Nissan Qashqai treće generacije napredan je u odnosu na svog prethodnika, s više prostora, boljom tehnologijom u vozilu i korisnim praktičnim detaljima koji obiteljskom crossoveru japanskog proizvođača daju dovoljno da ostane relevantan na sve konkurentnijem tržištu. Problem je u tome što su Qashqaijevi bliski suparnici iskusniji nego ikad prije, što znači da će kupci morati ozbiljno razmisliti gdje žele uložiti svoj novac. Nissanov evolucijski pristup njegovom najprodavanijem receptu Qashqaija čini se kao nešto što nisu dobro iskoristili te, iako ostaje solidan prijedlog, nije lider u klasi.
Nissan Qashqai obavio je svoj posao
Nissan je osvojio mnoge simpatije uvođenjem Qashqaija 2007. godine. Odluka Japanaca da se odmaknu od tradicionalnog Almera hatchbacka i limuzine Primera pridonijela je obiteljima koje traže elegantan 4×4 izgled, puno prostora i niske troškove rada. Pobjednička formula crossovera rezultirala je milijunima prodanih Qashqaija diljem svijeta.
Qashqai druge generacije, lansiran prije osam godina, nije trebao učiniti značajan napredak. Na njemu su morali samo dotjerati određene detalje te za minimalan napor dobivati mnogobrojne pohvale. Međutim, razdoblje evolucije koje je prisutno posljednjih desetak godina donijelo je ogromnu konkurenciju od strane proizvođača koji žele unovčiti veliku potražnju za crossoverima. Primjerice, takvi su u svakom slučaju impersivni Hyundai Tucson, revitalizirana treća generacija Ford Kuge i stilski Peugeot 3008, iako VW grupa nudi kvalitetan trojac u obliku Tiguana, Škode Karoq i SEAT Atece. Daljnju japansku konkurenciju čine Toyota C-HR, Mazda CX-5 i Honda CR-V, dok se iscrpan popis konkurenata nastavlja Kiom Sportage, Renault Kadjarom i Opel Grandlandom koji su vrijedni pronalaska mjesta na obiteljskom popisu automobila.
Dakle, najnoviji Qashqai zasigurno je obavio svoj posao, pokušavajući uvjeriti novu skupinu kupaca da još uvijek ima sve što je potrebno da se neprimjetno uklopi u obiteljski život. Malo je čudno da je Nissan lansirao najnoviju iteraciju Qashqaija bez svog hibridnog sustava e-power koji nudi zeleniju učinkovitost, toliko traženu na današnjem tržištu. Umjesto toga, Qashqai u početku dolazi sa samo 1,3-litrenim, 12V blagim hibridnim benzincem sa snagom od 138 ili 156 konja, a varijante e-power stići će u drugoj polovici ove godine. Postoji izbor između šestobrzinskog ručnog ili CVT automatskog mjenjača, dok je pogon na sva četiri kotača dostupan u kombinaciji s motorom veće snage i automatskom kutijom.
Nissan Qashqai je bio revolucionaran kad se pojavio
Dostupan je širok raspon razina opreme, počevši od početnih specifikacija Visia do Acenta Premium, N-Connecta, Teckna i vrhunske Teckne+. Ograničen Premiere Edition također je dostupan od lansiranja. Cijena Qashqaija je oko 190 tisuća kuna, dok se ona penje na preko 300 tisuća kuna za automobil vrhunske specifikacije.
Popularni Nissan Qashqai neće biti u nedostatku na tržištu rabljenih vozila. Otkako se prvi put „ukazao“ 2007. godine, japanski SUV srednje veličine pozicionirao se kao opcija za obitelji kojima je potreban praktičan automobil koji je dobar za vožnju. Qashqai je tijekom vremena možda razvio prilično anonimnu sliku, ali je bio poprilično revolucionaran kada je prvi put predstavljen. Nudio je kupcima funky novi stil crossovera. Asortiman druge generacije Nissan Qashqaija nudi razumno učinkovite motore i pristojnu razinu opreme, iako osnovni automobili mogu biti malo rijetki. Došlo je do mješovitih povratnih informacija o ukupnoj pouzdanosti Qashqaija, stoga svakako provjerite povijest automobila. Dostupni su i modeli s prednjim i pogonom na sva četiri kotača, uz ručnu i CVT automatsku inačicu.
Prva generacija Nissan Qashqaija i dalje pruža odličan obiteljski prijevoz. Njegov dobar izgled u stilu crossovera i korisna praktičnost znače da će se i dalje svidjeti kupcima koji traže sposoban SUV. Naravno, dosta se toga razvilo od tada (druga polovica 2000-ih), ali Qashqai prve generacije postaje sve pristupačniji, a njegovi niski troškovi rada odgovarat će onima s niskim proračunom. Obratite pažnju na razumne modele Acenta srednje klase koji uključuju senzore za parkiranje i kontrolu klime, a ako tražite malo više luksuza od vrhunske verzije Tekna, s kožnim presvlakama s grijanim sjedalima i panoramskim staklenim krovom, mogao bi Vas osvojiti.
1. Vožnja – 80 / 100
Jedna posebna zamjerka drugoj generaciji Qashqaija bila je ta što nije nudila mnogo užitka u vožnji. Nissan je reagirao inženjeringom u nizu dinamičkih preinaka za najnoviji model. Ušteda od 60 kg omogućena je proširenom upotrebom aluminija i kompozitnih materijala. Struktura automobila je 48 posto čvršća nego prije, što pomaže da se dobije agilniji osjećaj kroz zavoje. Volan je također izmijenjen, s električnim asistentnim motorom pomaknutim bliže nosaču, za koji se tvrdi da smanjuje trenje i daje prirodniji osjećaj.
Većina automobila u Qashqaijevoj liniji koristi izgled stražnjeg ovjesa s torzijskom gredom, iako je za vrhunske modele opremljene polumetarskim aluminijskim felgama ili pogonom na sva četiri kotača dostupna suvremenija postavka s više karika. Malo je nestabilan na manjim neravninama, čemu ne pomažu veliki naplatci, ali nudi bolju kontrolu kada se vozi većom brzinom.
Do ‘stotke’ za malo više od 9 sekundi
Novi 1,3-litreni blagi hibridni benzinski motor uključuje litij-ionsku bateriju koja pohranjuje energiju koja se povrati pri kočenju. Pohranjena snaga zatim se koristi za napajanje električnih sustava vozila. No, od ove godine kupci će se moći odlučiti za modele opremljene Nissanovom pametnom tehnologijom e-Power. Inovativni sustav koristi 1,5-litreni benzinski motor koji djeluje isključivo kao generator za punjenje litij-ionske baterije automobila. Ona, zatim, pokreće električni motor za pogon kotača. Postoji izbor između šesterostupanjskog ručnog ili CVT automatskog mjenjača, a naše je mišljenje da je ručni bolja opcija. Jeftiniji je oko 13 tisuća kuna i prilično je gladak, dok se CVT ne osjeća tako sposobnim kao obični automatski mjenjač.
Qashqaijev 1,3-litreni motor razumno je dorađen i postaje malo grub tek pri jakom ubrzanju, iako nije osobito bučan. Verzija od 138 konja nudi zadovoljavajuće performanse, s ubrzanjem od 0 do 100 km/h za 10,2 sekunde i maksimalnom brzinom od 195 km/h. Prelazak na automobil od 156 KS malo poboljšava stvari. Najbrža verzija je automatik s pogonom na prednje kotače kojemu je potrebno 9,2 sekunde da dostigne 100 km/h iz nule. Ručna varijanta sa šest stupnjeva prijenosa malo je sporija. Potrebno joj je 9,5 sekundi da dostigne „stotku“.
2. Potrošnja i sigurnost – 73 / 100
Bez učinkovitosti plug-in hibridnog modela i kupaca koji moraju čekati do pred kraj 2022. godine da se Nissanova tehnologija e-powera filtrira u asortiman, Qashqai linija mora se zadovoljiti 1,3-litrenim blagim hibridnim benzinskim motorom, pružajući 138 KS ili 156 KS. Jedinica manje snage troši od 6,3l / 100 km u kombiniranom ciklusu, uz emisiju CO2 od 143 g/km. Odabir verzije od 156 KS ne donosi nikakvo značajno smanjenje ekonomičnosti. Svi Qashqaiji dolaze sa stop/start tehnologijom, zajedno s Eco načinom vožnje koji pomaže u pretrazi dodatnih kilometara nakon potrošnje spremnika goriva.
Qashqai druge generacije zadržao je u prosjeku 46 posto svoje originalne kataloške cijene tijekom tipičnog razdoblja vlasništva od tri godine (57 tisuća kilometara). Oštriji izgled, poboljšana kvaliteta unutrašnjosti i poboljšana tehnologija u vozilu koja povećava njegovu poželjnost. Svi ti podaci pokazuju da će najnoviji Qashqai zadržati oko 49 posto svoje vrijednosti u istom razdoblju, što je odmah iza Hyundaija Tucsona (53 %) i impresivnog Forda Kuge (55 %).
Sveobuhvatan standardni komplet
Povratne informacije kupaca dale su drugoj generaciji niže ocjene za kvalitetu interijera, infotainment, rukovanje i troškove rada. Sve su to područja koja Nissan želi poboljšati s potpuno novim Qashqaijem. A s modelom treće generacije koji koristi modificiranu verziju postojeće CMF platforme, ukupna pouzdanost trebala bi ostati na visini. Obiteljski kupci posebno će biti impresionirani Qashqaijevom sigurnosnom ocjenom od pet zvjezdica od strane Euro NCAP-a. Sigurnost i odraslih i djece u vozilu ocijenjena je s 91 posto, a sustavi Safety Assist dali su visokih 95 posto.
Standardni komplet je sveobuhvatan, s Nissanovom tehnologijom Intelligent Mobility uključujući sustav upozorenja i intervencije u mrtvom kutu i prepoznavanje prometnih znakova. Unutra je i sustav automatskog kočenja u nuždi s prepoznavanjem pješaka i biciklista, upozorenje na sudar s prednje strane, inteligentni tempomat i funkcije pomoći za duga svjetla.
3. Dizajn – 90 / 100
Vanjski izgled najnovijeg Qashqaija nije toliko različit od prethodnog modela, ali pruža pametniji, sofisticiraniji izgled s podebljanim površinama. Nudi i oštriji dizajn prednjih svjetala i svjež pogled na V-Motion masku s jasnim „potpisom“ tvrtke. Vrata i prednja krila sada su izrađena od aluminija, a kompozitni poklopac prtljažnika također štedi nekoliko dodatnih kilograma težine. Sveukupno, Qashqai je izgubio 60 kg u usporedbi s prethodnim modelom, dok je 48 posto tvrđi, što Nissan tvrdi da pomaže poboljšanju udobnosti vožnje i profinjenosti. Proizvođač je također revidirao Qashqaijevu CMF platformu (sada se zove CMF-C) kako bi pomogao u prilagođavanju njegove hibridne tehnologije.
Unutar kabine primijetit ćete da postoji definitivno povećanje percipirane kvalitete, s materijalima mekim na dodir na instrument tabli. Vrhunska oprema Tekna+ uključuje niz luksuznih kompleta kao što su presvlake od prošivene kože, električno podesiva prednja sjedala s funkcijama grijanja, masaže i memorije. Također uključuje i grijani upravljač, fiksni stakleni krov i automatska vrata prtljažnika. Ulazna oprema Visia malo je rijetka, dok bi model N-Connecta mogao biti tražen jer dolazi s 31-centimetarskim digitalnim kokpitom i bežičnim Apple CarPlay povezivanjem. Tu su i prednji senzori za parkiranje i ugrađenom satelitskom navigacijom.
Izvrsna brzina odgovora na dodir
Tehnologija u automobilu bila je područje na kojem je Qashqai zaostajao za svojim suparnicima, pa je Nissan naporno radio na poboljšanju svojih postavki za verziju treće generacije. I napravio je ogroman korak u odnosu na stari automobil. Postoji 31-cm ploča s digitalnim brojčanicima na svim modelima osim na najosnovnijim te veliki head-up zaslon. Sam glavni informacijsko-zabavni sustav također je bolji, iako grafika izgleda malo zastarjelo u usporedbi s postavkama u Hyundai Tucsonu i Peugeotu 3008. Međutim, ono što ima visoke ocjene je brzina odgovora na dodire i vrijeme učitavanja. Proces od početka upisivanja adrese na dodirnom zaslonu do potpuno učitane rute koja daje upute traje samo 19 sekundi. Fizičke kontrole za glasnoću i glavni prečaci su vrlo zgodni, dok položaj zaslona visoko na ploči znači da je jednostavan za korištenje u pokretu.
4. Prostor – 79 / 100
Obiteljski kupci bit će impresionirani nekim praktičnim detaljima koje je Nissan uveo u novi Qashqai. Stražnja vrata sada se otvaraju za punih 85 stupnjeva, što znači da bi postavljanje dječje sjedalice trebao biti lakši zadatak. Podnica prtljažnika koja se može okretati, s površinom koja se čisti, koristan je dodatak. Prednja su sjedala udobna i pružaju podršku, a svi modeli Qashqaija imaju višenamjenski upravljač s podešavanjem dosega i nagiba. Također, imaju i prednji središnji naslon za ruke, prednje držače za čaše i stražnja sjedala koja se preklapaju u omjeru 60:40.
Najnoviji Qashqai veći je automobil od modela druge generacije kojeg zamjenjuje. Povećanje duljine od 35 mm i dodatna širina od 32 mm znači da je još uvijek malo manji od Ford Kuge, ali slične veličine kao Peugeot 3008. Ako promatrate poboljšanja koja je napravio Qashqai treće generacije i mjerite ih isključivo u odnosu na svog prethodnika, onda je to posao koji je dobro obavio Nissan. Prostor za koljena povećan je za 20 mm, dok Nissan tvrdi da bi putnicima trebalo biti bolje s 28 mm dodatnog prostora za ramena. Međutim, tijekom nekoliko testova otkriveno je da Qashqai ima najgori prostor za glavu u usporedbi s Peugeotom 3008 i Hyundaijem Tucsonom.
Utovar je nešto teži
Nissan je očito naporno radio na povećanju praktičnosti za Qashqai. Prtljažnik novog automobila pruža 49 litara dodatnog prostora za pohranu u odnosu na prijašnji model. Međutim, njegov maksimalni kapacitet od 504 litre i dalje je manji u odnosu na Peugeot 3008 i Hyundai Tucson. Zapravo, verzije N-Connecta, Tekna i Premiere Edition imaju smanjeni kapacitet prtljažnika od 479 litara zbog standardnih prtljažnih ploča, koje prtljažnik razdvajaju na pojedinačne dijelove. Qashqai također ima veći rub prtljažnika, pa će kupcima utovar težih predmeta biti mučniji nego što bi trebao biti. Nissan je zaradio minus ne postavivši poluge u prtljažnik koje Vam omogućuju brzo preklapanje stražnjih sjedala. To su, naravno, sitnice koje malo olakšavaju život.
Kapacitet vuče Qashqaija ovisi o tome koji motor odaberete, ali bi trebao biti dovoljan za potrebe većine kupaca. Maksimalni kapacitet vuče prikolice s kočnicama kreće se od 1.040 kg za model s prednjim pogonom od 138 konja do 1.800 kg za snažniju verziju od 156 KS.
Ukupni bodovi za Nissan Qashqai: 81 / 100 – Novi Nissan Qashqai napredovao je u nekim ključnim područjima, ali u konačnici se ne može natjecati s najboljima u klasi crossovera
Nissan Qashqai prodaja po godinama u Europi
2006. – 54
2007. – 89.919
2008. – 144.879
2009. – 180.468
2010. – 207.077
2011. – 208.649
2012. – 207.515
2013. – 201.722
2014. – 202.914
2015. – 230.661
2016. – 233.496
2017. – 247.199
2018. – 229.382
2019. – 218.946
2020. – 135.829
2021. – 113.276
Nissan Qashqai prodaja po godinama u Kini
2008. – 23.772
2009. – 33.877
2010. – 62.075
2011. – 111.304
2012. – 105.143
2013. – 124.589
2014. – 87.448
2015. – 60.072
2016. – 139.684
2017. – 156.322
2018. – 175.045
2019. – 179.773
2020. – 161.193
2021. – 156.890
Nissan Qashqai prodaja po godinama u Kanadi
2017. – 8.970
2018. – 19.662
2019. – 18.526
2020. – 11.074
2021. – 11.973