom asistencijom), dok novi SkyActiv-X benzinac koristi kompresor. Počevši od osnovnog 2,0-litrenog četverocilindričnog SkyActiv-G motora, snaga iznosi 120 konja s najvećim okretnim momentom od 213 Nm koji se isporučuje pri 4000 o/min. Mazda tvrdi da se za 10,4 sekunde dostigne 100 km/h u automobilima s ručnim mjenjačem, dok automatskim verzijama treba 10,8 sekundi. Najveća brzina je 195 km/h.

3. Potrošnja – 79/100: Automatik koji nudi Mazda 3 nije dobra opcija

Zabilježena je potrošnja od 6,8 l/100 km na 770 prijeđenih kilometara u Mazdi 3 s ručnim mjenjačem s motorom SkyActiv-G koja je korištena u jednom od cestovnih testova, što je broj koji je vrlo vjeran brojkama od 6,2 – 6,3l/100 km koje je tvrdio proizvođač. Impresivna je to brojka za atmosferski motor. Na vožnji autocestom pogonski sklop nije nimalo opterećen, što pomaže ostvarenju tih povoljnih brojki.

Benzinski motor SkyActiv-X pruža najbolju kombinaciju učinkovitosti i performansi, a Mazda tvrdi da je potrošnja oko 5,5l/100 km automobila s ručnim pogonom na prednje kotače koji bismo preporučili. U stvarnom svijetu, malo je ekonomičniji od SkyActiv-G, ali je daleko bolji bez ikakvog pravog kompromisa u ekonomičnosti goriva. Čak i verzija s pogonom na sve kotače troši respektabilnih šest litara na 100 kilometara.

Dizelski motor od 1,8 litara SkyActiv-D ostaje na vrhu kao najštedljivija opcija, trošeći oko 5l/100 km. Ako se odlučite za automatsku verziju mjenjača Mazde 3, ekonomičnost goriva dobit će blagi udarac na svim tipovima motora. Potrošnja se povećava na 6,5 l/100 km (u najboljem scenariju) za automatski SkyActiv-G model i na 6,2 l/100 km za SkyActiv-X s pogonom na prednje kotače. Kupci s pogonom na sve kotače mogu očekivati potrošnju od 6,6 l/100 km, a kupci automatskih dizelaša vidjet će brojke od oko 5,6 l/100 km ako Mazdini podaci budu istiniti. Sve SkyActiv-G verzije Mazde 3 proizvode između 117-128 g/km CO2.

Stručnjaci predviđaju da će Mazda 3 zadržati oko 42 do 46 posto svoje vrijednosti nakon tri godine i 60.000 kilometara. Nasuprot tome, uvijek popularni Volkswagen Golf ne može se u potpunosti mjeriti s Mazdom u ovom području. Njegov raspon od 36 do 44 posto nije baš tako jak, što je zanimljivo s obzirom na visoke cijene tog automobila.

4. Dizajn – 83/100: Jednostavan pristup

Mazda 3 jedan je od najljepših obiteljskih automobila u prodaji. Njegov agresivni sportski stil nije previše udaljen od konceptnog automobila Kai koji se prvi put pojavio na Tokyo Motor Showu 2017. godine. Kao i kod drugih modernih Mazdinih proizvoda, kao što su CX-5 i MX-5, Mazda 3 dizajnirana je da izgleda brzo i snažno čak i kada miruje. Rezultat toga je obiteljski automobil koji izgleda daleko više sportski od konkurencije. To je zgodan automobil koji izgleda izrazito moderno. Mazda 3 također se izdvaja po tome što se više usredotočuje na vozača od svojih suparnika. Njezina je šasija razvijena izričito zbog privlačne vožnje, dok je unutrašnjost automobila izgrađena prema potrebama vozača, s izvrsnom ergonomijom i fantastičnom pozicijom za vožnju.

Foto: Screenshot Doug DeMuro YT

„Trojka“ ima elegantan osjećaj iznutra, s jednostavnim linijama i namjernim nedostatkom tipki. Instrument-ploča ima dojam zaobljenosti i na vrhu je zaslon infotainmenta kojim se upravlja okretnim kotačićem iza ručice mjenjača. Jednostavne kontrole grijača lako su dostupne, dok su analogni brojčanici osvježavajuće jednostavni. Kvaliteta izrade je izvrsna, a korišteni materijali su vrhunski, posebno na modelima s višim specifikacijama.

Vrlo malo toga možemo prigovoriti što se tiče kabine Mazde 3. Ne postoji pravi popis opcija kao takav, već zbirka dobro procijenjenih razina opreme od kojih svaka dolazi s dobrom razinom opreme. Čak i početni SE-L modeli dobivaju automatska LED prednja svjetla, stražnje parkirne senzore, 40-cm legure i radarski tempomat.

Mazda 3 jednako je dobro izgrađena kao Volkswagen Golf i nedvojbeno je zanimljivija za gledanje i sjedenje. Možda nema isti opseg personalizacije, ali Mazdin jednostavniji pristup dobrodošao je u ovoj klasi. Mazdin infotainment od 22 cm veliko je poboljšanje u odnosu na prethodni model. Zaslon je oštar, a grafika izvrsna. Modernog je i otmjenog izgleda, a opet intuitivan i jednostavan za korištenje.

5. Sigurnost – 98/100: Impresivni crash test rezultati

Mazda 3 testirana je na sudaru od strane Euro NCAP-a i propisno je dobila punu ocjenu od pet zvjezdica i za hatchback i za limuzinu, s impresivnih 98 posto za odrasle putnike i 87 posto za djecu. To ga svrstava među najsigurnije obiteljske automobile u prodaji. Standardni sigurnosni komplet je izdašan. Svi modeli dobivaju devet zračnih jastuka, nadzor mrtvoga kuta s upozorenjem na poprečni promet odostraga, pomoć pri kretanju uzbrdo, inteligentnu pomoć pri brzini, pomoć pri održavanju trake s upozorenjem na napuštanje trake i sustav upozorenja za pozornost vozača. Tu je i sustav za hitne pozive koji može automatski upozoriti hitne službe u slučaju nesreće.

Ukupna ocjena za Mazdu 3: 82/100 – Izgleda fantastično i briljantno se vozi, ali neki suparnici su svestraniji

Članak objavio Redakcija

Tomos

Tomos odlazi u povijest: Bilo je čarobno živjeti s tobom

BMW 2002

Ova ekipa napravit će Vam BMW 2002 za malo manje od milijun dolara